Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от iovkito » 19 Юли 2020 12:47
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
- Мнения: 1036
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 42 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от centil » 19 Юли 2020 12:57
Motor oil for this car: 08880-83389 TOYOTA 5W-30 PFE C2
Capacity: 5.9 l
https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/toy ... -pfe-c2-5l
https://www.ebay.de/itm/Genuine-5-Litre ... 1688726344
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
centil
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от nikentce » 27 Авг 2020 10:08
Здравей Колега, отдавна съм регистриран във форума, но чак сега започнах пак да го чета и следя, че преди седмица подкарах служебен Rav4, и затова чак сега пиша. В ТМ Ауто ползват Valvoline - на дизелите с DPF слагат нископепелно( Low Saps ), а на тези, които нямат DPF - с повече съдържание на сяра( поне така би трябвало да правят по протокол ). Аз за тези пари по-скоро бих си купил Amsoil ЕU series нископепелно и бих направил смяната в друг сервиз след като си вече извън гаранция. Около 26-28 лв върви литъра и заедно с Redline са сред най-хубавите синтетики с които можеш да поглезиш мотора си. Личната ми кола е Forester Diesel Boxer, който е изключително скапващ маслата мотор и само Amsoil издържва 10-12 000 км. без проблем. Карам си го с 5W30 и нямам никакъв разход на масло в нашите условия, а е на 270 000 км. и живея на 1300 м надморска височина, като с всяко излизане го подлагам на големи температурни разлики, защото правя по 600-700 м разлики в надморската височина, слизайки до София. Та това ми е и мнението по темата - когато моторът е технически изправен и се ползва качествена синтетика най-добре е да си се ползва заводската препоръка за съответния регион и да се прави навременна смяна на маслото. Такива изчепии като 20-30 000 км. издръжливост на масло(сервизни интервали) за мен са само трикове на автопроизводителите да намалят пазара втора ръка, скапвайки моторите много по-бързо след като излезнат от гаранция.
Иначе прав си за останалите неща - прекалени технически задълбавания само разконцентрират, да не говорим, че повечето са свързани с побългаряване, като например: "моторът ми вече прави разход на масло с фабричния вискозитет и затова ще го "лекувам" с по-гъсто масло".
nikentce
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от biro » 27 Авг 2020 16:07
biro
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от nikentce » 27 Авг 2020 17:08
Не, не съм правил тестове на маслото след такъв пробег, но слушам и наблюдавам как се променя работата на мотора. Не съм с дълбоки технически знания, но съм стабилен юзър на нови автомобили, защото от 2004-та работя в сферата на търговията и на всеки 3-4 години, а понякога и по-често, подкарвам нов автомобил, като съм минал през доста марки и модели в средния клас дизели и бензини( Toyota Yaris - 1,2 и 3-та версия; Seat Ibiza; Opel Astra; Skoda Octavia; VW Passat; Dacia Duster). Преди години с пълна синтетика сервизните интервали бяха на макс 15 000 км., като препоръчителното за 1-вия беше на 10 000 км., и тогава всичко беше ок, но през последните 10-на години като нарастнаха интервалите на 20-30 000 км. започнах да забелязвам разликата в работата на мотора като отиде на 17-18 000 км. интервал. Не може никой да ме убеди, че чисто нов мотор като увеличи вибрации и шум на свободен ход - мазането му е достатъчно, за да не го амортизира. Да не говорим, че по дилърствата далеч не ползват премиум синтетики, а по-скоро среден клас. След като се смени маслото - всичко утихава и си идва на място. Това за какво говори - че е имал добро мазане ли? И да караш още 10-15 000 км с повишени вибрации и шум няма да причини повишено износване?
Със сигурност с качествена премиум синтетика може да се постига такъв интервал без това да вреди на мотора, но ако караш на големи разстояния и нямаш екстремно ниски температури при които палиш двигателя. С разстоянията и начина на експлоатация в България, а бих казал и на много места в Европа, такива интервали не са здравословни, ако човек иска да си експлоатира колата и следгаранционно. Индустрията и капитализмът искат да има постоянен ръст на потреблението - да купуваме все по-често и да експлоатираме все по-кратко, както и да не генерира загуби от пазара втора ръка. Това не е само с колите, а с всичко. Работя професионално с бяла техника вече почти 20 години - същата работа, доказани като качество марки мастодонти започнаха да правят уреди колкото да си изкарат гаранцията, а понякога и това не нацелват инженерите и сериозните проблеми почват по-рано. В момента премиум марките инвестират в нови технологии, а не в качество, за да се отличат от по-ниския клас.
Извинявам се за отплесването, но исках да се обоснова защо ми е такова мнението.
nikentce
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от jim_beam » 27 Авг 2020 23:31
Специалните масла лонг лайф са наблъскани с адитиви против стареене и какво ли още не. Колко ще се амортизира повече само лабораторен тест може да каже. Но генерално добрите масла би трябвало да издържат много според режима на експлоатация.
jim_beam
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от Toshiro » 28 Авг 2020 08:34
Toshiro
- nikentce
- Мнения: 27
- Регистриран на: 28 Яну 2013 15:20
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4, 2007, 2.0 бензин
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от nikentce » 28 Авг 2020 11:18
Сега ще ме амбицираш да ти правя видеа на работа на мотор преди и след смяна на масло, с цитирани километри от последна смяна на масло, че да преценяме дали ми е плацебо ефектътjim_beam написа: ↑27 Авг 2020 23:31 Колега това при теб е по-скоро плацебо-ефект. Има серии мотори, които им дават 60к или 2г. Да не говорим за двигатели на камиони със 100к интервал.
Специалните масла лонг лайф са наблъскани с адитиви против стареене и какво ли още не. Колко ще се амортизира повече само лабораторен тест може да каже. Но генерално добрите масла би трябвало да издържат много според режима на експлоатация.

Колегата Toshiro хубаво е аргументирал защо аналогии с ДВГ на селскостопански машини и камиони не са уместни в случая.
nikentce
- biro
- Мнения: 2800
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 123 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от biro » 28 Авг 2020 11:24
biro
- jacob12
- Мнения: 113
- Регистриран на: 29 Дек 2018 15:55
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Rav 4 2.0 petrol engine
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от jacob12 » 28 Авг 2020 21:20
Колегата nikentce е прав. Имам приятел с 6,3 битурбо, кара с включено меню за температурите. С ново масло след юркане вдига не повече от 108 градуса на маслото. Колкото повече старее, повече се вдига температурата. Когато стигне 120 градуса маслото се сменя с ново. И пак пада температурата. Ето и пример с проблемен цилиндър, на друг автомобил, надран при висока температура. Спазен сервизен интервал, надиране е станало малко преди смяна на маслото. И двете са под 100 000 км.
- IMG_2210.jpg (10.89 KiB) Преглеждано 5863 пъти
jacob12
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от Двигателист » 28 Авг 2020 21:37
Моя началник кара Пежо Експерт Травалър, нов (четири деца има, няма какToshiro написа: ↑28 Авг 2020 08:34 Камионите, автобуси и разни строително селскостопански машини работят 8-16 часа на 1500 оборота и за един и същ пробег има 50 пъти по-малко стартове. Освен това въртят по 40 литра масло, което, докато се замърси с вода и сажди и се закисли, трябва да мине доста повече пробег. Дайте пример за мотор от този век с картер под 10 литра и сервизен интервал 60000км.


Двигателист
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от dimkaraganchev » 28 Авг 2020 21:55

dimkaraganchev
- batececo
- Мнения: 620
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 372 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от batececo » 28 Авг 2020 21:57
Агитирал съм собственици на гаранционни автомобили (приятели, колеги) за "нелегална" смяна на масло, по средата на 15-20 хилядния интервал. Някои са го правили

P.S. Не е моя работа да го кажа, но се отклонихме много от темата (5w30 vs 5w40)

batececo
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от Двигателист » 28 Авг 2020 22:28
Надали автомобилът ще излезе от фирмата и ще добие нов собственик, преди 300-400 хил.км. Затова ви казах, че ще узнаете, ако се счупиbatececo написа: ↑28 Авг 2020 21:57 После новият собственик на пежото ще реве по форумите, че са боклуци... Ще сменя масло под 10 000 км, ще псува и ще се говори как тези двигатели изкарват само 100 000 км....
Агитирал съм собственици на гаранционни автомобили (приятели, колеги) за "нелегална" смяна на масло, по средата на 15-20 хилядния интервал. Някои са го правили![]()
P.S. Не е моя работа да го кажа, но се отклонихме много от темата (5w30 vs 5w40)![]()


Двигателист
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 18 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Защо 5W30 не е подходящо за България? (МечоКух обяснява)
Мнение от iovkito » 29 Авг 2020 08:15
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта