Страница 1 от 1
СМЯНА НА СЕГМЕНТИ
Публикувано на: 04 Юни 2009 00:11
от АВЕНСИСА
Здравейте колеги,имам авенсис 1.6vvti 2001г и проблема е че започна да харчи по малко масло.Преглеждах форума и доста колеги се оплакват от същото,разбрах,че май трябва да се сменят сегментите за това моля за малко помощ,ако някой е правил такъв ремонт да пише какво точно се сменя,колко пари излиза всичко и каде да направя ремонта,става въпрос за района на София.Ще ви бъда много благодарен

Публикувано на: 04 Юни 2009 01:52
от Bass_Man
Принципно няма такъв ремонт при , който да се сменят само сегменти . Говориме принципно иначе тука може да намериш някой дето ще ти ги смени дори без да отваря мотора .
Публикувано на: 04 Юни 2009 02:00
от АВЕНСИСА
А какво трябва да направя.Колата е на 84000км върви много добре само това масло дето ме мъчи 3л на 8000км.По принцип казват че тези двигатели имат проблем с харченето на масло.Дай някъкав съвет

Публикувано на: 04 Юни 2009 02:10
от Bass_Man
Съвет точно за този двигател не мога да ти дам но хората казват , че развиеш ли един лагер след това трябва да смениш всичките ( биелни и основни ) . Освен това ремъка не се ползва стар ( ако е с ремък ) .
Та ако ще го отваряш за сегменти ще трябва да смениш и лагери , ремъци и да се замерят цилиндрите и валовете . Също така ще трябва да смениш и гарнитура на главата ( може би и болтове и разни други гарнитурки ) . Също така масло и филтри и така и така ще си свалил главата може да и направиш реглаж и пасване на клапаните ( ако на този модел му се регулират клапаните ръчно ).
Та общо взето си отиваш на сериозен ремонт . А и с това VVTI не бих дал на всеки да бара . ( не , че ще дам на някой да бара каквото и да е по колата ! )
Публикувано на: 04 Юни 2009 02:40
от АВЕНСИСА
Мерси все пак,но и аз не знам какво да правя.Не че ми излиза нещо скъпо като долея 3л масло от смяна до смяна,но някакси е гадно когата колата ти гори масло.Ще трябва да търся някакво решение,може някой да е правил тази операция и да даде съвет.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора

Публикувано на: 04 Юни 2009 03:01
от Bass_Man
АВЕНСИСА написа:Мерси все пак,но и аз не знам какво да правя.Не че ми излиза нещо скъпо като долея 3л масло от смяна до смяна,но някакси е гадно когата колата ти гори масло.Ще трябва да търся някакво решение,може някой да е правил тази операция и да даде съвет.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора

Един по-нов двигател от Англия на малко километри и не се занимаваш с глупости !
Публикувано на: 04 Юни 2009 08:39
от diver
АВЕНСИСА написа:.А иначе си прав че могат да ги сменят без дори и да отварят мотора

Аха.. некой гинеколог, ще да ги смени през ауспуха....
Публикувано на: 04 Юни 2009 11:40
от coolone
Пфф тва е нечовешки разход 3л/8000км
дано километража ти да е верен, щото може някои доктор да го е лекувал, ако са реални 84к тоя разход нещо не се връзва, ама то пък си зависи кой и как е стъпвал на педала(тоя най десния)
а как започна да ти дава такъв разход, изведнъж ли ?! ако скоро си сменял масло, да не би да си сложил прекалено ''тънко'' ? за течове погледна ли? на практика причините могат да бъдат много...
сегменти, клапани, гумички, течове, семеринги на валовете, тежък десен крак...
ходи в някой сервиз за диагностика, да ти мернат компресията и газ-анализ, и ше стане ясно къде отива масълцето
Публикувано на: 04 Юни 2009 11:54
от Petar
Do kolkoto si spomniam ot po stari temi za tozi problem s goreneto na maslo remonta islizal okolo 800-900 lv.
ako mislih daia karah ohte dylgo vreme tazi kola e hubavo da investirah za takyv remont.
Публикувано на: 04 Юни 2009 19:19
от АВЕНСИСА
Да,по принцип vvti двигателите харчели масло.Не я карам от нова но доста четох в форума,че още в гаранция като са били масово им сменяли сигменти,просто заводски дефект-може би кофти сегменти,При смяната на сегменти всичко ставало тамън.Та питането ми е дали някой е правил тази процедура,каде и доволен ли е

Публикувано на: 04 Юни 2009 19:58
от slowtraveler
Колега, гаранционно сменят и буталата освен сегментите.
И щеката за маслото.
Колко масло сипваш на смяна? Ако е около 4л значи е с късата щека.
Проблема е коксоването на маслото в каналите на сегментите поради прегряване. И сегментите запичат.
Проблема не е само сегментите, а и масленото охлаждане на буталата, и затова се сменят и те с друг модел...
При отваряне на двигателя няма проблем да се използват същите лагери. Никой не сменя основни/биелни лагери ако нямат проблеми.
Двигателя е с верига, така-че и там няма проблеми.
При мен единствено смениха един семеринг на коляновия вал (за всеки случай - така и така бяха отворили двигателя, а струва по-малко от 5 лв).
Ремонта го правиха в ТМ-Ауто. Зае по-малко от 2 работни дни (оставих я на първия ден сутринта, и на втория след обяд бе готова)
За цена - не мога да кажа, защото бе по разширената гаранция.
След това - никакви проблеми с горене на масло, но и на всяка смяна на масло ползвах миеща добавка (пак за всеки случай)...
Публикувано на: 04 Юни 2009 20:14
от АВЕНСИСА

,значи при смяна сипвам 4л.но не мога да разбера какво значи късата щека.Колко масло трябва да сипвам при смяна.Ако пробвам с промивка на двигателя при смяната дали ще има някъкав ефект.Относно смяната на сигментите и буталата,според теб каде да го направя
Публикувано на: 04 Юни 2009 20:36
от slowtraveler
По някое време увеличиха количеството масло в двигателя.
Първоначално по каталог бе 3.7л, а след това количеството бе увеличено на 4.2л.
За целта вместо оригиналната щека, започнаха да слагат по-къса щека.
Така марката МАХ е по-нагоре в картера и по този начин наливаш повече масло.
Доколкото си спомням на дръжката на късата щека имаше зелена марка (мацнато с зелена боя)...
Ако проблема наистина ти е в запичане на сегменти - то промивка ще реши временно проблема.
Но имай впредвид, че причините за горене на масло могат да са много. Затова преди да пипаш се консултирай със свестен майстор, който да направи качествена диагностика.
Публикувано на: 04 Юни 2009 22:10
от АВЕНСИСА
Мойта събира 3.7 и идва почти на мах.Да и налея 4.2 нали няма да има проблем и ще си бележа пръчката за маслото.А ти по принцип с какво промиваш двигателя
Публикувано на: 05 Юни 2009 09:03
от slowtraveler
Промивките ги правих с една течност, която се смесваше със старото масло (преди смяната течността се долива в маслото и двигателя работи на празен ход около 5 минути със сместа).
Течността се предлагаше в официалния сервиз.
По принцип само там съм сменял маслото. Не си спомням какво пишеше на бутилката (май пак Тойота)..
Цената бе около 16лв.