RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
- Получена благодарност: 1 път
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Принципно свещите са захванати с метална пластина,и да изгори някоя едва ли компа ще каже тъй като подава ток на всички по нея….може би.От както в имам винаги е палела с еднакви за ухото завъртания,но от клипа днес се видя че тамън запали и угасна ,но стартера продължи да върти зада завърши запалването.Кофти е като си помисля зимата какво ще бъде ако не се оправи с клапънче и нови скоби.Най-вероятно ще сменя клапана за регулиране на налягането на горивото или както тук се нарича-scv.Четох за някаква манипулация със компютър за да тръгне.Мислех че е обикновена смяна плуг-енд-плей.
-
- Мнения: 713
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
При мен веднъж се бе случил подобен проблем с друга марка автомобил ,тогава изпускаше от един щуцер на връщаща нафта. И то по съвсем малко а ми правеше същите проблеми ,след смяната му всичко си дойде на мястото си. Прегледай внимателно всички възможни маркучи.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
- Получена благодарност: 1 път
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
На кой маркуч да сложа възвратното клапанче?От дясно горе със стрелка е показан изход,значи е някой от трите в ляво?
П.п.Този в дясно (изхода) много лесно се извади от щуцера на корпуса.Имам надежда….хаха
Голяма снимка:
П.п.Този в дясно (изхода) много лесно се извади от щуцера на корпуса.Имам надежда….хаха
Голяма снимка:
► Виж съдържание
- mapamop
- Мнения: 5186
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Аз си мисля да вземеш да си смениш горивните маркучи. Това с клапанчето е като да си лекуваш гастрита с аспирин - спира болката но не решава проблема. За да се връща горивото в резервоара има хлабав маркуч по линията, охлабени или неправилно монтирани тръбички към дюзите и малко вероятно бързите връзки към рейла. Огледай нафтата през кои маркучи върви и ги смени - предполагаемо има подобни в близкият селскостопански магазин, ако цената на оригиналните ти се вижда грандиозна. Друг е въпроса че от селскостопанският магазин едва ли ще изкарат много. Ако е трябвало да има клапан във фабриката щяха да сложат. По спомен мисля имаше и клапан в самият филтър.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
- Получена благодарност: 1 път
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
В този филтър клапан няма.Кух.Завърта се в корпуса а от долу е датчика за вода.Най-вероятно проблема е в регулатора на налягането,но заради цената първо ще пробвам с клапанче за 12 лв.Та къде да го сложа?
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Двата маркуча отгоре са "обратното" гориво. Стрелката показва посоката към резервоара То няма пряк допир с отиващото към помпата->рейката->дюзите.Минава през това място за да "подгрява" горивото във филтъра. На някои модели на това място има електрически нагревател. Т.ч. и съвсем халтави да са тези два маркуча, не е в тях проблема,там налягане/вакуум няма.В тях се събира обратното гориво от три места с различни налягания- от дюзите,от рейката(при свръхналягане и от регулатора ) и от помпата.
mapamop, нищо му няма на маркучите.Освен ако ще купи оригинални ,по-добре да не ги пипа,ще изкарат още доста,даже и скобите ориганилните не е трябвало да сменя.
mapamop, нищо му няма на маркучите.Освен ако ще купи оригинални ,по-добре да не ги пипа,ще изкарат още доста,даже и скобите ориганилните не е трябвало да сменя.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Точно така - тези ВиК скоби ще "нагризат" маркучите за отрицателно време и ще има плач...
- mapamop
- Мнения: 5186
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
whitefang,
Друго имах предвид. Ако наистина има разхерметизиране на горивопроводната система и горивото при дълъг престой се стича обратно в резервоара, за мен е по-добрия вариант да се отстрани проблема с разхерметизираната система отколкото присаждане на клапанчета и разни други нови източници на потенциални проблеми.
Да не говорим че сутрин преди запалване може да се провери с помпичката на филтъра дали е "мека" и има симптоми на изтекло обратно гориво, едната вечер автомобила "спи" на наклон с резервоара нагоре, така че да не стича горивото обратно, а на следващата вечер - обратно с предницата/двигателя нагоре. Според резултата чисто по бабешки ще се провери дали има стичане на горивото обратно. Цената на това е време и никакви инвестиции, или операции по присаждане на чужди тела.
Отделно клапана на живи данни на диагностика се хваща относително лесно по сериозните девиации в налягането на рейла на празен ход.
Друго имах предвид. Ако наистина има разхерметизиране на горивопроводната система и горивото при дълъг престой се стича обратно в резервоара, за мен е по-добрия вариант да се отстрани проблема с разхерметизираната система отколкото присаждане на клапанчета и разни други нови източници на потенциални проблеми.
