slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24
Моля да не изопачаваш думите ми...
Моля да четеш внимателно ............... горните два цитата са ориентирани към колегата gimara, не към теб, цитирам него, но ако влизаш така в спора резко нема проблем.
slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24
И това се опитвам да обясня от сума ти време..
Демек казваш, че няма значение, че са ОЕМ-ски - да си свирят, няма проблеми така ли? Е ако е така............. не ми се иска да ти пожелавам все ОЕм-ски части, като си купуваш да са с такова качество..............!!! Щото мен това не ме кефи, но ако на теб не ти пречи, за мен не е проблем разбира се.
slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24
Когато дадеш по-силно газ и правиш сериозно 'шумово замърсяване' - двигателя бръмчи (доста по-силно от скърцането на спирачките) това проблем ли е, или ефект?
За мен е проблем, какъв е ефекта??????Положителния ефект от свиренето? Сигурен ли си, че децибелите на свиренето на шитливите накладки са по-ниски от даване на газ при ускоряване, щото аз не превключвам на повече от 2200-2500 оборота,м?
slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24
Защото единият може да е ползвал моторна спирачка, друг - регенеративно спиране...
Искам на живо да ми покажеш, как ще спреш с моторна спирачка приятелю - на светофар,кръстовище на път без предимство в трафика до скорост НУЛА, без колата да изгасне, оставам настрани придърпването, както си караш ей така в градски режим с 50 км/ч - не говоря за повече.А да - може и да не си първа кола на светофара ами втора например - ей така САМО с моторната спирачка.
slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24
В уравнението вкарай и темпото за спиране - до каква температура се нагряват спирачките... Защото ако спираш по-леко и продължително преди редки светофари, спирачката ще има време да се охлажда по-дълго време
Типично за тоя форум - от 9 дола вода, но не падаме по гръб...........................................аз ти казвам, че без значение леко или силно натискане, без уравнения и т.н. практиката показва, че ако са качествени накладките свирене няма, мога да ти го напиша на английски или немски.
slowtraveler написа: ↑03 Фев 2025 11:24
Като причина за неразбирането ти предполагам е и факта, че явно не си разбрал какво представлява повърхностният слой на накладките... Ти го 'подготвяш' при разработката на спирачките - така, че да се е 'поизпекъл', но не и 'изгорял' - достигаш определена структура на този повърхностен слой... И при по-нататъшната употреба този слой си се поддържа - ти износваш най-горната му част, но загряването при обичайното шофиране подготвя по-долната/дълбоката му част и тя става отново с добрата структура и е готова, докато бъдат износени слоевете над нея - това е непрекъснат процес...
Който обаче може да го промениш ако в даден момент промениш начина на използване на спирачките - можеш да ги 'изпечеш' и т.н. и т.н... Като всяко едно от горните действия може да промени резонансната честота и да доведе до свирене на спирачките...
Теоретично много добре казано, описани са процеси и всичко, като по учебник , адмирации, и? Слоеве , уравнения, различни стилове на спиране - (факт, които дори колегите с НОВИ автомобили описват и колкото и теории да развиваш, ФАКТИТЕ са налице) и за теб е нормално, а на базата на всичката тая теория, която си написал и която в никакъв случай не отричам, не ти ли се промъква мисълта за например дефектна партида от гледна точка на шум например, занижен качествен контрол входящ в завода, изходящ за производителя на накладките, нали не ме караш да си мисля, че купувайки си ЧИСТО нов автомобил е нормално да си мисля, че е ОК да му скърцат и свирят накладките? Едните вият от чисто нови, другите се държат перфектно от чисто нови до 68 хилядния си километър, моя стил на каране е еднакъв, както преди 10 години, така и преди година , така и сега, и?