MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте!Имам Тойота Ярис 1.3 ММТ и когато е студена притриса като потеглям .Когато е на 2 се усеща че съединителя буксува.Дали трябва да се смени съединителя или само да се настрои?
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте колега,
Има на няколко пъти описан теста за износен съединител на ММТ в тази тема на форума. Потърсете го и го направете.
Това ще ви ориентира какво е състоянието и тогава можете да зададете конкретен въпрос.
Поздрави
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 08 Май 2015 23:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравей колега, съединителя е за смяна, но не е задължително да е износен. Имам го същия проблем. Според мен, за да се стигне до тук е помогнал и актуатора. Добре е да се рециклира при смяната на съединителя.
При мен се забелязва липсата на полусъединител. При тръгване и смяна на предавки има само рязко отпускане на съединителя последвано от силен удар. Вероятно това се дължи на износени компоненти на актуатора. Та мисля си че тези рязки отпускания допринасят за дефектирането на съединителя..
Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?
При мен се забелязва липсата на полусъединител. При тръгване и смяна на предавки има само рязко отпускане на съединителя последвано от силен удар. Вероятно това се дължи на износени компоненти на актуатора. Та мисля си че тези рязки отпускания допринасят за дефектирането на съединителя..
Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте, тествайте съединителя първо. Прилича по-скоро на несработила компенсация на износване. Възможно е актуатора да сработва по-трудно също така, заради износване или влошено смазване. Диагностика трябва.malixx написа: ↑30 Окт 2019 23:17 Здравей колега, съединителя е за смяна, но не е задължително да е износен. Имам го същия проблем. Според мен, за да се стигне до тук е помогнал и актуатора. Добре е да се рециклира при смяната на съединителя.
При мен се забелязва липсата на полусъединител. При тръгване и смяна на предавки има само рязко отпускане на съединителя последвано от силен удар. Вероятно това се дължи на износени компоненти на актуатора. Та мисля си че тези рязки отпускания допринасят за дефектирането на съединителя..
Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?
По втория въпрос. Това за включването на 1-ва си е общо взето нормално при тази скоросг. Опитайте да я "приучите" ръчно да сваля-качва малко по-рано т.е около 15 км/ч
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
На 15 км/ч няма ли да преключва още по-рано? Мен ми се струва, че сякаш рано превключва на 18, а не късно. Аз този проблем го решавам със Sport mode и тогава преключва малко по-късно.
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
По принцип надолу от 2 към 1 е по-добре да е на по-ниска скорост 15 да речем. Иначе "забива нос".
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- ppeneva
- Мнения: 184
- Регистриран на: 02 Яну 2019 10:33
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT
- Благодарил/а: 2 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Аз за обратното си мислех... Малко съм заспала тази вечер. 

-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 03 Ное 2019 14:01
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: toyota
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Искам да благодаря на Petar555, той ми разреши проблема с колата: грешка P0810. Вече съм минала над 5000км и не ми е светвало зъбното колело. С Тойота Ярис съм 2008г. ММТ 1.4Д
След закупуването на колата я карах без проблеми половин година и после започва да светва зъбното колело и колата влизаше в авариен режим. Закарах я за ремонт на един от големите сервизи в София и след ремонти по актуатор и смяна на лагер колата мина 200/300км и пак влезе в авариен режим. Върнах я пак в сервиза и след 200км пак авариен режим, закарах я на друг сервиз и пак не могат да я оправят, не съм я карала в официалния сервиз на Тойота. След несполучливите ремонти сестра ми предложи да потърси някой от форума на Тойота и се свърза с Petar555. Закарах му колата, много любезен и отзивчив човек, и има голямо желание да помогне. След неспособността на автосервизите да ми ремонтират колата, Petar555 я ремонтира и съм минала над 5000км вече и колата не е влизала в авариен режим.

След закупуването на колата я карах без проблеми половин година и после започва да светва зъбното колело и колата влизаше в авариен режим. Закарах я за ремонт на един от големите сервизи в София и след ремонти по актуатор и смяна на лагер колата мина 200/300км и пак влезе в авариен режим. Върнах я пак в сервиза и след 200км пак авариен режим, закарах я на друг сервиз и пак не могат да я оправят, не съм я карала в официалния сервиз на Тойота. След несполучливите ремонти сестра ми предложи да потърси някой от форума на Тойота и се свърза с Petar555. Закарах му колата, много любезен и отзивчив човек, и има голямо желание да помогне. След неспособността на автосервизите да ми ремонтират колата, Petar555 я ремонтира и съм минала над 5000км вече и колата не е влизала в авариен режим.








-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 06 Ное 2019 22:07
- Местоположение: Sofia
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Привет 
Ако съпоставим MMT с CVT бихте ли могли да кажете силните и слаби страни на двете като и разходите за подръжка?
Благодаря предварително

Ако съпоставим MMT с CVT бихте ли могли да кажете силните и слаби страни на двете като и разходите за подръжка?
Благодаря предварително
- Митхат
- Мнения: 3823
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
ММТ силни страни
,слаби страни - дълъг е списъкът.
CVT значително по-надежден и няма да спирате аварийно по кръстовищата,слаби страни според мен - малко по различен като " усещане" автомат.
В ютуб е пълно с клипове относно двете кутии като технология.Погледнете.

CVT значително по-надежден и няма да спирате аварийно по кръстовищата,слаби страни според мен - малко по различен като " усещане" автомат.
В ютуб е пълно с клипове относно двете кутии като технология.Погледнете.

-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Здравейте,
Първо искам да благодаря на колегата alexhg1, че ми подари стария си компютър и така ми даде възможност да разуча по-добре цялата система.
Прилагам един документ, който описва проблема P0900 Clutch actuator error. В случая при него това се е случвало и преди и един компонент от компютъра е бил заменен с аналог, но явно неподходящ и съответно е изгорял в даден момент. Прилагам документа, който направих. Надявам се на някого да свърши работа.
Първо искам да благодаря на колегата alexhg1, че ми подари стария си компютър и така ми даде възможност да разуча по-добре цялата система.
Прилагам един документ, който описва проблема P0900 Clutch actuator error. В случая при него това се е случвало и преди и един компонент от компютъра е бил заменен с аналог, но явно неподходящ и съответно е изгорял в даден момент. Прилагам документа, който направих. Надявам се на някого да свърши работа.
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- slowtraveler
- Мнения: 6170
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 365 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Не стана ясно кой от компонентите е различния, но навярно е :2SK3069... ?
Видимо е по-високо съпротивление на другите 'автомобилни' MOS-FET (IRF1010EZ) , но пък те могат да разсейват по-голяма топлина и издържат по-голям пиков ток...
Вероятно подмяна на транзистора с правилния (и проверка на 'отстрещния' транзистор) биха възстановили работоспособността...
Видимо е по-високо съпротивление на другите 'автомобилни' MOS-FET (IRF1010EZ) , но пък те могат да разсейват по-голяма топлина и издържат по-голям пиков ток...
Вероятно подмяна на транзистора с правилния (и проверка на 'отстрещния' транзистор) биха възстановили работоспособността...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Единадестте транзистора са 2SK3069, само единият беше IRF1010EZ. На последния всички преходи са 0. За целта на експеримента ще поръчам четири 2SK3069 и ще ги сменя. Не съм качвал дейташийтове на компонентите, защото са достъпни, а и не знам доколко това би интересувало хората във форума.slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 23:02 Не стана ясно кой от компонентите е различния, но навярно е :2SK3069... ?
Видимо е по-високо съпротивление на другите 'автомобилни' MOS-FET (IRF1010EZ) , но пък те могат да разсейват по-голяма топлина и издържат по-голям пиков ток...
Вероятно подмяна на транзистора с правилния (и проверка на 'отстрещния' транзистор) биха възстановили работоспособността...
Интересното е, че при сравнение между 2SK3069 и IRF1010EZ, вторият има доста по-добри показатели, поне по таблицата, която намерих в интенет.
Няма причина да изгори току-така. Колега slowtraveler, какво мислите по въпроса?
Хората с малко акъл и с малки пи...ки си приличат по това, че не смеят да си ги показват.
- slowtraveler
- Мнения: 6170
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 365 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Да, datasheet ги има и за двата транзистора. Точно след като го прочетох се двоумях, и дори първоначално си бях написал мнение, че 3069 е бил 'допълнителния', защото е с по-високо вътрешно съпротивление, което при мостови схеми автоматично го прави критичен елемент (по-голям пад и нужда от по-голямо разсейване на топлина).
След което видях, че съм се объркал - реално 'автомобилният' 1010 е с по-голямо вътрешно съпротивление и несъмнено би поемал по-голямо натоварване, но пък от друга страна той е предвиден за по-големи токове и реших, че въпреки факта, че е с по-голямо съпротивление, вероятно са сметнали правилно нуждата от по-голяма разсейвана топлина......
Твърдо бих заменил 'неправилният' транзистор с правилния и бих експериментирал - не виждам причина да не тръгне (особено ако не е гръмнал драйвера, управляващ двойките транзистори в мостовата схема)..
След което видях, че съм се объркал - реално 'автомобилният' 1010 е с по-голямо вътрешно съпротивление и несъмнено би поемал по-голямо натоварване, но пък от друга страна той е предвиден за по-големи токове и реших, че въпреки факта, че е с по-голямо съпротивление, вероятно са сметнали правилно нуждата от по-голяма разсейвана топлина......
Твърдо бих заменил 'неправилният' транзистор с правилния и бих експериментирал - не виждам причина да не тръгне (особено ако не е гръмнал драйвера, управляващ двойките транзистори в мостовата схема)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост