Страница 61 от 79
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 20 Окт 2024 19:05
от max-2
Ufer, то ако е онази най- старата кола, форда, сигурно и с 60 процента нафта няма да се оплаква.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 20 Окт 2024 19:15
от zorbata
Уж - "Мечтаният автомобил", а къде отидоха нещата.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 20 Окт 2024 21:16
от mapamop
► Виж съдържание
zorbata написа: ↑20 Окт 2024 19:15
Уж - "Мечтаният автомобил", а къде отидоха нещата
"Истината е във бензина. Всичко друго е за бедняци. "
Неизвестен слушател на радио "Витоша", някъде преди 10 години
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Окт 2024 09:44
от Alexandov_777
Здравейте! Някой имал ли е подобен проблем: На EV mode, с останала батерия за 3-4 км., директно се включва двигателя, и то според мен в режим за зареждане на батерията. Живея в голям затворен комплекс, карам с 10 км., дори и с празна(30%) батерия щеше да си кара на ток! Спрях да изхвърля боклука, двигателя го чувам бачка яко, както никога не съм го чувал. Врътнах до обекта ми и се върнах, вече на връщане си мина на ток. Доста странно! Външната температура беше 10 градуса. При някой случвало ли се е такова нещо?

- IMG_1362.jpeg (366.46 KiB) Преглеждано 2202 пъти
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Окт 2024 10:16
от max-2
Плъгин хибрида мисля е с термопомпа за отопление на купето? Ако няма двигателя се е включил да стопли купето, ако има може така да е зададен алготитъма и при определени условия да пали двигателя.
Мен също ме дразни включването на двигателя като включа задна предавка понякога. Има батерия, паркирам, на всяко включване на задна пали, напред гасне. Не съм плъг-ин.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Окт 2024 13:39
от Alexandov_777
Не съм пускал климатик да топля купето, нито подгрев седалки. Днес на 6 градуса си карах нормално само на ток.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Окт 2024 18:45
от Monster
Кога последно си карал на бензин? Аз съм забелязал, че особено в студеното, когато повече от 3 седмици карам само на ток (може би и в комбинация с критерии за изминат брой километри), колата решава да включи двигателя за кратко (обикновено изгаря 2-3 км HV пробег). Иначе при минусови температури подгрев на седалки, подгрев на волан и подгрев на стъкло не активират двигателя. Това, което го активира в такива условия е пускане на климатика на макс за размразяване на предното стъкло. Затова аз зимата го размразявам само с подгрева, но не и с климатика - гледам да минимизирам случаите на активиране на двигателя. Ако искаш да избегнеш случайно активиране на двигателя след няколко седмично каране само на ток, то можеш да го активираш например веднъж на две седмици умишлено в удобен за теб момент (например на междуселски или околовръстен път). Аз го праткикувам това, защото също ме дразни безсмисленото бръмчане при ниска скорост, а когато не е пускан отдавна ДВГ-то е много по-шумно от обикновено. Та като знам че отдавна на съм включвал ДВГ-то и съм на някой по-скоростен път цъкам HV бутона, което активира двигателя и веднага след това цъкам обратно EV бутона. По този начин двигателят работи, докато изгори 2-3 км пробег и чак след това се изключва за изцяло електрическия режим. Такова умишлено събитие нулира "таймера" на колата и следващото събитие за принудително включване на двигателя се отлага с още приблизително 3 седмици (по мои наблюдения - не съм виждял някъде да са описани точни критерии, при които колата решава да развърти двигателя).
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Окт 2024 18:49
от zorbata
Alexandov_777 написа: ↑21 Окт 2024 09:44
Някой имал ли е подобен проблем
Случи ми се наскоро, но не мисля че е проблем. Най вероятно колата включва дв. на определен период от време.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 21 Окт 2024 21:38
от dracunculus
Подгрява катализаторите
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 22 Окт 2024 23:07
от Alexandov_777
Monster написа: ↑21 Окт 2024 18:45
Кога последно си карал на бензин? Аз съм забелязал, че особено в студеното, когато повече от 3 седмици карам само на ток (може би и в комбинация с критерии за изминат брой километри), колата решава да включи двигателя за кратко (обикновено изгаря 2-3 км HV пробег). Иначе при минусови температури подгрев на седалки, подгрев на волан и подгрев на стъкло не активират двигателя. Това, което го активира в такива условия е пускане на климатика на макс за размразяване на предното стъкло. Затова аз зимата го размразявам само с подгрева, но не и с климатика - гледам да минимизирам случаите на активиране на двигателя. Ако искаш да избегнеш случайно активиране на двигателя след няколко седмично каране само на ток, то можеш да го активираш например веднъж на две седмици умишлено в удобен за теб момент (например на междуселски или околовръстен път). Аз го праткикувам това, защото също ме дразни безсмисленото бръмчане при ниска скорост, а когато не е пускан отдавна ДВГ-то е много по-шумно от обикновено. Та като знам че отдавна на съм включвал ДВГ-то и съм на някой по-скоростен път цъкам HV бутона, което активира двигателя и веднага след това цъкам обратно EV бутона. По този начин двигателят работи, докато изгори 2-3 км пробег и чак след това се изключва за изцяло електрическия режим. Такова умишлено събитие нулира "таймера" на колата и следващото събитие за принудително включване на двигателя се отлага с още приблизително 3 седмици (по мои наблюдения - не съм виждял някъде да са описани точни критерии, при които колата решава да развърти двигателя).
Бях я карал същият ден малко на HV mode. В случаят при мен не се беше пуснала в HV mode, а явно в този дет зарежда батерията, виж умопомрачителният разход дето е дала. И на таблото си светеше EV mode. Доста странно!
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 23 Окт 2024 08:22
от slowtraveler
Условностите в съвременната компютърна техника са толкова много, че за да разбереш при какви условия действа, трябва да си писал софтуера..
Или да имаш късмет комбинацията условия да е видима, та ако си много наблюдателен да усетиш защо точно в даден момент (при какви условия) компютърът е решил да предприеме дадено действие... Според мен все по-често ще трябва да се примиряваме с неразбираеми и 'учудващи за нас' действия на техниката (особено с навлизане на AI)... Решил е на базата на хилядата фактора, които обработва, че трябва да го включи - включил го е...
► Виж съдържание
Офтопик
Да не говорим за 'страничните ефекти' при програмирането и програмните грешки...
Забелязах, че единият ми лаптоп 'не заспива' като му затворя екрана... Всичко настроено както трябва, ама не заспива..
След кратко търсене установих, че при WIN 10 и 11 Майкрософт е направил така (вероятно - бъг), че лаптопа да не заспива ако e включено заспиване на хард-диска...
Де е Ямбол, де е 'Стамбул'.... Нищо, че лаптопа ми няма харддиск по принцип - все пак тази опция е била включена в настройките, и затова включване/изключване на заспиване на лаптопа не работи:)
В документацията нa майкрософт съм го срещал нито на екрана е имало предупреждение
Е да - в документацията на ASUS го е имало, което и ме 'спаси'
https://www.asus.com/support/faq/1049328/
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 23 Окт 2024 22:15
от Monster
Alexandov_777 написа: ↑22 Окт 2024 23:07
И на таблото си светеше EV mode. Доста странно!
При всички тези събития, когато реално имаш останали километри пробег на ток, но колата все пак включва ДВГ, режима си остава EV, но има един друг символ на таблото - EV индикатор, който когато свети показва, че колата се движи изцяло на ток, а когато го няма значи, че ДВГ-то се е включило. Този индикатор е практичен най-вече в HV режим, тъй като с него можеш да проследиш кога ДВГ е изключено и кога включено, но и в EV режим има своята стойност, индикирайки такива събития на включване на ДВГ-то, въпреки твоето изрично желание да караш изцяло на ток (което всъщност означава EV mode-a). На моето табло EV индикатора е надпис EV ограден в нещо като облаче или контур на автомобил с колела в долния край - не съм много сигурен какво са се опитали да изобразят Японците.
Иначе относно твоето събитие - забелязал съм, че зимата ДВГ се включва по-рано (при 3-5 км оставащ пробег), сравнено с не-студените сезони, когато се включва при достигане на нула EV пробег. Но това съм го забелязал по-скоро при температури под 4 градуса - описаните от теб 10 градуса ми се струват твърде високи, за да се случи това или поне аз не съм забелязал при мен да се е случвало. Колата попринцип като побръмчи после си те връща в изцяло електрически режим и те оставя да си изхарчиш последните 3-5 км, но по някаква странна причина решава да пусне двигателя за кратко при достигане на по-малък пробег. Тъй като и това поведение ме дразни, това което аз практикувам е:
- Гледам зимата да не падам под 6 км електрически пробег и като наближи това число да ходя на зарядната станция.
- Ако случайно го наближа това заветно число и съм напът за зарядната, тогава спирам климатика, тъй като съм забелязал, че това като че ли отлага активирането на ДВГ и ми позволява да си стигна до нулата километри пробег без досадното бръмчене.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 28 Окт 2024 11:26
от BOz
Monster написа: ↑18 Юли 2024 05:24
Още един конкурент на Rav4 PHEV
Искам да споделя едни мисли за това кое е конкурент на РАВ4.
https://www.gwm.bg/%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D ... wey/wey-03
През изминалата седмица успях да видя въпросния автомобил на изложението. С две думи, за същата цена получаваш такъв автомобил, че РАВ4 е като изкаран от миналото десетилетие. Ако влезнем в качеството на изработка, РАВ-ката е в трета глуха.
Единственото нещо, което липсва на този автомобил, е имидж и доказала се надеждност. Ако изключиш тази надеждност и имидж от уравнението, то дилемата е все едно преди 30 години дали да си купиш Москвич или Камри, например.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 28 Окт 2024 11:53
от mapamop
BOz написа: ↑28 Окт 2024 11:26надеждност
Много ключова думичка за "легендарното китайско качество". Предвид на всичките ми сблъсъци с китайска техника, проектирана в Китай и произведена в Китай, не ми се събират двете думички "качество" и "надеждност" в никакво позитивно изречение. На китайците не бива да се дават пари, които да не може с лека ръка да бъдат изхвърлени в кофата за боклук. А това "нещо" не е 2 до 20 лева, като цена.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 28 Окт 2024 12:20
от biro
В страницата на wey 03 единственото място, на което пише Цена е най-отдолу с малките букви "5 Цената включва 20% ДДС. Автомобилът показва допълнително опционално оборудване. Възможни са грешки."
Колко струваше на изложението?
Пак от долу с дребни букви "Посочените времена АС и DC за зареждане са изчислени на базата при зареждане на средна температура +/-25°C." Пълна безмислица, ако не могат да си напишат текста в сайта какво ли е изпълнението на колата.