Страница 5 от 53

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Авг 2021 22:01
от dimkaraganchev
Нефтът никога няма да свърши.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Авг 2021 22:16
от Hursa
Дори слънцето ще спре да "свети" някога, да видим тогава как ще зареждат електричките екологично smile.gif
Какви са отличията между батериите на нисан лайф и на зое?

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Авг 2021 22:27
от ufer
Тогава ще минем на човешки метан, получен от 20-30 милиарда пръдльовци...😂

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 25 Авг 2021 22:46
от slowtraveler
Hursa написа: 25 Авг 2021 19:56 Намирали ли сте, как протича зареждането (може би графики) при т. н. "бързи зарядни станции", при зареждане с големи мощности
Ами 50кВт си е голяма мощност, ама 70к.с. не са някаква голяма мощност за ускорение tooth.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 08:36
от Hursa
Но има доста модели ел автомобили с мощности 10 пъти по 50 кВт, а и повече. Дори такива не регенерират с мощност до 50 кВт, а доста по-малко (поне до колкото знам, но може и да не е вярно). А пишат за зареждане с мощности 250, 500, дори 800 кВт. Колегата може да сподели - колко е при зое, то е 80 100 кВт и може да зарежда с мощност до 50 кВт. (А 50 кВт мощност могат да дадат значително по-голямо "отрицателно" ускорение по сравнение с "положителното" и разликата бързо се увеличава със скоростта.)

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 09:05
от slowtraveler
Май бъркаш режим разреждане с режим зареждане на батериите.... 80кВтч батерия трудно ще я заредиш с повече от 50кВт... Докато механичните спирачки на обикновен лек автомобил могат лесно да надминат 1000кВт :)
Няма как да дадеш 'значително по-голямо отрицателно ускорение в сравнение с положителното' - при градска скорост са практически еднакви - делът на сумата от другите съпротивления е незначителен - ускорението е за сметка на върнатата или добавена енергия..

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 10:18
от Hursa
Не е ставало дума за механичните спирачки, а за регенерацията. Това, че ел двигателя отдава до 80 кВт не означава, че батерията е 80 кВтова. Дори при градско - другите съпротивления съвсем не са така пренебрежими, а и не ставаше въпрос само за градско smile.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 10:24
от slowtraveler
Hursa написа: 26 Авг 2021 10:18 Това, че ел двигателя отдава до 80 кВт не означава, че батерията е 80 кВтова
Разбира се - обикновено капацитета на батерията е доста по-малък от максималната мощност на автомобила... Затова и мисля съвсем точно споменах мерните единици и какво имам предвид...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 10:33
от Hursa
Всъщност е точно обратното, мощността на батерията надхвърля номиналната мощност на ел двигателя на ел автомобила (поне би трябвало да бъде така). И колкото е по-голяма, толкова повече. smile.gif

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 10:50
от biro
Абе Hursa, какво говориш? Мощност на батерията? Основен параметър на батерията е капацитетът за съхранение на ел.енергия. Сега да си припомним мерните единици:
Мощност - W (за електрическа мощност се изразява чрез произведение на тока и напрежението), производни mW, kW, MW
Енергия - Wh (изразява мощността за единица време - h е час), производни kWh, MWh

Не е ясно за каква мощност на батерията говориш. Да сравняваш капацитет с мощност е невъзможно, трябва да вкараш и времето в сравнението.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 10:55
от Hursa
Мощността си е мощност. Ставаше дума само за мощност - мощност при регенерация, зареждане, отдаване. Мощността, която се смята за безопасна за функционалността, продължителната и функционалност. В общия случай - при зареждане и отдаване се различават значително. Капацитета аз не съм споменавал (Вт, както и Вт*ч - също не са единици за капацитет), споменах енергоемкостта.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 10:59
от BOz
slowtraveler написа: 26 Авг 2021 09:05 Май бъркаш режим разреждане с режим зареждане на батериите.... 80кВтч батерия трудно ще я заредиш с повече от 50кВт...
Hursa от една страна е прав, а от друга не.
Примерно точно това изречение не е абсолютно коректно, защото една 80кВтч батерия може да си се зарежда с 200кВт без проблем.
И въпросът тук за мен е малко хибриден. Аз бих попитал - защо на зарядна станция един автомобил може да се зарежда с 200кВт, а самия той самостоятелно при регенерация е ограничен до 60кВт, примерно? Очевидно батерията може да понесе да кажем 3C заряд, но в регенерация не го правят, а само на зарядна станция. Има отговори на този въпрос, но на мен не ми допада. :whistle:

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 11:01
от Hursa
Какви са отговорите? Все пак зареждането - с висока мощност, може да бъде за няколко десетки минути, а регенерацията е секунди.

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 11:17
от slowtraveler
BOz написа: 26 Авг 2021 10:59 защо на зарядна станция един автомобил може да се зарежда с 200кВт
Ами това е пикова мощност, в определен диапазон на батерията, и за определено време...
Както виждаш - голяма част от електромобилите са предвидени за зарядна станция 25-50кВт..
Колко е пиковата регенерация - не знам - демонстрираните режими са повече съобразени с комфорта и удобството - вероятно при натискане на спирачка регенерацията се увеличава още над тези в 'режимите'...

Електрически коли, но Не от ТОЙОТА

Публикувано на: 26 Авг 2021 11:53
от Hursa
Би трябвало да се увеличава, може би при всички ел автомобили. Но до колко. Обикновено не се споменава, но аз намирам доста скромни числа.