Страница 6 от 19

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 26 Сеп 2024 13:44
от gimara
mapamop написа: 26 Сеп 2024 12:52 Генералната сметка е че всичко над 10 години, след някъде 2000-2003 гние.
Имах Корола Версо 2008, втори собственик купих я 2014г., продадох я 2022г. на 180к. Нямаше грам ръжда, карана е само в БГ.
mapamop написа: 26 Сеп 2024 12:31 Трите версота които съм виждал нарязани но внос от Германия, пак бяха турска сглобка, но дъната на купетата и арките на калниците си имаха битумно покритие ("Шагрен").
И моята имаше, или аз съм късметлия или ти си голям карък с колите, като ти чета постовете и за Авенсиса. ppp.gif

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 26 Сеп 2024 13:55
от nov
mapamop написа: 26 Сеп 2024 12:52 Генералната сметка е че всичко над 10 години, след някъде 2000-2003 гние.
Е те тука тотално не съм съгласен ама хич, Пежо / Рено имат в пъти по-добра консервация и антикорозионна обработка спрямо Тойота, отделно са с по-дебели тенекии (това от спора в началото на темата от една друга тема, че дебелината на тенекето нямало значение).
Другото нещо с което не съм съгласен с теб (лично мнение, с което не те задължавам разбира се) - твърдо предпочитам да правя мотор, сензори, датчици (да се чупят, да се чупят колко да се чупят) отколкото да възстановявам изгнило купе, нали знаеш приказката "Ръжда и жена тръгнат ли нема спираньие", - отделно при удар не ми се мисли тоя ръждилник как ще реагира отколкото при здрава тенекия, иначе съм съгласен с теб - бранд с претенции за здрав и надежден, да е с такова ПОДпосредствено ниво и изпълнение , както на пластмаси в салона (без значение сглобката) така и слаба и незащитена тенекия, а за Мазда например да не говоря, но те не са и с такова самочувствие.
Тойота би била супер автомобил за някое слънчево и сухо място - ТексАс, флОрида,Аризона,Луизиана, Италия Южна, Испания,ТурцИя, Греция и т.н. - просто тая кола там ще кара с десетилетия.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 26 Сеп 2024 14:34
от mapamop
gimara написа: 26 Сеп 2024 13:44 Нямаше грам ръжда, карана е само в БГ
Свалял ли си брони, облицовка в купето, надигал ли си мокетите? Тия коли гният благородно - на места където не ги виждаш, за да не получиш инфаркт. Тия ръжди по корема на словенската скрап са скрити от резервната гума, която свалихме с много от препарата "батаФмамата" и чук.
nov написа: 26 Сеп 2024 13:55 Е те тука тотално не съм съгласен ама хич, Пежо / Рено имат в пъти по-добра консервация и антикорозионна обработка
Пражолата е пълен т'шак - три видях за последните 6-7 месеца и трите бяха с кипнали ребра около заключването на капака отпред. Едното беше в Словения/Словенско, едното беше в Свищов/Германско (там и праговете ги нямаше) и едно гледахме с баща ми из автоморгите около Русофилите, пролетта. Всичките бяха от сорта на 2010-2014, с формата на 308/комби. Моя в Англия гледа едно да си го кара, ама там пък нямаше прагове и задната част на надлъжните греди. Не ми прати снимки, ама фразата "То това е по-голям гнилоч и от стария ми Аурис" никак не ме очарова. Може и просто модела от тия години да е куцо измислен, ама не ме кефи. Пък и нали "лъвчето си е навирило главата да гледа къде е най-близкия сервиз". Всъщност няма голяма файда да се гъбаркам с другите марки, предвид че имам да се занимавам с "благородна японска ръжда", вместо със "гадната френска люспеста и неблагородна ръжда". Пред блока имам съсед със Мерцедес Ц-класа 2004 година, и минавам да го огледам от време на време да си оправя настроението, че при мен има по-малко ръжда. Мерцедеса не го знам кое W e ама си е добре подут от едра шарка.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 26 Сеп 2024 15:11
от nov
Тия це класи гният по веждите и част от праговете, не съм виждал да има изгнили отдолу по носещата част на купето (което пак не е оправдание, защото говорим за Мерцедес).При мен чат пат се отбиват някакви представители на машини и доста от тях подхождат с фразата "Това е Мерцедеса на еди какво си" и съм точно на 1 милисекунда да ги изхвърля от офиса баЛабар с бумагите дето ми носят. Пежото...........по-скоро са някакви изключения, Рено гнило не съм виждАл аз лично след 2004,5 година - не казвам, че няма но.........
А дали е благородна японска ръжда или нискокласна френска е все едно - и в двата случая не си със сабята на кръста (предполагам знаеш другата част от поговорката) :censored: :)

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 26 Сеп 2024 17:42
от max-2
Таратор, обичаш си ги ти тойотите. Като гледам какви грижи влагаш-адмирации. Моята едната е на 32 години. Трябва да сваля седалките и мокета за пране и да огледам положението. Иначе за сега това, което виждам е точици гнилоч по едната вежда, повърхностна ръжда отзад долу на праговете около точките за крика, ръждясал заден мост, но не гнилоч все още. Предния мост и носачите са непокътнати от времето. Едната чашка на предния десен рог е кипнала, там, където влиза един от болтовете на моста, но съм я напълнил с масло.
Другата е на 4 години вече, не виждам нещо, а и се чудя дали да вкарам спрей парафин в кухините?

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 26 Сеп 2024 20:20
от mapamop
max-2, натикай една камера за кухини от китайците и огледай как са вътре надлъжните греди.
Отвори сервизните/технологичните тапи на греди и прагове и огледай там как е. Тези тапи със времето се сбабчват и пропускат вода и сол в гредите. Ваксата за кухини на Тойота очевидно изкарва не повече от 12 години - толкова е гаранцията за пробив на детайл от ръжда. Та в тоя ред на мисли май си поне за парафинова вакса в кухините. Знам че Авенсис Т22 имаше значително по-малко ръжда от Т25, но напречната греда под задните седалки в купето си беше ръждава, под предните също. Задните бомбета бяха кипнали, но се видя чак като махнахме облицовката на багажника.
Първата ми работа като я прибрах в гаража беше да отворя гредите и праговете. Ако там имаше дебела ръжда - за мен мача беше свирен за към моргата.

Зависи колко дълбоко ти се влиза във филма. За мен филма с тази е същия като филма със Астрата, и като филма с Авенсиса. Не е до марка - до собственото ми спокойствие е.

Астрата я довърших след баща ми, който я беше напълнил почти навсякъде със някаква негова рецепта (която за почти 17 години не изсъхна), а Авенсиса го довърших след датчаните и имаше малко за допипване. Само че баща ми е вече на 70 и е неизползваем освен за компания и да ми подритне нещо към канала.

Може би съм идиот в това отношение, и не съм склонен да оставям дори дребни дразнещи неща непипнати. Вероятно и затова си тегля бремето, и ме мразят по сервизите.

От днес резулатата за 4 часа е че няма никъде люспи боя и ръжда. И цялото купе отдолу е облято със спирт за горене.
Утре ще се пръска ръждопреобразувател и 1-2 дни след това ще я боядисам или ще ѝ пусна битумно покритие. Баща ми е против да я клепам с боя под битума, защото щяла да се отлепи евентуално и ще отслаби основата на битума.

Взех си газова маска за газове днес. 2 литра спирт раздухани с компресора в гаража са си сериозна воня.

Ако ти трябва нещо или идея, просто питай и ще гледам да.помогна.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 12:43
от dracunculus
[/quote]
Nov написа: 26 Сеп 2024 10:14 Тараторе...................... мисля няма смисъл да се пускат повече такива снимки ( не, че ти казвам какво да правиш разбира се)
Всичко е относително и няма смисъл от екстремни мнения и в двете посоки. На 3 Авенсиса в обкръжението ми (Т25 от 2005, Т27 2014 и Т27 2017) все още НЯМА ръжда, освен повърхностна лека по носачите на първите два споменати. Държа да спомена, че САМО моя (последния) има допълнителна защита. Корола 2012- БЕЗ ръжда дори на местата БЕЗ допълнително обработване (запечатан е пода отдолу САМО). И да, познавам и достатъчно ръждиви Тойоти и Аудита (тамън 2 Аудита с ръжда на ПОД 10г!), и Волво. Така, че не се впускайте пак в излишни спорове. Много е дискутирано по въпроса вече. Добре е да се стремим към това да караме нови коли и да не я мислим ръждата. :thumbsup:

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 12:58
от mapamop
dracunculus написа: 27 Сеп 2024 12:43 На 3 Авенсиса в обкръжението ми (Т25 от 2005, Т27 2014 и Т27 2017) все още НЯМА ръжда,
Намерил си трите сглобявани в Сряда. tooth.gif
Изпускате момента от изначалното мо писане - не се оплаквам, не плюя и е за справочни цели. И тая ръждавелка отгоре и отвън изглежда прилично, "без капка ръжда". Обаче по скритите места си е претупана.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 13:02
от nov
dracunculus написа: 27 Сеп 2024 12:43
Nov написа: 26 Сеп 2024 10:14 Тараторе...................... мисля няма смисъл да се пускат повече такива снимки ( не, че ти казвам какво да правиш разбира се)
Всичко е относително и няма смисъл от екстремни мнения и в двете посоки. На 3 Авенсиса в обкръжението ми (Т25 от 2005, Т27 2014 и Т27 2017) все още НЯМА ръжда, освен повърхностна лека по носачите на първите два споменати. Държа да спомена, че САМО моя (последния) има допълнителна защита. Корола 2012- БЕЗ ръжда дори на местата БЕЗ допълнително обработване (запечатан е пода отдолу САМО). И да, познавам и достатъчно ръждиви Тойоти и Аудита (тамън 2 Аудита с ръжда на ПОД 10г!), и Волво. Така, че не се впускайте пак в излишни спорове. Много е дискутирано по въпроса вече. Добре е да се стремим към това да караме нови коли и да не я мислим ръждата. :thumbsup:
[/quote]
Ми пак се връщаме отново в кръговрата, а именно: процента взети заедно ръждиви Аудита и Волво ( случайно точно тях споменаваш, нали?) е доста по-малък от взета такава бройка на извадково принцип Тойота или Хонда например.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 13:05
от nov
mapamop написа: 27 Сеп 2024 12:58 скритите места си е претупана.
е то точно това е проблема, защото тия места няма как да се видят , скрити са, свързани са с доста разглобяване и ако е някои съвестен, като теб навреме ще вземе мерки или да забави процеса или да я предаде в най-близкия пункт за железо, не ме притеснява ръжда по вежди, подкалници и т.н. - притеснява ме точно тая скритата или пък на ключови места, където е захванато окачване , мостове и т.н.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 13:13
от dracunculus
Да бе Nov. Просто гледайки моята статистика от 3 Аудита 2 са ръждясали и от 7 актуални Тойоти в обкръжението ми "само" 3 са ръждясали (2 от които са Карина на над 25г., и една е Корола Е15, която успя да се скапе за 10г., а е само няколко месеца по-стара от тази на баща ми, която е блестяща, как става това....ей не знам tooth.gif ). Сметни го ти статистически какво означава това. И, ДА- това е само малка извадка, която не може адекватно да пресъздаде действителността. Така е, но е моята статистика, която ясно показва, че въпросът не е еднозначен. И, че гние всичко, както и да го въртим. Вместо да се впускаме в дискусии- нека обърнем внимание на работа и бюджет, че да си сменяме колата по-често :cheers:

От интерес надникнах под един съвсем нов Land Cruiser вчера (колата не е регистрирана още и не се кара)- всичко, което се вижда е с бая черно покритие, и не видях нито един детайл, който да е на гол метал...май са подобрили покритието

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 14:10
от mapamop
dracunculus написа: 27 Сеп 2024 13:13 Land Cruiser
Предполагам че са предположили да се кара по "черно" и са се застраховали от хвърчащите камъни. Не очаквам да са чак толкова наивни. Не и Тойота, колкото и да са "пестеливи"/"стиснати". Все пак не са някоя китайска, индийска или незнайна ултра-бюджетна марка. Отделно че не са и от 10-15 години на пазара, та са посъбрали опит, или са си адресирали инкасираните "храчки" в Америка от старта им някъде през 70-те.
Авенсиса ти 2017 не го броим - няма 12 години.
Королата от подписа и нея - и тя е на около 12 години и е в зоната на допуските, че ще е що-годе със все още свежа и работеща антикорозионна вакса.
Лексуса ти даже няма смисъл да го коментираме, че е даже още в гаранция по години, изключвайки факта че може и да си му превъртял гаранционния пробег и да е извън гаранция заради километри, а не заради години.
Една молба? Можеш ли неинвазивно да погледнеш как е направен Лексуса ти? Примерно някъде по прага където има ръб на мокета да го надигнеш леко и да погледнеш там има ли боя или грунд? Като оголиш ламарината на дъното на багажника да погледнеш дали е боядисано или е само на грунд? Ако може да отвориш някоя тапа долу по праговете и да вкараш една салфетка, да видиш дали ще се омазни? Ако може през някой панел или кожения ботуш на лоста да погледнеш "тунела" на купето? За под тапата съм сигурен почти че ще е мазна салфетката. За грунда по тунела, багажника и прага, че и леки следи от ръжда по тунела съм на кантар дали ще ги има - по-скоро няма да има, но е грунд само.
Не го приемай като заяждане - чисто любопитство е какво им е хрумнало в годините, и да разбера има ли разлика в изработката на купето в по-скъпия като цена, марка и имидж автомобил. Т.е. за повечето пари на Лексуса само по-як мотор и по-скъпи материали ли продават, или има и разлика в начина на изработка на автомобила изначало.

И пак да кажа - темата я "надувам" не със цел "критика", а със цел "информираност". Не ме разбирайте погрешно - здрави са, но си имат нужда след някаква възраст от подновяване на ваксата поне. Грунда, ваксата че дори и битума стареят. Ламарините им не са пасивирани фабрично за ръжда и гола ламарина като подуши влага, кипва. А тя подушва влага от деформации в купето (самото купе си "мърда" в движение, вибрира, дори да не търпяло удари от катастрофа), което пък предполага грунда да направи пора, защото е остарял и е загубил еластичността си. Там където са боядисвани, принципно самата боя е консервирала и грунда и е забавила стареенето му. За това ръждясват "благородно" - там където се вижда има боя, която добавя устойчивост на грунда.
Всички искаме нови коли от магазина, но реално си позволяваме "нови за нас, но не и чисто нови" поради ред причини. И целевата аудитория е към тези които ще си купят "нови за тях, защото не са ги виждали и карали преди 2 седмици", да си адресират недостатъците докато са лечими и управляеми, или да си решат колко време имат докато я заскрапят.
Нямам за цел да откажа някого от покупка - всъщност и както се вижда си отворих втори фронт проблеми и радости пак с тази марка.

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 15:44
от nov
dracunculus написа: 27 Сеп 2024 13:13 гледайки моята статистика от 3 Аудита 2 са ръждясали и от 7 актуални Тойоти в обкръжението ми "само" 3 са ръждясали
тука вече наистина го приемам в кръга на шегата.
dracunculus написа: 27 Сеп 2024 13:13 И, че гние всичко, както и да го въртим
В това спор няма, въпроса е обаче КОГА гние едното и КОГА другото, дори ако искаш и при напълно еднакви условия да ги съпоставиш (тогава пък хептен)
dracunculus написа: 27 Сеп 2024 13:13 нека обърнем внимание на работа и бюджет, че да си сменяме колата по-често
нали сме автофорум тук, а не форум за кариерно и мисловно развитие? Иначе колкото до мен - отдавна колите са ми само хоби и то главно шофирането, преди им бях върл фен, сега са просто пособие, което ми улеснява/утежнява живота.
dracunculus написа: 27 Сеп 2024 13:13 съвсем нов Land Cruiser
жалко ще да е нов и вече да го застъпила ръждата, и аз се надявам по-новите коли да са доста по-направени, но е рано да се прецени.
И сега по темата - имаме Ориз служебен коНби 2017 година, вчера го загледах на едната вежда на около 15 сантиметра по дължина от прага нагоре, явно го е ударило някакво камъче, отлюспила се е боята с диаметър около 4-5 мм и там вече е започнало да покафенява, колата се държи в топъл и проветрив гараж наред с редица други автомобили, не е отвън на атмосферните условия, с нетърпение ще следя развитието на тази точка, но дотук за около 2 месеца почти покафеня, та явно има какво да направят по тоя въпрос от Тойота.
mapamop написа: 27 Сеп 2024 14:10 "пестеливи"/"стиснати".
стиснати са много, най-вероятно клиента е поръчал допълнително и разбира се доплатил за това покритие , би било интересно ако има как да се разбере.Иначе на Тойота им дреме къде шсе кара тоя ЛендКруизър, нали има гаранция 10 или 12 години за ръжда, оттам нататък who cares.
mapamop написа: 27 Сеп 2024 14:10 Отделно че не са и от 10-15 години на пазара, та са посъбрали опит,
не са - пълно е с ръждилници дори и след 2010, много слабо представяне.
mapamop написа: 27 Сеп 2024 14:10 Авенсиса ти 2017 не го броим - няма 12 години.
Брой тогава служебния ми Ориз (Аурис), започва да го налазва вече, където се отлюспи боя (да вярно има причина - няма боя, но само на боята ли да разчитаме, като превенция от корозия, няма ли друга защита отдолу - явно не)
mapamop написа: 27 Сеп 2024 14:10 Лексуса ти даже няма смисъл да го коментираме, че е даже още в гаранция по години,
Това няма значение, в предни теми мисля беше казвал, че допълнително го е обработвал след покупката - нека да каже ако не бъркам.
mapamop написа: 27 Сеп 2024 14:10 Ламарините им не са пасивирани фабрично за ръжда и гола ламарина като подуши влага, кипва.
100 процента е така, и преди сме обсъждали проклетата икономия от тяхна страна, но пък те ако и това направят като хората тия коли ше карат по 40-50 години ( е с някой и друг основен ремонт я на мотор, я на кутия............ :censored: :) )
mapamop написа: 27 Сеп 2024 14:10 Нямам за цел да откажа някого от покупка - всъщност и както се вижда си отворих втори фронт проблеми и радости пак с тази марка.
тук си е лично твоя работа, аз тогава ти подсказах за добър семеен автоНобил, но избора разбира се си е твой. Мисля, че по-малкото зло е да се вземе Тойота от Италия, там е по-малко възможно да има гнилочи (въпреки, че не еизключено разбира се).

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 15:55
от dracunculus
Тараторе, ясно ми е, че е добре да се обсъжда всичко това, не го приемам като критика. Имам малко снимков материял, въпреки, че е доста ограничен, защото на Лексуса "голо място" се намира по-трудно от в Авенсиса еле пък Королата. Но, успях все пак нещо да докопам...купето е боядисано и от вътре. Погледнах в ляв заден калник отвътре, там ми е акумулаторът и имам достъп. Също така откъм педалите погледнах, частта без мокет (доста оскъдна) е боядисана, боя е и върху прага отдолу и вътре в целия двигателвн отсег. Направих и сминки, които имам затруднения да кача, но ще се опитам
nov написа: 27 Сеп 2024 15:44 жалко ще да е нов и вече да го застъпила ръждата
Ясно, че няма ръжда, колата беше свалена от автовоза преди 10минути. Имах предвид, че има много по-плътно покритие в сравнение с ЛК от 2013, например. Или поне от конкретния екземпляр, който купи сестра ми преди половин година- ще го дава за допълнителна защита. Колата иначе има някаква степен на повърхностна ръжда по носачите, нищо сериозно, но определено в сравнение с новия фабричното покритие е по-калпаво (не само заради възрастта)

Ръжда по автомобилите

Публикувано на: 27 Сеп 2024 15:56
от Ивайло Димов
offtopic.gif Принципно в завода след като сглобят купето го топят цялото във вана с антикоризионна боя ,след това минава по конвейра през пещ на около 70-80 градуса .Всички кухини се омазват с антикорозионна вакса ,пода се пръска с шагрен ,а сгобките се покриват с полиуретанова паста .Накрая се боядисва купето .

Като взех сеата му махнах всички пластмасови кори и проверих състоянието и здравината на тапите .Калниците отвътре бяха само на грунд и донякъде опръскана боя дето е достигна робота ,никъде ръжда дори и точка .Ваксата се беше "заварила" за кухините и превърнала във втора ламарина ,тапите ги подмених с такива за поповски профил .Кслниците отвътре ги почистих от прахоляка и с малка четка ги боядисах две ръце 3в1 Протекта .Пода пак с четка смесих битум и 3в1 едно към едно и само освежих заводския битум .Предния и задния мост нямаха никакви белези на ръжда ,тук там олющена и лека патина ,там само с 3в1 .Като цяло в завода в Брюксел добре са се справили с боядисване и консервация ,по рама колата е правене за Германия и по сервизна книжка и история и битувала там 11 години и е изминала 121 хил и нещо си км .В последствие един Бог знае къде е била ,автоджамбазина се кръстеше че била италианка tooth.gif tooth.gif ,не му вярвам .Тези хора лъжат повече от политиците