skydiver написа: ↑04 Ное 2019 21:10
По-назад в темата съм описал при Rav4.2 как става монтажа.
Вероятно нямаш стоп машинка на съединителя.
Ей, не се отказа да е дизел и това си е

...
Здравейте колеги. Първо искам да благодаря на всички писали в темата. Днес и аз успешно монтирах лотчето за КК на Toyota Rav4 II d4d 116HP - производство 11 месец на 2004 година.
Материалите които използвах:
1. Китайско лостче за КК с номер: 84632-34011 - към $10 от Ибей.
2. T30 torx - за отвиване на двата болта на еърбега /отстрани на волана/.
3. Ключе 10 за отвиване на минусовата клема на акумулатора.
4. Стапаловидна боркорона, малка бургия 2мм и акумулаторен винтоверт.
5. Малка плоска отверка за откопчаване на буксата и добавяне на 2-та пина от лостчето към основната букса.
6. Опционално може да се ползва и шублер за измерване.
Време за работа - около 20 минути. След откачване на минусувата клема на акумулатора изчаках около 5 минути преди да пристъпя към свалянето на еърбега. Отзадната страна има 2 конектора /оранжев и черен/, който с плоската отверка се откопчава жълтата закопчалка на всеки конектор. След това махнах и синия кабел, който е за звуковия сигнал. Оставих еърбега настрана за да не ми пречи. След кракто умуване къде точно трябва да пробия дупката за лостчето за КК /и измерване на око/, пробих малка дупка с бургия ф2 мм, за център на боркороната. Предварително с шублер бях премерил, че ми трябва отвор 26 мм за да може да се пъхне лостчето в пластмасата на волана. Със стапаловидната боркорона и акумулаторния винтоверт пробих дупката много бързо. Повече време ми отне да почистя парченцата пластмаса, които се пръснаха навсякъде.

С малката плоска отверка отключих буксата, която е към инсталацията и добавих 2-те кабелчета за круиз контрола. В темата по назад /29-та страница/, колегата
"skydiver" подробно е обяснил къде се добавят новите пинове на буксата и как тя се отключва, за което му благодаря!

А отностно дизела - рискувах и сега ще си бера срама от капризите му.
Последва завиване на двете винтчета на лостчето, свързване на буксата, свързване на конекторите за еърбега и звуковия сигнал и монтиране на еърбега. След това свързах минусовата клема на акумулатора и тествах лостчето в режим ON/OFF и ето че зеления надпис Cruise светна.

Последва тест драйв на магистралата и удовлетвореността от свършената работа. При мен се оказа, че фабрично имам монтирана машинка на съединителя и не се наложи да права манипулация с буксата или да добавям друга /стоп машинка/. Поне това ми е на късмет!

Ето и малко снимки:
