RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Публикувай отговор
Danzel-jtd
Мнения: 32
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 26 Сеп 2022 17:13

Принципно свещите са захванати с метална пластина,и да изгори някоя едва ли компа ще каже тъй като подава ток на всички по нея….може би.От както в имам винаги е палела с еднакви за ухото завъртания,но от клипа днес се видя че тамън запали и угасна ,но стартера продължи да върти зада завърши запалването.Кофти е като си помисля зимата какво ще бъде ако не се оправи с клапънче и нови скоби.Най-вероятно ще сменя клапана за регулиране на налягането на горивото или както тук се нарича-scv.Четох за някаква манипулация със компютър за да тръгне.Мислех че е обикновена смяна плуг-енд-плей.
 ! Съобщение от: slowtraveler
Моля избягвайте излишни цитати...

Mcl
Мнения: 713
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 18 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Mcl » 26 Сеп 2022 17:40

При мен веднъж се бе случил подобен проблем с друга марка автомобил ,тогава изпускаше от един щуцер на връщаща нафта. И то по съвсем малко а ми правеше същите проблеми ,след смяната му всичко си дойде на мястото си. Прегледай внимателно всички възможни маркучи.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Danzel-jtd
Мнения: 32
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 26 Сеп 2022 18:24

На кой маркуч да сложа възвратното клапанче?От дясно горе със стрелка е показан изход,значи е някой от трите в ляво?
П.п.Този в дясно (изхода) много лесно се извади от щуцера на корпуса.Имам надежда….хаха

Голяма снимка:
► Виж съдържание

Аватар
mapamop
Мнения: 5186
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от mapamop » 26 Сеп 2022 19:41

Danzel-jtd написа: 26 Сеп 2022 18:24 възвратното клапанче
Аз си мисля да вземеш да си смениш горивните маркучи. Това с клапанчето е като да си лекуваш гастрита с аспирин - спира болката но не решава проблема. За да се връща горивото в резервоара има хлабав маркуч по линията, охлабени или неправилно монтирани тръбички към дюзите и малко вероятно бързите връзки към рейла. Огледай нафтата през кои маркучи върви и ги смени - предполагаемо има подобни в близкият селскостопански магазин, ако цената на оригиналните ти се вижда грандиозна. Друг е въпроса че от селскостопанският магазин едва ли ще изкарат много. Ако е трябвало да има клапан във фабриката щяха да сложат. По спомен мисля имаше и клапан в самият филтър.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Danzel-jtd
Мнения: 32
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 26 Сеп 2022 19:52

В този филтър клапан няма.Кух.Завърта се в корпуса а от долу е датчика за вода.Най-вероятно проблема е в регулатора на налягането,но заради цената първо ще пробвам с клапанче за 12 лв.Та къде да го сложа?

whitefang
Мнения: 145
Регистриран на: 21 Сеп 2010 10:22
Местоположение: Пловдив

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от whitefang » 27 Сеп 2022 13:29

Двата маркуча отгоре са "обратното" гориво. Стрелката показва посоката към резервоара То няма пряк допир с отиващото към помпата->рейката->дюзите.Минава през това място за да "подгрява" горивото във филтъра. На някои модели на това място има електрически нагревател. Т.ч. и съвсем халтави да са тези два маркуча, не е в тях проблема,там налягане/вакуум няма.В тях се събира обратното гориво от три места с различни налягания- от дюзите,от рейката(при свръхналягане и от регулатора ) и от помпата.
mapamop, нищо му няма на маркучите.Освен ако ще купи оригинални ,по-добре да не ги пипа,ще изкарат още доста,даже и скобите ориганилните не е трябвало да сменя.
Изображение
Corolla EU12 CDE120 D4D 2003

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Akima » 27 Сеп 2022 14:28

whitefang написа: 27 Сеп 2022 13:29 скобите ориганилните не е трябвало да сменя
Точно така - тези ВиК скоби ще "нагризат" маркучите за отрицателно време и ще има плач...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 5186
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 575 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от mapamop » 27 Сеп 2022 14:40

whitefang,
Друго имах предвид. Ако наистина има разхерметизиране на горивопроводната система и горивото при дълъг престой се стича обратно в резервоара, за мен е по-добрия вариант да се отстрани проблема с разхерметизираната система отколкото присаждане на клапанчета и разни други нови източници на потенциални проблеми.
Да не говорим че сутрин преди запалване може да се провери с помпичката на филтъра дали е "мека" и има симптоми на изтекло обратно гориво, едната вечер автомобила "спи" на наклон с резервоара нагоре, така че да не стича горивото обратно, а на следващата вечер - обратно с предницата/двигателя нагоре. Според резултата чисто по бабешки ще се провери дали има стичане на горивото обратно. Цената на това е време и никакви инвестиции, или операции по присаждане на чужди тела.
Отделно клапана на живи данни на диагностика се хваща относително лесно по сериозните девиации в налягането на рейла на празен ход.
Офтопик
Примерно на познат Ауриса слиза до 21000 kPA, после подскача до 30000, застоява се там и пак пропада, докато не подмине грубо 20-30 градуса на антифриза и да се нормализира. Target-a на налягането се движи между 30000 и 35000 kPa. Мотора е 1ADFTV. Симптомите са често трудно запалване сутрин на студено, повишен разход на гориво и "мотора чупи орехи" доста звучно. Пробвано е поне при моят човек, колата да спи със задните гуми на тротоар, после с предните, помпичката на филтъра е твърда, свещите не им помня статуса, но така или иначе веднъж на всеки 5-6 дни тя пали от първия път сутринта на студено.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от memorex » 28 Сеп 2022 19:39

Danzel-jtd написа: 26 Сеп 2022 17:13 Четох за някаква манипулация със компютър за да тръгне.Мислех че е обикновена смяна плуг-енд-плей
И какво се оказа, плъг енд плей ли е?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Danzel-jtd
Мнения: 32
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
Получена  благодарност: 1 път

Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г

Мнение от Danzel-jtd » 28 Сеп 2022 21:18

Поръчах нов клапан.Утре ще го видя.Тая инициализация е един вид калибриране.Ако е запекъл се раздвижва но работи пак 2-3 седмици и пак проблема (четох из форума)
Стария оригинален клапан е къс.Ако купиш дълъг идва със фланец и става .Ако от къс сложиш дълъг или обратното (незнам кой какво продава и купува) трябва някъв ъпдейт на софтуер,който освен в Тойота друг неразбрах да го прави.
С една дума,ако купиш същия като твоя стария ,само сменяш и караш.
Ще потвърдя утре след смяната.Днес свалях стария за снимка за да сравня утре в магазина но при връщането прещипах едното уплътнение и вече нестава връщането.
Продават се два модела-буксата отзад и буксата отстрани.При мен явно е сменян със незнайна марка -няма никакви номера по него.

Голяма снимка:
► Виж съдържание

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Akima » 28 Сеп 2022 22:37

Danzel-jtd написа: 28 Сеп 2022 21:18 едното уплътнение
Някъде по базите данни на складовете бях мярнал отделни о-пръстени, но не помня вече.Потърсете активно.
Ако не намирате сам си напишете номера на шасито.

П.С.Снимките ги преоразмерявайте или ползвайте тагове.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Danzel-jtd
Мнения: 32
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Danzel-jtd » 29 Сеп 2022 11:45

Клапана който взех е същия като стария.Новия и той няма никакви букви символи имена по него.Имаше в к-та всичко -адаптер,о-пръстени ,болтове и някви държачи.Сложих го и без да натискам помпата на хоривния филтър натиснах старт бутона.Завъртя запали и изгасна.Пак го натиснах и запали без да се замисля.Ще кажа на жената утре да направи клип как пали след престоя от сега 11:45 до утре към 7:30 сутринта.Дано проблема е решен.

П.п.Клапана е Денсо в кашонена кутия:
► Виж съдържание

Danzel-jtd
Мнения: 32
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Danzel-jtd » 30 Сеп 2022 13:49

Проблема решен с нов scv клапан
https://youtube.com/shorts/hwStTkZ-y3I?feature=share

Danzel-jtd
Мнения: 32
Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
Местоположение: София
Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
Получена  благодарност: 1 път

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Danzel-jtd » 10 Окт 2022 16:25

Проблема е отново налице.Същия както преди.Сутрин след престой пали с много вътрене.Купих 4 нови денсо дюзи.Утре най-вероятно ще се сменят.Четох че от рециклиране на денсо дюзи,глава боли и затова купих 4 нови.Ще пиша след няколко дни да кажа дали се е оправил проблема.

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?

Мнение от Akima » 10 Окт 2022 16:26

Danzel-jtd написа: 10 Окт 2022 16:25 Четох че от рециклиране на денсо дюзи,глава боли и затова купих 4 нови.
Това е правилната посока, но все пак направете една диагностика при студен старт - живите данни ще ви спестят много главоболия.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта