[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Мирослав Петков » 29 Яну 2025 22:06

offtopic.gif Krachunov, напълно съм съгласен с теб! Най вече с ценовата политика за такива дървета като тойота! Не че не карам Тойота, но моята поне е 302 к.с и приех нещата. Такива спреляци дето правят от 0 до 100 за 10 секунди не съм карал от 15 години и мисля да не карам до гроб! Изключително слабите места на Тойота са: интериор, лоша или никаква шумоизолация, тънки ламарини, липса на усещане за премиум поне малко.
Защо я купих тогава? Премиум автомобила си върви със обслужване, което също е премиум! Там много често се налага да излизаш от хиляди левове. Множество натрупани актове за висока скорост, бях на косъм от да си загубя книжката! С Тойта няма как да стане! Имам един приятел ,кара само камрита, взема си винаги ново ,като излезе модел. Возил ме е и ми е показвал как върви! Не му казах нищо, само се засмях на ум!
Като написах ,че за мен единствената Тойта , която си засужава относително парите е RAV4 phev , ме нападнаха във форума. Върховите нива на оборудване сега в Тойота , аз ги имах тези екстри преди 12 години в Ауди(без ейпълкар, защото го е нямало тогава). Не бих платил 90 бона за хибридна Рав4 , корола крос или chr……..бих добавил малко пари и си бих взел далеч по смислен автомобил! Или бих спестил някой лев и бих взел WV ,шкода или нещо от този клас
За безумните цени На Лексус пък няма да говоря. Да платя 180 бона за автомобил с двигател като на моята Рав - ка, ме напушва на смях!
Тесла ако и оправят вътре интериора , да нямам чувството че съм на бюрото в офиса ми(когато е подредено де :whistle: tooth.gif ), бих си взел веднага!

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 29 Яну 2025 23:10

точно това говоря, тойота си е среден клас автомобил и като такъв си има +/-
Като колегата и аз в началото бях супер екзалтиран и да обяснявам, че не било бъг а фийчър, видиш ли. И че реално не ти трябва да може да върви, щото не си състезател. Не е шум, просто си свикнал на тишината. Няма екстри, но пък така 15тия му собственик няма да се чуди коя екстра не работи... СУПЕР. Супер глупости. Да вземеш подобна спартанска кола има смисъл само ако смяташ да векуваш наистина с тая кола или наистина въртиш брутално много километри. Да речем 200 000 за 5 години. И пак не е за малко пари а получаваш нищо... Сега последното което се повтаря като папагал в групоите е ПЕТО ПОКОЛЕНИЕ ХАБРИД. Според документацията на самата тойота разликата е под 2 литра. Това не е ЕКСТРА, все едно да рекламираш колата че има 4 гуми.

Когато се качих на королата, бях слязъл от 15 годишно пежо и ми се виждаше космос. И се чудех защо хората обясняват, защо тойота били супер за да стигнеш от точка А до точка Б, но няма кеф. Аз си се кефех. Нова кола какво да и е - кеф.
Да де, но пестене на гориво, пестене на гориво. То в един момент се изчерпва.

И да, може да си пускаме вътрешната рециркулация и дали ще стигнем 10-30 минути по бавно няма никакво значение. Въпрос на нагласа е, но не променя факта че колата няма душа. Новата модификация 140 коня сигурно е по - добре от 122 но 10 секунди са си 10. Не е нужно да си състезател и тея мантри Ф1 шевици по платната са пълни глупости. Разликата е там, че когато ти трябва, може да смачкаш газта и да се случат нещата. Разликата е че когато се изкачваш на магистрала не може да вдигне над 120 и всичко е придружено с брутален рев.
Не мерси.
Хибрид повече нов не бих взел никога. thumbdown.gif

Мирослав Петков
Мнения: 281
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 93 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Мирослав Петков » 30 Яну 2025 00:07

Krachunov, като влезеш от ябланица към София на магистрала Хемус има един дълъг баир в началото на магистралата. С Рав4 phev вървя нагоре с 190 км, де факто на колкото е ограничена

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от FearSoft » 30 Яну 2025 08:20

Това не беше аргумент срещу "да изпреварвам или не", изпреварвал съм и с 650 кубика автомобил преди години. Това беше конкретен отговор на конкретно посочен "факт" - дишането на пушеците на тировете.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 30 Яну 2025 09:15

Мирослав Петков написа: 30 Яну 2025 00:07 Krachunov, като влезеш от ябланица към София на магистрала Хемус има един дълъг баир в началото на магистралата. С Рав4 phev вървя нагоре с 190 км, де факто на колкото е ограничена
Рав плъгин хибрид който е 306 коня, викаш? А? wink.gif
Тук не говоря че тойота не може да изпреварва.
Говоря че 1,8 двигателя 122 коня е слаб и не става. Последващата модификация 140 к. вероятно е една идея по - добре въпреки това, като ускорение явно се справя колкото по - слабия двигател на шкода със 115 коня. И ако при корола е 9,4 0-100 то при корола крос е на 10 секунди. И в двата варианта са пренебрежимо под 1 секунда по - бързи както споменах от двигател със 115 коня
Говоря за това че 122 коня 1.8 максималния въртящ момент е между 3-5200 оборота, гледам новия е 3600 една идея по - добре. И пак 115 коня шкода е при 3500 което е съпоставимо, ОК. Не така седят нещата ако обаче вече отидем на 150 коня дизел -2700. Правя съпоставка между тойота и шкода, защото са в един клас. Колкото и в тойота да си мислят че продават премиум, а това е доста доста ...казах ли доста, далеч от реалността.
След това отиваме на шумоизолацията, мернах мнения как оправдават шума при тойота с изказвания "да някой премиум ще е по тих". ДА ДЕ ама шкода не е премиум, сеШ се. Не е сериозно като се кача от хибрид в дизел и дизела да ми е по - тих.И самия двигател и от пътя и НЕ не е гумите.
Разхода (което тук специално е супер субективно защото просто карамнад 90% извън града, с королата за 15-20 000км имам 1400км градско - засичано с аппа.) Разхода на дизела е или същия или по - малък на хибрид. Хибрид който е 30 коня по - слаб, 300 кила по - лек и не на последно място много по - аеродинамичен от шкодата. Тук уточнявам извън града. За града хибрида винаги ще е с голям превес.

И не на последно място но с огромно значение, тъпата политика на тойота България. Не е сериозно за варел като корола крос да искат 80+ бона за вариант 4по4 и да НЕ ПРЕДЛАГАТ отстъпки. А за корола ТС да предлагат 2500-3000 левчета намаление.
На края какво излиза. При тойота, даваш повече пари, за по - малко неща и екстрите които се изтъкват поради липса на други е 5то поколение хибрид което ти пести до 2 литра на 100км което е СУПЕР.... след 100-150 хиляди километра направо си заслужава. Или 10 годишната гаранция, която пак не те бърка защото болшинството сменя колите на около 5 години. Отделните случаи не е нужно да ми споменавате, да има, но са ОТДЕЛНИ.
FearSoft написа: 30 Яну 2025 08:20 Това беше конкретен отговор на конкретно посочен "факт" - дишането на пушеците на тировете.
аз говоря, че колата е слаба а за сходни пари или по - точно за по - малко пари, може да вземеш много повече и няма да има нужда да запушваш клапи защото колата няма душа.

Не е нужно да скачаш да защитаваш честта на королката.
Фактите са това. Цифрите са това. И ако тойота си променят безумната политика, вече всичко което пиша отпада. Защото тогава ще са съпоставими нещата. Да ще кажеш окей за 60 хилки ще взема по - малко екстри НО разхода уу ааа, тойота нали... в момента е дали да дам 80 бона за варел който струва пряко сили 60 или да си взема нещо за 60 което ще има повече неща.
Не кавам че шкода видиш ли са топа, не. Просто на техните надути цени си правят отстъпки, както всички. Само тея са си повярвали че като сложат едни 10 хилки горница, стават премиум.. аре у ле ву.
Към колегата с королата на година и половина. Оправили ли са евтината пластмаса ляво от волана (между вратата и волана) защото при 20-21ва година цялото табло супер, мекичко добре направено и са плеснали няква китайска пластмаса за този детайл.
Сложли ли са подсветка на бутоните на тавана? Разбрах че са сложили изолация на двигателя, което е супер.
Но като си налееш течност за чистачки (или долееш антифриз - следи го между другото) и пуснеш капака на какво бие... Разходи се до еура тек просто влез в шоурума, вдигни един капак и го пусни и чуй разликата tooth.gif

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 30 Яну 2025 09:42

Любопитно е да сравним - какво сте писали преди и сега за тойота - все така убедено и настървено. smile.gif И ще е любопитно, да сравним, какво пишете сега за шкода с това, което ще напишете след като я смените. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 30 Яну 2025 09:54

Не е любопитно. Аз и го написах и аз бях супер екзалтиран от новата корола, но като повъртиш няколко хиляди километра, виждаш че не всичко е разхода.
Реално до преди 4 месеца все още си мислех че е субективно шума и всичко останало, но като повъртиш малко виждаш разликата.
А от към цена, какво е любопитното. Когато взимах королата разликата между ръчка чист бензин и хибрид беше под 5 хилки. Година преди да взема беше 3 хилки.
В момента разликата е 10 бона. И ако от скоро вече предлагат 5 поколение хибрид и да кажеш ОКЕЙ НАЛИ.... ermm.gif те цените саи бяха такива и преди това.
Корола комби което продаваха като сузуки кво беше (имаше период в който тойота не предлагаха комби). Та за 100% същата кола която бях взел за 48, сузуки предлагаха за 60 или 61 и това за 2 години разлика... отстъпки и акции ЙОК.

Относно шкодата, виждам и при двете коли силни и слаби страни и не дотам измислени неща, но не може да се отрече и "сухата статистика", която просто е подкрепена с преки впечатления. И това не са само мои впечатления. Относно техническата страна и "проблеми" покрай мен имаше още няколко нови короли.

gerito_jp
Мнения: 17
Регистриран на: 02 Яну 2025 11:28
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от gerito_jp » 30 Яну 2025 10:20

Шумът и пластмасата са ясни. Тойота винаги е привличала клиенти - масов потребител, който търси кола, която да не се разваля. За 17 години Ярисът 2008 никога не е направил проблем, винаги е обслужван редовно - масло и тн. Аурисът също никога не се е развалял, още е на 80к км. Аз лично си търся по-вдигната кола в момента и за мен Корола Кросът е чудесен, цената не ми харесва, но съм сигурна, че 10 години няма да се разваля/1.8 вариантът е проверен според мен, 2.0 е по-рисков откъм надежндност/. Предполагам, че след 10+ години ще сменя хибридна батерия. За тази цена и 2К да ми свали търговеца, на дали ще купя. За 4х4 незная кой ще се набута при положение, че отива на цената на РАВ4. Шкодите и те са хубави - карок заглеждах. Иначе не идва проблемът /високата цена/ от местните търговци - май Тойота на глобално ниво решават по пазари.. Може да са си разпределили пазара и нарочно да са оставили този пазар на VW, Skoda и тн... в Щатите Корола кросът е евтин.

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 30 Яну 2025 10:25

В сащ предлагат и бензинови двигатели, тук не, дали е заради евро еко норми и тн не знам. Батерията ме съмнява да има ядове но дори и да има, преди 4 години по информация от тойота нова оригинална батерия беше около 5-6к. От тогава до сега има вече доста короли по пътя и тотализирани такива, та няма да е проблем и 2ра ръка да се смени или отделни клетки.

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Hursa » 30 Яну 2025 10:36

Като за бюджетна марка тойота е супер. Но от години се опитва да се надскочи по цена - и това май само на европейския пазар. А като вдигнаха толкова цените, нормално е хората да очакват повече за тия пари.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от biro » 30 Яну 2025 10:53

1.8 в CHR никога не ми е бил слаб. В най-големия баир си ускорява над 140, никога не съм имал проблем с изпреварванията. Колата стана на 109х.км. В момента карам ЕА с 240к.с. - излишно голяма мощност. Тая сутрин карах зад една нова октавия и се сетих, че и преди съм забелязвал този проблем в шкода и vw та искам да те питам като си им фен - защо собствениците на тези автомобили минават толкова внимателно през неравности? Сутринта на легнал полицай от типа широка асфалтова гърбица новата октавия мина с 8км/ч, а аз там никога не намалям и минавам с 50км/ч както с CHR така и с Ariya. Гърбицата е бивша повдигната пешеходна пътека, в момента има оградa и е забранено пресичането на пешеходци там ама са си забравили гърбицата : https://maps.app.goo.gl/PnpnMF2Y1cHzhhSP8
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от iovkito » 30 Яну 2025 11:14

Ясно е, че цените са надути. Всеки трябва да си прецени дали му е изгодно или не. Хвърлих едно око на тайландските тойоти. Базов hilux 4x4 е 42 000лв. Gr изпълнение е 56 000лв. Просто за Европа цените са други. Знаем и VW колко струва в Китай, колко струва и тук.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

gerito_jp
Мнения: 17
Регистриран на: 02 Яну 2025 11:28
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от gerito_jp » 30 Яну 2025 11:27

Ами то и в цяла Европа шават цените. Как Корола Кросът в Гърция е по-евтин с 4К лв от България. Там пристигат от Япония и после разход до Бг 4к ли. В Немската Тойота пък са официално по-скъпи и от Бг, не съм ровила промоции да гледам там.

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от iovkito » 30 Яну 2025 11:40

4к може да се преглътнат. Но 40-50к разлика е малко странна.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Тойота и конкурентите

Мнение от Krachunov » 30 Яну 2025 11:44

biro написа: 30 Яну 2025 10:53 шкода и vw та искам да те питам като си им фен - защо собствениците на тези автомобили
Това не е сериозен въпрос нали?!
Нещо като да те питам, защо всички електрики карат със 110-120 по магистрала?! Също толкова тъп въпрос. Първо надали са всички, второ дори и да карат, каква информация носи това?
След като съм им "фен" трябва да знам всеки един защо кара по някакъв начин?! no.gif
Подозирам се опитваш да направиш някаква препратка към качество или може би някакъв проблем, който мислиш че всички ВАГ имат? Не знам?
Да ми кажеш защо всички шофьори на хибрид ускоряват около 10 минути за да спестят 1 литър гориво?
Това поведение съм забелязвал и при кола за 3 хиляди и при кола за 100 хиляди. При стари и при нови и със сигурност не се ограничават с дадена марка.

И понеже голяма част го приемат лично все едно видиш ли детето съм им обидил. Не. Просто имаш цифри обективни прости цифри.
За пари Х и получаваш неща У.
При коне Х ускоряваш за У секунди
При марка Х получваш У % отстъпка при марка Z получаваш У+% отстъпка
Шума също може да бъде измерен сравнително обективно, дори и да не е идеално точно. Но с едно и също устройство измерен при различни автомобили, дори и да дава грешка то тя ще е съпоставима и ще може да направиш разлика между автомобилите.
Вече дали вътре ми харесва или не е субективен фактор и си е само за мен. Дали мога да карам 20 км със затворена клапа за да не дишам изгорелите газове също.
Но приказките не съм състезател не шаря по лентите.. ми и аз не го правя. Но ако сега трябва да взимам корола със сигурност бих взел големия двигател а другите приказкиса просто - гроздето е кисело.
iovkito написа: 30 Яну 2025 11:40 4к може да се преглътнат.
Както казах карок за 81 може спокойно да вземеш за 68 като изчакаш поредната акция. Но варела корола крос си НЯМА не дават щото е "премиум" drunk.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта