slowtraveler написа: ↑26 Авг 2021 11:17
Ами това е пикова мощност, в определен диапазон на батерията, и за определено време...
И така да е. Защо в същия този диапазон, за същото определено време не предлага същата мощност на зареждане при регенерация?
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 12:11
от slowtraveler
Навярно не се изразих правилно ...
Според мен ограниченията са две:
1. Техническата невъзможност батерията в даден момент да поеме по-голяма стойност на тока.. Нали си наясно, че заряд с 3С(и то този заряд е временен - според нивото на заряд и т.н.) би оставил живот на батерията сигурно 300 цикъла, което за автомобил е нещо от рода 60х.км. живот на батерията, така, че вероятно използват по-малки стойности, които да са компромисни... Както и с Приуса - недопускане заряд над да кажем 80% и разряд под 40%..
2. Комфортът на шофиране - по-голямата регенерация довежда до 'по-силно' натискане на спирачките... Като е възможно отпускането да газта да води до умерено комфортно забавяне/регенерация, далеч от максумума по т.1., а в първите фази на натискане на спирачката регенерацията да се повиши до лимита на т.1, след което да се задействат и механичните спирачки...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 12:52
от BOz
Относно т.2 не съм съгласен. Комфортът на шофиране и респективно спиране няма общо пряко с регенерацията, за да има връзка. Спирачното ЕКУ има таблица за извличане на желания от шофьора спирачен ефект дали чрез батерията, дали чрез дисковете. На самия шофьор му е все тая ако е решил да спира с 200кВт енергия от къде ще дойдат - дали дисковете ще греят като за 200кВт или батерията ще се зарежда с тази мощност. Да, има разлика в баланса на автомобила ако е само на едно предаване, което може да се вземе предвид, което би бил единствения недостатък от гледна точка на "комфорт" и по-конкретно безопасност.
За т.1 нали се разбрахме, че ако в този момент батерията може да поеме 100кВт, което не е много за една 80кВтч батерия, защо не се предостави. Да, ясно, дълготрайност е основната логика, заедно с баланса на колата. Но дори и такива, които могат да предоставят перфектен баланс на преден-заден мост, пак отиваш към живота на батерията. Но понеже даде за пример Приуса, нека го вкараме в логично разсъждение и тук. Нека в диапазона 50-70% отново да допуснат заряд от порядъка на 20Ц, като майтап да го предложа.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 13:01
от Hursa
Може би основната причина е щаденето на батерията. Но да не се акцентира, заради все по активното рекламиране на бързото зареждане и свързаното с това популяризиране на ел автомобилите. По вредно ли е рязкото нарастване на "зареждащата мощност" при регенерация (как е при зареждане)? Според мен не би трябвало, ако се има предвид, че кратковременното голямо натоварване на батерията при отдаване се понася по-добре от "дълговременното" такова. Но дали е това причината - мощностите, които се споменават при регенерация са много, в пъти по-ниски (май).
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 13:02
от slowtraveler
BOz написа: ↑26 Авг 2021 12:52
Комфортът на шофиране и респективно спиране няма общо пряко с регенерацията, за да има връзка
Навярно знаеш, че сегашната тенденция е 'каране с един педал' - подадеш повече газ - ускоряваш, задържиш газта - круизваш, отпуснеш газта - намаляваш....
Спирачката я ползваш само в екстремни случаи и при спиране до 0км/ч...
Там е връзката с регенерацията - отпускането на педала на газта води до 'електромагнитно спиране' - определено ниво на регенерацията, а не 'пускане по инерция'...
Та нивото на тази регенерация при отпускане на газта както се вижда е настройваема от шофьора според неговите желания, предпочитания и комфорт...
Интересно ще е да се видят нивата при натискане на спирачка до нивото на задействане на механичните спирачки...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 13:18
от BOz
slowtraveler написа: ↑26 Авг 2021 13:02
Интересно ще е да се видят нивата при натискане на спирачка до нивото на задействане на механичните спирачки...
Аз все си мисля, че досега само за това говорим.
