Не мога да повярвам! Хора, вярно е, че думичката "хибрид" фигурира и при двата модела, но разликите между двата автомобила са огромни и те не трябва да бъдат слагани под един знаменател! Не можеш да разчиташ, че само с рекуперация от надолнища и спирачен път ще вкараш 14 kWh (или поне половината) в батерията - посмъртно няма как да стане, освен ако не включиш режим "SHARGE", но така сметката ще ти излезе малко по-скъпо от карането на бензин. А небезизвестен факт е, че за всеки по-дълъг престой (както например през нощта или по време на работния ден) е препоръчително тя да е заредена до ниво около половината от капацитета си. Да, смяната на отделни клетки (че дори и на цялата) батерия на хибрида е много по-леснa. С плъгина е по-сложно, поне засега. И като перо в ценово отношение също. Целта на хибрида е да ти снижи общия разход на бензин с 1-2 л на 100км. Докато плъгина по същество си е електрически автомобил с удължен пробег. Говорим за различни неща. Зареди си колата след 22ч ако имаш тази възможност (това са около 14 кWh х 15,2 стотинки за кWh = 2,13 лв, с които лятото би изминал около 80км.) Изводите си ги направи сам. И си пази батерията, не я занемарявай - тя е ключов елемент от схемата. И си има своя ресурс - използвай го по предназначение винаги когато можешКолата е Rav4 plug in 2021. Карам я основно като хибрид в момента. С една дума не зареждам батерията.
Toyota RAV4 Prime 2021-2025 - Мечтаният автомобил?
- Ivo Varna
- Мнения: 50
- Регистриран на: 03 Мар 2023 17:50
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 Plug-in
- Благодарил/а: 67 пъти
- Получена благодарност: 26 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Ivo Varna » 16 Ное 2024 21:35
Ivo Varna
WoLF
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Hursa » 18 Ное 2024 21:40
Kак ще стане тая работа, особено при рав плъгина?Мирослав Петков написа: ↑15 Ное 2024 22:57 Така е докато загрее, после ще те бия с твоя самозареждащ хибрид ,... ,ако щеш и на нисък разход - в хибриден режим, не на ток!

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6348
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 369 пъти
- Получена благодарност: 399 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от slowtraveler » 18 Ное 2024 23:52
Обаче поне теоретично плъгина в чисто хибриден режим би трябвало да има две предимства:
1. При спиране може да усвои повече енергия (т.е. би трябвало да остане само на рекуперация при по-интензивно спиране отколкото хибрида)
2. Вероятно в хибриден режим пали ДВГ по-рядко, но за по-дълго, което би привнесло някаква икономия (на час работа ДВГ работи по-кратко в преходния старт режим)....
Което вероятно би довело до приблизително равен резултат между плъгина и стандартния хибрид (в рамките на статистическата грешка)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 16 Фев 2011 09:30
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Rav4 Plug-In Hybrid
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от simichoil » 19 Ное 2024 08:21
А никой не споменава факта че и двата автомобила в хибриден режим (да речем при изтощена батерия до 30% на плъг-ина), единия разполага с повече капацитет от батерията - т.е. от тук идва предимно разликата в разхода и съответно в мощността.slowtraveler написа: ↑18 Ное 2024 23:52 Което вероятно би довело до приблизително равен резултат между плъгина и стандартния хибрид (в рамките на статистическата грешка)..
При плъг-ин - батерията за хибридно задвижване е 3 пъти по-голяма от тази на нормалния хибрид.
simichoil
- BOz
- Мнения: 4591
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 221 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от BOz » 19 Ное 2024 10:00
Около 11 пъти е разликата.
Иначе и аз съм на мнението, че плъгина има техническа обосновка защо би могъл да прави аналогичен, че и по-нисък разход в сравнение с нормалния хибрид, въпреки по-голямата маса.

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: 16 Фев 2011 09:30
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Rav4 Plug-In Hybrid
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от simichoil » 19 Ное 2024 10:09
Имах предвид в чисто хибриден режим - когато на PHEV батерията е на 30% и не може да се кара в чисто електрически режим. Тогава е около 3 пъти по-голяма батерията.
simichoil
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 19 Ное 2024 18:19
Не знам каква магия е , но назад в темата имам качен трип от Павел Баня до Търново през Шипка в хибриден режим с разход 4.2/100. Като колкото пробег имах на батерията в началото, толкова и в края на трипа. А направи го с хибридната Рав4! Като спусках Шипка ми натъпка ток за 28км, с който стигнах почти до Дряново. Капиш?
Мирослав Петков
max-2
-
- Мнения: 281
- Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
- Местоположение: България
- Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 93 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Мирослав Петков » 19 Ное 2024 18:58
Имам приятел с новото камри, е ми едвам го смъкна под 6 средния разход.
Мирослав Петков
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Hursa » 19 Ное 2024 20:32
Въображаема, като всяка магия.

При спиране - може да усвои повече, в пъти повече - защото може да регенерира с много по-голяма мощност, позволява го мощната батерия, съгласен съм. Но става въпрос за сравнение на икономични шофирания. При такива - скоростите не са високи, шофьора се старае да предвижда, държи дистанция, "гледа на далече" - старае се спиранията да са плавни с ниска интензивност. Така, че ако въобще има регенерация - мощността на батерията на хибрида (въпреки, че е силно осакатен в това отношение - и тона за това осакатяване тръгва от хибридите на тойота (да си припомним абсурдното "4-то поколение"), но се прегръща и от другите производители) - е достатъчна. Още повече - тъй като интензивността при спиранията е ниска - значително по-мощните ел машини при плъгин хибрида работят с по-ниско кпд. Другото - за една и съща интензивност на спиране - по тежкия автомобил се нуждае от по-голяма мощност (генерира повече), но пък за последващото ускорение - също изразходва повече енергия и тъй като кпд-то на двата процеса все пак е под единица - има повече загуби при по-тежкия автомобил (при други равни условия).slowtraveler написа: ↑18 Ное 2024 23:52 1. При спиране може да усвои повече енергия (т.е. би трябвало да остане само на рекуперация при по-интензивно спиране отколкото хибрида)
2. Вероятно в хибриден режим пали ДВГ по-рядко, но за по-дълго, което би привнесло някаква икономия (на час работа ДВГ работи по-кратко в преходния старт режим)....
По честите паления - предполагат и по-висока средна температура на двг, а от тази температура силно зависи кпд-то му.
Защото двигателя загрява, но и изстива. А работната му температура е значително по-висока от околната, дори и лятото.
Това е голямо предимство на плъгин хибрида. Но непрекъснатите спускания все пак рядко са над десетина километра, като денивелациите много рядко са над 1000 метра (особено "у нас"). И обикновено за да има спускане - преди него или след него има изкачване, което също често е съпоставимо, като дистанция. А батериите на актуалните плъгини са за пробези от 60, 80, 100, че и за повече километри, вече - със съответното тегло (на който му е нужен такъв ел пробег - защо да взема плъгин, не разбирам, да вземе електричка и да не мъкне двг-то с всичките му съпътстващи механизми). И това тегло генерира повишено триене. Както при спуск, така и при изкачване, така и при движение на равно. Тази по-голяма маса - генерира повишено триене и във всеки завой - а планинските маршрути са с много такива, обикновено със съответни забавяния и ускорения, при които също загубите са завишени. А и все пак - в пътуванията на средния потребител, при около и над 80% от дистанциите - няма по-продължителни изкачвания от километър, два. По-голямата маса - генерира повишено триене и в гумите, и в трансмисията. И това е така при всяко пътуване - не зависимо, колко малка част от заряда на тези големи батерии се ползва. Така, че по-масивния автомобил, като средно си е на загуба.
Hursa
- zorbata
- Мнения: 417
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 61 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от zorbata » 19 Ное 2024 20:45
А и като(което е малко вероятно) разберем кое е по по най какво ще се случи?!?
Пак ще си ги караме колите - всеки си я е купил поради някакви причини и не вярвам да каже, че е сбъркал.
zorbata
-
- Мнения: 5752
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 182 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от Hursa » 19 Ное 2024 21:00

Hursa
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 02 Сеп 2021 22:31
- Местоположение: СОФИЯ
- Автомобил: RAV4 HYBRID 2019
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Мнение от eurosp » 20 Ное 2024 23:02
Много добре знам каква е разликата между двете коли. Имах ги и двете ЕДНОВРЕМЕННО близо 6 месеца. Това което си писал за рекуперация....къде видя ,че разчитам на подобно нещо и къде в поста ми подобни щуротии. Да бъдем сериозно и да не се правим излишно на разбирачи. И да, знам че тока е евтин след 22.00

Не думай. Взел съм го защото е по-мощен и ме кефи как върви. Добре ,че ме светна че се прецаквам

Относно спора кой колко харчи.
Хибрида със 17 цолови джанти плъгина с 19 ки. За теста двете коли карат градско в София една след друга по възможност с едно и също темпо. Правил съм два пъти такъв тест. Отделно съм засичал какъв разход ще имат двете коли за 300 км градско.По спомен хибрида харчеше с литър по-малко градско. На магистрала плъгина може би е една идея по-икономичен. Но разликата е малка и трудно се хваща.
За вървенето няма какво да говорим. Там нещата са ясни.
eurosp
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 0 госта