Страница 64 от 79
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 16 Ное 2024 21:35
от Ivo Varna
Колата е Rav4 plug in 2021. Карам я основно като хибрид в момента. С една дума не зареждам батерията.
Не мога да повярвам! Хора, вярно е, че думичката "хибрид" фигурира и при двата модела, но разликите между двата автомобила са огромни и те не трябва да бъдат слагани под един знаменател! Не можеш да разчиташ, че само с рекуперация от надолнища и спирачен път ще вкараш 14 kWh (или поне половината) в батерията - посмъртно няма как да стане, освен ако не включиш режим "SHARGE", но така сметката ще ти излезе малко по-скъпо от карането на бензин. А небезизвестен факт е, че за всеки по-дълъг престой (както например през нощта или по време на работния ден) е препоръчително тя да е заредена до ниво около половината от капацитета си. Да, смяната на отделни клетки (че дори и на цялата) батерия на хибрида е много по-леснa. С плъгина е по-сложно, поне засега. И като перо в ценово отношение също. Целта на хибрида е да ти снижи общия разход на бензин с 1-2 л на 100км. Докато плъгина по същество си е електрически автомобил с удължен пробег. Говорим за различни неща. Зареди си колата след 22ч ако имаш тази възможност (това са около 14 кWh х 15,2 стотинки за кWh = 2,13 лв, с които лятото би изминал около 80км.) Изводите си ги направи сам. И си пази батерията, не я занемарявай - тя е ключов елемент от схемата. И си има своя ресурс - използвай го по предназначение винаги когато можеш
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 16 Ное 2024 21:46
от WoLF
Да си вземеш плъг-ин и да не го зареждаш от мрежата си е самопрецакване... Караш го градско само на ток, но в същото време не се притесняваш като хванеш пътя

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 18 Ное 2024 21:40
от Hursa
Мирослав Петков написа: ↑15 Ное 2024 22:57
Така е докато загрее, после ще те бия с твоя самозареждащ хибрид ,... ,ако щеш и на нисък разход - в хибриден режим, не на ток!
Kак ще стане тая работа, особено при рав плъгина?

Системата му е явно много добра, не напразно е тази тема. Мощна е - сигурно върви прекрасно. Но едва ли са и вградени и магически качества.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 18 Ное 2024 23:52
от slowtraveler
Според мен нещата би трябвало да са на кантар... Плъгинът е по-тежък - така е...
Обаче поне теоретично плъгина в чисто хибриден режим би трябвало да има две предимства:
1. При спиране може да усвои повече енергия (т.е. би трябвало да остане само на рекуперация при по-интензивно спиране отколкото хибрида)
2. Вероятно в хибриден режим пали ДВГ по-рядко, но за по-дълго, което би привнесло някаква икономия (на час работа ДВГ работи по-кратко в преходния старт режим)....
Което вероятно би довело до приблизително равен резултат между плъгина и стандартния хибрид (в рамките на статистическата грешка)..
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 08:21
от simichoil
slowtraveler написа: ↑18 Ное 2024 23:52
Което вероятно би довело до приблизително равен резултат между плъгина и стандартния хибрид (в рамките на статистическата грешка)..
А никой не споменава факта че и двата автомобила в хибриден режим (да речем при изтощена батерия до 30% на плъг-ина), единия разполага с повече капацитет от батерията - т.е. от тук идва предимно разликата в разхода и съответно в мощността.
При плъг-ин - батерията за хибридно задвижване е 3 пъти по-голяма от тази на нормалния хибрид.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 10:00
от BOz
simichoil написа: ↑19 Ное 2024 08:21
ри плъг-ин - батерията за хибридно задвижване е 3 пъти по-голяма от тази на нормалния хибрид.
Около 11 пъти е разликата.
Иначе и аз съм на мнението, че плъгина има техническа обосновка защо би могъл да прави аналогичен, че и по-нисък разход в сравнение с нормалния хибрид, въпреки по-голямата маса.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 10:09
от simichoil
BOz написа: ↑19 Ное 2024 10:00
Около 11 пъти е разликата.
Имах предвид в чисто хибриден режим - когато на PHEV батерията е на 30% и не може да се кара в чисто електрически режим. Тогава е около 3 пъти по-голяма батерията.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 18:19
от Мирослав Петков
Hursa написа: ↑16 Ное 2024 21:35
Kак ще стане тая работа
Не знам каква магия е , но назад в темата имам качен трип от Павел Баня до Търново през Шипка в хибриден режим с разход 4.2/100. Като колкото пробег имах на батерията в началото, толкова и в края на трипа. А направи го с хибридната Рав4! Като спусках Шипка ми натъпка ток за 28км, с който стигнах почти до Дряново. Капиш?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 18:22
от max-2
Ако има спускания по маршрута да, логично е, печелиш по-голям заряд от регенерация. Но ако е на равно хибридът който не е плъгин ще даде по-нисък разход.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 18:58
от Мирослав Петков
Според мен не повече от 0.5 л/100. Трябва да се тества , двете коли да карат една след друга. Но дори и да е така, понеже градския пробег ми е повече от извънгардския, преглъщам го този половин литър. Няма да слагам на кантара удоволствието извън града да имаш 300коня!

Имам приятел с новото камри, е ми едвам го смъкна под 6 средния разход.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 20:32
от Hursa
► Виж съдържание
Въображаема, като всяка магия.
slowtraveler написа: ↑18 Ное 2024 23:52
1. При спиране може да усвои повече енергия (т.е. би трябвало да остане само на рекуперация при по-интензивно спиране отколкото хибрида)
2. Вероятно в хибриден режим пали ДВГ по-рядко, но за по-дълго, което би привнесло някаква икономия (на час работа ДВГ работи по-кратко в преходния старт режим)....
При спиране - може да усвои повече, в пъти повече - защото може да регенерира с много по-голяма мощност, позволява го мощната батерия, съгласен съм. Но става въпрос за сравнение на икономични шофирания. При такива - скоростите не са високи, шофьора се старае да предвижда, държи дистанция, "гледа на далече" - старае се спиранията да са плавни с ниска интензивност. Така, че ако въобще има регенерация - мощността на батерията на хибрида (въпреки, че е силно осакатен в това отношение - и тона за това осакатяване тръгва от хибридите на тойота (да си припомним абсурдното "4-то поколение"), но се прегръща и от другите производители) - е достатъчна. Още повече - тъй като интензивността при спиранията е ниска - значително по-мощните ел машини при плъгин хибрида работят с по-ниско кпд. Другото - за една и съща интензивност на спиране - по тежкия автомобил се нуждае от по-голяма мощност (генерира повече), но пък за последващото ускорение - също изразходва повече енергия и тъй като кпд-то на двата процеса все пак е под единица - има повече загуби при по-тежкия автомобил (при други равни условия).
По честите паления - предполагат и по-висока средна температура на двг, а от тази температура силно зависи кпд-то му.
Защото двигателя загрява, но и изстива. А работната му температура е значително по-висока от околната, дори и лятото.
max-2 написа: ↑19 Ное 2024 18:22
Ако има спускания по маршрута да, логично е, печелиш по-голям заряд от регенерация.
Това е голямо предимство на плъгин хибрида. Но непрекъснатите спускания все пак рядко са над десетина километра, като денивелациите много рядко са над 1000 метра (особено "у нас"). И обикновено за да има спускане - преди него или след него има изкачване, което също често е съпоставимо, като дистанция. А батериите на актуалните плъгини са за пробези от 60, 80, 100, че и за повече километри, вече - със съответното тегло (на който му е нужен такъв ел пробег - защо да взема плъгин, не разбирам, да вземе електричка и да не мъкне двг-то с всичките му съпътстващи механизми). И това тегло генерира повишено триене. Както при спуск, така и при изкачване, така и при движение на равно. Тази по-голяма маса - генерира повишено триене и във всеки завой - а планинските маршрути са с много такива, обикновено със съответни забавяния и ускорения, при които също загубите са завишени. А и все пак - в пътуванията на средния потребител, при около и над 80% от дистанциите - няма по-продължителни изкачвания от километър, два. По-голямата маса - генерира повишено триене и в гумите, и в трансмисията. И това е така при всяко пътуване - не зависимо, колко малка част от заряда на тези големи батерии се ползва. Така, че по-масивния автомобил, като средно си е на загуба.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 20:45
от zorbata
До тук само предположения.
А и като(което е малко вероятно) разберем кое е по по най какво ще се случи?!?
Пак ще си ги караме колите - всеки си я е купил поради някакви причини и не вярвам да каже, че е сбъркал.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 19 Ное 2024 21:00
от Hursa
Добър автомобил е, с много добра хибридна система, нещо наистина впечатляващо. ("Мечтая" за подобен, само да не е сув, да бяха пуснали камри-то с тази система, нямаше да ме вълнува, че ще е с по-голям разход от "само" хибрида. Щях да си мечтая за такъв.) Желан автомобил, но не трябва да си въобразяваме чудеса, въпреки че се опитват да ни ги внушат в рекламните брошури.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 20 Ное 2024 23:02
от eurosp
Ivo Varna написа: ↑16 Ное 2024 21:35
Колата е Rav4 plug in 2021. Карам я основно като хибрид в момента. С една дума не зареждам батерията.
Не мога да повярвам! ....
Много добре знам каква е разликата между двете коли. Имах ги и двете ЕДНОВРЕМЕННО близо 6 месеца. Това което си писал за рекуперация....къде видя ,че разчитам на подобно нещо и къде в поста ми подобни щуротии. Да бъдем сериозно и да не се правим излишно на разбирачи. И да, знам че тока е евтин след 22.00
WoLF написа: ↑16 Ное 2024 21:46
Да си вземеш плъг-ин и да не го зареждаш от мрежата си е самопрецакване....
Не думай. Взел съм го защото е по-мощен и ме кефи как върви. Добре ,че ме светна че се прецаквам
Относно спора кой колко харчи.
Хибрида със 17 цолови джанти плъгина с 19 ки. За теста двете коли карат градско в София една след друга по възможност с едно и също темпо. Правил съм два пъти такъв тест. Отделно съм засичал какъв разход ще имат двете коли за 300 км градско.По спомен хибрида харчеше с литър по-малко градско. На магистрала плъгина може би е една идея по-икономичен. Но разликата е малка и трудно се хваща.
За вървенето няма какво да говорим. Там нещата са ясни.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Ное 2024 08:30
от WoLF
eurosp написа: ↑20 Ное 2024 23:02
Добре ,че ме светна че се прецаквам
Изпуснати ползи по-добре ли ти звучи? Кефа цена няма
