Шум от двигателя и смяна на масло

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 23 Фев 2008 10:04

:thumbsup:
Predi godini, kogato karah баба лада сипвах 15в50 червен шел и беше много добре за нея, даже като сменях обтегач и успокоител на 260000 майстора попита защо го бъзикам, каза че били сменяни най-много преди 5000км., а тя беше при мен 100 000 и не беше пипано, просто беше заяла пружината на обтегача, докато масларите, при които ходих не ми препоръчаха някакво наливно масло, малко по-евтино и готино за стари коли. След 2-3 смени с такова зимата двг. като е под нулата започна да тропа яко като на колянов вал и се оправяше като дам повече газ веднага след като запали. След това се оказа, че маслото е било 20в50, смених го с 15в50, но тропането си остана, просто двигателя се прецака тогава.
След тази случка вече съм доста внимателен и затова може и да прекалявам в някои случаи.
Но все пак, карайки с 5в зимата няма опасност от много високо налягане и няма проблеми да се вкарва до 2-2.5-3000 оборота, докато е студена, естествено не веднага, но след 1-2 минути .....
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 23 Фев 2008 10:07

realno poglednato vtoroto chislo ima mnogo po-golqmo znachenie zashtoto kolata zagrqva za 10min I sled tova zapochva da igrae vtoroto
Bass_Man, до работата ми пътувам точно 10 мин.=4 км
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 01:33

Със сигурност не е добра идея да слагаш "някакво наливно масло по-добро за стари автомобили " . Но все пак имай предвид , че ладите на около 300 000км са си за ремонт . Каквото ще да ги правиш . Може би има някакви епизодични случай в които това не е така ама масово си е така. Но пък там ремонта не е толкова скъп .
5W-50 въобще не е лошо масло и би трябвало да е малко по-скъпичко от всички останали . Общо взето колкото е по-голяма разликата между двете цифри толкова по-скъпо би трябвало и да е маслото . Но реално и 10W-40 и 10W-50 ако са качествени масла , а не някакви "от варел" ще ти свършат работа за тези 10 мин. в които пътуваш та дори и за повече. Просто защото тука няма толкова големи студове и ако са от един клас ще ти предложат еднаква защита .
Реално погледнато студения старт се поема най-добре с подходящи присадки в малото а не с много редки или гъсти масла. Демек докато дойде маслото и направи масления клин по валовете, нещо трябва да поеме напрежението biggrin.gif . И това става с доста голям брой присадки , които обикновенно нямат нищо общо със самото масло и се слагат само за подобряване на студения старт и др. качества.
И винаги съм си мислел , че всъщност разликата в маслата не е толкова в самата мазна основа било то минерална или синтетична . Ами по-скоро в коктейла присадки/добавки , които производителя залага в маслото за да има то някакви определени качества . И това го прави подходящо за определено приложение .
Нпаример основната разлика в маслото само за бензинови и за бензинови и дизелови двигатели е в това , че за дизелови има добавка , която има силно миещо действие за серни утайки , отпадъци и сажди .
Както и маслото за атмосферни и турбо двигатели . В това за турбо има специални полимери и смоли , които осигуряват много по-критичния за турбото студен старт и топъл стоп . Защото ако коляновия вал прави 4000-5000 хиляди оборота в минута при повечко газ то турбината прави между 60 000 и 120 000 оборота в минута . И там нещата вече са доста критични .
Така , че купувайки си по-скъпо и марково масло всъщност ти си осигуряваш по-голям коктейл от химикали , които ти осигуряват различни видове защити . И всъщност те ти дават добрия студен старт , а не вискозитета на маслото . Разбира се ако то не е станало на грес :whistle: .
Държа да отбележа , че не съм някакъв експерт химик по петролните продукти ! Но това са ми основните впечатления от доста копане по темата .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 01:46

Не знам дали си виждал има и една друга терикатщинка за студен старт а и не само .
http://www.accusump.com/
ето тук какво казват за подаване на маслото под налягане преди стартиране:
http://www.accusump.com/acc_tech_pre.html
а има и доста други полезни приложения .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Фев 2008 03:56

Ето тук http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil хората са обяснили малко научно това дето аз се опитах да го обясня малко по-нагоре rolleyes.gif .

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 14 Мар 2008 04:11

Еми, днес пак я гледах, изгорила е от Max до Min (мисля че това е 1 Qt) за 1000 мили. Като в двигателя беше 50% Пензойл, 50% Мобил - 5W-30 и двете.

Утре ще го сменям цялото, с Мобил. Мисля да пробвам 10W-40, по възможност с High Mileage добавки. Ако продължава така, май ще сменя колата. Ще взема нещо автоматик, че да може и жената да го кара.

До 5,000$ с 4 врати, какви идеи ви идват на вас? Японска искам да е. Мисля си за: Camry, Civic или Sentra. Mitsu-bitchy не ща.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта