Разход на Приус 3

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 04 Мар 2012 21:50

Rudy написа:
E60_Power написа:..като я взема да пътувам до Германия с нея / предстои ми пътуване след около месец / и да я пробвам как се държи на магистралата в диапазона 180-200 километра в час!
В Германия може и 200 ама дотам не! И аз съм карал с толкова (е не с БМВ, ама и авенсиса поддържа толкова), ама не и извън БГ? Ако наистина си излизал с кола - ще знаеш по-добре...

Ама да те питам, да е идвал скоро в БМВ форума, някой да Ви обяснява колко сте застреляни 'щото харесвате БМВ?
Нещо сериозно си се объркал. Тойота ми харесва. Авенсис за парите си е екстра избор. В ниския клас Ярис-а е шампиона. Корола-та на жена ми лично съм я избрал в алтернатива с доста други марки. Просто смятам, че е по-добре с парите за един Приус да се купи друг модел Тойота и съм посочил алтернативи.

Така, че не разбирам въпроса ти за форума на БМВ!?!?!

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Мар 2012 21:50

90% от собствениците на БМВ-та са парвенюта и ако им кажеш, че са застреляни ще го приемат много лично. laugh.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 04 Мар 2012 21:53

zi_zi_top написа:90% от собствениците на БМВ-та са парвенюта и ако им кажеш, че са застреляни ще го приемат много лично. laugh.gif
Чак 90% не са, но има доста. Даже тук е доста по-културно в сравнение с нашия форум. При нас обръщение от рода на "баце, глей са" си е съвсем в реда на нещата. Какво точно означава не ми е много ясно!

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 04 Мар 2012 21:59

Абе всъщност ми е все тая за БМВ-тата, нека ги оставим на страна. Въпроса ми беше - приус 2007-ма примерно има за около 16-17 000 лв. Стана ми странно при този разход, който се твърди - около 3/100 градско при леко каране, защо приус струва колкото ярис? И какви са рисковете да си купи човек такъв. Повтарям, не ми трябва за извънградско, а магистрала, за каране с 200 - имам си такава кола, карал схм я и с 240 и в 40 см сняг и върху лед и където съм си поискал. При положение, че мога да продам яриса - 2008 1.3 Сол Плюс за горе долу толкова пари (2-4000 надолу спокойно) и да си купя приус с разход на половина да си се движа безшумно в града. Ама нещо гнило ми се струва, затова и питам. Ако може да се придържаме към темата Приус, че цяла зима бутах и дърпах БМВ-та и не са ми интересни.
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 04 Мар 2012 22:11

gh0s7r1d3r написа:Абе всъщност ми е все тая за БМВ-тата, нека ги оставим на страна. Въпроса ми беше - приус 2007-ма примерно има за около 16-17 000 лв. Стана ми странно при този разход, който се твърди - около 3/100 градско при леко каране, защо приус струва колкото ярис? И какви са рисковете да си купи човек такъв. Повтарям, не ми трябва за извънградско, а магистрала, за каране с 200 - имам си такава кола, карал схм я и с 240 и в 40 см сняг и върху лед и където съм си поискал. При положение, че мога да продам яриса - 2008 1.3 Сол Плюс за горе долу толкова пари (2-4000 надолу спокойно) и да си купя приус с разход на половина да си се движа безшумно в града. Ама нещо гнило ми се струва, затова и питам. Ако може да се придържаме към темата Приус, че цяла зима бутах и дърпах БМВ-та и не са ми интересни.
Аз не виждам логика в подобна смяна на автомобилите. И какво му е шумно на Ярис-а? Не караш VW помпа дюза, все пак! Мненията, които постнах за Приус-а са съвсем реални и не съм ги писал аз. В много от тях потребителите отбелязват, че ако не палят колата една седмица, после няма палене. Една седмица бяхме на ски в Ливиньо преди месец и по тази логика вероятно трябваше да оставя ключа от колата на съседа, за да я припалва. Звучи много глупаво за кола, която струва толкова много пари. И каква точно ще ти е икономията при подобен бартер, за да го правиш?

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 04 Мар 2012 22:11

Приуса е голяма гъзария и дава особен имидж на собственика си.На Лексус хибридните 4по4 също (които има около мен).Ама наистина не виждам смисъл да си продаде човек новия Ярис заради Приус втора употреба.Колегата дето каза че е най добре да имаш три коли-за град,за магистрала и за лов е най-прав,ама нема кинти.Затова Ярис или Аурис-средна хубост за средната класа.Иначе БМВ 5 серия си е много хубаво нещо.Изобщо БМВ си е хубаво нещо.Ама българските калпазани,дето ги карат, му развалят имиджа. :thumbsup:

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Мар 2012 22:14

И в Западна Европа средния профил на БМВ-истите е доста подобен на българския. wink.gif

П.С. Навремето имаше един майтап, че Москвич не било марка автомобили, а начин на мислене.
Е, с БМВ и МБ нещата стоят по същия начин. cool.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 04 Мар 2012 22:32

Scott написа:...Въобще, тая китайска батерия не бих си я сложил ако имах Приус.

Да направим една проста сметка: имаме Приус и го конвертираме в плъг-ин за 4500 еуро. караме по 25 км на ден само градско и само на батерии. Зареждаме всяка вечер за около 0.5 еуро - приемам цена от 10 цента на kWh. Значи за една година сме минали 365 х 25км = 9125км и похарчили за 'гориво' само 365 х 0.5 = 182.5 еуро. Съседа с неконвертиран Приус 3 за същото време при разход от 5л/100км и същия пробег е похарчил 365 х 1.5 = 547.5 еуро (приемам 1 л бензин за 1.5 еуро). Понеже ние сме назад 4500 еуро от началото, сметките ще ни се изравнят къде на 12-тата година wacko.gif
Ако се минава повече километри на ден ще се включва и двигателя и сметките стават много сложни, но при всички положения възвращаемост на инвестицията от 4500 еуро не трябва да се очаква преди 5-6-та година, защото плъг-ин конверсията дава реална икономия в тези първи 25 км, после е пропорционално както и в сайта е казано - за 50км дневно разхода ще е към 3л/100км и т.н. Това е като параграф 22 - за да има реална икономия трябва да се кара само на електричество, а за да се кара само на електричество, трябва пробега да е малък и срока за избиване на инвестицията голям.[/url]


колега кой говори за 10к на година,едно такси със 100к пробег ще ги върне за 0 време.идеята на човека е стар приус за 7-8к плюс плъгина.
в зап.европа има вече доста колонки за зареждане в градовете,безплатно!отделно влизаш в централните части без такса и т.н.
принципно ми е ясно,че е само частично решение,но за дълги разстояния определено това ще бъде за доста дълго време начина.
иначе идеята на евреите,която спомена зизи,съм я гледал преди около 2-3 години по телевизията.нещата се развиват,човека е намерил сериозни инвеститори в цял свят и бачкат по въпроса.това са единствените сериозни конкуренти на тойота(нисан-рено),просто това е много трудоемко и свързано с огромни средства за инфраструктура.напълно възможно е да се наложат,дори да се комбинират с тойота,ползват също панасоник батериите.всички останали са далеч отзад с дизелите и др.подобни!бъдещето ще покаже,както каза колегата дано сме живи и здрави! cool.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 04 Мар 2012 22:35

nowyaris написа:Приуса е голяма гъзария и дава особен имидж на собственика си.На Лексус хибридните 4по4 също (които има около мен).Ама наистина не виждам смисъл да си продаде човек новия Ярис заради Приус втора употреба.Колегата дето каза че е най добре да имаш три коли-за град,за магистрала и за лов е най-прав,ама нема кинти.Затова Ярис или Аурис-средна хубост за средната класа.Иначе БМВ 5 серия си е много хубаво нещо.Изобщо БМВ си е хубаво нещо.Ама българските калпазани,дето ги карат, му развалят имиджа. :thumbsup:
Даже не бих казал, че Ярис-а или Аурис-а са средна хубост. По-скоро повече от средна хубост са и двете. В момента приятел кара Аурис и го агитирам да направим среща с друг един мой другар, който да й направи тест драйв, защото си търси кола, а сппоред мен тази е много добра. Относно българските калпазани - повечето собственици на БМВ много държат точно с такава кола да се покажат / мнозина от нашия форум / пред мацки, приятели и т.н. И за да се покажат взимат някой 10г. дрегел, чиято душа е извадена, а после ............ олеле, много се чупи. Чупи се, щото няма друга кола, която да се кара толкова душмански като БМВ - оборотите в червено, а автомата постоянно е на кикдаун. И ремонтите не закъсняват, просто защото действително и в Западна Европа БМВ е хулигана по пътищата. И се кара много брутално. Ако човек влезе в сайт за продажба на автомобили, ще види колко много са БМВ-та, които са катастрофирали. Няма друга марка с толкова ударени и потрошени автомобили. А причината за това да е хулигана по пътищата е, че да се кара е наистина огромно удоволствие. Моята покупка беше продиктувана поради същите причини. Да, Тойота е отлична марка, но като каране БМВ е просто превъзходна. Е класата на Мерцедес и А6 на Ауди са много далеч от БМВ 5-та серия като усещане за скорост и динамика. Общо взето, като седнах в нея за първи път, буквално ме извади от равновесие.

P.S. Предполагам, че и електрическа кола ще ме извади от равновесие, но поради съвсем други причини.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 04 Мар 2012 22:38

Към този момент на развитие на технологиите идеята на Агаси да се заменя цялата батерия с оборотна е най-добра. Смяната става в рамките на 3-5 минути и продължаваш. Това е съпоставимо с времето за зареждане на гориво.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 04 Мар 2012 23:08

Идеята ми е следната - сменям Яриса, който харчи 8 на 100 в момента с Приус, който ще харчи 4. Спирам да плащам синя зона (мисля, че го приеха вече, ако не са - съвсем скоро ще го приемат), която след няколко месеца ще стане 2-3 лв/час, а аз имам по 3-4 смс-а на ден. Спирам да се занимавам със съединители и тн в жестоките задръствания. Возя си се без звук навсякъде из центъра, където скоростта е достатъчно ниска за ел. задвижване. Намалявам замърсяването - дори и да не влияе на климатичните промени, влияе на въздуха, който диша детето ми. И не на последно място се показвам, като един модерен европеец, стремящ се да намали консуматорския си глад за природни блага.
Пък като ми се прииска да се возя с 200 и да наказвам БМВ-та, паля Субка и ги наказвам - и зиме и лете :)
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Мнение от ToyotaPassion » 04 Мар 2012 23:10

gh0s7r1d3r написа:Идеята ми е следната - сменям Яриса, който харчи 8 на 100 в момента с Приус, който ще харчи 4. Спирам да плащам синя зона (мисля, че го приеха вече, ако не са - съвсем скоро ще го приемат), която след няколко месеца ще стане 2-3 лв/час, а аз имам по 3-4 смс-а на ден. Спирам да се занимавам със съединители и тн в жестоките задръствания. Возя си се без звук навсякъде из центъра, където скоростта е достатъчно ниска за ел. задвижване. Намалявам замърсяването - дори и да не влияе на климатичните промени, влияе на въздуха, който диша детето ми. И не на последно място се показвам, като един модерен европеец, стремящ се да намали консуматорския си глад за природни блага.
Пък като ми се прииска да се возя с 200 и да наказвам БМВ-та, паля Субка и ги наказвам - и зиме и лете :)
:thumbsup: Супер ми звучи!
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 04 Мар 2012 23:12

zi_zi_top написа:Към този момент на развитие на технологиите идеята на Агаси да се заменя цялата батерия с оборотна е най-добра. Смяната става в рамките на 3-5 минути и продължаваш. Това е съпоставимо с времето за зареждане на гориво.
Теоретично изглежда много добре. Даже граничи с перфектността. Но само на теория. За да продаваш подобни автомобили, трябва да изградиш подобни станции. Или обратно - станциите да са изградени и да започнеш продажба на колите. Получава се малко като кокошката и яйцето. Мен специално много ме съмнява, че компании от рода на BP или Shell ще тръгнат да влагат средства в изграждането на подобни съоръжения, доколкото една инвестиция за бензиностанция е около милион евро, а подобна станция за обмен на оборотни батерии едва ли би струвала по-малко. Тези фирми ще очакват да печелят от подобна инвестиция. Или по-скоро да печелят в обозримо бъдеще. Не е ли налице възвращаемост на инвестициата в обозрим период от време / 10-11 години /, тя просто няма да се случи. Или по-скоро акционерите им ще очакват това. Но ако само Нисан или Рено продават подобни автомобили, подобна инвестиция вероятно не би била рентабилна. Затова и няма да бъдат изградени. Другият вариант е самата компания, която произвежда автомобили да се заеме с изграждането им. Проблемът тук е, че този разход все пак трябва да бъде калкулиран по някакъв начин. А единствения начин е да бъде калкулиран в цената на произвеждания от тях продукт, т.е. автомобилите. Ако това се случи, тези фирми ще загубят част от конкурентното си предимство пред други, които не произвеждат подобни автомобили, т.е. всички останали фирми. А това ще е равнозначно на самоубийство на този толкова конкурентен пазар. Общо взето, уравнение с много, ама много неизвестни. Ако Нисан или Рено не продават достатъчно коли на конкретен пазар, за тях също подобна инвестиция ще е нерентабилна. Поне според мен единствения вариант за случването на този проект е обща европейска политика по проектиране, финансиране и изграждане на подобни станции с пари от общоевропейските фондове. И това да се случва по едно и също време във всички страни членки, доколкото е безпредметно да се изградят в Италия и Гърция, а да не се построят в Германия и Франция, например. А после, когато автомобила стане масов, подобни станции да се приватизират. Просто ми се струва, че като корпоративен бизнес проект реализирането му е много сложно. Освен горното, поддобни коли трябва да се произвеждат не само от Нисан или Рено, но и от топ производители като Тойота и VW.

E60_Power
Мнения: 321
Регистриран на: 30 Яну 2012 20:53

Мнение от E60_Power » 04 Мар 2012 23:19

gh0s7r1d3r написа: Пък като ми се прииска да се возя с 200 и да наказвам БМВ-та, паля Субка и ги наказвам - и зиме и лете :)
Кви коне е Субару-то? Искаш ли една среща на ОМВ Бъкстон и един драйв до детелината на Драгалевци?

gh0s7r1d3r
Мнения: 399
Регистриран на: 18 Ное 2010 00:28

Мнение от gh0s7r1d3r » 04 Мар 2012 23:22

E60_Power написа:
gh0s7r1d3r написа: Пък като ми се прииска да се возя с 200 и да наказвам БМВ-та, паля Субка и ги наказвам - и зиме и лете :)
Кви коне е Субару-то? Искаш ли една среща на ОМВ Бъкстон и един драйв до детелината на Драгалевци?
Не съм го качвал на дино. По талон е 250. Ама не е драгстер, не знам защо искаш да се дърпаме направо. Но иначе, няма грижи, освен ако не си с М5/535д може и на правото да се пробваме. Само да излезе от Дибора, че омазах малко бронята ;)
SUBARU Outback 3.0 H6 2005
Toyota Yaris Sol 1.3 VVTi 2008

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 9 госта