MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
miro1984
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 29 Окт 2019 06:34
Здравейте колега,
Има на няколко пъти описан теста за износен съединител на ММТ в тази тема на форума. Потърсете го и го направете.
Това ще ви ориентира какво е състоянието и тогава можете да зададете конкретен въпрос.
Поздрави
Petar555
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 08 Май 2015 23:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla verso 1.8 MMT
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от malixx » 30 Окт 2019 23:17
При мен се забелязва липсата на полусъединител. При тръгване и смяна на предавки има само рязко отпускане на съединителя последвано от силен удар. Вероятно това се дължи на износени компоненти на актуатора. Та мисля си че тези рязки отпускания допринасят за дефектирането на съединителя..
Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?
malixx
ppeneva
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 31 Окт 2019 05:59
Здравейте, тествайте съединителя първо. Прилича по-скоро на несработила компенсация на износване. Възможно е актуатора да сработва по-трудно също така, заради износване или влошено смазване. Диагностика трябва.malixx написа: ↑30 Окт 2019 23:17 Здравей колега, съединителя е за смяна, но не е задължително да е износен. Имам го същия проблем. Според мен, за да се стигне до тук е помогнал и актуатора. Добре е да се рециклира при смяната на съединителя.
При мен се забелязва липсата на полусъединител. При тръгване и смяна на предавки има само рязко отпускане на съединителя последвано от силен удар. Вероятно това се дължи на износени компоненти на актуатора. Та мисля си че тези рязки отпускания допринасят за дефектирането на съединителя..
Друго, което се случва при мен и е доста неприятно е че ММТ-то на автоматичен режим ми набива първа при падане на около 18 км/ч. Това се случва най-вече, когато е студено. Как е при вас?
По втория въпрос. Това за включването на 1-ва си е общо взето нормално при тази скоросг. Опитайте да я "приучите" ръчно да сваля-качва малко по-рано т.е около 15 км/ч
Petar555
ppeneva
Petar555
ppeneva
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 03 Ное 2019 14:01
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: toyota
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от CvToyotaSf » 03 Ное 2019 14:41
След закупуването на колата я карах без проблеми половин година и после започва да светва зъбното колело и колата влизаше в авариен режим. Закарах я за ремонт на един от големите сервизи в София и след ремонти по актуатор и смяна на лагер колата мина 200/300км и пак влезе в авариен режим. Върнах я пак в сервиза и след 200км пак авариен режим, закарах я на друг сервиз и пак не могат да я оправят, не съм я карала в официалния сервиз на Тойота. След несполучливите ремонти сестра ми предложи да потърси някой от форума на Тойота и се свърза с Petar555. Закарах му колата, много любезен и отзивчив човек, и има голямо желание да помогне. След неспособността на автосервизите да ми ремонтират колата, Petar555 я ремонтира и съм минала над 5000км вече и колата не е влизала в авариен режим.








CvToyotaSf
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 06 Ное 2019 22:07
- Местоположение: Sofia
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от brutallus25 » 06 Ное 2019 22:10

Ако съпоставим MMT с CVT бихте ли могли да кажете силните и слаби страни на двете като и разходите за подръжка?
Благодаря предварително
brutallus25
- Митхат
- Мнения: 3861
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 48 пъти
- Получена благодарност: 139 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 07 Ное 2019 07:51

CVT значително по-надежден и няма да спирате аварийно по кръстовищата,слаби страни според мен - малко по различен като " усещане" автомат.
В ютуб е пълно с клипове относно двете кутии като технология.Погледнете.

Митхат
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 09 Ное 2019 22:31
Първо искам да благодаря на колегата alexhg1, че ми подари стария си компютър и така ми даде възможност да разуча по-добре цялата система.
Прилагам един документ, който описва проблема P0900 Clutch actuator error. В случая при него това се е случвало и преди и един компонент от компютъра е бил заменен с аналог, но явно неподходящ и съответно е изгорял в даден момент. Прилагам документа, който направих. Надявам се на някого да свърши работа.
Проблем със захранването на мотора на актуатораа на съединителя.pdf
- (778.44 KiB) Свалено 198 пъти
Petar555
- slowtraveler
- Мнения: 6327
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 364 пъти
- Получена благодарност: 398 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 09 Ное 2019 23:02
Видимо е по-високо съпротивление на другите 'автомобилни' MOS-FET (IRF1010EZ) , но пък те могат да разсейват по-голяма топлина и издържат по-голям пиков ток...
Вероятно подмяна на транзистора с правилния (и проверка на 'отстрещния' транзистор) биха възстановили работоспособността...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 573
- Регистриран на: 12 Юли 2009 22:04
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla 1.4D4D
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Petar555 » 10 Ное 2019 07:22
Единадестте транзистора са 2SK3069, само единият беше IRF1010EZ. На последния всички преходи са 0. За целта на експеримента ще поръчам четири 2SK3069 и ще ги сменя. Не съм качвал дейташийтове на компонентите, защото са достъпни, а и не знам доколко това би интересувало хората във форума.slowtraveler написа: ↑09 Ное 2019 23:02 Не стана ясно кой от компонентите е различния, но навярно е :2SK3069... ?
Видимо е по-високо съпротивление на другите 'автомобилни' MOS-FET (IRF1010EZ) , но пък те могат да разсейват по-голяма топлина и издържат по-голям пиков ток...
Вероятно подмяна на транзистора с правилния (и проверка на 'отстрещния' транзистор) биха възстановили работоспособността...
Интересното е, че при сравнение между 2SK3069 и IRF1010EZ, вторият има доста по-добри показатели, поне по таблицата, която намерих в интенет.
Няма причина да изгори току-така.
MOSFET Сравнение.pdf
- (158.71 KiB) Свалено 145 пъти
Petar555
- slowtraveler
- Мнения: 6327
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 364 пъти
- Получена благодарност: 398 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от slowtraveler » 10 Ное 2019 10:37
След което видях, че съм се объркал - реално 'автомобилният' 1010 е с по-голямо вътрешно съпротивление и несъмнено би поемал по-голямо натоварване, но пък от друга страна той е предвиден за по-големи токове и реших, че въпреки факта, че е с по-голямо съпротивление, вероятно са сметнали правилно нуждата от по-голяма разсейвана топлина......
Твърдо бих заменил 'неправилният' транзистор с правилния и бих експериментирал - не виждам причина да не тръгне (особено ако не е гръмнал драйвера, управляващ двойките транзистори в мостовата схема)..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта