Страница 45 от 53
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 20 Юли 2024 19:04
от biro
Новата ми кола

- IMG_20240720_184813.jpg (1.97 MiB) Преглеждано 5573 пъти
Разход 36kWh (41%) Русе-Варна със 120км/ч на магистралата и климатик.
Изминах 970км с 2 зареждания на обществени зарядни станции на обща стойност 22.50лв 44.5kWh и 3 зареждания в гаража на стойност общо 25.50лв 145kWh, но дилърът ми я даде с 96% заряд.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 20 Юли 2024 21:22
от fancko
Честито !
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 20 Юли 2024 23:19
от Filbor
О-о-о, честито!
За колко време пристигна след направената поръчка?
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 21 Юли 2024 08:25
от Monster
Честито и от мен! Безаварийни и щастливи пътувания! За разлика от ДВГ автомобилите, които дилърите ги предават с гориво, колкото да стигнеш на изпарения до най-близката бензиностанцията, за EV-тата явно не се скръндзат и ги пълнят догоре с ток (защо ли?).

Rav4 PHEV ми го предадоха преди 2 години с абсолютно празен резервоар и пълна до горе батерия, та първата ми работа беше като с всеки друг ДВГ автомобил - да отида до бензиностанцията и да го напълня.
Ще очаквам да споделяш повече информация от първо лице за новата ти придобивка. Съдейки по описанието предполагам, че това е моделът:
https://ev-database.org/car/1302/Nissan-Ariya-87kWh
Като се зачетох в характеристиките изглежда доста добре балансиран BEV. Пробегът, опционалното 22 kw AC зареждане и цената на сайта на Нисан чак ме замислиха, дали това не е подходящият и за мен автомобил, ако реша тази година да сменя Равката с BEV. Може би по-скоро AWD версията му, която е и с повече конски сили, но пък с очаквано намален пробег и намалено багажно отделение:
https://ev-database.org/car/1304/Nissan ... h---225-kW
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 21 Юли 2024 09:15
от biro
Срокът за доставка беше от 6 до 9 месеца и пристигна 10 дни преди края на 9тия месец.
90kWh батерия, използваеми 87kWh. Предно предаване, защото AWD е по-тежък и с по-малък пробег.
22kWh е стандартно бордово зарядн в България. В гаража имам трифазна 24kW партида и зареждането става бързо.
Моята е с 19" джанти, но има и опционално с 20" за 1500лв.
Седалките са черни с перфорирана алкантара и изкуствена кожа по краищата, а има вариант синя естетствена кожа за 2500лв, също и бял салон с изкуствена кожа.
Освен отопление имат и охлаждане чрез обдухване от климатика.
Задната седалка има само подгрев, без охлаждане.
Екстри: HUD, памет на седалките и волана асоциирани с ключа, отваряем 2 посоки стъклен покрив, изтегляне на волана напред и седалката на шофьора назад при изключване, отваряне на багажника с крак, 360 градуса камери, монитор за мъртва точка в огледалата, централно огледало свързано към задната камера, матрични лед фарове с автоматично изключване на сектори спрямо трафика отпред (системата се обърква от светлоотразяващи пътни знаци и намалява осветенността в тях разпознавайки ги като насрещни фарове) , автопилот, който управлява и траекторията (изисква постваени ръце на волана или ако усети че не го държа за 10 секунди изкарва предупреждение), реотан в предото стъкло.
При 100% заредена батерия показва оставащ пробег 540км.
Градско без климатик и спокойно извънградско със спазване на ограниченията и минаване през населени места 14kWh/100km
Магистрала с автопилот на 135km/h 28kWh/100km
Утре ще пътувам 700км. Мисля да е с 2 бързи зареждания на София и Кулата.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 22 Юли 2024 10:10
от ufer
Пожелавам ти да охлаждаш батерията с много, много...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 28 Юли 2024 22:32
от biro
На 22. Юли сутринта тръгнах за Гърция със 100% батерия и показание на одометъра 998km. На 27 юли късно вечерта се върнах и включих колата да се зарежда. На 28 юли сутринта се е заредила до 100% като одометъра показваше 2579km и общата изразходена ел енергия 334kWh за 1581км или 21.12kWh/100km разход смесено магистрала и извънградско с климатик с 2 часа чакане на опашка на Кулата. Сумата платена за електричество е 210лв като 123kWh / 52€ са заредени в Гърция, а 70.1kWh / 11.36лв в гаража ми след като се върнах.
Зарежданията в БГ бяха на бързи зарядни станции за по кафе/хапване като времето за кафе беше повече от необходимото ми за зареждане. В Гърция зарядните са бавни, едното зареждане преди пътя на обратно ми отне 1 час и 40минути отново комбинирано с вечеря, но ресторанта беше на 900метра от зарядната. Останалите зареждания баха за по 20-30 минути уплътнени с пазаруване.
Най-дългото зареждане в БГ на бърза зарядна станция 300kW на магистрала Тракия:

- Screenshot_2024-07-28-22-28-34-383_io.cordova.finescharging.jpg (362.63 KiB) Преглеждано 6202 пъти
Бяхме си взели пици от доминос да хапнем докато зареждаме.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 28 Юли 2024 23:29
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание
Хм.. С тази сметка се чудя къде е ползата от електричките... (ако не я зареждаш вкъщи по все още контролираната цена на тока)..
Това е разход колкото съвременен автомобил с разход 5л/100км...
Но информацията е много полезна - изчерпателна и от първо лице - браво
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 07:10
от biro
5л/100км трудно с ДВГ в 2 тона СУВ с такова бързо каране и чакане 2 часа на граница с климатик в 38 градуса жега.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 09:14
от slowtraveler
Е, бързо каране с електричка си е нещо много относително

Май бях разказвал за магистралата Осло-Малмьо... Караш си само в лявата лента по ограниченията, щото дясната е заета от 'бързо движещи се' електрички, които кретат за да успеят да стигнат до дестинацията без да зареждат

И въпросът не е в това дали електричката може бързо - разбира се че може (че и с динамика, по-добра от автомобил с ДВГ)...
Просто всеки разумен човек при малко по-дълго пътуване би шофирал така - какъв е смисълът да натискаш яко, ако това ще те докара до зареждане всеки 100-150км, и ще ти удължи пътуването с например 2 часа (ако не трябва да чакаш да се освободи колонка

) , при условие, че можеш да караш разумно, и да зареждаш на 300км, което ще ти удължи пътуването с 1ч - нали в края на краищата пристигаш в дестинацията по-бързо, карайки по-бавно и икономично.....
Смисъл от бързане с електричка е само когато дистанцията е малка - батерията ще ти стигне (т.е. сигурно дистанция до 1/3 - 1/4 от 'заявеният пробег)..
Иначе за разхода - имах предвид, че е доста сходен с този на хибридите, (без излишно напъване съм правил под 7л с обикновен 3т СУВ, с аеродинамика, пригодена повече за гората отколкото за икономия като електричките

- по каталог май бе 6.4л/100км извънградско), а все пак хибридът ти спестява много от 'малките недостатъци' на електричката, като да търсиш зарядно 'само на 900м' от дестинацията

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 14:19
от biro
Нулирах трип компютъра на 100% батерия и 107км по-късно имам 81% батерия и 504км оставащ пробег. Тва на градско с климатик, но имаше участъци в града със 70-80км ограничение.

- Untitled-2.jpg (1.69 MiB) Преглеждано 6121 пъти
Тия 107км ми струваха цели 2.46лв от гаражния ток на нощна тарифа.
Дестинацията беше зареждачката, а ресторанта на 900м. Имаше и по-близки ресторанти или нещо от топлата витрина в супермаркета зад зареждачката.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 14:29
от slowtraveler
Потвърждаваш думите ми - ако караш по-бавно - може да стигнеш по-бързо до далечна дестинация с електричката... Предполагам такъв разход е постижим при скорости до около 60-70км/ч...
Предполагам може да се направи точна сметка (ако знаем графиката за разход/скорост, и параметрите на зареждане и зареждачките по пътя

) при каква дистанция каква ще е идеалната скорост за изминаване...
Очаквам да се направи и приложение за това

Иначе има доста тестове на електрички при по-сериозно натискане

Гледах - за малко над 20км на Тесла (с доста по-добра аеродинамика от Нисана) отиват 50% от батерия по-голяма от твоята

И да - почва и тротлинг явно заради загряване на батерията след около 10км по-яко натискане

Иначе и тя си може над 500км пробег с едно зареждане, ама не с такова натискане...
Ама това е - съобразяваме се с техниката и толкова...
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 14:35
от biro
Да потвърждавам думите ти. Каталожния разход на тая кола е 18.6kW/100km, но може и по-нисък реално. Аз очаквах около 20/100.
abetterrouteplanner.com са се опитали да направят нещо такова с изключение на препоръчителната скорост. Иначе отчитат и денивелацията на пътя, задавам с каква кола съм, колко % ми е батерията в момента до къде пътувам и колко % искам да имам в края на пътуването. Казват ми къде да заредя и за колко време. Наистина познават колко % ще имам накрая.
Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 29 Юли 2024 15:58
от ufer
Както е тръгнало, скоро ще почнем да се състезаваме по бавно каране, но с много километри...

Как ще устоят джигитите - не знам...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА
Публикувано на: 30 Юли 2024 13:57
от Monster
slowtraveler написа: ↑28 Юли 2024 23:29
Хм.. С тази сметка се чудя къде е ползата от електричките... (ако не я зареждаш вкъщи по все още контролираната цена на тока)..
Това е разход колкото съвременен автомобил с разход 5л/100км.
Сметката излиза ако преобладаващите ти пътувания са в рамките на пробега на колата (или не много повече от него). Тогава големият процент от годишния пробег се случва с безплатния/евтиния ток, а за останалата част си плащаш като за шофиране на хибрид (дали ще е с една идея по-скъпо или една идея по-евтино зависи от цените на зарядните станции, които ще използваш).
Ще дам пример с моите сметки за последните 4 месеца, когато закупихме Зое като (уж) втора кола в семейството. Е, оказа се, че повечето ни извънградски пътувания са в рамките на 200 км и си ги взимаме спокойно със Зоето в рамките на пробега му, без спирания за зареждане. Като резултат за тези 4 месеца направихме 9000 км със Зоето (напрактика почти изцяло с безплатния/евтиния ток) и едва 3000 км с Равката. Ако не бяхме купили Зоето, сега щях да се готвя да записвам пореден час за смяна на масло и филтри на Равката и съответно поредни 500 лв за това удоволствие, наближавайки цикъла от 15 хил. км. При Зоето сервизният интервал напрактика няма ограничение в километрите (някакво доста голямо число е) и затова обслужването се случва веднъж в годината, а е и доста по-евтино (в по-честия случай смяна на филтъра на климатика). В този ред на мисли се радвам, че с разпределяне на пробега на двете коли ще намаля и сервизните посещения в Тойота до 1 посещение в годината. Чак започнах да се замислям дали да не сменя Равката като "основна" кола за по-дългите семейни пътувания с електричка с голяма батерия и сходни размери, но жена ми е твърдо против, тъй като не иска да спираме, докато децата спят, само и само, за да угодим на зарядните претенции на автомобила, да не говорим, че ще трябва да си съобразяваме почивките, а и целия маршрут, с локациите на зарядните станции. Та предстои да разберем за кое ще е по-лесно да склоня жената - да сменим хибрида с чиста електричка или да ражда трето дете.

За момента това с третото дете изглежда по-реалистично, макар и там да има сериозен отпор.
