Страница 52 от 53

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 05 Яну 2025 16:29
от Митхат
Не разбирам този какво говори,но ..май чувам някакви думи близки към немския като billiger ,та си мисля че този псува.....Да са таковам в простата кратуна че купих . .евтин кабел от Ибей tooth.gif ...,защото май и Ибей чувам .

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 05 Яну 2025 21:03
от slowtraveler
Не смятам това за критичен проблем - дори един прост найлон отгоре би решил проблема :thumbsup:

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 05 Яну 2025 22:37
от iovkito
В Берлин заваля сняг. Пуснах подгрева на огледала, седалка и волан, батерията е спаднала с 200км при реално изминати 160. Повече от 55км/ч не съм вдигал. За плъг ин хибрид на тойота бих се замислил много, но VW не е моята кола.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 06 Яну 2025 07:34
от Митхат
Внимавай в берлинските тунели,че идват едни глоби с. ...6 км над допустимото направо в България на адрес. :D

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 06 Яну 2025 10:34
от iovkito
Който е свикнал на рекета в България, тук няма какво да го уплаши. За 15г шофиране в Германия, глоба не съм получавал, само веднъж са ме проверявали по магистралата, защото бях с БГ регистрация.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 06 Яну 2025 18:19
от zorbata
iovkito написа: 05 Яну 2025 22:37 За плъг ин хибрид на тойота бих се замислил много,
И при него сега пробега рязко пада при ползване на климатик и подгрев седалки и волан, а и при дистанционното загряване на купето, но какво от това - нали ми е гот wink.gif .

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 06 Яну 2025 20:02
от slowtraveler
zorbata написа: 06 Яну 2025 18:19 И при него сега пробега рязко пада при ползване на климатик и подгрев седалки и волан
Да, но няма да ти промени плановете - винаги може да запали ДВГ и да си продължиш, докато при електричка трябва да се съобразяваш :thumbsup:

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 07 Яну 2025 11:29
от Monster
От опит мога да кажа, че подгревът на стъклата, волана и седалките напрактика не намалят пробега на колата. Изразходеното количество ток е пренебрежимо, но пък се ползва максимално ефективно, затопляйки целенасочено само критичните места в колата, нуждаещи се от тази топлина - стъклата, за да не се замъгляват, а воланът и седалките, за да е топло на ръцете, кръста и още няколко други важни за комфорта на шофьора/шофьорката атрибута. tongue.gif Радвам се, че Равката ми поддържа въпросните подгреви, тъй като това прави възможно да си я ползвам за ежедневните цели през зимата само с 1 зареждане, без да се налага да правя междинни зареждания през деня, които правех предните зими, когато си ползвах активно парното на колата. В същото време леко съжалявам, че конкретно моето Зое му липсват въпросните подгреви, но пък тъй като го купувах втора ръка нямах много избор и заложих на по-важния в случая критерии - добра сервизна история (масово другите Зоета, които гледах, имаха някаква история, свързана с катастрофа), пък екстрите останаха леко на втори план (макар че пак доста време отделих да намеря Зое с парктроник и камера за назад, за удобство на жена ми). И все пак Зоето има значително по-голяма батерия от Равката и за градските цели, при положение че няма подгрев, си ползвам отдалеченото подгряване, което стопля купето за около 5-10 минути преди да се кача в колата, когато съм я държал паркирана навън в студа. Пък вече като тръгна - с еко режима на климатика успява да се поддържа приемлива температура и приемлив разход на ток. Това е за градски нужди. За извънградски - не мисля, че бих ползвал Зоето зимата за извънградски разходки на повече от 100 км от София. Основната причина е, че ако лятото се зарежда бързо (на бавни зарядни около 22 kW), то зимата зареждането често пада значително (до към 11 kw, a понякога дори до към 7 kW, което реално е скоростта на зареждане на Равката). Просто тази конкретна кола си е мислена за градска електричка - моето Зое няма DC порт, няма подгрев на батерията, а когато температурите са под нулата няма как студената батерия да се зарежда с обичайните за не-зимните сезони скорости. Е до Лом (на около 170 км) бих могъл да отида, при положение, че няма да бързам да се върна същия ден и ще си зареждам колата ~4-5 часа в гаража ми там, но на дълъг път, където трябва да правя межнинни зареждания с часове през зимата - това не бих си го причинил. С това не отписвам всички електрички - има такива, които си имат подгрев на батерията и бързо зареждане и през зимата, та с тях може да стане по-приемливо пътуването. И все пак май още няма такива, които зимата ще минат София-Варна без да се планира едно 20-30 минутно спиране за зареждане, което в крайна сметка не е голяма работа. Виж София-Бургас ако трябва да се правят 2 такива спирания (заради скоростта) или 1 спиране, но каране по магистралата с едва 100 км/ч - това вече не е моето нещо.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 09 Яну 2025 19:11
от Filbor
Filbor написа: 19 Окт 2024 12:15 поръчали са и акумулатор, защото нямаха наличен, който по ръководство се сменя на всеки три години
Смяна на акумулатор на Зое:

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 16 Фев 2025 06:42
от Monster
Едно ревю на новия фейслифт на Тесла модел Y, с участието на хората работили по дизайна и инженерните решения за модела. Има неща, които харесвам и не малко, които не ми допадат и все пак беше любопитно да чуя от първо лице за решенията, които са взимани при правенето на колата. Излизането на този фейслифт доста ми напомня на чувството, което имах, при излизането на новия фейслифт на Toyota CH-R, а именно - чисто визуално бях убеден, че външният вид на колата ми харасва много повече преди фейслифта. Е, последно време виждам все повече нови CH-R на живо и мога да кажа, че усещането ми се промени - вече смятам, че новият фейслифт на Тойотата изглежда супер. Да видим дали и с Тесла модел Y ще е така, като започне да се среща по-често по улиците.


Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 30 Мар 2025 19:19
от Filbor
Tази нощ бях настроил колата (Renault Zoe Intens 2021, R135) да пусне да се зарежда от 3:30 до 5:00 часа. Е, успя успешно за час и половина без да попречи смяната на часа към лятно време smile.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 19 Апр 2025 08:41
от gena_bs
Дали е вярно? Не е даден оригиналният източник.
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... rantsiyata
Иначе с тази "свързаност" в един момент новите супер-дупер автомобили лесно могат да се превърнат в недвижима собственост.
Започна се с "ограничаване" на функции и екстри на определени територии през 2014. Без значение на марка, а на база доставчик на услуги.
Миналата година един китайски производител блокира всички доставени автомобили на определен дилър.
Причината - спорове за права и плащания, естествено.
Така, че имайте едно на ум!

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 19 Апр 2025 08:57
от slowtraveler
Според мен това е повече част от атаката срещу Тесла...
Самият 'иск' ми заприлича на ревът на нашенци 'ама що ми гори толкова'.. И като сложи газово - върти двойно повече километри отколкото на бензин 'щото му е евтино', и накрая плаща повече за гориво :)
Иск, че тази година съм шофирал повече? Ами успех...
Само дето вероятно Тесла пази трака на пътуването ppp.gif
Чудя се дали да не подам иск срещу Опел, че тогава въртях около 60х.км/година, пък сега пробегът ми спадна на около 15-20х.км/година :)
П.С. иначе онлайн услугите наистина са притеснителни - нали БМВ още преди години искаше да въведе абонамент за някои услуги - от рода 'искаш да използваш клаксона - плати си месечна такса' tooth.gif

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 19 Апр 2025 11:44
от centil
slowtraveler написа: 19 Апр 2025 08:57 П.С. иначе онлайн услугите наистина са притеснителни - нали БМВ още преди години искаше да въведе абонамент за някои услуги - от рода 'искаш да използваш клаксона - плати си месечна такса' tooth.gif
Абонаментните услуги при BMW, VW и MB са въведени от няколко години. Виждал съм как на BMW iX му "изчезна" навигацията с планирането за зареждане след като колата навърши 4г, VW Golf 8 как му "изчезна" подгрева на предните седалки след 12м от покупката и "изчезнали" иконки в MBUX-а на MB C Class.

Електрически коли, но Не от TOYOTA

Публикувано на: 19 Апр 2025 16:23
от gena_bs
Това на автомобили с постоянна on-line свързаност и регистрация в сървърите на компаниите и/ или в някакви фирмени приложения?
Или това се случва и с такива без? Примерно заложен период за ползване на услугата и после - като в Google - In app purchase.