Страница 5 от 8

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 22 Дек 2018 21:07
от slowtraveler
Не че нещо, но при здрав разпределителен механизъм фазата между задвижването на разпределителните валове и коляновия вал е константа (имам предвид точно задвижването, защото системите за променливото газоразпределение могат да променят ъгъла между задвижването и самият вал)...
Кислородните датчици определят общото подаване на гориво (бедна/богата смес), но не са толкова 'бързи', а и няма как да определят на кой цилиндър в момента измерват газовете, защото там вече газовете са смесени...
За налягането на газовете в изпускателната система - може, но не виждам защо биха усложнили системата, при условие, че информацията от коляновият вал е повече от достатъчна за изравняване на диаграмите на цилиндрите...

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 22 Дек 2018 21:12
от Ники Петков
На теория се въртят заедно, но когато някой от цилиндрите бута по-слабо или не гори изобщо на осцилоскоп като гледаш сигналите се получават един пулсации, които улавя компютъра и виждаш как двата сигнала леко се изместват един спрямо друг. Може би аз не го обяснявам както трябва за което се извинявам.

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 22 Дек 2018 21:19
от Ники Петков
А кислородните датчици са бавни да, но от тях се взема средно аритметично на карткотрайната корекция и се получава дълготрайната, която от своя страна колкото повече данни има толкова е по-точна. Говоря за адаптациите. При дизелите това няма голямо отношение.

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 22 Дек 2018 21:32
от Ники Петков
Мале, то след малко ще започнем да проектираме вече погребана технология, усложнена до мазохизъм ДВГ :) След 10 години, когато подкараме теслите ще разказваме на внуците с носталгия: Знаеш ли имаше едни много вредни и мръсни двигатели на нафта, бензин, олио галоши и какво ли не с които ви отровихме планетата, но вие сте по-умни от нас и ще измислите начин да я възстановите... Или грубо казано ние се изсрахме, сега вие почистете. А Тесла бог да го прости измисли трифазния ток и двигател преди има няма 130-140 години. Но пустото черно злато и човешка алчност...

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 22 Дек 2018 22:58
от Hursa
Благодаря!
► Виж съдържание
А как "процедира компютъра" (какъв е алгоритъма), след като се установи отклонение. Коригира „времето” на дюзата, след като се натрупа отклонение над определен праг. „Пропорционално” на отклонението и спрямо въведените данни за конкретния „екземпляр” дюза (тези данни участват ли в последствие или са само първоначални). Или е някакъв по-сложен алгоритъм.

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 09:56
от Ники Петков
Като цяло е сложно, аз самия не съм задълбавал чак толкова навътре в нещата. Простичко казано ако инжектора е позапушен увеличава инжекторното време, или ако е поразбит го намалява. Стойности до към 2- 2,5 не бива да ви плашат. Виждал съм коли с корекции до 3 и си работят двигателите нормално. Например моята печка като е студена показва до 1,5 на някои инжектори, като загрее на 90 градуса стават по около 0,2- 0,3. Ако инжектора се спомине двигателя или ще работи без един цилиндър или по време на работа на празен ход ще прекъсва или няма изобщо да запали, зависи как точно е умрял. :cheers:

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 10:00
от Ники Петков
Ядрени реактори ще произведат енергията, а не въглища blush.gif

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 11:33
от Hursa
Ники Петков написа: 23 Дек 2018 09:56 Простичко казано ако инжектора е позапушен увеличава инжекторното време, или ако е поразбит го намалява.
E за това бих се досетил, мисля. А и го написахте в първата реплика по темата smile.gif .
► Виж съдържание
А уместно ли е, да пренаредим инжекторите в двигателя.
При монтаж на употребяван инжектор - също ли се въвежда кода му (същия "код", когато е бил нов).

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 12:06
от mfandakov
Пренареждането е само след като се въведат коригиращите кодове,за употребяван инжектор в добро здраве минат след стенд разбира се кодът е заводският.
Но след рециклиране се дава нов код генериран при минаването през стенда.

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 13:50
от Hursa
mfandakov написа: 23 Дек 2018 12:06 Пренареждането е само след като се въведат коригиращите кодове,за употребяван инжектор
A ако се въведат кодовете, като за нови. Компютъра няма ли да стигне до корекциите до които е стигнал и преди пренареждането, но вече и с корекции съобразно условията в другия цилиндър в който е монтиран инжектора?
(Предполагам - корекцията зависи не само от работата на инжектора, а и от условията в цилиндъра в който е монтиран. Например - ако има повишени утечки на газове от цилиндъра - няма ли алгоритъма "да се опита" да ги компенсира с подаване на по-голяма "порция" гориво. Поне при дизелов двигател.)

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 14:06
от mfandakov
Hursa написа: 23 Дек 2018 13:50 Компютъра няма ли да стигне до корекциите до които е стигнал и преди пренареждането
Ако не са с много големи отклонения.... може и да стане.
Аз лично не съм пробвал,при положение че горе долу съм наясно с принципа им на действие не бих причинил това на DPF и катализатора си.

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 14:17
от Ники Петков
Считай кода за Грубо, а корекцията на компютъра за фино. Тази опция е дадена на компютъра заради различните нафти и износването на инжекторите.
:cheers:

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 14:31
от Hursa
Съгласен съм. Но как алгоритъма ще "разбере" - дали понижаването на усилието при работния такт на конкретен цилиндър е в резултат на отложения в инжектора му или в резултат на повишили се утечки от цилиндъра. Или искахте да кажете, че корекциите са възможни само в много тесен диапазон. Но все пак при пренареждане на инжекторите - до пренареждането алгоритъма сам е "стигнал" до достигнатите корекции за всеки инжектор. Няма ли да стигне отново до подобни корекции?

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 17:53
от slowtraveler
Малко размишления - 'кодът' означава, че например този инжектор за да пусне 5куб.мм нафта, трябва да стои отворен 10мс. Другият инжектор за да пусне същото количество нафта трябва да стои отворен 7мс... И т.н. и т.н....
С работата чрез графиките за въртящият момент (статистиката от промяната на ъгловата скорост при всяка част от оборота), компютърът решава, че на първият цилиндър мощността е по-ниска, и затова прави корекция така, че първият инжектор трябва леко да му увеличи времето на отваряне с 0.5мс, а на втори цилиндър - да му намали малко мощността, като внесе корекция от 0.1мс... Така след време статистиката ще отчете, че мощностите на всеки един цилиндър ще са еднакви, и двигателя ще работи равномерно.. При пренареждане на дюзи ако са с що-годе еднакви параметри компютърът с времето ще си промени корекциите, изравнявайки пак мощностите, но корекционните стойности ще са други, и ще отразяват нуждата от корекция спрямо 'оригиналният' код... Например в горния пример ако размениш дюзите, дори и преди размяната корекциите да са били 0, то след размяната биха били +3 и -3 съответно :)
Каква е причината за понижаване мощността на даден цилиндър компютъра няма как да разбере - той може само да коригира колко гориво да хвърля в цилиндъра, и да провери дали горивото е изгоряло...

Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс

Публикувано на: 23 Дек 2018 18:36
от Hursa
slowtraveler написа: 23 Дек 2018 17:53 Например в горния пример ако размениш дюзите, дори и преди размяната корекциите да са били 0, то след размяната биха били +3 и -3 съответно
Защо да са такива.
По същия алгоритъм по който е стигнал до тези стойности
slowtraveler написа: 23 Дек 2018 17:53 С работата чрез графиките за въртящият момент (статистиката от промяната на ъгловата скорост при всяка част от оборота), компютърът решава, че на първият цилиндър мощността е по-ниска, и затова прави корекция така, че първият инжектор трябва леко да му увеличи времето на отваряне с 0.5мс, а на втори цилиндър - да му намали малко мощността, като внесе корекция от 0.1мс...
ще стигне до подобни и след размяната им. Но предполагам, че вече ще се насложат (сумират) новите условия - работата на инжектора в друг цилиндър. (Ние така да се каже сме го информирали, че сме правили корекции - въвели сме "старите" кодове на инжекторите. Алгоритъма трябва да открие отново как се е променила работата инжекторите (поради състаряването им, отложения, износване) - ще им направи "фината настройка" отново.) Поне така го разбирам.
slowtraveler написа: 23 Дек 2018 17:53 Каква е причината за понижаване мощността на даден цилиндър компютъра няма как да разбере - той може само да коригира колко гориво да хвърля в цилиндъра, и да провери дали горивото е изгоряло...
Съгласен съм, той коригира само времената съобразно въртящия момент, който дава цилиндъра в работния такт (така го разбрах от предишните обяснения) - за да стигне до съществени разлики, това би означавало съществена разлика дължаща се на работата на конкретния "цилиндър". (Нека се ограничим до дизеловия двигател smile.gif - в него няма "обратна връзка" по изгаряне на горивото (до колкото знам), а само по "въртящия момент". При "бензинов" поради допълнителните данни - би трябвало още по-бързо да достигне до коректиращите стойности - може би?)
(пс Всъщност при бензинов двигател - тези данни от кислородните датчици, дали не трябва да са с "приоритет" при корекциите?)