

Сметката излиза ако преобладаващите ти пътувания са в рамките на пробега на колата (или не много повече от него). Тогава големият процент от годишния пробег се случва с безплатния/евтиния ток, а за останалата част си плащаш като за шофиране на хибрид (дали ще е с една идея по-скъпо или една идея по-евтино зависи от цените на зарядните станции, които ще използваш).slowtraveler написа: ↑28 Юли 2024 23:29 Хм.. С тази сметка се чудя къде е ползата от електричките... (ако не я зареждаш вкъщи по все още контролираната цена на тока)..
Това е разход колкото съвременен автомобил с разход 5л/100км.
Съдейки по сметките на колегата - 'безплатният и евтин ток' излиза на цената на горивото на автомобил с ДВГ, горящ около 5л/100км...
По-скоро ми се струва, че сумарната сметка на колегата (210 лв) е объркана и трябва да бъде 110 лв (52 евро + 11 лева). Така и сумарният разход ще стане сравним с под 3 литра бензин на 100 км, а иначе "безплатния/евтиния" ток са тези 70.1 kwh, които си е заредил в гаража. Слагам безплатен редом до евтин, тъй като в моя случай имам достъп до безплатна служебна станция, но истината е, че дори да се зарежда в гаража на нощна тарифа (за сега все още съществува такава), то парите за 100 км пробег са пренебрежимо малка сума (евтино е меко казано).
Едва ли - колегата много точно и подробно е описал разхода - общо му е 334кВтч, като част от тях е зареждал вкъщи, част - в Гърция и останалата част до 334кВтч явно са зареждани на 'външни' зарядни в България...
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта