Как да си разработим двигателя първите 1000км ?
Как да си разработим двигателя първите 1000км ?
Здравейте
Поръчал съм си и аз Тойота Корола 1.6 dual vvt-i Terra и си я чакам след празниците .
Та вапроса ми е ако може да ми дадете съвет как да си разработя двигателя наи добре . Имам и Сузуки Swift 1.3 2007г. и в неговите инструкции бях прочел първите 1000км да карам само градско и да не поддържам постоянни обороти, както и да не дигам над 4000 оборота .
След като изминах 1000км ми смениха маслото и филтрите ( за тяхна сметка ) и ми казаха да си карам колата както си искам вече biggrin.gif .
Някои знае ли дали този вариант е добър или ако не е да ме посаветва друг .
Мерси предварително .
Поръчал съм си и аз Тойота Корола 1.6 dual vvt-i Terra и си я чакам след празниците .
Та вапроса ми е ако може да ми дадете съвет как да си разработя двигателя наи добре . Имам и Сузуки Swift 1.3 2007г. и в неговите инструкции бях прочел първите 1000км да карам само градско и да не поддържам постоянни обороти, както и да не дигам над 4000 оборота .
След като изминах 1000км ми смениха маслото и филтрите ( за тяхна сметка ) и ми казаха да си карам колата както си искам вече biggrin.gif .
Някои знае ли дали този вариант е добър или ако не е да ме посаветва друг .
Мерси предварително .
Re: Как да си разработим двигателя първите 1000км ?
Що ли си мисля, че промяната на обороти и градското натоварват повече от ниските, постоянни и извънградско?!sa4mata написа:Здравейте
Поръчал съм си и аз Тойота Корола 1.6 dual vvt-i Terra и си я чакам след празниците .
Та вапроса ми е ако може да ми дадете съвет как да си разработя двигателя наи добре . Имам и Сузуки Swift 1.3 2007г. и в неговите инструкции бях прочел първите 1000км да карам само градско и да не поддържам постоянни обороти, както и да не дигам над 4000 оборота .
След като изминах 1000км ми смениха маслото и филтрите ( за тяхна сметка ) и ми казаха да си карам колата както си искам вече biggrin.gif .
Някои знае ли дали този вариант е добър или ако не е да ме посаветва друг .
Мерси предварително .

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
еми не разбирам много от коли но със сигурност така ми обясниха от Сузуки и ми казаха така да карам първите 1000км .
В момента колата работи повече от супер с единствения недостатак че си подранква но това маи е проблем на всички коли от наи ниския клас тъи като чета из форума че и яриса доста си дранка
В момента колата работи повече от супер с единствения недостатак че си подранква но това маи е проблем на всички коли от наи ниския клас тъи като чета из форума че и яриса доста си дранка
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Как да си разработим двигателя първите 1000км ?
Не си прав дайвъре...diver написа:... Що ли си мисля, че промяната на обороти и градското натоварват повече от ниските, постоянни и извънградско?!
Не случайно във всяка книжка го пише да се избягват тези режими.
Разработването е процес, при който се напасват частите една към друга (колкото и точно да са изработени).
За да стане това не трябва да има силни еднопосочни натоварвания. Карането с ниски обороти с повече газ например натоварва повече основни/биелни лагери отколкото поддържане на същата скорост с по-високи обороти, стига да не са прекалено високи разбира се.
С промяната на скоростта/оборотите избягваш еднопосочно натоварване (само на даден детайл), разработваш и другите скорости и т.н.
Основното според мен е плавното натоварване на автомобила - да не го юркаш от раз, но и да не го галиш съвсем с перце

За дрънкането - тормози ги в сервиза да отстранят дрънкането. Не е нормално нов автомобил да дрънка biggrin.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Значи да разбирам че и королата по същия да си я разработвам 
А за сузукито вече няма да ми се занимава
нали ще имам корола
а и то дранкането е слабо и е от неща които и сам мога да си ги оправя само да не ме марзеше толкова .
Малко ме притеснява обаче че за королата не мога да чуя почти никакви оплаквания ( дори и дребни ) освен някакви шумове в спирачките защото много хубаво не е на хубаво

А за сузукито вече няма да ми се занимава


Малко ме притеснява обаче че за королата не мога да чуя почти никакви оплаквания ( дори и дребни ) освен някакви шумове в спирачките защото много хубаво не е на хубаво
- doktor_paunov
- Мнения: 33
- Регистриран на: 26 Апр 2009 22:39
Аз имам Корола 2.0 D-4D от 11 дни. В ръководството прочетох че не трябва:
1. първите 300 км:
- Да се спира много рязко(ако не се налага разбира се)
2. първите 1000 км:
- Да се ускорява рязко
- Да се подава рязко газ при ниски обороти
- Да се кара дълго време на някоя от ниските предавки
- Да се кара дълго време с постоянна скорост
Още от съветите за запазване на двигателя извън тези при разработка:
- Да не се оставя двигателя дълго време да работи на празен ход
- Да на се форсира двигателя на място
- До колкото е възможно да се спазват указанията на показателя за смяна на предавката
- При студен двигател да се избягват високите обороти и рязкото подаване на газ
- След продължително каране със скорост:
= над 80 км/ч - да се остави 1 мин
= над 100 км/ч - да се остави 2 мин
двигателя да работи на празен ход за да се охлади турбото
Давам по спомени, ако някой забележи неточности, моля да ме коригира..
1. първите 300 км:
- Да се спира много рязко(ако не се налага разбира се)
2. първите 1000 км:
- Да се ускорява рязко
- Да се подава рязко газ при ниски обороти
- Да се кара дълго време на някоя от ниските предавки
- Да се кара дълго време с постоянна скорост
Още от съветите за запазване на двигателя извън тези при разработка:
- Да не се оставя двигателя дълго време да работи на празен ход
- Да на се форсира двигателя на място
- До колкото е възможно да се спазват указанията на показателя за смяна на предавката
- При студен двигател да се избягват високите обороти и рязкото подаване на газ
- След продължително каране със скорост:
= над 80 км/ч - да се остави 1 мин
= над 100 км/ч - да се остави 2 мин
двигателя да работи на празен ход за да се охлади турбото
Давам по спомени, ако някой забележи неточности, моля да ме коригира..

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Нормално е - няма никакъв проблем и е често срещан ефект (не повреда)....doktor_paunov написа:...Иначе и аз забелязах че спирачките свирят от време на време.Не знам нормално ли е?
Ако много те дразни, и ефекта не изчезне след 1-2х.км можеш да отидеш да им нарежат с ножовка каналчета, които ще спомогнат за намаляване на звуковия ефект..

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
[quote="slowtraveler"][/quote]Не знам дали колегата говори за "това" свирене... Останах с убеждението, че говори не за пищенето от механичното триене на накладката в диска, а за едно друго пищене, което аз също често чувам при натискане на спирачките... Става дума за "електрическо" пищене... Не знам как да го обясня по-точно, но е е съвсем тихо и слабо доловими пищене точно като някаква електрическа пищялка, която се задейства пи натискане на спирачката и чувам звука откъм предно дясно колело...
- doktor_paunov
- Мнения: 33
- Регистриран на: 26 Апр 2009 22:39
Спирачките свирят доста силно,но само на моменти.После свиренето изчезва за няколко дни.slowtraveler написа:
Не знам дали колегата говори за "това" свирене... Останах с убеждението, че говори не за пищенето от механичното триене на накладката в диска, а за едно друго пищене, което аз също често чувам при натискане на спирачките... Става дума за "електрическо" пищене... Не знам как да го обясня по-точно, но е е съвсем тихо и слабо доловими пищене точно като някаква електрическа пищялка, която се задейства пи натискане на спирачката и чувам звука откъм предно дясно колело...
Иначе королата си е много добре,но е рано да говоря за впечатления за кола на 11 дни.Във всеки случай има чудесна возия.
Днес алармата се задейства 2 пъти без видима причина.Досега не го е правила.
Моята королка като я взех, спирачките посвирваха отначалото, защото бяха нови. Свиренето изчезна чак след около 1500 км, просто защото не спирам рязко и не ги използвам много многоsa4mata написа:аиде да идва и моита че голем мерак ме гони
а това свирене маи на всички нови автомобили го има
при мен на предишната ми кола обаче много барзо изчезна от самосебеси

Първо колега честито в аванс ,но сега погледни спецификацията на двигателя - срещу максимален въртящ момент стоят 5200 оборота и това не е печатна грешка ,а някаква странна особеност на мотора.Така ,че това ограничение на дилъра до 3000 става май само на място
.Сега сериозно мотора е много специфичен и мой съсед даже ходи да се съди със дилъра в стара загора ,че му бил бъгнат двигатела и колата не вървяла,затова карай си внимателно и не робувай на ограничения,но имай предвид, че си скочил на доста високо оборотен вариант.Успех.

AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта