Ивайло Димов написа: ↑17 Авг 2024 05:37
Тва не е вярно ,кво значи "на ръба " ,нещо като полусъединител ли
Чети точно какво съм написал:
BOz написа: ↑16 Авг 2024 19:08
Дори напротив, температурата трябва да стои близо до температурата, при която термостата започва да отваря.
И на Карина от преди 20 години. Техническите изисквания не са се променяли от много десетилетия. А тук говорим за много нисък товарен режим, като системата за охлаждане се проектира за много по-високи натоварвания.
slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 15:11
Капацитетът на радиатора започва да е недостатъчен при висока температура на околната среда и нисък поток на въздуха...
Пак не четеш. Не случайно съм написал с климатик. Точно климатика прави потока на въздуха да е максимален (спрямо капацитета на перките), при много нисък товарен режим за радиатора, само с цел да може да охлади кондензатора, но за охлаждането на ДВГ винаги охлаждането идва в повече от необходимото, точно поради причината, че охлаждането е проектирано да може да извлече много повече топлина от генерираната на едно място на празен ход.
slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 15:11
НИКОЯ кола не включва постоянно обдухване на радиатора на ДВГ на място при минимална температура на антифриза на ръба на отваряне на термостата...
Пак не четеш. Всяка кола го прави, когато пуснеш климатика,
което се дискутира.
А и в горния цитат точно, само защото думата е изписана цялата с големи букви, понеже си споделял, че си карал Шкода 1000МБ, каквато и аз съм карал, дали обдухването на радиатора не е постоянно "включено"...
slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 15:11
Това обдухване го включва когато термостатът е напълно отворен, а радиатора на ДВГ се е нагрял 'в горната граница'...
И това не е вярно. Всяка кола включва по-ниска скорост на перките
преди крайното положение на отворен термостат и включва максимална скорост винаги
след максималното положение на термостата.
И понеже днес покарах малко колата, за да я загрея колкото може (минах 300 км през една от горещите зони в България - Благоевград, където температурата беше 40 градуса (между другото не бях карал от много време в температура от 40 градуса)), стори ми се добра идея да направя и логове за доказателство:
По абцисата е времето, за което логвам температурата на ДВГ. Тоест тази снимка обхваща диапазон от 3 минути и 31 секудни до 3 минути и 56 секунди от началото на логване на температурата. Тук е
без климатик, оставено на съдбата на ЕКУ-то кога и на какви обороти да пуска перката за охлаждане.
ЕКУ-то държеше температурата на ДВГ чрез перката на ниски обороти в диапазона на 94-97 градуса. При ~96.5 градуса засилва перката, при около ~94 градуса я спира. И така в този луп.
И така до 7-мата минута, когато пускам климатика, който принудително да завърти и задържи охлаждането на по-високи скорости, за да даде възможност кондензатора да си изпълнява ролята (логовете са при външна температура от 36 градуса).
След 3 минутен непрекъснат спад на температурата, същата се застопорява на минимума, където идва ръба (съединителя за колегата) на отваряне/затваряне на термостата. В случая на този автомобил, термостата по техническа характеристика му дават да започне да отваря на 87 градуса. Нека колегата сам прецени дели колата е или не е: "колата ти не влиза никога в оптимален работен режим"
И така следващите 5 минути (или колкото искаш да си висиш), температурата не мърда с повече от 0.2-0.3 градуса, където термостата застава в минимално отворено състояние, което е абсолютно достатъчно при този минимален товарен режим за ДВГ, респективно радиатора.
Както казах, всяка кола, която е с изправна охладителна система, на място с пуснат климатик (принудително и с постоянно работещи перки за охлаждане), не трябва да прехвърля с 2-3 градуса температурата на отваряне на термостата. Защото капацитета на топлоотдаването на радиатора е много по-голям, отколкото производството на топлина от ДВГ в този момент.
Това винаги съм го наблюдавал на всяка кола, пак да повторя - която няма някакъв проблем в охладителната система.
