BOz написа: Може ли да снимаш цитата от книжката, че ми стана интересно. Поне при Приус няма такова нещо описано в книгата за експлоатация. А и няма логика да не гаси двигателя ако малкия акумулатор не е зареден. За това ми е интересно да видя как е описано в твоята книга.
Не беше точно това което търсех, но има и друга информация по въпроса:
"
1-1. Хибридна система
Условия, при които бензиновият двигател може да не спре да работи
Бензиновият двигател се стартира и спира автоматично. Следват примерни ситуации,
в които двигателят може да не спре да работи автоматично:
Бензиновият двигател загрява
Хибридната батерия (задвижващата батерия) се зарежда.
Температурата на хибридната батерия (задвижващата батерия) е ниска или висока
Има зададена трудна за постигане температура пред климатичната инсталация
Зареждане на батерията
Тъй като регенеративното спиране и бензиновият двигател зареждат хибридната
батерия (задвижващата батерия), няма нужда тя да бъде зареждана от външен
източник на електроенергия. В случай обаче, че автомобилът бъде оставен паркиран
за дълго време, хибридната батерия бавно ще се разреди. Поради тази причина е
необходимо да шофирате автомобила поне веднъж на няколко месеца в продължение за
най-малко 30 минути или 16 км (10 мили). Ако хибридната батерия напълно се изтощи
и не можете да стартирате автомобила с 12-волтовия акумулатор, свържете се с
упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или друг оторизиран специалист с подходяща
квалификация и оборудване.
Ако скоростният лост е в позиция N, хибридната батерия (задвижващата батерия)
не се зарежда. При движение в интензивен трафик, шофирайте автомобила със
скоростен лост в позиция D или B, за да избегнете разреждането на батерията.
След изтощаване, премахване или смяна на 12-волтовия акумулатор
Бензиновият двигател може да не спира да работи дори когато автомобилът се движи
чрез енергията от хибридната батерия (задвижващата батерия). Ако това се повтаря
в продължение на няколко дни, свържете се с упълномощен дилър или сервиз на Toyota, или
друг оторизиран специалист с подходяща квалификация и оборудване."
(Имам я и в пдф книжката така, че мога да я пратя цялата - не е нещо особенно, за потребители е написана. Няма някакви технически подробности.)
И аз не виждам особена логика да не гаси двигателя при изтощен акумулатор. Не виждам защо и да не зарежда при "регенеративно спиране" акумулатора - например. А тогава двигателя обикновено не работи. (Но пък ако батерията е на зададения минимум и двигателя се стартира за да я зареди, не гасне дори при регенеративно спиране докато не достигне някакво зададено минимално ниво на зареждане - така, че може би се следва същата логика и за акумулатора.)
Мисля, че вие сте дали в първия си пост и друга възможна причина - ако термостата например е повреден при градско особено, може двигателя въобще да не успява да се прогрее до зададената му минимална температура (или поне да му трябва много време за да я достигне). До колкото знам, системата се "старае" да държи двигателя загрят над някаква зададена температура. (А може и датчика за температурата да е извън строя)