Това за отпускането на педала на газта е съвсем друга тема и там говорим за ниски стойности на регенерация.
Ако вземем един автомобил като Приус, "нормалната" регенерация при отпускане на педала на газта, за да симулира ППХ, горе-долу регенерира около 3-5 кВт, в зависимост от скоростта.
Аз като шофьор в града се движа в трафика с регенерация (спирачка) от порядъка на 10-15 кВт. Демек карането с един педал чрез "конфигурируема" регенерация не ми се вярва да надхвърля 20 кВт в най-агресивния режим, защото това си е чувствително спиране, всеки път като отпуснеш педала на газта. Което за мен най-вероятно не би било комфортно. Но нали за това е конфигурируемо.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 14:35
от Filbor
Hursa написа: ↑25 Авг 2021 19:56
Намирали ли сте, как протича зареждането (може би графики) при т. н. "бързи зарядни станции", при зареждане с големи мощности - в първите секунди след включване на заряд?
Зависи от външната температура. При около 20 градуса може би за следните коли ще е нещо такова, но тук наистина са сериозни зарядните станции с над 50 kW.
Източник: https://www.p3-group.com/wp-content/upl ... -1-1-1.pdf
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 14:55
от Hursa
Не. Питах - как се променя мощността при зареждане във времето, първите секунди след включване. Примерно, ако състоянието на батерията позволява зареждане с мощност 200 кВт, веднага след включване подаваната мощност 200 кВт ли е или има някакъв преход.
За батерията на нисан лийф (ако така се пише) - срещали ли сте някакви отзиви?
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 15:46
от BOz
Hursa написа: ↑26 Авг 2021 14:55
Примерно, ако състоянието на батерията позволява зареждане с мощност 200 кВт, веднага след включване подаваната мощност 200 кВт ли е или има някакъв преход.
Мощността се качва плавно до лимита. Да кажем около 6кВ/сек. Примерно като тръгне заряда и лимита е да кажем 200кВ, ще достигне пика за около 35 секунди. Предполагам има зависимости от зарядни станции, свободна мощност, автомобил и т.н., но образно казано качва плавно, а не с "удар" на макс.
Правилно ли го разбрах - мощността нарастна до около 250 кВт за по-малко от секунда?
Предполагах, че е така както написа BOz. Поради това мислех, че е ограничението при регенерация.
А какви са сега отзивите за батерията на нисана. Какви бяха недостатъците на първото поколение?
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 26 Авг 2021 17:22
от Filbor
Горното видео е забързано после, за да е по-кратко за гледане. И когато отива до около 250, то показва вече 1 минута.
За Нисан Лийф първо поколение - бърза деградация на батерията: https://www.greencarreports.com/news/10 ... -you-worry
За последните поколения може би пак ще имат проблеми в дългосрочен план:
Очакваната по-рано система за охлаждане няма да се появи в серийния електрически автомобил, въпреки че колата се нуждае от нея
Т. е. зареждащата мощност в първите секунди нараства така, както е описал BOz? (Нямаше да забележа, че е ускорено )
► Виж съдържание
За нисана - значи е желателно да се избягва тази батерия. Жалко, пускат кашкай последователен хибрид, с батерията на лийф - което го прави плъгин хибрид с "най-голяма" батерия. Гледам имат разработка на много икономичен малък трицилиндров двигател. Любопитно ел двигателя или ел двигателите с каква мощност ще са. А последователния хибрид си е с много по-опростена конструкция в сравнение с другите типове хибриди, поради това надявам се много надежден и ме съблазняваше. Но пък може батерията да е само на базата на тази на лийф, да е по-малка и поради това с по-добро охлаждане.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 27 Авг 2021 10:18
от Filbor
На видеото на 26-та секунда е все още 0 минути. На 27-та секунда е вече 1 минута и 235 kW. Значи в този случай грубо за 1 минута е достигнало 235 kW.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 27 Авг 2021 12:24
от slowtraveler
Както се вижда от графиките на Filbor, достига се само при определен заряд на батерията... При друг процент заряд, максималните нива са други...