IVOtuning написа:не знам как да ти отговоря, но ще се опитам
Що ве добре си отговорил

.
IVOtuning написа:
по темата споделих моите впечетления от 2.2д4д 136кс, дотук добре..
а по това за еластичността: аз предпочитам да карам кола която набира добре от ниски обороти, не на всяко изпреварване да връщам 1 или 2 предавки
Така де ама дизела набира добре не на всички предавки а само на тези на , които не си ускорил преди това ! Защото аз до тука не можах да намеря два актуални двигателя в , които турбо-дизела да смазва атмосферния бензин ( разлика повече от 10% ) . А турбо дизелите си надуват по над бар вече.
Може би само при малките дизели до към 1,4 литра дизелите малко имат превес защото явно въртящия момент на атмосферните бензини е прекалено малък . Но общо взето над 2 литра още няма турбо бензини , които да могат да ти вземат страха . Да не говориме за близки до състезателни параметри . Защото ако на бензина му надуеш на над бар и си влезне в обороти ( например Хонда S2000 ще отиде към 400 коня ) просто нямаш никакъв шанс !
IVOtuning написа:
а стресираните коли като с2000 или сивик 1,6 вти да ги карат младежите
Тука вече си в голяма грешка ! Модерните дизели са 100 пъти по стресирани от тези произведения на инжинерната мисъл ! Със сигурност тези двигатели ще издържи много повече от , който и да е модерен дизел .
IVOtuning написа:
мен много-много не ме интересува кога е момента на колата, дали на 2000 или на 3000, просто искам като натисна и да тръгва
виж наистина се порови в каталозите и виж доускорението защото в някои случаи бензина е просто "смешен", особено при по-малките кубатури
Както казах може би за най-малките кубатури и дизела да излиза малко по-напред но малко ( и то при няой прозиводители ) ! И също така не мисля , че дизели от сорта на 1,4 са много комфортни за изпреварвания със 120-150км/ч , както и за дълги пътувания също така и бензините разбире се .
В повечето примери , които се дават за да ти тръгне бензиновата кола обикновенно са нужни около 2 секунди повече ! Не 20 , не 200 , а 2 ! Което не е смазващо предимство и не ти дава някакви невероятни възможности да си изпреварваш едва ли не , като ги прескачаш .
А и не знам защо трябва да откриваме топлата вода през няколко месеца в този форум . Дизелите не случайно се ползват за товарни машини !!!!!!!!!!!!!!
Разберете го това дизелите имат теглителна сила докато бензините имат динамика . Дори и с еднакви въртящи моменти да са бензина и дизела дизела пак ще тегли повече когато е поставен във високо натоварен режим демек , когато се опитваме да ускоряваме на скорости дето не са в диапазона за ускорение . Това реално е претоварване и неминуемо води до по-висок разход ! Ако ускорявате на 6-та от 100 до 120 ще изхарчите много повече гориво от колкото ако ускорявате на 3-та !!!!!!!!! И при бензина и при дизела . И за това са измислени скоростите . Когато ти трябва динамика връщаш , когато поддържаш скорост караш на висока предавка . Какво ново и феноменално се опитвате да намирате във вековни вече принципи ?
Ами , че всеки един автоматик ( дори и на дизлеите ) ще върне най-малко две предавки ако както си карате с 80 решите да ускорите рязко до 120 . И това е логичния и нормален начин за ускоряване . Всичко друго са някакви измишльотини и рекламни трикове .
Ако закачиме по една каравана отзад на всяка кола дизела ще блесне още повече и какво се чудите и маете ? Ми всички камиони по европата са дизелови . точно заради тези качества на дизелите . Просто разберете , че карате малки камиони , а не малки ферарита .
И престанете да чипосвате и да туниговате автомобили , които са със съвсем друга цел и предназначение . И също така да се състезавате с тях и да показвате на всички останали колко не са разбрали великите предимства на дизелите .
IVOtuning написа:
аз за мен съм избрал: за дълги пътувания дизел, за забавление супра
Ок никой не ти оспорва избора !
IVOtuning написа:
от примера който си дал се вижда че дизела е по еластичен и аз точно за това говорех
да не засягаме 520и и 520д или дори 530и (който е с турбо, ако не се лъжа) и 530д, въпреки че имаме 37кс в полза на турбо бензина
Това мисля , че го разисквахме вече . Ако сложиме и 500кг цемент и пробваме да изпреварваме цял ден на 6-та по магистралата от 80км/ч да дизела е твоя шампион ! Но при всички други нормални услови на ползване нямаш никакъв шанс срещу атмосферен двигател !
IVOtuning написа:
не се чувствай длъжен да ми отговаряш, аз за мен имам отговор кой е по-еластичния мотор
знам че си поклонник на бензина, но не трябва да си такъв фанатик
2 модела си имат предимства и недостатъци....
от ВАГ мотор нямам никакви оплаквания (там пък тди 110кс прави за резил 1,8 20в 125кс)
Не се чувствам длъжен

. просто когато се хвърлят твърдения и то в масовото пространство те трябва да са подплатени с факти ! А не с нови принципи и начини за шофиране и ускорение . Защото тези неща ги четат хора , които по една или друга причина не могат да определят дали едно нещо по дадена тема е истина или не . И започват да си вадят заключения от постовете на хората в , които непрекъснато се натяква колко бил еластичен дизела . Което е меко казано смехотворно ! Защото на директна като си изпреварвал от 80км/ч и видиш ли той бил по-бърз . Време е хората да преоткрият функцийте на предавките

. Защото стъпването на околовръстното не значи каране само на 5-та/6-та/7-ма. А който го мързи или не може да сменява скорости има автоматици измислени на този свят

. Който го кефи да си доускорява на 6-та да си доускорява , но да не разпространява неверни неща .
Това е моето мнение по този въпрос и ми се струва , че е технически издържано и подкрепено с факти , а не фанатично ! Но вие ще кажете .
А ся малко за моя приятел мишката

! Превключвам малко тона според въпроса и този , който го задва laugh.gif !
misho09 написа:
Аз не съм състезател, а и невярвам от колегите във форума да има такива (оловните воиници за мен не са състезатели).Мен ме интересува да имам кола която да е достатачно еластична и да създава конфорт при изпреварванията като в същото време има приличен разход на гориво.Мисля че съвременните дизелаци го предлагат!!!
Мишка глей ся ти по-скоро не знаеш за какво точно спориш и съответно си босичък и от към техника .
Като сте такива кротки агънца багънца що се пънете да изкарате дизелите едва ли не единствената технология , която може да ускори колата над 80км/ч ? А маймунке мръсна и гайдарче малко ?
Какво значи достатъчно еластична ? За мен еластична кола е тази , кочто прави 100км/ч под 3 сек. и 200км/ч под 10 сек. ! Дали твоя дизел ще ми достатъчно еластичен ?
И какво значи комфорт при изпреварване ? Да не сменяваш скорости и да даваш газ колкото можеш . Ти разбираш ли , че не спираш да ме шашкаш странни исказвания . Вие с тези "еластични" изпреварвания направо създавате предпоставки за ПТП-та ! На магистрала да ми се влачиш и да ми изпреварваш по половин час да . Ама тия детски пътчета дето няма място и две коли да се разминат и да ми правите демонстраций на еластичност вместо да се приберете възможно най-бързо меко казано НЕ ГО РАЗБИРАМ ! Не стига , че повечето котури дето кръстосват пътищата нямаъ и 150 кончета на асфалта пък и ще ми се лигавите да ми изпреварвате с 80 на 6-та

?!?!?!
Айде малко да прочетеме правилниците и да си научиме устройството на автомобилите . Ако не взимайте автомати и не се мъчете с 3 педала !
Малко прости принципи :
Когато изпреварваш си длъжен да се прибереш възможно най-бързо и по начин не застрашаващ околните . И трябва да оставяш дистанция между теб и предното превозно средство за да могат и други да изпреварват , а не да се лепиш за да демонстрираш "еластичност" . И не трябва да се прибираш точно под носа на задния за да не го караш да натиска спирачка и да насмита цялата колона след теб . Също така когато те изпреварват теб не трябва да се правиш на много "еластичен" и да показваш на другия , че с това 1,4 дето е тръгнал до никъде няма да стигне ! Ами напротив даже ако е необходимо трябва да намалиш или ако имаш възможност рязко да ускориш за да може той да се прибере . Пък след , като се е прибрал вече може да му покажеш колко си еластичен biggrin.gif
Също така когато видите моторист или колоездач не забравяте , че също са участници в движението и ако са пред вас имат предимство ! А ако са зад вас трябва да има достатъчно дистанция и сигнализация за маневра защото иначе застрашавате серизоно живота им . А пък ако е някой достатъчно луд ако оживее може след това вие да не сте живи. А по принцип мотористите не ги слуша много главата . Също така когато са пред вас имайте предвид , че и мотора и колелото спират много по-бързо от колата . И ако им се лепите да им се правите на интересни при едно по-рязко спиране задължително ще ги ударите и може би убиете ! Както и карането калник до калник с мотор или колело е тотална предпоставка за тешко ПТП . При едно спиране имате задължителен удар ! И Изпреварванията на такива ПС-та се правят с достатъчна дистанция от тях , а не на 2мм огледало до ръкохватка !!! Ако трябва ще намалите от 80км/ч до 30 зад някой колоездач докато изчакате момент за изпреварване , а не да минате на една боя до него и да го бутнете със струята да се пребие и даже може би да стане ПТП със следващото ПС ( превозно средство ).
Истината драги зрители е ,че трябва отговорност при управлението на летящи ковчези , а не еластичност на 6-та !
А сега си помислете при колко от тези случай изпреварвания от 1500 оборота на "директна" са приложими ? Ама си го мислете на ум щото мисля , че отговора за всички е ясен .
Такива еластични изпреварвания са приложими за много ненатоварени малки пътища и за средно натоварени магистрали . При всички останали случай по козите пътечки с камионите на 5-та/6-та е пълен смях в залата !
И мишка продължавам да те ограмотявам ! Дизела няма доста по-високо КПД а е между 10 и 15 % по-високо ! Като имаш и горе долу разлика около 20% в разхода и нещата си идват на мястото .
Миточе топ-гиър могат да си сравняват каквото искат но 550i ако върне една надолу ( не две ) не е добре положението за дизела хич

. Но както и да е няма да дъвча по 100 пъти едно и също , който разбрал разбрал !