Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
- BlackStorm
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18 Мар 2014 10:57
- Местоположение: София сити
Re: Тойота и газов инжекцион
@Bass_Man - на централната електроника пише Landi Sequential Injection (3-4 cylinders), мисля че това е системата, някаква идея? Иначе като разход се представя повече от задоволително (7 на 100 с нормално каране и климатик).
Toyota Corolla '03, 1.6 VVT-i ZZE121L
Toyota Avensis '98 1.8i Wagon
Toyota Avensis '98 1.8i Wagon
Re: Тойота и газов инжекцион
карам същата кола с ланди газов инжекцион вече 20 хил км , това което имам като наблюдение е , че чека светва когато колата се кара на къси разстояния в града и рядко успява да обърне на газ (при студено време ) , чека светва в момента в които излезна извън градско след 40-50 км , след като мина 200-300 км извънградско на газ чека изгасва . Поне при мен така се получават нещата , карам ли на газ няма чек , карам ли на бенз малко повече и светва biggrin.gif
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
- BlackStorm
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18 Мар 2014 10:57
- Местоположение: София сити
Re: Тойота и газов инжекцион
Да ти кажа до сега не ми е правило впечатление да не обръща на газ, извънградско съм направил вече повече от хиляда км (през цялото време е светил).
Някаква идея за сервизите на Таньо Видев 62 ЕООД - LANDI Bulgaria? Изглежда имат сервиз на ботевградско в София?!
Някаква идея за сервизите на Таньо Видев 62 ЕООД - LANDI Bulgaria? Изглежда имат сервиз на ботевградско в София?!
Toyota Corolla '03, 1.6 VVT-i ZZE121L
Toyota Avensis '98 1.8i Wagon
Toyota Avensis '98 1.8i Wagon
Re: Тойота и газов инжекцион
мога да ти дам като съвет да изгасиш чека с махане на клемата и да я покараш на бензин както градско така и извънградско и да видиш дали ще светне , ако не светва значи на газовата и трябва настроика .Ако светва докато си на безин е доста вероятно да ти дава грешка от сондата в катализатора , и при мен и при доста хора тука в форума го имаше тоя "проблем"
Toyota Corolla E12 2002 1.6 vvti
3ZZ-FE
3ZZ-FE
Re: Тойота и газов инжекцион
Преди време (преди да сложа газовото) се допитах до мнението на колегите , а сега е време и аз да споделя :
1. Какво газово сложих - Ланди Ренз(ц)о инжекцион (модел и спецификации не мога да кажа , трябва да сляза до колата да погледна документите , ако някой го интересува да пита - ще сляза) бутилката е 42л като полезни (~80%) пише , че са 33 , но аз лично повече от 31,5 не съм успял да заредя
2. Къде* - във Варна при официалните представители (горе по Мир) *-на мястото на резервната гума
3. Проблеми - За сега (3000 км + ) НИКАКВИ
4. Разлика с бензина - Аз лично не я усещам (освен по джоба) , няма шум от колекторите ако не се заслушаш и не си спрял музиката , вървежът е същият !
5. Разход (за 1.3 86hp 4Е-FE) 8.2 извънградско (с не постоянно включен климатик , тоест от време на време като напече за по 20-30 мин) 10.5 - Градско
6. С пълен резервоар 31л. минавам средно по 350 км

1. Какво газово сложих - Ланди Ренз(ц)о инжекцион (модел и спецификации не мога да кажа , трябва да сляза до колата да погледна документите , ако някой го интересува да пита - ще сляза) бутилката е 42л като полезни (~80%) пише , че са 33 , но аз лично повече от 31,5 не съм успял да заредя
2. Къде* - във Варна при официалните представители (горе по Мир) *-на мястото на резервната гума
3. Проблеми - За сега (3000 км + ) НИКАКВИ
4. Разлика с бензина - Аз лично не я усещам (освен по джоба) , няма шум от колекторите ако не се заслушаш и не си спрял музиката , вървежът е същият !
5. Разход (за 1.3 86hp 4Е-FE) 8.2 извънградско (с не постоянно включен климатик , тоест от време на време като напече за по 20-30 мин) 10.5 - Градско
6. С пълен резервоар 31л. минавам средно по 350 км


Corolla e11 4e-fe ! JAPAN POWER !
Re: Тойота и газов инжекцион
Аз съм с 1.3 VVti на Ярис P1 и газовият инжекцион ми изгаря средно 7 на сто смесен разход. (живея в малък град)
Вече 60 000 км карам с инжекциона и досега съм сменил само една разпределителна рейка на газовата уретба (преди клапанчетата) около 60 лв.
Вече 60 000 км карам с инжекциона и досега съм сменил само една разпределителна рейка на газовата уретба (преди клапанчетата) около 60 лв.
http:/www.penchochukov.com
Yaris P1
Yaris P1
Re: Тойота и газов инжекцион
Искам да използвам темата на колегите и да попитам и аз нещо. Карам Корола с двигател 4E FE, разхода ми на бензин е около 6,5-7 на 100км в смесен режим, т.е. нямам само градско или извънградско. Ще ми се да сложа газов инжекцион и се колебая между Tamona и Fobos4. Има ли хора от форума, които ползват някоя от двете марки на този двигател и към коя от тях да се насоча?
П.С. Четох малко по-горе за Ланди-Ренцо, но е ясно, че търся по-бюджетно решение...
П.С. Четох малко по-горе за Ланди-Ренцо, но е ясно, че търся по-бюджетно решение...
Toyota Corolla
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
Аз лично съм много доволен от 3+ броя Фобос 4 които имам на мои коли или на такива близо до мен.
Но и за Тамоната чувам читави отзиви. На мен лично ми допада интерфейса на Фобоса но имай впредвид че кабела за връзка с инжекциона оригиналния е на безумна цена (90 лева) а не съм работил с правени за да кажа дали и как работят.
Но и за Тамоната чувам читави отзиви. На мен лично ми допада интерфейса на Фобоса но имай впредвид че кабела за връзка с инжекциона оригиналния е на безумна цена (90 лева) а не съм работил с правени за да кажа дали и как работят.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Тойота и газов инжекцион
Благодаря за мнението! Изчетох доста и за двата модела ГИ и като че ли отзивите, добри и лоши, са по равно. Освен да заложа на Тамона, предимството е, че ще ми я монтират в сервиз, в който си правех старата кола, т.е. хора, които познавам и които си вършат добре работата... Ще поразмисля още малко...
Toyota Corolla
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
Ако им имаш доверие за монтажа е по-добре доверен сервиз и някаква ГИ отколкото прехвалена система монтирана от дилетанти....
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Тойота и газов инжекцион
След доста умуване и две години на бензин, най-после и аз съм с бюджетен газов инжекцион. Днес взех колата и от двадесетината километра, които изминах, не виждам разлика с бензина. Как се работи с копчето? Човека ми обясни, ама кой да слуша, май трябваше да си записвам...
- Прикачени файлове
-
- P1280406.JPG (110.73 KiB) Преглеждано 3647 пъти
-
- P1280407.JPG (156.46 KiB) Преглеждано 3647 пъти
-
- P1280408.JPG (175.11 KiB) Преглеждано 3647 пъти
Toyota Corolla
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
Понеже виждам Easy GAS Green а това си е просто Фобос 4 та разказвам ти за бутона и сигнализациите.
Като завъртиш на контакт и започне да мига само контролния светодиод в червено означава че колата е в автоматичен режим на работа и в дадения момент е на бензин. Това служи за да я запалиш на бензин да достигне работни параметри да получи потвърждение на заданието по което да превключи на газ. Това обикновено е температурата на охлаждащата течност и е нормално да е около 35 градуса. Ако току що си загасил колата и е още топла се слага просто един таймер от около 5 сек да поработи на бензин и тогава да мине на газ.
След като получи исканото условие за превключване контролния светодиод свтва в нещо като жълто (зелено и червено едновременно) това е процеса на плавно преминаване от бензин на газ като това се прави обикновено инжектор по инжектор това отнема около 2-3 сек. след което светва в зелено.
Светенето на контролния светодиод в зелено (и индикаторите за ниво да показват някакво ниво) означава че колата е в нормален режим на газ. Индикаторите са 4 оранжеви диода като почват да гаснат един след друг и по някое време последния започва да мига, това е момента в който си на "резерва" на газта. Трябва да отбележа че настройката на нивото се извършва експериментално като за целта е нужно да се знае колко точно километра минаваш от пълно до празно да се подключва кабела към компа и да се прецизират стойностите при които гаснат светодиодите. Това е процес който отнема време и вярвай ми газаджията е оставил някакви стойности по подразбиране и не очаквай да са дори близо до истината.
Когато газта свърши обикновено колата забива муцуна като решиш да ускориш и после рязко се изстрелва като бутона започва да писка. За да го спреш натискаш един път бутончето. Причината за пискането е да ти каже че компа е минал на бензин порди ниско диференциално налягане в рейката. Сиреч нямаш газ, същото може да се получи и при много силно задръстен филтър или изобщо при всякакви проблеми с дебита на газата.
При работеща кола смяната газ бензин става с еднократно натискане на бутончето, като зелено значи газ а червено значи бензин.
Има още едно свето диодче с знак чек енджин като на колата, то показва за натрупана грешка в компа на ГИ-то. Ако не писка това обикновено е подсещането за смяна на филтрите, ако обаче подписква при всяко палене значи има проблем някъде и трябва да се прочете с кабел и комп.
При Фобос има възможност за смяна режима на работа на ГИ-то, като цяло малко излишна функция но я има. Също така обаче трябва да е разрешена в самия газов комп и да е настроена. Изразява се в това че газовия комп има три режима на работа - нормален,икономичен и "турбо", при добре настроена газова нямате нужда от тях. Но превключването им става като се натисне бутона при нормално работеща кола на газ се задържи по-дълго време. Тогава смяната на режима е в следния ред нормал-икономик-турбо, като при режим икономик писка два пъти за турбо три пъти а като го върнеш в нормал само един път. След натискане и задържане изписква съответните пъти пускате бутона и пак натискате ако искате да смените пак и така до безкрай.
Реално кагато колата мине в автоматичен режим на газ изпискава толкова пъти в който режим е оставена. Сиреч обикновено изписква веднъж защото е в режим нормал.
Като завъртиш на контакт и започне да мига само контролния светодиод в червено означава че колата е в автоматичен режим на работа и в дадения момент е на бензин. Това служи за да я запалиш на бензин да достигне работни параметри да получи потвърждение на заданието по което да превключи на газ. Това обикновено е температурата на охлаждащата течност и е нормално да е около 35 градуса. Ако току що си загасил колата и е още топла се слага просто един таймер от около 5 сек да поработи на бензин и тогава да мине на газ.
След като получи исканото условие за превключване контролния светодиод свтва в нещо като жълто (зелено и червено едновременно) това е процеса на плавно преминаване от бензин на газ като това се прави обикновено инжектор по инжектор това отнема около 2-3 сек. след което светва в зелено.
Светенето на контролния светодиод в зелено (и индикаторите за ниво да показват някакво ниво) означава че колата е в нормален режим на газ. Индикаторите са 4 оранжеви диода като почват да гаснат един след друг и по някое време последния започва да мига, това е момента в който си на "резерва" на газта. Трябва да отбележа че настройката на нивото се извършва експериментално като за целта е нужно да се знае колко точно километра минаваш от пълно до празно да се подключва кабела към компа и да се прецизират стойностите при които гаснат светодиодите. Това е процес който отнема време и вярвай ми газаджията е оставил някакви стойности по подразбиране и не очаквай да са дори близо до истината.
Когато газта свърши обикновено колата забива муцуна като решиш да ускориш и после рязко се изстрелва като бутона започва да писка. За да го спреш натискаш един път бутончето. Причината за пискането е да ти каже че компа е минал на бензин порди ниско диференциално налягане в рейката. Сиреч нямаш газ, същото може да се получи и при много силно задръстен филтър или изобщо при всякакви проблеми с дебита на газата.
При работеща кола смяната газ бензин става с еднократно натискане на бутончето, като зелено значи газ а червено значи бензин.
Има още едно свето диодче с знак чек енджин като на колата, то показва за натрупана грешка в компа на ГИ-то. Ако не писка това обикновено е подсещането за смяна на филтрите, ако обаче подписква при всяко палене значи има проблем някъде и трябва да се прочете с кабел и комп.
При Фобос има възможност за смяна режима на работа на ГИ-то, като цяло малко излишна функция но я има. Също така обаче трябва да е разрешена в самия газов комп и да е настроена. Изразява се в това че газовия комп има три режима на работа - нормален,икономичен и "турбо", при добре настроена газова нямате нужда от тях. Но превключването им става като се натисне бутона при нормално работеща кола на газ се задържи по-дълго време. Тогава смяната на режима е в следния ред нормал-икономик-турбо, като при режим икономик писка два пъти за турбо три пъти а като го върнеш в нормал само един път. След натискане и задържане изписква съответните пъти пускате бутона и пак натискате ако искате да смените пак и така до безкрай.
Реално кагато колата мине в автоматичен режим на газ изпискава толкова пъти в който режим е оставена. Сиреч обикновено изписква веднъж защото е в режим нормал.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Тойота и газов инжекцион
Много ти благодаря за написаното колега, това е полезна информация за мен!PESHO OT MARS написа:Понеже виждам Easy GAS Green а това си е просто Фобос 4 та разказвам ти за бутона и сигнализациите.

Toyota Corolla
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
Само малка корекция че явно отдавна не съм си карал собствените коли.
Диода мига в зелено когато колата е в автоматичен режим а не червено както бях написал.
Диода мига в зелено когато колата е в автоматичен режим а не червено както бях написал.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост