Страница 6 от 9

Публикувано на: 25 Юни 2010 22:16
от Bass_Man
Всъщност какво ви пречи , като ви налеят гльоджата в сервиза да излезете навън и да си го смените с друго ?
BTW 5W-40 за 3лв. няма дори произведено в България ! Принципно нещата на Приста не са лоши . Въпроса е защо е такава цената . А и при положение , че маслото е евтино може да се сменява и на 5000 км .

Публикувано на: 25 Юни 2010 22:18
от sacho7803
TATI прав си. в книгата наистина пише че с 0/20 ще имаме максимална икономия на гориво.но....защо го няма в тойота сервизите---дори и да е по-скъпо?въпреки че на мотул е 38лв/л.а за приста ойл 5/40 в тойота зимат към 30лв на литър rolleyes.gif .всичко е черна игра бе човек.както управителите на омв-та шелове и т.н.т си праят игри продавайки газйол с добавка вместо нафта така и сервизите си играят игрите.това е жалко че усират квалитетни марки.не само тойота.българия бе......кажи му на западняка българия бе-------------повече не му тряяя да слуша sad.gif цигани и крадци--с това сме известни

Публикувано на: 25 Юни 2010 22:27
от slowtraveler
Bass_Man написа:...BTW 5W-40 за 3лв. няма дори произведено в България !....
Bass_Man, малко над 3лв струва реномирана марка (Мобил, Кастрол, Шел) масло за среднооборотни дизели SAE-40... Производствените цени не ги знам...

Публикувано на: 25 Юни 2010 22:44
от TATI
Цените в сервизите сме ги дъвкали и предъвкали. Миналата седмица се карах със сервиза на Киа точно по този въпрос. 4л 0 на 40 Арал за скромните 167 лв. или 400 лв за ТО 30к км. Е, изкарих една гаранционна биалетка, ама 150 лв за труд малко множко ми дойде. ТМ ми излизаха далеч по-евтино, при това на дизелов автомобил. Сега почти съм се замислил за отказ от гаранцията, че още 4 години бая зор само за ТО-та. А ТМ са смъкнали цените си. Днес ходих и за майатап реших да проверя някой части. От Люцкан си взех филтър за скоростите, който преди два месеца в ТМ струваше скромните 350 лв за тенекийка, а днес по техни цени вече е 125. Маслото за скорости декстрон 3 е 12.5 литъра, а предния месец беше към 26. 5 на 40 е на 23 лв в момента, 5 на 30 - 26, лексуското, което само опаковката му е различна да пише лексус на нея, 5 на 30 е 30 лв. Другите цени не ги знам, щото нямах време да чакам мощните им компютри да мислят.

Публикувано на: 25 Юни 2010 23:36
от nowyaris
Най накрая пак дойдохте на моя..... .

Публикувано на: 25 Юни 2010 23:44
от Bass_Man
Споко и Кики беше на твоя докато не му забравиха половината неща , не го таксуваха с повече работи и не му забравиха да завият гумите и да сложат тасовете :thumbsup: !

Публикувано на: 26 Юни 2010 07:42
от nowyaris
Bass_Man написа:Споко и Кики беше на твоя докато не му забравиха половината неща , не го таксуваха с повече работи и не му забравиха да завият гумите и да сложат тасовете :thumbsup: !
Тъй де,той моя не може да ги гледа онези с червените гаши.Само фалове напоследък.А отначало не бе така.Явно острата липса на оборотни средства ги принуждава да икономисват и от качествени масла,и от качествени консумативи,и най-лошото - икономисват от качествен персонал.Не усещат ли,че това може да ги загроби.Имам още 6 мес.гаранция,и после се отървам.

Публикувано на: 26 Юни 2010 09:41
от didak
За да не спамим другата тема:
nowyaris написа:
didak написа:Колега, предлагаш ли MOTUL 8100 Eco-lite 0W-20?
Разфасовки/цена?
Диде,градско,аз съм на същия хал като теб.Значи требва ни и на двамата следното:SM,A3/B3,B4,ECO.Има такъв МОТУЛ 5/40,има и Кастрол 0/30-RS Formula.Виж Първата страница на обявата.Нашето масло аз лично стигнах до извода,че ми е болна тема повече от на Сашето-трябва да е масло препоръчано така-SM/A3/B4-BMW LL-04.Дали е 0/20 , 0/30 , 5/40 - това не е така важно.
Абсолютно съм съгласен с теб. Въпроса не е толкова във вискозитета, а в класа.
Затова питам колегата, затова питах и в Ником - обичам да имам избор.
Иначе за болен - не мисля да се разболявам. Просто ми е странно, че не ми предлагат маслтото, което препоръчват.
Друг е въпроса, ако вземат да предлагат клас SM, каква ще бъде цената. unsure.gif
Ей тва например колко струва /нали ползват Приста ойл/ tongue.gif :
http://www.prista-oil.com/index.php?rt= ... d=490&l=bg

Публикувано на: 26 Юни 2010 11:57
от Scott
didak написа:...Друг е въпроса, ако вземат да предлагат клас SM...
Защо 'ако' - те трябва да ти предлагат SM за двигател след 2004г.

Публикувано на: 26 Юни 2010 13:57
от nowyaris
didak написа:За да не спамим другата тема:
nowyaris написа:
didak написа:Колега, предлагаш ли MOTUL 8100 Eco-lite 0W-20?
Разфасовки/цена?
Диде,градско,аз съм на същия хал като теб.Значи требва ни и на двамата следното:SM,A3/B3,B4,ECO.Има такъв МОТУЛ 5/40,има и Кастрол 0/30-RS Formula.Виж Първата страница на обявата.Нашето масло аз лично стигнах до извода,че ми е болна тема повече от на Сашето-трябва да е масло препоръчано така-SM/A3/B4-BMW LL-04.Дали е 0/20 , 0/30 , 5/40 - това не е така важно.
Абсолютно съм съгласен с теб. Въпроса не е толкова във вискозитета, а в класа.
Затова питам колегата, затова питах и в Ником - обичам да имам избор.
Иначе за болен - не мисля да се разболявам. Просто ми е странно, че не ми предлагат маслтото, което препоръчват.
Друг е въпроса, ако вземат да предлагат клас SM, каква ще бъде цената. unsure.gif
Ей тва например колко струва /нали ползват Приста ойл/ tongue.gif :
http://www.prista-oil.com/index.php?rt= ... d=490&l=bg
Диде,това масло на ПРИСТА е много добро,наистина,и аз мога да го намеря на 17,50 лв/л. с данъчна фактура.Проблема при него е,че не е така нареченото LOW SAPS/дано да го пиша правилно/.не е за нашите двигатели.Не че изобщо не става,ама после грижи с катализатора и ЕГР-а.Но е в пъти по-добро от бозата в сервиза.

Публикувано на: 26 Юни 2010 14:16
от nowyaris
Bass_Man написа:Всъщност какво ви пречи , като ви налеят гльоджата в сервиза да излезете навън и да си го смените с друго ?
BTW 5W-40 за 3лв. няма дори произведено в България ! Принципно нещата на Приста не са лоши . Въпроса е защо е такава цената . А и при положение , че маслото е евтино може да се сменява и на 5000 км .
Пречат ми кинтите,дет съм ги дал за гльождата.тез 80 лв.не можем ли да ги изпием с Фидо и с теб,ами ще ги харизвам на Дилъра,че ми е чукал буци на лозето.Как пък не.

Публикувано на: 26 Юни 2010 18:52
от sacho7803
сега разглеждах книгата с техн.х-ки и ми направи впечатление че за бензиновия мотор изискването по API е SM но може и SL.но защо никъде не пиши какви са изискванията по ACEA??да разбирам ли че е без значение а1в1 а2в2 и т.н.т.??didak ако влезеш във форума пиши че ти си най-запознат с тия истории май.и интересно че на 0w20 нито мотул нито мобил му дават спецификация по ACEA а единствено по API--SM е wacko.gif

Публикувано на: 26 Юни 2010 19:09
от jim_beam
sacho7803 написа:сега разглеждах книгата с техн.х-ки и ми направи впечатление че за бензиновия мотор изискването по API е SM но може и SL.но защо никъде не пиши какви са изискванията по ACEA??да разбирам ли че е без значение а1в1 а2в2 и т.н.т.??...
API класификациите по принцип са напълно безинтересни,това са us измислици,които не струват.
не може да е без значение ACEA,ето какво означават различните показатели по ACEA:

http://www.oelscheich24.de/automobil/mo ... gaben.html

както се вижда при бенз. мотори най-добрите масла имат А3.
А1 е направено изключително за намаляне разхода,обаче има нисък hths коефициент(високотемпературен динамичен вискозитет),което има други недостатъци като по-големи загуби от изпарение и повишен разход на масло!също така опасността от недостатъчно смазване на мотора при високо натоварване и определени условия е доста по-голяма.


ако има нужда от превод питай wink.gif

Публикувано на: 26 Юни 2010 19:16
от TATI

Публикувано на: 26 Юни 2010 19:27
от jim_beam
TATI написа:http://www.merkury-bg.biz/ACEA%20Oil%20 ... cation.htm
Ето на български
:thumbsup:

има една корекция към бг текста:

класът С важи след 2004 год. само за леки автомобили с дизелов мотор,тук най-доброто масло е безспорно това с C3,макар че C1 има по-ниски остатъчни сажди при изгарянe(грубо казано)!
доколкото знам под натиска на еколозите вече има още по-строги изисквания към дизел маслата,за новите става въпрос.