Страница 1 от 2

Как да си разработим двигателя първите 1000км ?

Публикувано на: 03 Май 2009 10:59
от sa4mata
Здравейте
Поръчал съм си и аз Тойота Корола 1.6 dual vvt-i Terra и си я чакам след празниците .
Та вапроса ми е ако може да ми дадете съвет как да си разработя двигателя наи добре . Имам и Сузуки Swift 1.3 2007г. и в неговите инструкции бях прочел първите 1000км да карам само градско и да не поддържам постоянни обороти, както и да не дигам над 4000 оборота .
След като изминах 1000км ми смениха маслото и филтрите ( за тяхна сметка ) и ми казаха да си карам колата както си искам вече biggrin.gif .
Някои знае ли дали този вариант е добър или ако не е да ме посаветва друг .
Мерси предварително .

Re: Как да си разработим двигателя първите 1000км ?

Публикувано на: 03 Май 2009 11:53
от diver
sa4mata написа:Здравейте
Поръчал съм си и аз Тойота Корола 1.6 dual vvt-i Terra и си я чакам след празниците .
Та вапроса ми е ако може да ми дадете съвет как да си разработя двигателя наи добре . Имам и Сузуки Swift 1.3 2007г. и в неговите инструкции бях прочел първите 1000км да карам само градско и да не поддържам постоянни обороти, както и да не дигам над 4000 оборота .
След като изминах 1000км ми смениха маслото и филтрите ( за тяхна сметка ) и ми казаха да си карам колата както си искам вече biggrin.gif .
Някои знае ли дали този вариант е добър или ако не е да ме посаветва друг .
Мерси предварително .
Що ли си мисля, че промяната на обороти и градското натоварват повече от ниските, постоянни и извънградско?!

Публикувано на: 03 Май 2009 12:02
от sa4mata
еми не разбирам много от коли но със сигурност така ми обясниха от Сузуки и ми казаха така да карам първите 1000км .
В момента колата работи повече от супер с единствения недостатак че си подранква но това маи е проблем на всички коли от наи ниския клас тъи като чета из форума че и яриса доста си дранка

Re: Как да си разработим двигателя първите 1000км ?

Публикувано на: 03 Май 2009 12:12
от slowtraveler
diver написа:... Що ли си мисля, че промяната на обороти и градското натоварват повече от ниските, постоянни и извънградско?!
Не си прав дайвъре...
Не случайно във всяка книжка го пише да се избягват тези режими.
Разработването е процес, при който се напасват частите една към друга (колкото и точно да са изработени).
За да стане това не трябва да има силни еднопосочни натоварвания. Карането с ниски обороти с повече газ например натоварва повече основни/биелни лагери отколкото поддържане на същата скорост с по-високи обороти, стига да не са прекалено високи разбира се.
С промяната на скоростта/оборотите избягваш еднопосочно натоварване (само на даден детайл), разработваш и другите скорости и т.н.
Основното според мен е плавното натоварване на автомобила - да не го юркаш от раз, но и да не го галиш съвсем с перце
:thumbsup:
За дрънкането - тормози ги в сервиза да отстранят дрънкането. Не е нормално нов автомобил да дрънка biggrin.gif

Публикувано на: 03 Май 2009 12:25
от sa4mata
Значи да разбирам че и королата по същия да си я разработвам :)
А за сузукито вече няма да ми се занимава :) нали ще имам корола :) а и то дранкането е слабо и е от неща които и сам мога да си ги оправя само да не ме марзеше толкова .
Малко ме притеснява обаче че за королата не мога да чуя почти никакви оплаквания ( дори и дребни ) освен някакви шумове в спирачките защото много хубаво не е на хубаво

Публикувано на: 04 Май 2009 19:49
от doktor_paunov
Имам нова Тойота Корола 1,4 дизел от 10 дни.
В магазина ме посъветваха единствено първите 3 000 км. да не превишавам 3 000 оборота.
Иначе и аз забелязах че спирачките свирят от време на време.Не знам нормално ли е?

Публикувано на: 05 Май 2009 09:23
от sa4mata
ми не е нормално :) но четох в други теми че това свирене го отстранявали гаранционно така че направо им я караи
Как е колата кажи някакви впечатления

Публикувано на: 05 Май 2009 09:46
от mschu
Аз имам Корола 2.0 D-4D от 11 дни. В ръководството прочетох че не трябва:

1. първите 300 км:
- Да се спира много рязко(ако не се налага разбира се)

2. първите 1000 км:
- Да се ускорява рязко
- Да се подава рязко газ при ниски обороти
- Да се кара дълго време на някоя от ниските предавки
- Да се кара дълго време с постоянна скорост

Още от съветите за запазване на двигателя извън тези при разработка:
- Да не се оставя двигателя дълго време да работи на празен ход
- Да на се форсира двигателя на място
- До колкото е възможно да се спазват указанията на показателя за смяна на предавката
- При студен двигател да се избягват високите обороти и рязкото подаване на газ
- След продължително каране със скорост:
= над 80 км/ч - да се остави 1 мин
= над 100 км/ч - да се остави 2 мин
двигателя да работи на празен ход за да се охлади турбото

Давам по спомени, ако някой забележи неточности, моля да ме коригира.. wink.gif

Публикувано на: 05 Май 2009 10:42
от slowtraveler
doktor_paunov написа:...Иначе и аз забелязах че спирачките свирят от време на време.Не знам нормално ли е?
Нормално е - няма никакъв проблем и е често срещан ефект (не повреда)....
Ако много те дразни, и ефекта не изчезне след 1-2х.км можеш да отидеш да им нарежат с ножовка каналчета, които ще спомогнат за намаляване на звуковия ефект.. :thumbsup:

Публикувано на: 05 Май 2009 12:54
от Рошко
[quote="slowtraveler"][/quote]Не знам дали колегата говори за "това" свирене... Останах с убеждението, че говори не за пищенето от механичното триене на накладката в диска, а за едно друго пищене, което аз също често чувам при натискане на спирачките... Става дума за "електрическо" пищене... Не знам как да го обясня по-точно, но е е съвсем тихо и слабо доловими пищене точно като някаква електрическа пищялка, която се задейства пи натискане на спирачката и чувам звука откъм предно дясно колело...

Публикувано на: 05 Май 2009 13:41
от mitoko
корола 1.6 дуал ВВТи няма НИЩО общо със сузуку 1.3 ... колега не се занимавай с глупости ами као си земеш колата прочиташ кво пишее в книшката и го спазвай :whistle:

Публикувано на: 05 Май 2009 15:57
от doktor_paunov
slowtraveler написа:

Не знам дали колегата говори за "това" свирене... Останах с убеждението, че говори не за пищенето от механичното триене на накладката в диска, а за едно друго пищене, което аз също често чувам при натискане на спирачките... Става дума за "електрическо" пищене... Не знам как да го обясня по-точно, но е е съвсем тихо и слабо доловими пищене точно като някаква електрическа пищялка, която се задейства пи натискане на спирачката и чувам звука откъм предно дясно колело...
Спирачките свирят доста силно,но само на моменти.После свиренето изчезва за няколко дни.
Иначе королата си е много добре,но е рано да говоря за впечатления за кола на 11 дни.Във всеки случай има чудесна возия.
Днес алармата се задейства 2 пъти без видима причина.Досега не го е правила.

Публикувано на: 05 Май 2009 17:41
от sa4mata
аиде да идва и моита че голем мерак ме гони :)
а това свирене маи на всички нови автомобили го има
при мен на предишната ми кола обаче много барзо изчезна от самосебеси

Публикувано на: 06 Май 2009 14:18
от mysho
sa4mata написа:аиде да идва и моита че голем мерак ме гони :)
а това свирене маи на всички нови автомобили го има
при мен на предишната ми кола обаче много барзо изчезна от самосебеси
Моята королка като я взех, спирачките посвирваха отначалото, защото бяха нови. Свиренето изчезна чак след около 1500 км, просто защото не спирам рязко и не ги използвам много много tongue.gif Така че според мен за нова кола е нормално да си просвирват.

Публикувано на: 07 Май 2009 09:07
от shtephan
Първо колега честито в аванс ,но сега погледни спецификацията на двигателя - срещу максимален въртящ момент стоят 5200 оборота и това не е печатна грешка ,а някаква странна особеност на мотора.Така ,че това ограничение на дилъра до 3000 става май само на място tongue.gif .Сега сериозно мотора е много специфичен и мой съсед даже ходи да се съди със дилъра в стара загора ,че му бил бъгнат двигатела и колата не вървяла,затова карай си внимателно и не робувай на ограничения,но имай предвид, че си скочил на доста високо оборотен вариант.Успех.