Страница 5 от 7
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 20:13
от nasko_jarti
► Виж съдържание
Офтопик
Влагата от въздуха кондензира върху изпарителя, стича се по ламелите и те така излиза по- сух въздух.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 20:24
от Ивайло Димов
► Виж съдържание
Офтопик
Не е вярно това ,имаш течение на въздуха от вън на вътре .При студена кола и студен въздух отвън тва е напълно достатъчно за да издуха запотяването.Да не говорим че фреона при отрицателни температури и ниско атмосферно налягане не се компресира .
Тествал съм 5-6 коли и времето за обдухване е еднакво с компресор и без .
Все едно да изкараш хладилника си на студа на терасата и да очакваш да работи
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 20:33
от mapamop
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 20:02
Искам да обясниш как изсушава влагата пуснатият климатик?
Имам дехидратор/влагоизсушител/влагоабсорбатор на ток в кухнята. В него има вентилатор, хладилен компресор и датчици за влагата и температурата в помещението. Когато отчетената влага е повече от зададената се чува компресора да включва. Това му е принципа на работа. Мини около 5-6 януари, като го дават кучешки студ в Русе и ще ти покажа как се пуска компресора на -10 ако стане толкова с това кално време. И си се усеща как се спъва мотора от компресора и тръгва студ към предното стъкло.
В сервизното не помня да пише че ако "е много студено навън" компресора не тръгва. Няма такава логика в компютъра на климатика. Има логика да не обледени някой радиатор, да не гръмне някоя тръба от свръхналягане, или компресора да не работи на подналягане ("на сухо"). Температурата навън, в купето ги взема предвид да си вземе решение кога и колко да държи пуснат компресора, за да постигне целевата температура. Знаеш че проклетия климатик го следя от години вече с разни уреди и диагностики и съм сигурен че си пуска компресора и на сериозен студ. Да за малко, може би около минута но го пуска.
Майстора ти може да се смее на каквото си поиска - негова си работа. Но не е прав. Или е останал със знанията и опита от преди 30 години в ерата на Москвичите и наборите им западно производство.
В случая има заседнала клапа за рециркулацията, или неработещ/блокирал актуатор на тая клапа.
Конструктивно има рамо на оста на клапата, има и второ рамо на моторчето което я мести. Има и кабели за захранване и комуникация към него. Моторчето е със метални писти на енкодера вътре, и се съмнявам да е в него проблема. Трябва много да е клеясало или да са му свършили четките, или да е заварено самото моторче за да вдигне гтешка 42. По-скоро са кабели или разместени рамена към клапата. И това се вижда с бутане на бутона и гледане в отвора на махната жабка. Но наляхме още 1 страница кал, да чоплим законите на темодинамиката (ако не се лъжа за името) и бръмбарите в главта на някой си климатичар.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 20:44
от Ивайло Димов
► Виж съдържание
Офтопик

Това е у вас където температурите са винаги положителни .И абсорбатора ти за влага не е с фреон .На къв език тря ви се обясни ,че фреона при ниски температури не се компресира ,и е безполезен през зимата .За къв чеп пускате тоя компресор ,след като хладилният агент е неефективен .Наливате от пусто в празно .Аз съм питал ,разпитвал хора занимаващи се с това от 20 години ,включая и такива дето се занимават с поправка на хладилна и климатична домакинска техника.
Компресорите им работят на различен принцип ,тези в колите са съвсем друга бира .Единственото общо между тях е фреона и маслото .
Тва все едно климатичар да ти обяснява сървърни конфигурации и как работят
Ти се бориш с една климатична система хората всеки ден с по няколко на различни автомобили.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 20:59
от mapamop
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 20:44
абсорбатора ти за влага не е с фреон
Влагоуловител Rohnson R-9920
Компресор с екологичен охлаждащ газ – R-290. R отпред мисля да е от групата на фреоните?
Климатика ми е навън на терасата. Във вътрешното тяло няма реотани...
Как топли тогава в студа? Едва ли нагрява вода че да я налее по тръбите.
Тия дни ще се опитам да намеря документацията на тойотския климатик, която четох преди време и ще ти я пратя по пощата разпечатана на хартия, ако я намеря. Да си я четете с майстора.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 21:02
от Ивайло Димов
► Виж съдържание
Офтопик
Различен принцип на работа имат различните компресори .
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 31 Дек 2024 21:07
от wizarda
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 20:44
За къв чеп пускате тоя компресор ,след като хладилният агент е неефективен .Наливате от пусто в празно .
При вагените не знам как е, но при японски коли, при завъртане на позиция подсушаване на предно стъкло климатика тръгва сам, а не го пускам отделно

. И това е решение на конструкторите. По-нагоре се обясни и, че при загряване въздуха може да носи повече влага. При охлаждане от изпарителя въздуха освобождава част от влагата.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 01 Яну 2025 16:23
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
Ивайло Димов написа: ↑31 Дек 2024 22:52
Колеги не сравнявайте круши със сливи ,принципа на работа на термопомпата няма нищо общо с обикновена климатична система .
Отново абсолютно грешно твърдение... Принципът е абсолютно еднакъв - обикновената климатична система е обикновена термопомпа, която премества топлина от един топлообменник към друг... И на която след 'преместването' на топлината с фреон, има работни 'медии' в двата края въздух/въздух (топлообменници фреон/въздух)......
Така е и при автомобилите, и при повечето климатични системи... Да, това, което наричат термопомпи вътре си е обикновен 'климатик', на който често външните топлообменници не са
фреон/въздух, а фреон/вода и т.н... Но разликата е в топлообменника, a а не в принципа...
И да - ако изходящата вода на термопомпата е с температура под температурата на оросяване в стаята, конвекторите ще кондензират, абсолютната влажност в стаята ще бъде понижена (въздухът изсушен), а относителната влажност в стаята ще стане близка до 100%...
Учудва ме, че изискваш допълнителни разяснения, след като в предходното мнение ясно обясних защо климатикът изсушава когато работи... А той на старите автомобили работеше при положителни температури, а на по-новите съм наблюдавал редовно включване на компресора и при малки отрицателни температури. Вероятно поради различни фреони - не знам и не съм се интересувал. Просто ми прави впечзтление, че климатика на Опела 1999г се включваше над около +2С, докато и на Джипа, и на Кашкая усещам компресора на климатика включен и при някакви отрицателни температури... А включи ли се компресора - влажността намалява освен ако външният въздух е МНОГО сух...
Това надявам се ще ти обясни нещата..

Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 10:39
от mapamop
! | Съобщение от: mapamop |
Изтрил съм безсмислената кал от темата, буламача го пожалих и само е скрит да не пречи. Темата е отключена, но ако я разкаляте наново ще я заключа, без значение от писъците които ще се разнесат. |
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 11:04
от max-2
Вчера беше -1 градуса, системата на ауто, компресора не светеше. Натиснах бутона предно стъкло и компресора тръгна. Снимах клипче, но е дълго. Това са части от него. Колата е с електрически компресор само за охлаждане.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 12:47
от pivaylov
Свалих долната жабка и при смяна на режимите за обдухване /към глава и крака; само към крака; само към глава и т.н/ моторчето се мести /Снимка 1/. При натискане на бутона за рециркулация обаче не се случва нищо и тази клапа не се мести /Снимка 2 - примерна е от интернет/. Въпросът ми е може ли да се размине без разглобяване на таблото и бихте ли ми препоръчали сервиз за гр. София? Поздрави
Снимка 1 -
https://ibb.co/5F9KZ5R
Снимка 2 -
https://ibb.co/C2yM5Vn
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 13:00
от mapamop
pivaylov написа: ↑03 Яну 2025 12:47
Въпросът ми е може ли да се размине без разглобяване на таблото
По-скоро не. Освен ако не са откачени рамената на клапата и с два пръста да успееш в тъмното и тясното да го наместиш.
Таблата на тия коли се свалят лесно и без последствия. За разлика от "немските глупости на търкалета" и френските извращения със сервиза.
Вариант е да си огледаш нещата с някое огледалце за кухини, или ендоскоп. Но това е колкото да видиш какво е. После пак няма особено полезен ход за без сваляне на таблото.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 15:26
от Hursa
► Виж съдържание
max-2 написа: ↑
Вчера беше -1 градуса, системата на ауто, компресора не светеше. Натиснах бутона предно стъкло и компресора тръгна.
Нормално е да не се включва компресора - все пак е настроен на 24 градуса (задавате температурата в купето), а климатика в случая е само охладител. Когато включите функцията да се обдухва предното стъкло - тогава се включва и осушаването на въздуха, а това става с климатика (компресора, в случая с работата на изпарителя, там фреона трябва да кипи и да се изпарява). Ако обаче е много ниска вътрешната (в купето) температура (а вероятно в случая е поне около 5 6 градуса, може дори да е около 10) - може да не се включи компресора. Ако е ниска температурата, близка до 0 градуса - то за да работи изпарителя - трябва температурата на изпарение на фреона в изпарителя да е отрицателна. (Той е относително компактен, по сравнение с топлообмениците на домашните климатици - затова трябва да поддържа относително по-голяма температурна разлика спрямо въздуха, който преминава през него - за да работи с достатъчна производителност.) Така повърхността му е с отрицателна температура и влагата от въздуха, който преминава през топлообменика - се отделя във вид на скреж (даже не плътен лед, а "кристализира" във вид подобен на гъсто разположени "игли") - за това бързо ефективността на топлообменика се губи, повърхността се топлоизолира от този скреж, а и все по-малко въздух започва да преминава през него (пак поради запълване на пространството между топлообмените повърхности със скреж). (Когато работи като осушител на въздуха - влагата трябва да кондензира върху тази повърхност и конденза да се стича и извежда през дренажа, освобождавайки топлообмените повърхности на изпарителя. В случая не може, затова тази функция под определена температура в купето може да не се задейства.) Но има и друго - фреоните са различни видове, с различен работен температурен диапазон - в случая климатика е само охладител, няма нужда да се използва фреон с много ниска температура на кипене (при налягането в изпарителя) - затова също под определена температура може да не се включи компресора, защото няма да има кипене, т. е. няма да работи системата. (Климатика все пак не е само компресора, а цялата система, с изпарителя, кондензатора и дроселиращия "терморегулиращ" вентил.) Също така, при много ниска температура - абсолютната влажност във въздуха (дори при 100% относителна) е много ниска, затова ако се загрее този въздух до приемлива за загряване на купето температура (в случая, както е настроен на 24 градуса, когато купето и двигателя се загреят - вероятно въздуха, който се загрява от топлообменика с антифриза от двигателя ще е с около и над 27 градуса) - ще е с много ниска относителна влажност - достатъчна за да осуши (или размрази, ако е заскрежено отвътре и осуши, в случая скрежа до голяма степен директно ще се изпарява) обдухваното стъкло. (За да има бързо осушаване е желателно въздуха не само да е относително сух (интензифицира се дифузията на водните пари), а и с относително висока температура спрямо температурата на капките (или скрежа) по стъклото, защото при изпарението (осушаването и в случая) се поглъща значително количество топлина и за да е интензивен процеса трябва да се предаде бързо към повърхността на капките, затова температурната разлика е желателно да е голяма. Важно е и въздуха се движи интензивно около капките (принудителна конвекция), за да предава тази топлина, както и да отнася отделящата се от повърхността и пара и да освобождава повърхността за да продължава интензивно да се изпарява - затова, като се включи тази функция за обдухване на стъклото - вентилатора се включва на максимума си.)
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 18:17
от max-2
Благодаря, но не питам защо и как, а исках да покажа, че може да работи климатика и при минусова температура на спорещия колега по-горе. В купето също беше студено, все пак цяла нощ е била навън колата . Входящия въздух минава първо през климатика и после през парното, така че вътрешния кломатичен радиатор си е все студен поне до стопляне до 10-15 градуса в купето.
Запотяване на стъкла
Публикувано на: 03 Яну 2025 18:35
от Hursa
Да разбрах, че репликата е за него. Но е важна температурата в купето. А за нея не сте показали отчет.

Поработил е двигателя - затоплял е макар и за кратко купето. Дори самите тела на пътниците затоплят купето - все пак обема му е доста малък (вижте как се топлят рибарите през зимата). (А ако и слънчево - в купето може да е доста топло.) Важна и настройката на тази функция на климатика - включването и, действително би осушавала въздуха преминаващ през изпарителя, в процеса при който влагата се отлага по-топлообменика и в последствие, когато купето се позатопли ще започне да се топи, но все пак ефективността на това ще е малка, друг производител може да си го спести.