Страница 63 от 63
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 17 Дек 2025 17:42
от max-2
Това го показвт на дисплея хюндай електричките.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 17 Дек 2025 17:43
от BOz
biro написа: ↑17 Дек 2025 16:14
Теоретично как се измерва е ясно. Аз питах на практика как го мериш. С електеомер свързан към компресора на термопомпата ли?
С показание от сензора за ток на батерията.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 17 Дек 2025 18:33
от slowtraveler
Не виждам нищо неестествено в такава консумация - вкъщи климатика на едната стая (12-ка) консумира между 400 и 600Вт когато се установи и в стаята е 'баня' (около 25С)...
Иначе при старт консумацията понякога се покачва до 800-900Вт, но е кратковременно ..
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 17 Дек 2025 21:42
от biro
BOz написа: ↑17 Дек 2025 17:43
biro написа: ↑17 Дек 2025 16:14
Теоретично как се измерва е ясно. Аз питах на практика как го мериш. С електеомер свързан към компресора на термопомпата ли?
С показание от сензора за ток на батерията.
Верваш ли му?
Е та кво общо? Къщата ти нито е от ламарина нито колата е с вътрешен обем 60м3
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 17 Дек 2025 22:49
от zorbata
biro написа: ↑17 Дек 2025 21:42Верваш ли му?
И да не му вярва няма значение.
Намирате се на работа като си мерите какво ли не и не мисля, че тия 1-2 киловата ще са проблем за колегата.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 17 Дек 2025 23:15
от BOz
biro написа: ↑17 Дек 2025 21:42Верваш ли му?
Да. Достатъчно прост инструмент, който има и качествен контрол.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 18 Дек 2025 10:48
от slowtraveler
biro написа: ↑17 Дек 2025 21:42
Е та кво общо? Къщата ти нито е от ламарина нито колата е с вътрешен обем 60м3
То пък много трудно да се сетиш какво общо има...
Според публикации на производителите проектната максимална топлинна мощност на 'парното' на нормален автомобил е 3-5кВт (за по-големите - и до 8кВт), което е съпоставимо с нужната топлинна мощност за комфортно терморегулиране на голяма стая... Защото колата 'е от ламарина', има голям поток външен въздух, но в същият момент нужният за затопляне обем и детайли (мебели, оборудване), а и 'контактна със студа' площ е доста по-малък отколкото в бита...
Така достигаме до аналогични мощности за отопление на автомобил и на една стая вкъщи...
Надявам се колегите да споделят каква е максималната консумация на 'парното' при голям студ при самият старт на системата - очаквам отчетени стойности около 1-1.5кВт електрическа мощност на компресора на климатика (които отново са аналогични на тези на един домашен климатик)...

Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 18 Дек 2025 18:34
от zorbata
slowtraveler написа: ↑18 Дек 2025 10:48
То пък много трудно да се сетиш какво общо има...
Освен като технология май друго няма(май и агентите не са еднакви).
А да не говорим за фактора време.
Електрически коли, но Не от TOYOTA
Публикувано на: 18 Дек 2025 21:17
от slowtraveler
Не разбрах за фактора 'време' - ако имаш предвид, че при автомобила се изисква 'бързо затопляне' - да, така е, затова (и заради огромният капацитет входен въздух) системата е преоразмерена... И вместо да харчи например 50-100Вт (за аналогичен обем 'килерче'), нужната енергия е колкото за голяма стая...
Агентът също е детайл, малко променящ крайният резултат... КПД-то на термопомпите варира в известни граници и според агента, но при съвременните термопомпи не става въпрос за 'разлика в 'пъти', а в няколко процента.. А ние тук обсъждаме 'порядъка', а не дали е 499 или 501 Вата
Вериятно не съм изяснил ясно обосновката си - имаме термопомпи с практически еднаква технология и аналогични нужни мощности... Затова на база на личен опит с термопомпа с аналогична мощност и изисквания, споделих, че за мен порядъка е съвсем приемлив и не виждам нищо абсурдно в споделената информация...
И толкова
