Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Аватар
BlackStorm
Мнения: 11
Регистриран на: 18 Мар 2014 10:57
Местоположение: София сити

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от BlackStorm » 25 Мар 2014 21:51

@Bass_Man - на централната електроника пише Landi Sequential Injection (3-4 cylinders), мисля че това е системата, някаква идея? Иначе като разход се представя повече от задоволително (7 на 100 с нормално каране и климатик).
Toyota Corolla '03, 1.6 VVT-i ZZE121L
Toyota Avensis '98 1.8i Wagon

lubooo
Мнения: 274
Регистриран на: 22 Фев 2010 23:08
Местоположение: Велико Търново

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от lubooo » 25 Мар 2014 22:51

карам същата кола с ланди газов инжекцион вече 20 хил км , това което имам като наблюдение е , че чека светва когато колата се кара на къси разстояния в града и рядко успява да обърне на газ (при студено време ) , чека светва в момента в които излезна извън градско след 40-50 км , след като мина 200-300 км извънградско на газ чека изгасва . Поне при мен така се получават нещата , карам ли на газ няма чек , карам ли на бенз малко повече и светва biggrin.gif
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE

Аватар
BlackStorm
Мнения: 11
Регистриран на: 18 Мар 2014 10:57
Местоположение: София сити

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от BlackStorm » 26 Мар 2014 16:40

Да ти кажа до сега не ми е правило впечатление да не обръща на газ, извънградско съм направил вече повече от хиляда км (през цялото време е светил).

Някаква идея за сервизите на Таньо Видев 62 ЕООД - LANDI Bulgaria? Изглежда имат сервиз на ботевградско в София?!
Toyota Corolla '03, 1.6 VVT-i ZZE121L
Toyota Avensis '98 1.8i Wagon

lubooo
Мнения: 274
Регистриран на: 22 Фев 2010 23:08
Местоположение: Велико Търново

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от lubooo » 28 Мар 2014 12:57

мога да ти дам като съвет да изгасиш чека с махане на клемата и да я покараш на бензин както градско така и извънградско и да видиш дали ще светне , ако не светва значи на газовата и трябва настроика .Ако светва докато си на безин е доста вероятно да ти дава грешка от сондата в катализатора , и при мен и при доста хора тука в форума го имаше тоя "проблем"
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE

Аватар
eftooo
Мнения: 29
Регистриран на: 25 Авг 2013 10:23
Местоположение: Варна

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от eftooo » 08 Юни 2014 17:49

Преди време (преди да сложа газовото) се допитах до мнението на колегите , а сега е време и аз да споделя :
1. Какво газово сложих - Ланди Ренз(ц)о инжекцион (модел и спецификации не мога да кажа , трябва да сляза до колата да погледна документите , ако някой го интересува да пита - ще сляза) бутилката е 42л като полезни (~80%) пише , че са 33 , но аз лично повече от 31,5 не съм успял да заредя
2. Къде* - във Варна при официалните представители (горе по Мир) *-на мястото на резервната гума
3. Проблеми - За сега (3000 км + ) НИКАКВИ
4. Разлика с бензина - Аз лично не я усещам (освен по джоба) , няма шум от колекторите ако не се заслушаш и не си спрял музиката , вървежът е същият !
5. Разход (за 1.3 86hp 4Е-FE) 8.2 извънградско (с не постоянно включен климатик , тоест от време на време като напече за по 20-30 мин) 10.5 - Градско
6. С пълен резервоар 31л. минавам средно по 350 км
rolleyes.gif :whistle:
Corolla e11 4e-fe ! JAPAN POWER !

Аватар
chukov
Мнения: 177
Регистриран на: 28 Апр 2005 17:30
Местоположение: Габрово

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от chukov » 09 Юни 2014 15:33

Аз съм с 1.3 VVti на Ярис P1 и газовият инжекцион ми изгаря средно 7 на сто смесен разход. (живея в малък град)

Вече 60 000 км карам с инжекциона и досега съм сменил само една разпределителна рейка на газовата уретба (преди клапанчетата) около 60 лв.
http:/www.penchochukov.com
Yaris P1

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iwan33 » 07 Юли 2014 18:08

Искам да използвам темата на колегите и да попитам и аз нещо. Карам Корола с двигател 4E FE, разхода ми на бензин е около 6,5-7 на 100км в смесен режим, т.е. нямам само градско или извънградско. Ще ми се да сложа газов инжекцион и се колебая между Tamona и Fobos4. Има ли хора от форума, които ползват някоя от двете марки на този двигател и към коя от тях да се насоча?
П.С. Четох малко по-горе за Ланди-Ренцо, но е ясно, че търся по-бюджетно решение...
Toyota Corolla

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от PESHO OT MARS » 07 Юли 2014 21:20

Аз лично съм много доволен от 3+ броя Фобос 4 които имам на мои коли или на такива близо до мен.

Но и за Тамоната чувам читави отзиви. На мен лично ми допада интерфейса на Фобоса но имай впредвид че кабела за връзка с инжекциона оригиналния е на безумна цена (90 лева) а не съм работил с правени за да кажа дали и как работят.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iwan33 » 07 Юли 2014 22:33

Благодаря за мнението! Изчетох доста и за двата модела ГИ и като че ли отзивите, добри и лоши, са по равно. Освен да заложа на Тамона, предимството е, че ще ми я монтират в сервиз, в който си правех старата кола, т.е. хора, които познавам и които си вършат добре работата... Ще поразмисля още малко...
Toyota Corolla

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от PESHO OT MARS » 08 Юли 2014 22:46

Ако им имаш доверие за монтажа е по-добре доверен сервиз и някаква ГИ отколкото прехвалена система монтирана от дилетанти....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

малката
Мнения: 7
Регистриран на: 07 Юли 2012 16:23

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от малката » 16 Юли 2014 13:56

Сложи си метанов инжекцион-500км-за 32.80лв,при 130км/ч

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iwan33 » 23 Юли 2014 20:32

След доста умуване и две години на бензин, най-после и аз съм с бюджетен газов инжекцион. Днес взех колата и от двадесетината километра, които изминах, не виждам разлика с бензина. Как се работи с копчето? Човека ми обясни, ама кой да слуша, май трябваше да си записвам...
Прикачени файлове
P1280406.JPG
P1280406.JPG (110.73 KiB) Преглеждано 2460 пъти
P1280407.JPG
P1280407.JPG (156.46 KiB) Преглеждано 2460 пъти
P1280408.JPG
P1280408.JPG (175.11 KiB) Преглеждано 2460 пъти
Toyota Corolla

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от PESHO OT MARS » 25 Юли 2014 14:53

Понеже виждам Easy GAS Green а това си е просто Фобос 4 та разказвам ти за бутона и сигнализациите.

Като завъртиш на контакт и започне да мига само контролния светодиод в червено означава че колата е в автоматичен режим на работа и в дадения момент е на бензин. Това служи за да я запалиш на бензин да достигне работни параметри да получи потвърждение на заданието по което да превключи на газ. Това обикновено е температурата на охлаждащата течност и е нормално да е около 35 градуса. Ако току що си загасил колата и е още топла се слага просто един таймер от около 5 сек да поработи на бензин и тогава да мине на газ.

След като получи исканото условие за превключване контролния светодиод свтва в нещо като жълто (зелено и червено едновременно) това е процеса на плавно преминаване от бензин на газ като това се прави обикновено инжектор по инжектор това отнема около 2-3 сек. след което светва в зелено.

Светенето на контролния светодиод в зелено (и индикаторите за ниво да показват някакво ниво) означава че колата е в нормален режим на газ. Индикаторите са 4 оранжеви диода като почват да гаснат един след друг и по някое време последния започва да мига, това е момента в който си на "резерва" на газта. Трябва да отбележа че настройката на нивото се извършва експериментално като за целта е нужно да се знае колко точно километра минаваш от пълно до празно да се подключва кабела към компа и да се прецизират стойностите при които гаснат светодиодите. Това е процес който отнема време и вярвай ми газаджията е оставил някакви стойности по подразбиране и не очаквай да са дори близо до истината.

Когато газта свърши обикновено колата забива муцуна като решиш да ускориш и после рязко се изстрелва като бутона започва да писка. За да го спреш натискаш един път бутончето. Причината за пискането е да ти каже че компа е минал на бензин порди ниско диференциално налягане в рейката. Сиреч нямаш газ, същото може да се получи и при много силно задръстен филтър или изобщо при всякакви проблеми с дебита на газата.

При работеща кола смяната газ бензин става с еднократно натискане на бутончето, като зелено значи газ а червено значи бензин.

Има още едно свето диодче с знак чек енджин като на колата, то показва за натрупана грешка в компа на ГИ-то. Ако не писка това обикновено е подсещането за смяна на филтрите, ако обаче подписква при всяко палене значи има проблем някъде и трябва да се прочете с кабел и комп.

При Фобос има възможност за смяна режима на работа на ГИ-то, като цяло малко излишна функция но я има. Също така обаче трябва да е разрешена в самия газов комп и да е настроена. Изразява се в това че газовия комп има три режима на работа - нормален,икономичен и "турбо", при добре настроена газова нямате нужда от тях. Но превключването им става като се натисне бутона при нормално работеща кола на газ се задържи по-дълго време. Тогава смяната на режима е в следния ред нормал-икономик-турбо, като при режим икономик писка два пъти за турбо три пъти а като го върнеш в нормал само един път. След натискане и задържане изписква съответните пъти пускате бутона и пак натискате ако искате да смените пак и така до безкрай.


Реално кагато колата мине в автоматичен режим на газ изпискава толкова пъти в който режим е оставена. Сиреч обикновено изписква веднъж защото е в режим нормал.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iwan33 » 25 Юли 2014 19:02

PESHO OT MARS написа:Понеже виждам Easy GAS Green а това си е просто Фобос 4 та разказвам ти за бутона и сигнализациите.
Много ти благодаря за написаното колега, това е полезна информация за мен! :thumbsup:
Toyota Corolla

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от PESHO OT MARS » 26 Юли 2014 01:12

Само малка корекция че явно отдавна не съм си карал собствените коли.

Диода мига в зелено когато колата е в автоматичен режим а не червено както бях написал.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта