Страница 6 от 7
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 19 Юли 2020 12:47
от iovkito
Кое е рисковото с маслото, което са ти предложили в сервиза на тойота?
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 19 Юли 2020 12:57
от centil
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 27 Авг 2020 10:08
от nikentce
iaks написа: ↑19 Юли 2020 11:32
И накрая - някой знае ли оригиналното масло на Toyota което сипват във ТМ Ауто 5w30 за дизели дали е ACEA c1 или ACEA c2?
Здравей Колега, отдавна съм регистриран във форума, но чак сега започнах пак да го чета и следя, че преди седмица подкарах служебен Rav4, и затова чак сега пиша. В ТМ Ауто ползват Valvoline - на дизелите с DPF слагат нископепелно( Low Saps ), а на тези, които нямат DPF - с повече съдържание на сяра( поне така би трябвало да правят по протокол ). Аз за тези пари по-скоро бих си купил Amsoil ЕU series нископепелно и бих направил смяната в друг сервиз след като си вече извън гаранция. Около 26-28 лв върви литъра и заедно с Redline са сред най-хубавите синтетики с които можеш да поглезиш мотора си. Личната ми кола е Forester Diesel Boxer, който е изключително скапващ маслата мотор и само Amsoil издържва 10-12 000 км. без проблем. Карам си го с 5W30 и нямам никакъв разход на масло в нашите условия, а е на 270 000 км. и живея на 1300 м надморска височина, като с всяко излизане го подлагам на големи температурни разлики, защото правя по 600-700 м разлики в надморската височина, слизайки до София. Та това ми е и мнението по темата - когато моторът е технически изправен и се ползва качествена синтетика най-добре е да си се ползва заводската препоръка за съответния регион и да се прави навременна смяна на маслото. Такива изчепии като 20-30 000 км. издръжливост на масло(сервизни интервали) за мен са само трикове на автопроизводителите да намалят пазара втора ръка, скапвайки моторите много по-бързо след като излезнат от гаранция.
Иначе прав си за останалите неща - прекалени технически задълбавания само разконцентрират, да не говорим, че повечето са свързани с побългаряване, като например: "моторът ми вече прави разход на масло с фабричния вискозитет и затова ще го "лекувам" с по-гъсто масло".
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 27 Авг 2020 16:07
от biro
Как разбираш, че 30 000км интервал скапва мотора? Прави ли тест на маслото след такъв пробег?
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 27 Авг 2020 17:08
от nikentce
biro написа: ↑27 Авг 2020 16:07
Как разбираш, че 30 000км интервал скапва мотора? Прави ли тест на маслото след такъв пробег?
Не, не съм правил тестове на маслото след такъв пробег, но слушам и наблюдавам как се променя работата на мотора. Не съм с дълбоки технически знания, но съм стабилен юзър на нови автомобили, защото от 2004-та работя в сферата на търговията и на всеки 3-4 години, а понякога и по-често, подкарвам нов автомобил, като съм минал през доста марки и модели в средния клас дизели и бензини( Toyota Yaris - 1,2 и 3-та версия; Seat Ibiza; Opel Astra; Skoda Octavia; VW Passat; Dacia Duster). Преди години с пълна синтетика сервизните интервали бяха на макс 15 000 км., като препоръчителното за 1-вия беше на 10 000 км., и тогава всичко беше ок, но през последните 10-на години като нарастнаха интервалите на 20-30 000 км. започнах да забелязвам разликата в работата на мотора като отиде на 17-18 000 км. интервал. Не може никой да ме убеди, че чисто нов мотор като увеличи вибрации и шум на свободен ход - мазането му е достатъчно, за да не го амортизира. Да не говорим, че по дилърствата далеч не ползват премиум синтетики, а по-скоро среден клас. След като се смени маслото - всичко утихава и си идва на място. Това за какво говори - че е имал добро мазане ли? И да караш още 10-15 000 км с повишени вибрации и шум няма да причини повишено износване?
Със сигурност с качествена премиум синтетика може да се постига такъв интервал без това да вреди на мотора, но ако караш на големи разстояния и нямаш екстремно ниски температури при които палиш двигателя. С разстоянията и начина на експлоатация в България, а бих казал и на много места в Европа, такива интервали не са здравословни, ако човек иска да си експлоатира колата и следгаранционно. Индустрията и капитализмът искат да има постоянен ръст на потреблението - да купуваме все по-често и да експлоатираме все по-кратко, както и да не генерира загуби от пазара втора ръка. Това не е само с колите, а с всичко. Работя професионално с бяла техника вече почти 20 години - същата работа, доказани като качество марки мастодонти започнаха да правят уреди колкото да си изкарат гаранцията, а понякога и това не нацелват инженерите и сериозните проблеми почват по-рано. В момента премиум марките инвестират в нови технологии, а не в качество, за да се отличат от по-ниския клас.
Извинявам се за отплесването, но исках да се обоснова защо ми е такова мнението.
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 27 Авг 2020 23:31
от jim_beam
Колега това при теб е по-скоро плацебо-ефект. Има серии мотори, които им дават 60к или 2г. Да не говорим за двигатели на камиони със 100к интервал.
Специалните масла лонг лайф са наблъскани с адитиви против стареене и какво ли още не. Колко ще се амортизира повече само лабораторен тест може да каже. Но генерално добрите масла би трябвало да издържат много според режима на експлоатация.
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 08:34
от Toshiro
Камионите, автобуси и разни строително селскостопански машини работят 8-16 часа на 1500 оборота и за един и същ пробег има 50 пъти по-малко стартове. Освен това въртят по 40 литра масло, което, докато се замърси с вода и сажди и се закисли, трябва да мине доста повече пробег. Дайте пример за мотор от този век с картер под 10 литра и сервизен интервал 60000км.
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 11:18
от nikentce
jim_beam написа: ↑27 Авг 2020 23:31
Колега това при теб е по-скоро плацебо-ефект. Има серии мотори, които им дават 60к или 2г. Да не говорим за двигатели на камиони със 100к интервал.
Специалните масла лонг лайф са наблъскани с адитиви против стареене и какво ли още не. Колко ще се амортизира повече само лабораторен тест може да каже. Но генерално добрите масла би трябвало да издържат много според режима на експлоатация.
Сега ще ме амбицираш да ти правя видеа на работа на мотор преди и след смяна на масло, с цитирани километри от последна смяна на масло, че да преценяме дали ми е плацебо ефектът
Колегата Toshiro хубаво е аргументирал защо аналогии с ДВГ на селскостопански машини и камиони не са уместни в случая.
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 11:24
от biro
Сменям по предписан интервал на бензинови и дизелови автомобили, стари (включително 15w40 на 10х км) и нов. Никога не е имало промяна в работата на мотора.
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 21:20
от jacob12
Здравейте
Колегата nikentce е прав. Имам приятел с 6,3 битурбо, кара с включено меню за температурите. С ново масло след юркане вдига не повече от 108 градуса на маслото. Колкото повече старее, повече се вдига температурата. Когато стигне 120 градуса маслото се сменя с ново. И пак пада температурата. Ето и пример с проблемен цилиндър, на друг автомобил, надран при висока температура. Спазен сервизен интервал, надиране е станало малко преди смяна на маслото. И двете са под 100 000 км.

- IMG_2210.jpg (10.89 KiB) Преглеждано 5830 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 21:37
от Двигателист
Toshiro написа: ↑28 Авг 2020 08:34
Камионите, автобуси и разни строително селскостопански машини работят 8-16 часа на 1500 оборота и за един и същ пробег има 50 пъти по-малко стартове. Освен това въртят по 40 литра масло, което, докато се замърси с вода и сажди и се закисли, трябва да мине доста повече пробег. Дайте пример за мотор от този век с картер под 10 литра и сервизен интервал 60000км.
Моя началник кара Пежо Експерт Травалър, нов (четири деца има, няма как

). Беше нов де, 2019-та е. Смяната на маслото е на 50000 км. Вместимостта е под 6 л. Ако се счупи, обещавам да ви кажа

. Сега е май е стигнал 40000 км.
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 21:55
от dimkaraganchev
Хм, и що се бъзикате с италианците, че били мърлячи...

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 21:57
от batececo
После новият собственик на пежото ще реве по форумите, че са боклуци... Ще сменя масло под 10 000 км, ще псува и ще се говори как тези двигатели изкарват само 100 000 км....
Агитирал съм собственици на гаранционни автомобили (приятели, колеги) за "нелегална" смяна на масло, по средата на 15-20 хилядния интервал. Някои са го правили
P.S. Не е моя работа да го кажа, но се отклонихме много от темата (5w30 vs 5w40)

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 28 Авг 2020 22:28
от Двигателист
batececo написа: ↑28 Авг 2020 21:57
После новият собственик на пежото ще реве по форумите, че са боклуци... Ще сменя масло под 10 000 км, ще псува и ще се говори как тези двигатели изкарват само 100 000 км....
Агитирал съм собственици на гаранционни автомобили (приятели, колеги) за "нелегална" смяна на масло, по средата на 15-20 хилядния интервал. Някои са го правили
P.S. Не е моя работа да го кажа, но се отклонихме много от темата (5w30 vs 5w40)
Надали автомобилът ще излезе от фирмата и ще добие нов собственик, преди 300-400 хил.км. Затова ви казах, че ще узнаете, ако се счупи

. Разбира се всеки е свободен да си сменя маслото на 5000 км. , за да може да е щастлив хипотетичния бъдещ собственик

Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Публикувано на: 29 Авг 2020 08:15
от iovkito
Твърдо съм за 5w40 за нашите жеги и каране по магистрали. Това съм го доказал още преди 12 години, а именно, че 5w30 при сериозни натоварвания си го похапва.