Страница 6 от 24
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 14:10
от r34c7
iovkito написа: ↑30 Яну 2025 11:14
Ясно е, че цените са надути. Всеки трябва да си прецени дали му е изгодно или не. Хвърлих едно око на тайландските тойоти. Базов hilux 4x4 е 42 000лв. Gr изпълнение е 56 000лв. Просто за Европа цените са други. Знаем и VW колко струва в Китай, колко струва и тук.
Тамошния базов Hilux е много по-различен от нашия, въпреки това впечатленията/притесненията са напълно основателни. В Мексико hilux почва от 500 000 песос, т.е. 45 000лв. В USA базови цени в $ - Корола хибрид 24к, камри 28к, 4рънър 40к, ТЛК 250 хибрид 56к, такома 32к. Доста по-смислени от Европейските, нали? Сега ТЛК 250 Luxury при нас е 185к лв, от толкова почваше 200. Много вдигнаха цените, а колите не са нито по-добре оборудвани, нито по-добре изработени от преди.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 15:01
от FearSoft
Не забравяйте, че цените в USA не включват:
MSRP does not typically include:
• Sales tax
• Additional government charges or taxes
• Registration, title, and license fees
• Documentation fees (check for your state’s cap)
• Dealership fees (market adjustment fees, vehicle preparation/pre-delivery inspection fees, advertisement fees)
• Dealer-installed accessories and add-ons costs (additional anti-theft measures, paint sealing and pinstriping, fabric protection, rust proofing, nitrogen fill for tires, VIN etching, all-weather floor mats, subscriptions,1 etc.)
• Destination fees
• Extended warranties
• Dealership deals and sales
Колко е реалната крайна цена е трудно да се каже и варира във всеки щат. А и 24К (23 825 $) е базовият LE модел. Цената на SE, което може би се доближава до нашето Executive е 26 265 $. И ако добавим sales tax (до 7.25%) и разните там други, цената става почти същата, като при нас.
Не претендирам, че сметките ми са 100% верни, но горе-долу отговарят на това, което открих като информация в интернет. И като добавим, че за последната година има бум в продажбите на Тойота в България, явно не сме и толкова бедни

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 15:03
от r34c7
Sales tax е 7.25% само в Калифорния, delivery fee реалистично е 500-1000$...както и да го въртим са по-евтини от тук. Не е само за Тойотите, за доста мотоциклети положението е същото.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 15:08
от Krachunov
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 15:22
от gerito_jp
Тойота в Бг миналата година година, да не забравяме, продаваха и бензинови двигатели - можеше да се избере и Ярис Крос бензин само, нз кога го спряха точно. Сега съвсем са се ориентирали към хибриди, за българския пазар тази политика може да се окаже зле, Шкода многа сила набра. Да видим дали форд ще почнат евтини бензинови двигатели да пускат, както обещава президента им. Ще следим пазара с интерес.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 15:24
от stangenov
Обслужването е мега зле и в Киа (Редовно ми сипваха повече масло в двигателя, щото техника не гледа щека а компютър). За другите представителства не знам. Относно моя C-HR (актуалната генерация), го сравнявам с предната гернерация на мой приятел която покарах доста. Моя е доста обезшумен спрямо предният, не знам какво са правили, но и eCVT-то не вие на умряло. Чува се двигателя, но не е воя който се чуваше от предното поколение. За моето ниво на оборудване (Premier edition) "пластмасарките" са меки на пипане и въобще усещането в колата е доста приятно. Въобще не си въобразявам, че съм си купил нещо страхотно ...среден клас каляска с малко по-високо ниво на оборудване. Но пък се радвам, че махнах три цилиндровият мотор с турбина на Киа (120 коня) и тяхната DCT 7 степенна кутия. Нито едно от двете не е ок. Вибрациите на двигателя се усещаха в купето, скоростната кутия не харесва плавното тръгване а понякога и решаваше да си тръгва на полусъединител и на 3к оборота и не знаеш дали някой отзад няма да ти помогне с бутане.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 18:47
от Мирослав Петков
gerito_jp, на един приятел жена му ,кара аурис. взет е нов. Това за великите техници от тойота е дърт автомобил. Отива в сервиза и оплакването и е ,че скърца нещо по ходовата част. Отговора е: Нищо и няма, ти сега ли разбра ,че те тойотите така си скърцат!!!!
Та в този ред на мисли , ми се струва че тази 10 годишна гаранция е само пушек в небето.
Ако не дрго, поне срещу 10 годишната гаранция да предлагат отношение и внимание!
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 19:11
от Мирослав Петков
Krachunov, преди да си купя RAV phev, тествах първо хибридния варянт. След 100км/ч шума в купето направо ме изненада. Директно си тръгнах, кола за толкова пари да ми надува главата, за мен беше шумна над нивото ми на търпимост! После тествах PHEV и се оказа ,че е по малко шумно,тоест влиза вече в нивото ми на търпимост и я взех. Аз идвам от премиум марките и не мога да разбера ,толкова ли е скъпа 1 чувал вата ,да я сложат в колите си Тойта?
Така че ако не беше този PHEV да се окаже приемливо обезшмен, тойота нямаше да вземат и 2 лева от мен!
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 19:27
от FearSoft
Krachunov написа: ↑30 Яну 2025 09:15
Оправили ли са евтината пластмаса ляво от волана (между вратата и волана) защото при 20-21ва година цялото табло супер, мекичко добре направено и са плеснали няква китайска пластмаса за този детайл.
Сложли ли са подсветка на бутоните на тавана?
Специално за Вас погледнах - да, има подсветка на бутоните. Що се отнася до въпросната пластмаса, ако не бяхте отворили дума изобщо нямаше да го забележа. Да, твърда пластмаса е. Ама нямам никакъв допир по какъвто и да е повод до нея. Затова и не съм обърнал внимание. И не ми пука изобщо за това.
Виж, пластмасите на вратите ги забелязах още при тест-а. Но съм ги приел. В крайна сметка има толкова по-важни неща от тези детайли...
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 19:31
от Krachunov
FearSoft написа: ↑30 Яну 2025 19:27
изобщо нямаше да го забележа
Като цяло интериора е добре сглобен, има луфтове но не се беше разскърцала за 5 години. А въпросната пластмаса я мразя, понеже качвайки се, нещо бързах ли залитнах ли, не помня. И се наших под коляното в тая твърда пластмаса, крака ми оттече, чак се притесних ще ми трябва ли лекар че бях далеч от цивилизация. Та е такива странни недомислици ме изненадват в тойота. Всичко ОК и бам няква тъпотия. А пък за вратите, честно казано не помня да са ме дразнили или поне седи като отделен детайл и си е едно. Докато таблото цялото ок и само там...
А за бутоните на тавана - супер че са.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 19:36
от Hursa
Мирослав Петков написа: ↑30 Яну 2025 18:47
тази 10 годишна гаранция е само пушек в небето
Не, не е - осигурява им в продължение на десет години - съдирането на пари при обслужване на този автомобил при "дилъра" (освен, ако клиента не плюе на тая допълнителна гаранция).

Тойота и конкурентите
Публикувано на: 30 Яну 2025 22:37
от Krachunov
Hursa написа: ↑30 Яну 2025 19:36
ъдирането на пари при обслужване на този автомобил при "дилъра"
След 5тата година ако е имало нещо е щяло да стане. Не случайно предлагат тойота релакс именно да си вържат клиентелата. И като добавиш +200 за хибриден чек... то си капе
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 06 Фев 2025 12:01
от TheRealDacho
Hursa написа: ↑23 Яну 2025 12:28
Има нещо при хибридната система с двулитровия двигател. При старта бяха обявили мощност на системата 177 к.с. После започнаха да пишат, че е 180 к.с., след това „го направиха“ 184. Уж „ъпгрейднаха“ системата, дори започнаха да пишат за „5 поколение“ и го рекламираха като 196 к.с. От тази година пак „стана“ 182 к.с. — преквалифицираха го на „6-то поколение“, може би.

На фона на големите скандали с фалшификации от страна на Toyota, включително с фалшифициране на данните за мощността — какво трябва да мислим?
Малко се влучвам по върпос от началото на тази дискусия, понеже съм се насочил да поръчам идния месец Corolla Touring Sports GR и гледам ценовата листа доста често.
Ценовата листа за MY24 пишеше, както вие казахте, че 2.0 агрегатът е 196 к.с., след това добавиха ценова листа за MY25, като в началото пишеше, че същият двигател вече е 182 или 184 к.с., и няколко дни по-късно направиха нова промяна, която сега показва 178 к.с.
Не разбирам каква е причината да намалят мощността, дали всъщност я намаляват или, както се пишеше по темата, нещо при изчисленията излиза различно. Какво е вашето мнение по въпроса?
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 06 Фев 2025 12:40
от Hursa
► Виж съдържание
Тази мощност, която дават не е на двигателя, а на хибридната система. Двигателя (двг-то

), при всички варианти е 152 кс.
Май само за комби (Touring) варианта е тази промяна (ако не е грешка на този, който е попълнил ценовата листа, а и май това не са окончателните данни, вижте има забележка). При хечбека - май си е 196 системната мощност, но вече не го предлагат (от миналата година) у нас.
И май само комби варианта е с никел-метал хидридната батерия.
Ако всичко това е така, само предполагам - може да са запазили този тип батерия при комби, защото е по-надеждна (най-вече в смисъл - по-безопасна, до колкото знам) - тъй като предимно се купува за семеен автомобил, хората возят малки деца (разликата в надеждността е много малка, но може да е съществена за семейния потребител). Ако е така, може би се е оказало, според опита, който е натрупан след последния ъпгрейд на системата, че от този тип, и този размер батерии - не е желателно да се черпи по-голяма мощност - може би се съкращава значително "живота" и. Затова да са решили да ограничат допълнителната мощност, която получава хибридната система от батерията. Но всичко това са безпочвени предположения на не специалист в тази област.
Тойота и конкурентите
Публикувано на: 06 Фев 2025 14:16
от TheRealDacho
Има логика в това, което казвате, колега. И аз се замислях, че причината може би е от гледна точка на надеждността. Сега забелязах и забележката, че се очаква дооформяне. Благодаря за адекватния отговор.