Страница 46 от 53
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Юли 2024 10:10
от ufer
Пожелавам ти да охлаждаш батерията с много, много...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 28 Юли 2024 22:32
от biro
На 22. Юли сутринта тръгнах за Гърция със 100% батерия и показание на одометъра 998km. На 27 юли късно вечерта се върнах и включих колата да се зарежда. На 28 юли сутринта се е заредила до 100% като одометъра показваше 2579km и общата изразходена ел енергия 334kWh за 1581км или 21.12kWh/100km разход смесено магистрала и извънградско с климатик с 2 часа чакане на опашка на Кулата. Сумата платена за електричество е 210лв като 123kWh / 52€ са заредени в Гърция, а 70.1kWh / 11.36лв в гаража ми след като се върнах.
Зарежданията в БГ бяха на бързи зарядни станции за по кафе/хапване като времето за кафе беше повече от необходимото ми за зареждане. В Гърция зарядните са бавни, едното зареждане преди пътя на обратно ми отне 1 час и 40минути отново комбинирано с вечеря, но ресторанта беше на 900метра от зарядната. Останалите зареждания баха за по 20-30 минути уплътнени с пазаруване.
Най-дългото зареждане в БГ на бърза зарядна станция 300kW на магистрала Тракия:

- Screenshot_2024-07-28-22-28-34-383_io.cordova.finescharging.jpg (362.63 KiB) Преглеждано 5621 пъти
Бяхме си взели пици от доминос да хапнем докато зареждаме.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 28 Юли 2024 23:29
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
Хм.. С тази сметка се чудя къде е ползата от електричките... (ако не я зареждаш вкъщи по все още контролираната цена на тока)..
Това е разход колкото съвременен автомобил с разход 5л/100км...
Но информацията е много полезна - изчерпателна и от първо лице - браво
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 07:10
от biro
5л/100км трудно с ДВГ в 2 тона СУВ с такова бързо каране и чакане 2 часа на граница с климатик в 38 градуса жега.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 09:14
от slowtraveler
Е, бързо каране с електричка си е нещо много относително

Май бях разказвал за магистралата Осло-Малмьо... Караш си само в лявата лента по ограниченията, щото дясната е заета от 'бързо движещи се' електрички, които кретат за да успеят да стигнат до дестинацията без да зареждат

И въпросът не е в това дали електричката може бързо - разбира се че може (че и с динамика, по-добра от автомобил с ДВГ)...
Просто всеки разумен човек при малко по-дълго пътуване би шофирал така - какъв е смисълът да натискаш яко, ако това ще те докара до зареждане всеки 100-150км, и ще ти удължи пътуването с например 2 часа (ако не трябва да чакаш да се освободи колонка

) , при условие, че можеш да караш разумно, и да зареждаш на 300км, което ще ти удължи пътуването с 1ч - нали в края на краищата пристигаш в дестинацията по-бързо, карайки по-бавно и икономично.....
Смисъл от бързане с електричка е само когато дистанцията е малка - батерията ще ти стигне (т.е. сигурно дистанция до 1/3 - 1/4 от 'заявеният пробег)..
Иначе за разхода - имах предвид, че е доста сходен с този на хибридите, (без излишно напъване съм правил под 7л с обикновен 3т СУВ, с аеродинамика, пригодена повече за гората отколкото за икономия като електричките

- по каталог май бе 6.4л/100км извънградско), а все пак хибридът ти спестява много от 'малките недостатъци' на електричката, като да търсиш зарядно 'само на 900м' от дестинацията

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 14:19
от biro
Нулирах трип компютъра на 100% батерия и 107км по-късно имам 81% батерия и 504км оставащ пробег. Тва на градско с климатик, но имаше участъци в града със 70-80км ограничение.

- Untitled-2.jpg (1.69 MiB) Преглеждано 5540 пъти
Тия 107км ми струваха цели 2.46лв от гаражния ток на нощна тарифа.
Дестинацията беше зареждачката, а ресторанта на 900м. Имаше и по-близки ресторанти или нещо от топлата витрина в супермаркета зад зареждачката.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 14:29
от slowtraveler
Потвърждаваш думите ми - ако караш по-бавно - може да стигнеш по-бързо до далечна дестинация с електричката... Предполагам такъв разход е постижим при скорости до около 60-70км/ч...
Предполагам може да се направи точна сметка (ако знаем графиката за разход/скорост, и параметрите на зареждане и зареждачките по пътя

) при каква дистанция каква ще е идеалната скорост за изминаване...
Очаквам да се направи и приложение за това

Иначе има доста тестове на електрички при по-сериозно натискане

Гледах - за малко над 20км на Тесла (с доста по-добра аеродинамика от Нисана) отиват 50% от батерия по-голяма от твоята

И да - почва и тротлинг явно заради загряване на батерията след около 10км по-яко натискане

Иначе и тя си може над 500км пробег с едно зареждане, ама не с такова натискане...
Ама това е - съобразяваме се с техниката и толкова...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 14:35
от biro
Да потвърждавам думите ти. Каталожния разход на тая кола е 18.6kW/100km, но може и по-нисък реално. Аз очаквах около 20/100.
abetterrouteplanner.com са се опитали да направят нещо такова с изключение на препоръчителната скорост. Иначе отчитат и денивелацията на пътя, задавам с каква кола съм, колко % ми е батерията в момента до къде пътувам и колко % искам да имам в края на пътуването. Казват ми къде да заредя и за колко време. Наистина познават колко % ще имам накрая.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 15:58
от ufer
Както е тръгнало, скоро ще почнем да се състезаваме по бавно каране, но с много километри...

Как ще устоят джигитите - не знам...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Юли 2024 13:57
от Monster
slowtraveler написа: ↑28 Юли 2024 23:29
Хм.. С тази сметка се чудя къде е ползата от електричките... (ако не я зареждаш вкъщи по все още контролираната цена на тока)..
Това е разход колкото съвременен автомобил с разход 5л/100км.
Сметката излиза ако преобладаващите ти пътувания са в рамките на пробега на колата (или не много повече от него). Тогава големият процент от годишния пробег се случва с безплатния/евтиния ток, а за останалата част си плащаш като за шофиране на хибрид (дали ще е с една идея по-скъпо или една идея по-евтино зависи от цените на зарядните станции, които ще използваш).
Ще дам пример с моите сметки за последните 4 месеца, когато закупихме Зое като (уж) втора кола в семейството. Е, оказа се, че повечето ни извънградски пътувания са в рамките на 200 км и си ги взимаме спокойно със Зоето в рамките на пробега му, без спирания за зареждане. Като резултат за тези 4 месеца направихме 9000 км със Зоето (напрактика почти изцяло с безплатния/евтиния ток) и едва 3000 км с Равката. Ако не бяхме купили Зоето, сега щях да се готвя да записвам пореден час за смяна на масло и филтри на Равката и съответно поредни 500 лв за това удоволствие, наближавайки цикъла от 15 хил. км. При Зоето сервизният интервал напрактика няма ограничение в километрите (някакво доста голямо число е) и затова обслужването се случва веднъж в годината, а е и доста по-евтино (в по-честия случай смяна на филтъра на климатика). В този ред на мисли се радвам, че с разпределяне на пробега на двете коли ще намаля и сервизните посещения в Тойота до 1 посещение в годината. Чак започнах да се замислям дали да не сменя Равката като "основна" кола за по-дългите семейни пътувания с електричка с голяма батерия и сходни размери, но жена ми е твърдо против, тъй като не иска да спираме, докато децата спят, само и само, за да угодим на зарядните претенции на автомобила, да не говорим, че ще трябва да си съобразяваме почивките, а и целия маршрут, с локациите на зарядните станции. Та предстои да разберем за кое ще е по-лесно да склоня жената - да сменим хибрида с чиста електричка или да ражда трето дете.

За момента това с третото дете изглежда по-реалистично, макар и там да има сериозен отпор.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Юли 2024 14:14
от slowtraveler
Monster написа: ↑30 Юли 2024 13:57
Тогава големият процент от годишния пробег се случва с безплатния/евтиния ток,
Съдейки по сметките на колегата - 'безплатният и евтин ток' излиза на цената на горивото на автомобил с ДВГ, горящ около 5л/100км...
Да, ако зареждаш вкъщи (все още) ще ти излиза по-евтино... Ама имам едно усещане, че скоро и това кранче ще спре - ще се появят я нови 'евро-регулации', при които си длъжен да декларираш разхода, и съответно - да отидеш в 'промишлена' ценова листа...
Или пък ще им скимне, че 'нормалното домашно потребление' е например 1.5МВтч/годишно, пък ти правиш 30МВтч, съответно за 28.5 МВтч трябва да платиш акциз отгоре

Ами тъй я - как може за горивата да имаш акциз, а за тока - все още да нямаш

...
Да давам ли още идеи, и варианти за развитието напред

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Юли 2024 14:23
от Monster
biro написа: ↑28 Юли 2024 22:32
Сумата платена за електричество е 210лв като 123kWh / 52€ са заредени в Гърция, а 70.1kWh / 11.36лв в гаража ми след като се върнах.
По-скоро ми се струва, че сумарната сметка на колегата (210 лв) е объркана и трябва да бъде 110 лв (52 евро + 11 лева). Така и сумарният разход ще стане сравним с под 3 литра бензин на 100 км, а иначе "безплатния/евтиния" ток са тези 70.1 kwh, които си е заредил в гаража. Слагам безплатен редом до евтин, тъй като в моя случай имам достъп до безплатна служебна станция, но истината е, че дори да се зарежда в гаража на нощна тарифа (за сега все още съществува такава), то парите за 100 км пробег са пренебрежимо малка сума (евтино е меко казано).
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Юли 2024 14:34
от slowtraveler
Monster написа: ↑30 Юли 2024 14:23
-скоро ми се струва, че сумарната сметка на колегата (210 лв) е объркана
Едва ли - колегата много точно и подробно е описал разхода - общо му е 334кВтч, като част от тях е зареждал вкъщи, част - в Гърция и останалата част до 334кВтч явно са зареждани на 'външни' зарядни в България...
Иначе за 'домашният ток' - там е ясно, ама както казах - очаквам 'евро-действия' ако не в близките месеци, то в близката година-две...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Юли 2024 14:44
от Митхат
Продаваме пропан бутан газ в бутилки,и имаме мотокар също с газ.Ако бутилката за бита е да речем 20лв,то другата бутилка за мотокара е 30лв.
Мислите че сте на далавера с домашният ток,изчакайте малко .....щото имаше и едни бонуси по белите държава за електрички,ама вече ги няма .Единствено с нерегламентирано ВЕИ може да точите евтин ток.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Юли 2024 17:01
от biro
Сметката за ток е следната:
22.07 бензиностанция SNG София бул. Владимир Вазов 0:29h 45.5kWh x 0.66лв = 30.04лв
22.07 Fines Чучулигово 0:20h 34.4kWh x 0.69лв = 23.74лв
23.07 Masoutis Nea Vrasna 0:56h 17.21kWh x 0.42€ = 7.30€
25.07 Masoutis Nea Vrasna 1:06h 22.28kWh x 0.42€ = 9.45€
25.07 Masoutis Nea Vrasna 1:36h 32.53kWh x 0.42€ = 13.79€
27.07 Fines Кирково 0:30h 50.43kWh x 0.69лв = 34.80лв
27.07 Fines Петрол Оризово 0:37h 60.59kWh x 0.69 = 41.81лв
28.07 Гаража 3:57h 70.1kWh x 0.162лв = 11.36лв
141.75лв и 30.54€
Около 201лв излиза, не 210 за 1581км