1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
До колкото разбирам -
При по-високи обороти се влошава КПД на дигателя. Влошава се както термичното КПД, така и загубите от триене (най-значими бутало (сегменти)/цилиндър). За да се компенсира влошеното КПД се подава относително по-голямо количество гориво - за да се получи изискваната изходна мощност от ДВГ. И сумарно - в резултат на това - температурата, както и количествата на "отработените" газове са относително по-големи. Но това е да се създадат по-благоприятни условия за по-ефективна "пасивна" регенерация. Тя "работи" постоянно - при почти всички режими (не бива "запускана" специално, затова е и "пасивна"). Но се различава по ефективност (при различните режими).
Запуска на "активна" регенерация зависи от логиката заложена в "бордовия компютър" (за съжаление, до колкото знам, при никой модел не може да бъда запусната по желание на водача и рядко има индикация). Когато установи значително увеличаване пада на наляганията измерени пред/след ДПФ - свидетелствуващо "задръстване" - започва да следи условията на експлоатация. Вероятно пак се следят оборотите - да бъдат не много ниски и относително постоянни - това е като сигнал за "бордовия компютър", че евентуално автомобила няма да спира скоро и че евентуално се движи извън града. Така се "предполага", че запуснатата "активна" регенерация (евентуално) няма да бъде прекъсната и ще бъде изпълнена изцяло. Както и че повишените емисии при този процес - (евентуално) ще бъдат "отделени извън града".
При по-високи обороти се влошава КПД на дигателя. Влошава се както термичното КПД, така и загубите от триене (най-значими бутало (сегменти)/цилиндър). За да се компенсира влошеното КПД се подава относително по-голямо количество гориво - за да се получи изискваната изходна мощност от ДВГ. И сумарно - в резултат на това - температурата, както и количествата на "отработените" газове са относително по-големи. Но това е да се създадат по-благоприятни условия за по-ефективна "пасивна" регенерация. Тя "работи" постоянно - при почти всички режими (не бива "запускана" специално, затова е и "пасивна"). Но се различава по ефективност (при различните режими).
Запуска на "активна" регенерация зависи от логиката заложена в "бордовия компютър" (за съжаление, до колкото знам, при никой модел не може да бъда запусната по желание на водача и рядко има индикация). Когато установи значително увеличаване пада на наляганията измерени пред/след ДПФ - свидетелствуващо "задръстване" - започва да следи условията на експлоатация. Вероятно пак се следят оборотите - да бъдат не много ниски и относително постоянни - това е като сигнал за "бордовия компютър", че евентуално автомобила няма да спира скоро и че евентуално се движи извън града. Така се "предполага", че запуснатата "активна" регенерация (евентуално) няма да бъде прекъсната и ще бъде изпълнена изцяло. Както и че повишените емисии при този процес - (евентуално) ще бъдат "отделени извън града".
Последно промяна от Hursa на 24 Мар 2022 13:27, променено общо 2 пъти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Всъщност идеята на такъв тип каране в извънградски режим е ,че при пасивни регенерации температурата в ДПФ не надвишава 350 градуса .За това се водят пасивни и имат профилактичне цел ,активните по скоро спадат към работа на ДВГ в авариен режим .Само градско каране просто скъсява живота на ДПФ многократно
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- krasengn
- Мнения: 1421
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
За да се върнем към името на темата, за двигател 1ND-TV 1.4
Той e дизел Common rail, но няма DPF, само катализатор. IМоже ли да чуем разсъждения за неговата работа в различни режими. Кои са полезни и кои вредни за неговото състояние и дълготрайност?
Той e дизел Common rail, но няма DPF, само катализатор. IМоже ли да чуем разсъждения за неговата работа в различни режими. Кои са полезни и кои вредни за неговото състояние и дълготрайност?
Polski Fiat 125p (1980) --> VW Passat 1.8 RP (1990) --> Toyota Corolla Hatch 1.4 D-4D MMT (2005)
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
За различните режими - "модерен" common-rail дизел, всичко важи.
За "няма DPF" - по-новите имат.
За "няма DPF" - по-новите имат.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Всички дизели обичат средни обороти(далеч от критични) и натоварване, без промяна на режима... Това важи от старите бракми, до най-новите.. Загледайте се кога не димят старите автомобили.
Плавно загряване, докарване и вкарване в режим и от там - не пипаш газта. И по възможност - никакво гасене - тогава е вечен
Плавно загряване, докарване и вкарване в режим и от там - не пипаш газта. И по възможност - никакво гасене - тогава е вечен

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Това не е темата за 4A-FE(/де да знаеш, може и GE да еИвайло Димов написа: ↑27 Мар 2022 11:39 Преди седмица спирам да си взема кафе и гледам на един паркинг една вишнава Карина 1996 фейслифтова 1.6 16V ...

gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Всъщност защо в темата се обсъжда единствено дпф и активната му регенерация, като причина за попадане на гориво в маслото. Според мен – това съвсем не е най-вероятната възможност. Гориво може да попадне поради недобре работещи дюзи (или задържали отложения) – поради не доброто му разпръскване и поради това – влошено изгаряне. Може поради намалена компресия, износени сегменти и в резултат на това – лошо изгаряне. Но може двигателя и да е наред и пак да попада гориво в маслото (в смисъл - да попада значително количество, много малки количества си постъпват винаги) в резултат на начина му на ползване. Например - поради предимно „градска” експлоатация. Ползването на автомобила предимно на къси разстояния. Продължителна работа на празен ход при всекидневни задръствания. Така двигателя работи предимно студен и недостига работната си температура, впръсква се сравнително по-голямо количество, част от разпръснатото гориво се разтваря в масления филм, част от него не изгаря добре поради по-ниските температури в края на такта на компресията. Може да е и комбинация от причини – например предимно „градска” експлоатация и не добре работещ или въобще неработещ термостат – в резултат на това, ниска температура на двигателя, особено зимата. Не добре работещ ЕГР също може да влошава запалването и изгарянето при някой режими, особено при прогряването на двигателя.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 536
- Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
- Местоположение: София
- Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
- Получена благодарност: 5 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Защото...
1:
На 13 Февруари (още зима)
На 15 Февруари:Ники Пловдив 58 написа: ↑13 Фев 2022 20:34 Здравейте, колата ми е Тойота Урбан Круизер D4D 1,4 дизел 2009 г.около 200000 км от Швейцария внос.ослужих я,масла филтри ,ремък.Масло ДВ Кастрол 5w30.
Един вид, силно се предполага, че колата е карана градско (на неопределени разстояния, ама все пак) във студено време - силно предполагаемо за момента само във такова време.
2:
https://www.toyodiy.com/parts/p_E_2009_ ... _8401.html
...колата 99.99999% има DPF.
Всъщност, впредвид:
...направо си има.Ники Пловдив 58 написа: ↑15 Фев 2022 20:58 Аспуха си е пак абсолютно чист както си беше и в градското абсолютно без никакво черно.
Та:
https://toyota-club.net/files/faq/21-07 ... ine_en.htm
По-забавно:The super-late post-injection mode, which appeared along with the particulate filter, leads to the fact that part of the fuel flows into the crankcase and significantly increases the oil level (up to certain limits is considered normal operation - TSB instructs to clarify this to the owners). Subsequently, the diesel fuel evaporates, but for the the mechanical part of the engine working on a liquefied oil-fuel mixture is not very useful, and the oil deteriorating is faster. In the event of regeneration failures or malfunctioning injectors, the oil level exceeds all permissible limits, requiring intervention.
• EG-1006 "Change of 1ND-TV engine oil capacity" (22.09.2011, the capacity of lubrication system has been reduced by about half a liter (apparently, as a reserve for the fuel draining into the crankcase))
Има си прецедент.• EG-0040T-0611 "1ND-TV Euro IV - Engine oil level is too high - DTC P252F" (24.08.2012)
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Може да е причина, но не е единствена. И според мен - дори не е най-вероятната.
"Subsequently, the diesel fuel evaporates, but for the the mechanical part of the engine working on a liquefied oil-fuel mixture is not very useful, and the oil deteriorating is faster."
Дизеловото гориво, особено разтворено в маслото - на практика се изпарява много слабо (при условията в картера). И макар то да влошава малко по-слабо качествата на маслото (допустим е по-голям процент разтворен в маслото), за разлика от бензина - то ако започне да попада, на практика само се "натрупва" с работата на двигателя.
"Subsequently, the diesel fuel evaporates, but for the the mechanical part of the engine working on a liquefied oil-fuel mixture is not very useful, and the oil deteriorating is faster."
Дизеловото гориво, особено разтворено в маслото - на практика се изпарява много слабо (при условията в картера). И макар то да влошава малко по-слабо качествата на маслото (допустим е по-голям процент разтворен в маслото), за разлика от бензина - то ако започне да попада, на практика само се "натрупва" с работата на двигателя.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: 06 Апр 2006 14:36
- Местоположение: Sf
- Получена благодарност: 4 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Колеги, няколко човека от форума ме търсиха по темата с ДПФ филтъра и по конкретно как да си пуснат регенерацията през лаптопа и ТЕХСТРИМ
Ето систематизиран отговор на база прочетена документация и личен опит.
1. Изчиствате грешката
2. палите колата и загрявате охладителната течност до 75 градуса.
3. Подавате команда за Принудителна регенерация и потегляте .
Карате с скорост между 65 - 100 км и 2000 оборота на 3-та предавка и наблюдавате температурата на входа на ДПФ , както и Статуса на ДПФ
Статуса има 3 състояния ( Ready, Operate, Compl )
В началото е Ready,.. Когато температурата на входа достигне 250 градуса преминава в Operate, и започва регенерацията. започва да отброява проценти на регенерация и ако е успешна след 10 минути статуса става Compl.
По врене на регенерацията температурата става 400-450 градуса минимум.
Важно:
Ако след 35 мин продължителност на регенерацията Тя все още не е завършила то Тя се прекъсва и не е възможен запуск за следващият 1 час .а статуса преминава отново в Ready.
Това означава че или филтъра е много зле , или има запушени тръбички на вакуумният датчик . Това са двете тръбички от двете страни на ДПФ филтъра.
Правил съм проверка и отпушване на моят като от към страната на вакуумният датчик след разкачване на маркучетата с тънка и жилава тел 1.5мм съм прокарвал до ДПФ филтъра и да влезе до упор. Което е знак че е опряла някъде вътре в керамиката.
Другото което е важно ако по време на движение по време на регенерацията се наложи да намалите и температурата на ДПФ почне да спада и това продължи 3 мин. то тя се прекъсва и следва 1 час без възможност за активиране или самоактивиране. Ако шофирането продължава то след 1 час ще се самоактивира.
Ето систематизиран отговор на база прочетена документация и личен опит.
1. Изчиствате грешката
2. палите колата и загрявате охладителната течност до 75 градуса.
3. Подавате команда за Принудителна регенерация и потегляте .
Карате с скорост между 65 - 100 км и 2000 оборота на 3-та предавка и наблюдавате температурата на входа на ДПФ , както и Статуса на ДПФ
Статуса има 3 състояния ( Ready, Operate, Compl )
В началото е Ready,.. Когато температурата на входа достигне 250 градуса преминава в Operate, и започва регенерацията. започва да отброява проценти на регенерация и ако е успешна след 10 минути статуса става Compl.
По врене на регенерацията температурата става 400-450 градуса минимум.
Важно:
Ако след 35 мин продължителност на регенерацията Тя все още не е завършила то Тя се прекъсва и не е възможен запуск за следващият 1 час .а статуса преминава отново в Ready.
Това означава че или филтъра е много зле , или има запушени тръбички на вакуумният датчик . Това са двете тръбички от двете страни на ДПФ филтъра.
Правил съм проверка и отпушване на моят като от към страната на вакуумният датчик след разкачване на маркучетата с тънка и жилава тел 1.5мм съм прокарвал до ДПФ филтъра и да влезе до упор. Което е знак че е опряла някъде вътре в керамиката.
Другото което е важно ако по време на движение по време на регенерацията се наложи да намалите и температурата на ДПФ почне да спада и това продължи 3 мин. то тя се прекъсва и следва 1 час без възможност за активиране или самоактивиране. Ако шофирането продължава то след 1 час ще се самоактивира.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 19 Апр 2024 21:46
- Местоположение: Попово
Нафта в маслото на Тойота аурс
Маслото на Тойота аурис-дизел 1.4, 90к.с. е сменено . На 3000км. Светна индикатора "внимание " и изписа oil maint.отдолу и знак " ключ" . В сервиз ни обясниха, че компютъра прави грешки и го занулиха. Това се повтори след няколко дни. Пак го занулиха. Но след два дни лампата пак светна. Провери се ДПФ да не е задушен, показателите показаха, че е в норма. Проверих ме маслото и се установи, че е малко над нормата, около 0.5л. Като се източни 0.5л. От маслото триъгълника угасна. Съмнявам се за теч на нафта в маслените магистрала от ГНП. Ще се радвам, ако някой може да сподели какъв може да е проблема?
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
1.4 1ND-TV - Повишаване нИвото на маслото в двигателя ?
Ако бяхте ползвали търсачката бихте видяли тази тема, в която е преместено мнението Ви...
Моля прегледайте я и вижте дали няма да намерите готов отговор на Вашият въпрос
Моля прегледайте я и вижте дали няма да намерите готов отговор на Вашият въпрос

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта