
Загряване при продължително изкачване
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Загряване при продължително изкачване
Благодаря за мненията. Ще почистя климатичния външен радиатор. Водния е сменян преди години и нямаше замърсяване между двата, не знам как го правят инженерите на Тойота. Водната система е чиста и не мисля да има проблем там. При каквото и да е натоварване като се движи колата не загрява. Явно го прави на място само, но ако се поддържат обороти по-високи от празен ход, отделно от това колата е на газ. Ако видя загряване тези дни просто ще превключа на бензин при същите условия и ще докладвам. 

Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Загряване при продължително изкачване
На Карина отпреди 20г ?BOz написа: ↑17 Авг 2024 00:36 Което няма нищо общо с режима на работа, за който се говори тук.
Капацитета на радиатора дори със 60 градуса температура на обдухване е много по-голям от произвеждането на топлина с 2 литра гориво на час.
Както казах, всяка кола с изправена охладителна система и постоянно обдухване на радиатора на място, нормално да стои на минимална температура на антифриза, на ръба на отваряне на термостата.

Капацитетът на радиатора започва да е недостатъчен при висока температура на околната среда и нисък поток на въздуха... Не съм измервал температурата в жегата при надут климатик, ама все ми се струва, че ще е над 60С пред радиатора

НИКОЯ кола не включва постоянно обдухване на радиатора на ДВГ на място при минимална температура на антифриза на ръба на отваряне на термостата...
Това обдухване го включва когато термостатът е напълно отворен, а радиатора на ДВГ се е нагрял 'в горната граница'...
Минималното и периодично обдухване, включвано за охлаждане на кондензатора на климатика няма достатъчно ефективност за реално обдухване на радиатора на ДВГ..
max-2, да най-лесно и добре е да почистиш топлообменниците отпред... Но това с възстановяване температурата при повишени обороти ме навежда на мисълта, че може да имаш въздух в системата, който да пречи на добрата циркулация при празен ход... Или проблемна водна помпа..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Загряване при продължително изкачване
Не, температурата се покачва ако поддържам обороти на място с климатик. Около 1500 до 2000. Това го направих, защото алтернаторът е разчетен да зарежда в норма при 1500 оборота. А акумулатора не се зарежда като е на обороти с включен климатик, перки и музика. Пада на 12.6 в.
То и според мен е нормално при всичко нагрято в коша, дори и скоростната кутия е напечена от дългото шофиране в 37 градуса, а нея няма какво да я охлади на място освен горещия въздух от вентилаторите, допълнително подгрят от преминаването покрай изпускателния колектор.
А радиатора на климатика дори и да няма листа и видимо замърсяване все пак има слой 32 годишно замърсяване. Но пък климатика се справя добре, значи му стиха това обдухване и проблемът е зад него.
То и според мен е нормално при всичко нагрято в коша, дори и скоростната кутия е напечена от дългото шофиране в 37 градуса, а нея няма какво да я охлади на място освен горещия въздух от вентилаторите, допълнително подгрят от преминаването покрай изпускателния колектор.
А радиатора на климатика дори и да няма листа и видимо замърсяване все пак има слой 32 годишно замърсяване. Но пък климатика се справя добре, значи му стиха това обдухване и проблемът е зад него.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Загряване при продължително изкачване
Все пак кондензатора на климатика се обдухва със 'свеж' въздух (доколкото е възможно при тези жеги
)...
А радиатора на ДВГ се обдухва с допълнително подгрятия от климатика въздух

А радиатора на ДВГ се обдухва с допълнително подгрятия от климатика въздух

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Загряване при продължително изкачване
Гледал съм го. По инструкция се проверява на 1500 оборота от 13 до 15 волта да поддържа в зависимост от консумация, зареденост на батерията трябва да е в тези граници. Гледането беше преди да ги знам тези неща. Дигне ли обороти стои на 14.4. Ако е претоварен с консуматори 14, а зимата след запалване 14.7.
Carina E 4AFE LB 1992
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване
Сегс като се замисля ...колата е 1992 ,едва ли има много ел модули ,които да имат нужда от ток.Сиреч поддържане на 12,5 в режим празен ход би удължило живота на алтернатора,не работи винаги в пиков режим защото няма нужда .Аз друга логика не виждам 

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Загряване при продължително изкачване
Абе има си доста електроника. Когато няма товар на празен ход е минимум 13.7 ако е голяма жега и е зареден акумулатора. Иначе си държи 14 волта на празен ход, зимата 14.4. Климатика фаровете и музиката го бутат на 12.5 .
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 62 пъти
Загряване при продължително изкачване
max-2,
При включен климатик, вентилатор(и) отпред работят ли на някаква скорост, примерно ниска (първа степен)?
Ако си на място но не с повишени обороти температурата спада ли, или не?
За мен не е нормално, дори и при висока температура на външния въздух. Имам Т22 с 3S-FE, който си е почти Карина и никога не ми се случвало стрелката за температурата да мръдне (дори и в Гърция при над 40 градуса на въздуха), освен когато ми се пръсна менте газаджийски маркуч за антифриз. Ако колата ми е ценна, бих сменил водна помпа, термостат и радиатор, нов антифриз и бих измил кондензатора. Знам, че покрай счупеното ще смениш и здраво, но това е най-бързия (не най-евтиния) начин.
Всичко това има смисъл, ако говорим за правилно настроена газова и да не е недай Боже цъфнала гарнитура на цилиндровата глава.
За зареждането - виж си инструкцията, но според мен там нямаш проблем. Просто много консуматори, много висока външна температура и ниски обороти на вала на генератора може да доведат до ниското напрежение.
Ако на RAV4 XA30 покажеш напрежението на зареждане на някой, който не е запознат с нещата, ще ти каже да сменяш генератор... Примерно - 12.1-15.4 се води нормално. Зимата го гледам почти постоянно 14-14.2. Сега в жегите, особено след по дълго каране си седи 12.3-12.5... От време на време вдигне 13... При принудителен празен ход 14.5 (икономия на гориво
) И така.
При включен климатик, вентилатор(и) отпред работят ли на някаква скорост, примерно ниска (първа степен)?
Ако си на място но не с повишени обороти температурата спада ли, или не?
За мен не е нормално, дори и при висока температура на външния въздух. Имам Т22 с 3S-FE, който си е почти Карина и никога не ми се случвало стрелката за температурата да мръдне (дори и в Гърция при над 40 градуса на въздуха), освен когато ми се пръсна менте газаджийски маркуч за антифриз. Ако колата ми е ценна, бих сменил водна помпа, термостат и радиатор, нов антифриз и бих измил кондензатора. Знам, че покрай счупеното ще смениш и здраво, но това е най-бързия (не най-евтиния) начин.
Всичко това има смисъл, ако говорим за правилно настроена газова и да не е недай Боже цъфнала гарнитура на цилиндровата глава.
За зареждането - виж си инструкцията, но според мен там нямаш проблем. Просто много консуматори, много висока външна температура и ниски обороти на вала на генератора може да доведат до ниското напрежение.

Ако на RAV4 XA30 покажеш напрежението на зареждане на някой, който не е запознат с нещата, ще ти каже да сменяш генератор... Примерно - 12.1-15.4 се води нормално. Зимата го гледам почти постоянно 14-14.2. Сега в жегите, особено след по дълго каране си седи 12.3-12.5... От време на време вдигне 13... При принудителен празен ход 14.5 (икономия на гориво

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Загряване при продължително изкачване
Вентилаторите работят, но не знам на каква степен. Никога не съм ги заглеждал дали имат степени. Като видях, че загрява изключих климатика, не съм пробвал на обороти дали ще намали температурата. След изключване на климатика започна да спада без да пускам парно. Имам нова помпа, но не я смених, защото старата беше здрава. Термостата е сменян доста отдавна с оригинален, може би 15 години и над 200000 хиляди. Със стария не загряваше зимата. Радиатора е сменен преди 6-7 години, защото протече от горната пластмасова част, получава се една гънка от топло-студено. Системата е чиста и сменям редовно антифриз.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Загряване при продължително изкачване
Относно алтернатора - ВСЕКИ алтернатор има крива на мощностите... И при ниски обороти логично обикновено не може да изкара максималната си мощност...
Просто възбуждането на ротора (и самият регулатор) има максимално допустим ток... Т.е. при искане на голям товар електрониката (регулатора) достига максималният си ток... При повишаване на оборотите изходящата мощност се увеличава до момента на покриване на нуждите (докарване на нужното напрежение).. Чак тогава започва ограничаването на възбуждането...
Ако алтернатора е 200А, а ти му искаш 'само' 50А, то и на празен ход ще го ограничи и ще си държи 14В.. Ама ако алтернатора е 70А, пък ти му искаш 50А - няма да може да ти ги даде на празен ход при максимално възбуждане, и напрежението ще е ниско
Просто възбуждането на ротора (и самият регулатор) има максимално допустим ток... Т.е. при искане на голям товар електрониката (регулатора) достига максималният си ток... При повишаване на оборотите изходящата мощност се увеличава до момента на покриване на нуждите (докарване на нужното напрежение).. Чак тогава започва ограничаването на възбуждането...
Ако алтернатора е 200А, а ти му искаш 'само' 50А, то и на празен ход ще го ограничи и ще си държи 14В.. Ама ако алтернатора е 70А, пък ти му искаш 50А - няма да може да ти ги даде на празен ход при максимално възбуждане, и напрежението ще е ниско

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Загряване при продължително изкачване
Чети точно какво съм написал:Ивайло Димов написа: ↑17 Авг 2024 05:37 Тва не е вярно ,кво значи "на ръба " ,нещо като полусъединител ли
И на Карина от преди 20 години. Техническите изисквания не са се променяли от много десетилетия. А тук говорим за много нисък товарен режим, като системата за охлаждане се проектира за много по-високи натоварвания.
Пак не четеш. Не случайно съм написал с климатик. Точно климатика прави потока на въздуха да е максимален (спрямо капацитета на перките), при много нисък товарен режим за радиатора, само с цел да може да охлади кондензатора, но за охлаждането на ДВГ винаги охлаждането идва в повече от необходимото, точно поради причината, че охлаждането е проектирано да може да извлече много повече топлина от генерираната на едно място на празен ход.slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 15:11 Капацитетът на радиатора започва да е недостатъчен при висока температура на околната среда и нисък поток на въздуха...
Пак не четеш. Всяка кола го прави, когато пуснеш климатика, което се дискутира.slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 15:11 НИКОЯ кола не включва постоянно обдухване на радиатора на ДВГ на място при минимална температура на антифриза на ръба на отваряне на термостата...
А и в горния цитат точно, само защото думата е изписана цялата с големи букви, понеже си споделял, че си карал Шкода 1000МБ, каквато и аз съм карал, дали обдухването на радиатора не е постоянно "включено"...

И това не е вярно. Всяка кола включва по-ниска скорост на перките преди крайното положение на отворен термостат и включва максимална скорост винаги след максималното положение на термостата.slowtraveler написа: ↑17 Авг 2024 15:11 Това обдухване го включва когато термостатът е напълно отворен, а радиатора на ДВГ се е нагрял 'в горната граница'...
И понеже днес покарах малко колата, за да я загрея колкото може (минах 300 км през една от горещите зони в България - Благоевград, където температурата беше 40 градуса (между другото не бях карал от много време в температура от 40 градуса)), стори ми се добра идея да направя и логове за доказателство:
По абцисата е времето, за което логвам температурата на ДВГ. Тоест тази снимка обхваща диапазон от 3 минути и 31 секудни до 3 минути и 56 секунди от началото на логване на температурата. Тук е без климатик, оставено на съдбата на ЕКУ-то кога и на какви обороти да пуска перката за охлаждане.
ЕКУ-то държеше температурата на ДВГ чрез перката на ниски обороти в диапазона на 94-97 градуса. При ~96.5 градуса засилва перката, при около ~94 градуса я спира. И така в този луп.
И така до 7-мата минута, когато пускам климатика, който принудително да завърти и задържи охлаждането на по-високи скорости, за да даде възможност кондензатора да си изпълнява ролята (логовете са при външна температура от 36 градуса).
След 3 минутен непрекъснат спад на температурата, същата се застопорява на минимума, където идва ръба (съединителя за колегата) на отваряне/затваряне на термостата. В случая на този автомобил, термостата по техническа характеристика му дават да започне да отваря на 87 градуса. Нека колегата сам прецени дели колата е или не е: "колата ти не влиза никога в оптимален работен режим"
И така следващите 5 минути (или колкото искаш да си висиш), температурата не мърда с повече от 0.2-0.3 градуса, където термостата застава в минимално отворено състояние, което е абсолютно достатъчно при този минимален товарен режим за ДВГ, респективно радиатора.
Както казах, всяка кола, която е с изправна охладителна система, на място с пуснат климатик (принудително и с постоянно работещи перки за охлаждане), не трябва да прехвърля с 2-3 градуса температурата на отваряне на термостата. Защото капацитета на топлоотдаването на радиатора е много по-голям, отколкото производството на топлина от ДВГ в този момент.
Това винаги съм го наблюдавал на всяка кола, пак да повторя - която няма някакъв проблем в охладителната система.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Загряване при продължително изкачване


-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Загряване при продължително изкачване
Всяка кола пуска перките, когато пуснеш климатика.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта