Страница 6 от 8
Публикувано на: 26 Ное 2008 17:30
от Scott
Jister написа:... спора в темата се получава от неточния превод на статиите...
Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза
motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.
Публикувано на: 26 Ное 2008 17:32
от Jister
DMDimitrov написа:Пич, логиката ти куца май само на теб! В целия свят хората казват как да се ползва АБС - ти си знаеш своето! Ок, карай си както си знаеш - дано само не се размажеш някъде заради логиката си...
Айде, със здраве.
П.С: Мисля, че за над 12г активно шофиране съм карал много повече и всякакви коли от теб, а и при всякакви условия. А ти си се качил на първата си кола с АБС и вече раздаваш съвети.
Нали знаеш - Не питай старило, питай патило!
Стара българска поговорка

Публикувано на: 26 Ное 2008 17:35
от DMDimitrov
Scott написа:Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.
Scott, това е невъзможно пич - колегата Jister няма как да е объркал превода просто - явно е капацитетче... а и британците не разбират от спиране на лед! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jister написа:Нали знаеш - Не питай старило, питай патило!
Стара българска поговорка

Дано само някой ден да не си изпатиш, размазвайки се, за да достигнеш до "старило" и ти.
Публикувано на: 26 Ное 2008 17:40
от Jister
Scott написа:Jister написа:... спора в темата се получава от неточния превод на статиите...
Спорът сега се премести в друга насока. Попитах няколко от моите колеги(британци), как разбират израза
motorists should apply steady pressure to the brake pedal during the entire stop. Всеки един от тях отговори, че важното е да се натисне педала еднократно и да се поддържа натиснат докато колата спре.
съгласен!
DMDimitrov написа:
Scott, това е невъзможно пич - колегата Jister няма как да е объркал превода просто - явно е капацитетче... а и британците не разбират от спиране на лед! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
нещо май някой не внимава и чете през редовете

Публикувано на: 26 Ное 2008 17:43
от Scott
Jister написа:...съгласен!

Тогава вероятно ще се съгласиш, че няма начин да натиснеш педала еднократно до границата на приплъзване (сработване на ABS-а), защото просто не знаеш къде е докато не я усетиш. А като я усетиш, според цитата не би трябвало да променяш натиска, т.е. оставяш всичко на ABS-а, който вече е сработил.

Публикувано на: 26 Ное 2008 17:48
от Jister
Scott написа:Jister написа:...съгласен!

Тогава вероятно ще се съгласиш, че няма начин да натиснеш педала еднократно до границата на приплъзване (сработване на ABS-а), защото просто не знаеш къде е докато не я усетиш. А като я усетиш, според цитата не би трябвало да променяш натиска, т.е. оставяш всичко на ABS-а, който вече е сработил.

именно!

а има ли начин да натиснеш педала еднократно самоче НЕ до долу а до там където усетиш съпротивлението му (момента в който накалдките стискат дисковете с определена сила - но не максимална) ??

и съответно АБС да сработи АКО има нужда (в случай че си натиснал педала повече от границата на сцепление или просто колата стъпи на още по хлъзгав участък)! както е написано в статията?
Публикувано на: 26 Ное 2008 17:50
от DMDimitrov
Jister написа:нещо май някой не внимава и чете през редовете

Напротив пич - чета именно това, което пише и по-важното, интерпретирам го точно както е написано, и както ТРЯБВА да бъде разбрано, а не си го превеждам както по ми харесва - като теб. Или те и колегите британци на Scott грешат може би?

Публикувано на: 26 Ное 2008 17:52
от Jister
DMDimitrov написа:Jister написа:нещо май някой не внимава и чете през редовете

Напротив пич - чета именно това, което пише и по-важното, интерпретирам го точно както е написано, и както ТРЯБВА да бъде разбрано, а не си го превеждам както по ми харесва - като теб. Или те и колегите британци на Scott грешат може би?

по думите ти рабирам че май не знаеш точно за какво е спора

Публикувано на: 26 Ное 2008 17:57
от Scott
Няма значение какво е усилието ти върху педала стига да е над границата на сработване - ABS-а преобразува това усилие в серия от импулси, чието резултантно усилие е точно на границата на приплъзване.
Ако приложеното усилие е под критичното за сработване на ABS-а, то то не е тема на този разговор, а на такъв как да спрем без ABS.
Ако пък е точно равно на резултантното усилие на ABS-а, което ти визираш през цялото време, значи че губиш ценни секунди в налучкване на нещо, което го имаш като даденост.
Публикувано на: 26 Ное 2008 18:02
от Jister
Scott написа:Няма значение какво е усилието ти върху педала стига да е над границата на сработване - ABS-а преобразува това усилие в серия от импулси, чието резултантно усилие е точно на границата на приплъзване.
Ако приложеното усилие е под критичното за сработване на ABS-а, то то не е тема на този разговор, а на такъв как да спрем без ABS.
Ако пък е точно равно на резултантното усилие на ABS-а, което ти визираш през цялото време, значи че губиш ценни секунди в налучкване на нещо, което го имаш като даденост.
Прочети на какъв принцип работи АБС системата и ще видиш колко бъркаш

Публикувано на: 26 Ное 2008 19:57
от Vesko
Според мен е безмислено да се спира без да задейства АБС-а. Всепак производителя ти е оскъпил колата за да сложи тази ситема. Ако през цялото време се кара без да се ползва тази екстра са си пари хвърлени на вятъра biggrin.gif По-добре са си купиш кола без АБС.
ПП: Същото твърдение може да се отнесе и към другите системи като стабилити контрол и аербег biggrin.gif
Публикувано на: 26 Ное 2008 20:10
от ALTEZZA
Jister написа:Шофьорите трябва да приложат БАЛАНСИРАН натиск на спирачния педал през цялото време до напълното спиране.
Прилагайте само БАЛАНСИРАН натиск продължително докато не спрете напълно !
Ако трябваше педала да се натиска до долу - на англицки е нещо като USE HARD/HIGH и тнт. PRESSURE или нещо от сорта но не и Steady
naprotiv, tochno iskat ti da stapish zdravo na spirachkata bez da triabva da tarsish niakakva balansirana tochka. ideiata e che ne iskat horata da misliat kak da spirat, ami kolata da go pravi v mesto tiah.
Balansiran opredeleno ne go namiram za dobar prevod
ot English rechnik:
Steady- firm in position or place; stable
ot BG rechnik:
Steady- ustoychiv, stabilen...
Публикувано на: 26 Ное 2008 21:03
от Kiki
Никой не може да гарантира, че всеки път ще упражни точното усилие върху педала на спирачката, което е нужно при всяко едно спиране, за да няма "ситуация". Иминно за това е направен този прословут ABS.
Публикувано на: 26 Ное 2008 21:58
от desSs
съвсем объркахте момичето, са кат се заледи и ше се чуди кво да прай

Публикувано на: 26 Ное 2008 22:22
от Jister
desSs написа:съвсем объркахте момичето, са кат се заледи и ше се чуди кво да прай

хаха, направо да си изпринти всичките страници на темата, и като стане ситуиация, да ги прегледа набързо какво трябваше да се прави хаха

laugh.gif