Да не говорим че сутрин преди запалване може да се провери с помпичката на филтъра дали е "мека" и има симптоми на изтекло обратно гориво, едната вечер автомобила "спи" на наклон с резервоара нагоре, така че да не стича горивото обратно, а на следващата вечер - обратно с предницата/двигателя нагоре. Според резултата чисто по бабешки ще се провери дали има стичане на горивото обратно. Цената на това е време и никакви инвестиции, или операции по присаждане на чужди тела.
Отделно клапана на живи данни на диагностика се хваща относително лесно по сериозните девиации в налягането на рейла на празен ход.
Офтопик
Примерно на познат Ауриса слиза до 21000 kPA, после подскача до 30000, застоява се там и пак пропада, докато не подмине грубо 20-30 градуса на антифриза и да се нормализира. Target-a на налягането се движи между 30000 и 35000 kPa. Мотора е 1ADFTV. Симптомите са често трудно запалване сутрин на студено, повишен разход на гориво и "мотора чупи орехи" доста звучно. Пробвано е поне при моят човек, колата да спи със задните гуми на тротоар, после с предните, помпичката на филтъра е твърда, свещите не им помня статуса, но така или иначе веднъж на всеки 5-6 дни тя пали от първия път сутринта на студено.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
И какво се оказа, плъг енд плей ли е?Danzel-jtd написа: ↑26 Сеп 2022 17:13 Четох за някаква манипулация със компютър за да тръгне.Мислех че е обикновена смяна плуг-енд-плей
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
- Получена благодарност: 1 път
Трудно палене на Рав4 2.2 d4d 2007г
Поръчах нов клапан.Утре ще го видя.Тая инициализация е един вид калибриране.Ако е запекъл се раздвижва но работи пак 2-3 седмици и пак проблема (четох из форума)
Стария оригинален клапан е къс.Ако купиш дълъг идва със фланец и става .Ако от къс сложиш дълъг или обратното (незнам кой какво продава и купува) трябва някъв ъпдейт на софтуер,който освен в Тойота друг неразбрах да го прави.
С една дума,ако купиш същия като твоя стария ,само сменяш и караш.
Ще потвърдя утре след смяната.Днес свалях стария за снимка за да сравня утре в магазина но при връщането прещипах едното уплътнение и вече нестава връщането.
Продават се два модела-буксата отзад и буксата отстрани.При мен явно е сменян със незнайна марка -няма никакви номера по него.
Голяма снимка:
Стария оригинален клапан е къс.Ако купиш дълъг идва със фланец и става .Ако от къс сложиш дълъг или обратното (незнам кой какво продава и купува) трябва някъв ъпдейт на софтуер,който освен в Тойота друг неразбрах да го прави.
С една дума,ако купиш същия като твоя стария ,само сменяш и караш.
Ще потвърдя утре след смяната.Днес свалях стария за снимка за да сравня утре в магазина но при връщането прещипах едното уплътнение и вече нестава връщането.
Продават се два модела-буксата отзад и буксата отстрани.При мен явно е сменян със незнайна марка -няма никакви номера по него.
Голяма снимка:
► Виж съдържание
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
Някъде по базите данни на складовете бях мярнал отделни о-пръстени, но не помня вече.Потърсете активно.
Ако не намирате сам си напишете номера на шасито.
П.С.Снимките ги преоразмерявайте или ползвайте тагове.
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
Клапана който взех е същия като стария.Новия и той няма никакви букви символи имена по него.Имаше в к-та всичко -адаптер,о-пръстени ,болтове и някви държачи.Сложих го и без да натискам помпата на хоривния филтър натиснах старт бутона.Завъртя запали и изгасна.Пак го натиснах и запали без да се замисля.Ще кажа на жената утре да направи клип как пали след престоя от сега 11:45 до утре към 7:30 сутринта.Дано проблема е решен.
П.п.Клапана е Денсо в кашонена кутия:
П.п.Клапана е Денсо в кашонена кутия:
► Виж съдържание
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
Проблема решен с нов scv клапан
https://youtube.com/shorts/hwStTkZ-y3I?feature=share
https://youtube.com/shorts/hwStTkZ-y3I?feature=share
-
- Мнения: 32
- Регистриран на: 19 Сеп 2022 09:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Рав4 ха30,Ха40
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
Проблема е отново налице.Същия както преди.Сутрин след престой пали с много вътрене.Купих 4 нови денсо дюзи.Утре най-вероятно ще се сменят.Четох че от рециклиране на денсо дюзи,глава боли и затова купих 4 нови.Ще пиша след няколко дни да кажа дали се е оправил проблема.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
RAV4 XA30 2.2 D4D 2AD-FTV 2007 - Трудно палене / запалване / стартиране ?
Това е правилната посока, но все пак направете една диагностика при студен старт - живите данни ще ви спестят много главоболия.Danzel-jtd написа: ↑10 Окт 2022 16:25 Четох че от рециклиране на денсо дюзи,глава боли и затова купих 4 нови.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 1 гост