Страница 7 от 11

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 08:32
от slowtraveler
Не виждам нищо лошо в това да се извършват измервания и да се установява реалното текущо състояние на автомобила...
Дали може да мине ГТП или не - съмнява ме изправен автомобил да не може да мине...
А щом е неизправен - напълно логично е да се изисква да се приведе в изправност преди да бъде пуснат по улиците...
Относно 'нашите горива' - както коментирахме в друга тема - зареждайки от що годе известни бензиностанции (на няколко компании - основно ОМВ, ШЕЛ, Лукойл, Бенита, Бент-оил - Костинброд :) ) не съм установявал каквито и да е различия или проблеми в експлоатацията на изправен ДВГ.. Нито с бензина нито с дизела... Като от Шел често зареждам и за градинската техника (която по принцип поради липса на всякаква електроника е по-капризна към горивото - гориво/въздушната смес) - отново безпроблемно...
Относно използването на 100 октана преди ГТП - не виждам някакъв съществен смисъл.. Да се 'продуха' ДВГ с по-натоварени режими (но не на 100%) - да, донякъде е разбираемо, но другото според мен са приказки от тези 'майстори', дето са чели нещо из БГ-Мама tooth.gif

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 08:56
от gena_bs
Аз пък съм сигурен, че пак преизпълняваме плана, спуснат от някого, обитаващ в географска посока, различна от изток!
Все пак за до 10-15 годишните автомобили има значително търсене на части втора употреба. А именно тях масово връщат от пунктовете.
Поне с такова впечатление останах. Поправете ме, ако греша.
Уверен съм също, че неизправни автомобили по параметър вредни газове, ще минат безпрепятствено и този ГТП!
Няма да пиша как, защото и тук вероятно има уши.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 11:15
от mukot
Фактът, че очевидно пушещи стари дизели минават ясно говори, че целта на промените не е снижаването на вредните емисии. wink.gif

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 11:33
от iovkito
Информация от петък, голф 3, който гори масло колкото и бензин, минава. Бмв 530д без егр и катализатор, минава. stretcher.gif

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 11:59
от WoLF
От едната крайност в другата tooth.gif Отгоре викат "Пак ли сте недоволни!" bash.gif

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 12:31
от zorbata
gena_bs написа: 04 Авг 2024 08:56 Аз пък съм сигурен, че пак преизпълняваме плана, спуснат от някого, обитаващ в географска посока, различна от изток!
Ако следваме баш изтока ще сме доста по-добре, та нали колите са ни от там.
Но понеже караме боклука на Европа, което си е наложено от една по-близко източна доктрина. "Великите сили" искат да сме бедни за да сме зависими.

А иначе за дизела - там го спират, а ние го купуваме и си го караме:
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... eli-evro-5

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 20:15
от gena_bs
Има ли някъде опис на проверките с параметрите по TUV/ DEKRA?
На език, различен от немски.
Интересно ми е какво и как се тества в Германия на автомобилите.
Доколкото знам, там прегледът е на 24 месеца, а не на 12, както е у нас.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 21:04
от dracunculus
CO, HC, O2 und NOx, фини частици (това намирам из гуугъл). Тестват ги на свободен ход и на 3 000 об. Това се тества при AU- газовия контрол при TÜV. Да, на 2 години се минава на преглед.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 04 Авг 2024 23:36
от Lwerewolf
Мне. Стандартите са почти 1:1 с тукашните. Димност за дизел и СО и ламбда за бензин. До 2018 ако имаш ОБД е било само през ОБД.

Ако ГТП се прави като хората тук (ще рече както е написано, че се прави) - всякакви видни изменения/щети се взимат впредвид (примерно рязано около DPF-ът) и се гледа вкл. OBD (emissions readiness monitoring) - и сумати дизели отпадат. Ако дизел теоретично с DPF пропуши при рязко подаване на газ и разни подобни - заключението на пунктът трябва да е ясно. Ако станем като Калифорния директно отпада 95% от дизеловият автопарк, като цифрата няма да бъде доста по-различна в западна Европа.

За забраната на евро 5 дизели по разни населени места / региони - това е съвсем различно от ГТП, повечето такива коли и в заводска форма имат тенденцията да послъгват с множко. Може да има някое друго изключение за коли <=euro5 с фабричен SCR.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 05 Авг 2024 11:53
от Оги
На старите бензинки нормите за СО са високи - 4,5 и 3,5 - минават лесно, на Евро 4 и 5 - 0,5 и 0,4. Малко повече километри катализатора заминал и ги превишават. Недоумявам обаче как пускат дизели, бълващи сажди, като на поне 80 % от тях системите за очистване на газовете за изкормени или неработещи. Нямат ли норми за димност ...

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 05 Авг 2024 14:53
от centil
gena_bs написа: 04 Авг 2024 20:15 Има ли някъде опис на проверките с параметрите по TUV/ DEKRA?
За хибриден автомобил съм ги описал тук - https://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p=442351#p442351
За Дизелов Евро 5 са следните:
Температура на двигателя - изискване: > 65°C
Обороти на празен ход - изискване: 750 <> 850
Обороти на прекратяване на подаването на гориво - изискване: 4900 <> 5100
Димност - изискване: <0,52 Р
Време за достигане на обороти на прекратяване на подаването на гориво - изискване: <1,8сек

Данни за различните марки автомобили могат да се различават от гореописаните.

Изисквания определени от ЕС - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2857936630

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 05 Авг 2024 15:05
от slowtraveler
centil написа: 05 Авг 2024 14:53 За Дизелов Евро 5 са следните
Едва ли ограниченията са точно такива - вероятно има още някакви условности...
Защото Джипът не би изпълнил почти никое от тези ограничения - нито оборотите на празен ход бяха в този диапазон, нито можеш да измериш оборотите на прекратяване на гориво на стенда (при липса на натоварване ги ограничаваше май на 2500, а и дори и да си на пътя - няма как да достигнеш ограничаване на гориво защото ще премине на следваща предавка....
Затова си мисля, че част от параметрите зависят от конкретен модел/марка...

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 05 Авг 2024 15:19
от vfr800
Оги написа: 05 Авг 2024 11:53 На старите бензинки нормите за СО са високи - 4,5 и 3,5 - минават лесно, на Евро 4 и 5 - 0,5 и 0,4.
CO нормите за евро 4,5,6 при бензина са абсолютно еднакви, ако не се лъжа са 1.0 Вероятно цитирате стойности за дизел. Замерващия има варианти да манипулира замерването. Ако не сте сигурно информирайте се , къде най-лесно се минава. Има пунктове , които са по-толерантни. Също така по новата наредба, ако имате газ вписана в талона, можете да минете прегледа докато колата работи на газ. Там CO стойностите са с между 50-60% по-ниски и би трябвало да нямате проблем.

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 05 Авг 2024 15:33
от WoLF
На газ трябва да имат драстично по-малко CO, драстично...

ГТП на бензинов автомобил след 22.07.2024 г.

Публикувано на: 05 Авг 2024 15:41
от Оги
Аз съм минал с бензинова, ГТП не ми е грижа. С катализатор, който е бил нов преди 26 г. А-де. :) Откачена работа.