Страница 5 от 8

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 12:51
от BOz
Hursa написа: 02 Окт 2024 12:12Не знам
Аха, значи не знаеш, ама знаеш, че акумулатора от 50% заряд, за 5-6 минути вече е на 100% зареден и става източник на напрежение. И това викаш не е спекулация? tooth.gif ppp.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 13:02
от Hursa
Ами не е, все пак е едно акумулаторче, незначително разредено от саморазреждането му през нощта, практически при нулева консумация. smile.gif
Все пак се състои от "химически елементи". Измерено е напрежението му в "студено състояние". След това е зареждано, загрява се, "възбуждат" се клетките, напрежението се променя.

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 14:12
от BOz
Hursa написа: 02 Окт 2024 13:02 Ами не е, все пак е едно акумулаторче, незначително разредено от саморазреждането му през нощта, практически при нулева консумация.
12.2 Волта викаш е незначително разредено? И за 5-6 минути става 100% заредено, така ли?

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 14:53
от Hursa
Казвам, че напрежението му се вдига за 5 6 минути, дори без да бъде зареждано. smile.gif Защото евентуално не е "разредено".

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 15:12
от FearSoft
След известно ровене из дебрите на интернет пространството и сверяване на няколко източника, установих следното:
При хибридните автомобили 12.6V се счита за зареден акумулатор, 12.2V - за 50%, a 11.5V - за разреден. Малко е странно, предвид широко известните изисквания за нормално състояние на акумулатор, но е факт, че те са предимно свързани с ICE (двигатели с вътрешно горене) и начинът им на стартиране - чрез стартер, липсващ при хибридите.
Очевидно идеята наистина е да се държат на по-ниско ниво, с оглед начина им на работа, само подпомагащ достигането на Ready състояние. Оттам поема хибридната батерия.
След следене на поведението за по-дълго време, зареждането работи леко като импулсно такова (trickle charge). Напрежението периодично играе между 12,2V и 12,6V. Явно така са го сметнали джапанките :D И може би именно поради това, ако оставиш колата включена, но не на Ready, където хибридната батерия работи, след около 10 мин. изкача аларма от типа "Натиснете бутон старт, защото акумулаторът е слаб" tooth.gif
Като цяло, не можем да се намесваме в начина за заряд и от нас се очаква да си караме колите редовно, да не ги зарязваме за дълго време (над 2-3 седмици, например) и винаги да сме на Ready, когато човъркаме по тях. Въпреки всичко (според мен), не пречи поне един път годишно да си ги зареждаме със специално зарядно, тип Smart, защото обикновено такова не върши работа, предвид по-високото крайно напрежение на този тип (Са) - 14.8-15V.
И да си имаме под ръка едно бустерче, за всеки случай wink.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 15:23
от slowtraveler
Адаш, за бустерчето съм съгласен, ама като занимаващ се в 'акумулаторната сфера' моля направи експеримент и върни тук отговора - дали все пак няма да съм прав :)
Т.е.ако го заредиш според логиката на външно зарядно 'догоре', съвсем скоро след поставянето му в автомобила акумулаторът ще бъде разреден отново до нивата, които смята за нормални 'зарядното на автомобила' :)

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 15:58
от FearSoft
Със сигурност ще го направя :thumbsup: Така или иначе наближава студеното време и обикновено правя тази манипулация през Ноември. И кой каквото иска да казва, не ми отнема много усилия и време, а успявам да си поддържам акумулаторите в работно състояние доста повече от тези на познатите ми. Последният, който смених, беше на no name фирмата Accupower, и изкара над 8 г. Можеше и 9, ама нали взех новата кола и старата почна да се кара доста рядко от брад'четката ти и не ми се рискуваше да ми звъни за пътна помощ баш зимата tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 17:07
от max-2
Ако го заредиш на външно зарядно колата ще си помисли че много го зарежда и ще бутне напрежението още надолу tooth.gif stretcher.gif bash.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 17:18
от FearSoft
Може, не споря. Но поне ще съм направил едно циклиране, което не е малко cool.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 18:49
от BOz
FearSoft написа: 02 Окт 2024 15:12 Казвам, че напрежението му се вдига за 5 6 минути, дори без да бъде зареждано.
Как един здрав оловно-киселинен акумулатор може да има 12.2 Волта напрежение и да е зареден?

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 20:47
от slowtraveler
FearSoft написа: 02 Окт 2024 15:58 Така или иначе наближава студеното време
Обикновено в студено време напрежението се покачва - поне това забелязах при моите автомобили... Явно има температурна комепенсация..
BOz написа: 02 Окт 2024 18:49 Как един здрав оловно-киселинен акумулатор може да има 12.2 Волта напрежение и да е зареден
Ако го измериш веднага след отпадане на малко по-сериозен товар - химията и е нужно време 'да се размеси' (повърхностният слой на електролита и плочите)...

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 21:28
от BOz
slowtraveler написа: 02 Окт 2024 20:47 Ако го измериш веднага след отпадане на малко по-сериозен товар
Това е за секунди. И няма нищо общо преди палене, когато акумулатора е стоял на "празен ход", какъвто е случая.
FearSoft написа: 10 Сеп 2024 10:21 Преди стартиране, акумулаторът е на 12,2V
Обратния ефект е по-вероятно да се наблюдава в по-продължително време. Особено в случаите когато няма паразитен товар (откачен).
Иначе логически си прав, може да измериш и 10 Волта при 100% заряд под товар. tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 22:06
от slowtraveler
BOz написа: 02 Окт 2024 21:28 Това е за секунди. И няма нищо общо преди палене, когато акумулатора е стоял на "празен ход", какъвто е случая.
'Празният ход' е нещо относително... Аз бях меко казано удивен да установя консумация над 3А, когато бях решил да измеря консумацията 'в покой' :)
Явно машинката бе решила да стартира компютри и т.н... След минута и нещо си спадна на около 20мА :)

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 02 Окт 2024 23:58
от pavlan
Да се включа и аз в темата за краткия живот на 12V акумулатор в хибрида :)
След като установих че акумулатора на Ауриса е оригиналния и е точно на 11г и в покой дава 12.2V,
реших да не си пробвам късмета колко още ще изкара :)
Взех от Тойота също оригинален - срещу съответната сума разбира се и уж с 3г или 100к км. гаранция.
Новия дава 12.6 след ден престой. Стария си го пазя още за всеки случай tooth.gif

Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота

Публикувано на: 03 Окт 2024 09:08
от BOz
pavlan написа: 02 Окт 2024 23:58 Стария си го пазя още за всеки случай
Ами зареди го де. И той ще дойде до приблизително 12.6. Не го дръж на 12.2, че не е здравословно.
slowtraveler написа: 02 Окт 2024 22:06 Аз бях меко казано удивен да установя консумация над 3А
И това след поне 30 минути престой? Което и няма много значение, защото 3А няма как да смъкнат напрежението на зареден акумулатор до стойностите, за които говорим.