Със сигурност не е добра идея да слагаш "някакво наливно масло по-добро за стари автомобили " . Но все пак имай предвид , че ладите на около 300 000км са си за ремонт . Каквото ще да ги правиш . Може би има някакви епизодични случай в които това не е така ама масово си е така. Но пък там ремонта не е толкова скъп .
5W-50 въобще не е лошо масло и би трябвало да е малко по-скъпичко от всички останали . Общо взето колкото е по-голяма разликата между двете цифри толкова по-скъпо би трябвало и да е маслото . Но реално и 10W-40 и 10W-50 ако са качествени масла , а не някакви "от варел" ще ти свършат работа за тези 10 мин. в които пътуваш та дори и за повече. Просто защото тука няма толкова големи студове и ако са от един клас ще ти предложат еднаква защита .
Реално погледнато студения старт се поема най-добре с подходящи присадки в малото а не с много редки или гъсти масла. Демек докато дойде маслото и направи масления клин по валовете, нещо трябва да поеме напрежението biggrin.gif . И това става с доста голям брой присадки , които обикновенно нямат нищо общо със самото масло и се слагат само за подобряване на студения старт и др. качества.
И винаги съм си мислел , че всъщност разликата в маслата не е толкова в самата мазна основа било то минерална или синтетична . Ами по-скоро в коктейла присадки/добавки , които производителя залага в маслото за да има то някакви определени качества . И това го прави подходящо за определено приложение .
Нпаример основната разлика в маслото само за бензинови и за бензинови и дизелови двигатели е в това , че за дизелови има добавка , която има силно миещо действие за серни утайки , отпадъци и сажди .
Както и маслото за атмосферни и турбо двигатели . В това за турбо има специални полимери и смоли , които осигуряват много по-критичния за турбото студен старт и топъл стоп . Защото ако коляновия вал прави 4000-5000 хиляди оборота в минута при повечко газ то турбината прави между 60 000 и 120 000 оборота в минута . И там нещата вече са доста критични .
Така , че купувайки си по-скъпо и марково масло всъщност ти си осигуряваш по-голям коктейл от химикали , които ти осигуряват различни видове защити . И всъщност те ти дават добрия студен старт , а не вискозитета на маслото . Разбира се ако то не е станало на грес

.
Държа да отбележа , че не съм някакъв експерт химик по петролните продукти ! Но това са ми основните впечатления от доста копане по темата .