Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Не че нещо, но при здрав разпределителен механизъм фазата между задвижването на разпределителните валове и коляновия вал е константа (имам предвид точно задвижването, защото системите за променливото газоразпределение могат да променят ъгъла между задвижването и самият вал)...
Кислородните датчици определят общото подаване на гориво (бедна/богата смес), но не са толкова 'бързи', а и няма как да определят на кой цилиндър в момента измерват газовете, защото там вече газовете са смесени...
За налягането на газовете в изпускателната система - може, но не виждам защо биха усложнили системата, при условие, че информацията от коляновият вал е повече от достатъчна за изравняване на диаграмите на цилиндрите...
Кислородните датчици определят общото подаване на гориво (бедна/богата смес), но не са толкова 'бързи', а и няма как да определят на кой цилиндър в момента измерват газовете, защото там вече газовете са смесени...
За налягането на газовете в изпускателната система - може, но не виждам защо биха усложнили системата, при условие, че информацията от коляновият вал е повече от достатъчна за изравняване на диаграмите на цилиндрите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
На теория се въртят заедно, но когато някой от цилиндрите бута по-слабо или не гори изобщо на осцилоскоп като гледаш сигналите се получават един пулсации, които улавя компютъра и виждаш как двата сигнала леко се изместват един спрямо друг. Може би аз не го обяснявам както трябва за което се извинявам.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
А кислородните датчици са бавни да, но от тях се взема средно аритметично на карткотрайната корекция и се получава дълготрайната, която от своя страна колкото повече данни има толкова е по-точна. Говоря за адаптациите. При дизелите това няма голямо отношение.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Мале, то след малко ще започнем да проектираме вече погребана технология, усложнена до мазохизъм ДВГ
След 10 години, когато подкараме теслите ще разказваме на внуците с носталгия: Знаеш ли имаше едни много вредни и мръсни двигатели на нафта, бензин, олио галоши и какво ли не с които ви отровихме планетата, но вие сте по-умни от нас и ще измислите начин да я възстановите... Или грубо казано ние се изсрахме, сега вие почистете. А Тесла бог да го прости измисли трифазния ток и двигател преди има няма 130-140 години. Но пустото черно злато и човешка алчност...

-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Благодаря!
А как "процедира компютъра" (какъв е алгоритъма), след като се установи отклонение. Коригира „времето” на дюзата, след като се натрупа отклонение над определен праг. „Пропорционално” на отклонението и спрямо въведените данни за конкретния „екземпляр” дюза (тези данни участват ли в последствие или са само първоначални). Или е някакъв по-сложен алгоритъм.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Като цяло е сложно, аз самия не съм задълбавал чак толкова навътре в нещата. Простичко казано ако инжектора е позапушен увеличава инжекторното време, или ако е поразбит го намалява. Стойности до към 2- 2,5 не бива да ви плашат. Виждал съм коли с корекции до 3 и си работят двигателите нормално. Например моята печка като е студена показва до 1,5 на някои инжектори, като загрее на 90 градуса стават по около 0,2- 0,3. Ако инжектора се спомине двигателя или ще работи без един цилиндър или по време на работа на празен ход ще прекъсва или няма изобщо да запали, зависи как точно е умрял. 

-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
E за това бих се досетил, мисля. А и го написахте в първата реплика по тематаНики Петков написа: ↑23 Дек 2018 09:56 Простичко казано ако инжектора е позапушен увеличава инжекторното време, или ако е поразбит го намалява.

► Виж съдържание
При монтаж на употребяван инжектор - също ли се въвежда кода му (същия "код", когато е бил нов).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Пренареждането е само след като се въведат коригиращите кодове,за употребяван инжектор в добро здраве минат след стенд разбира се кодът е заводският.
Но след рециклиране се дава нов код генериран при минаването през стенда.
Но след рециклиране се дава нов код генериран при минаването през стенда.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
A ако се въведат кодовете, като за нови. Компютъра няма ли да стигне до корекциите до които е стигнал и преди пренареждането, но вече и с корекции съобразно условията в другия цилиндър в който е монтиран инжектора?
(Предполагам - корекцията зависи не само от работата на инжектора, а и от условията в цилиндъра в който е монтиран. Например - ако има повишени утечки на газове от цилиндъра - няма ли алгоритъма "да се опита" да ги компенсира с подаване на по-голяма "порция" гориво. Поне при дизелов двигател.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Митхат
- Мнения: 3826
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Ако не са с много големи отклонения.... може и да стане.
Аз лично не съм пробвал,при положение че горе долу съм наясно с принципа им на действие не бих причинил това на DPF и катализатора си.
-
- Мнения: 42
- Регистриран на: 21 Дек 2018 05:48
- Местоположение: София
- Автомобил: TOYOTA RAV4 D4D 85Kw
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Считай кода за Грубо, а корекцията на компютъра за фино. Тази опция е дадена на компютъра заради различните нафти и износването на инжекторите.


-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Съгласен съм. Но как алгоритъма ще "разбере" - дали понижаването на усилието при работния такт на конкретен цилиндър е в резултат на отложения в инжектора му или в резултат на повишили се утечки от цилиндъра. Или искахте да кажете, че корекциите са възможни само в много тесен диапазон. Но все пак при пренареждане на инжекторите - до пренареждането алгоритъма сам е "стигнал" до достигнатите корекции за всеки инжектор. Няма ли да стигне отново до подобни корекции?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Малко размишления - 'кодът' означава, че например този инжектор за да пусне 5куб.мм нафта, трябва да стои отворен 10мс. Другият инжектор за да пусне същото количество нафта трябва да стои отворен 7мс... И т.н. и т.н....
С работата чрез графиките за въртящият момент (статистиката от промяната на ъгловата скорост при всяка част от оборота), компютърът решава, че на първият цилиндър мощността е по-ниска, и затова прави корекция така, че първият инжектор трябва леко да му увеличи времето на отваряне с 0.5мс, а на втори цилиндър - да му намали малко мощността, като внесе корекция от 0.1мс... Така след време статистиката ще отчете, че мощностите на всеки един цилиндър ще са еднакви, и двигателя ще работи равномерно.. При пренареждане на дюзи ако са с що-годе еднакви параметри компютърът с времето ще си промени корекциите, изравнявайки пак мощностите, но корекционните стойности ще са други, и ще отразяват нуждата от корекция спрямо 'оригиналният' код... Например в горния пример ако размениш дюзите, дори и преди размяната корекциите да са били 0, то след размяната биха били +3 и -3 съответно
Каква е причината за понижаване мощността на даден цилиндър компютъра няма как да разбере - той може само да коригира колко гориво да хвърля в цилиндъра, и да провери дали горивото е изгоряло...
С работата чрез графиките за въртящият момент (статистиката от промяната на ъгловата скорост при всяка част от оборота), компютърът решава, че на първият цилиндър мощността е по-ниска, и затова прави корекция така, че първият инжектор трябва леко да му увеличи времето на отваряне с 0.5мс, а на втори цилиндър - да му намали малко мощността, като внесе корекция от 0.1мс... Така след време статистиката ще отчете, че мощностите на всеки един цилиндър ще са еднакви, и двигателя ще работи равномерно.. При пренареждане на дюзи ако са с що-годе еднакви параметри компютърът с времето ще си промени корекциите, изравнявайки пак мощностите, но корекционните стойности ще са други, и ще отразяват нуждата от корекция спрямо 'оригиналният' код... Например в горния пример ако размениш дюзите, дори и преди размяната корекциите да са били 0, то след размяната биха били +3 и -3 съответно

Каква е причината за понижаване мощността на даден цилиндър компютъра няма как да разбере - той може само да коригира колко гориво да хвърля в цилиндъра, и да провери дали горивото е изгоряло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Времена на дюзи 2.0 d4d 116кс
Защо да са такива.slowtraveler написа: ↑23 Дек 2018 17:53 Например в горния пример ако размениш дюзите, дори и преди размяната корекциите да са били 0, то след размяната биха били +3 и -3 съответно
По същия алгоритъм по който е стигнал до тези стойности
ще стигне до подобни и след размяната им. Но предполагам, че вече ще се насложат (сумират) новите условия - работата на инжектора в друг цилиндър. (Ние така да се каже сме го информирали, че сме правили корекции - въвели сме "старите" кодове на инжекторите. Алгоритъма трябва да открие отново как се е променила работата инжекторите (поради състаряването им, отложения, износване) - ще им направи "фината настройка" отново.) Поне така го разбирам.slowtraveler написа: ↑23 Дек 2018 17:53 С работата чрез графиките за въртящият момент (статистиката от промяната на ъгловата скорост при всяка част от оборота), компютърът решава, че на първият цилиндър мощността е по-ниска, и затова прави корекция така, че първият инжектор трябва леко да му увеличи времето на отваряне с 0.5мс, а на втори цилиндър - да му намали малко мощността, като внесе корекция от 0.1мс...
Съгласен съм, той коригира само времената съобразно въртящия момент, който дава цилиндъра в работния такт (така го разбрах от предишните обяснения) - за да стигне до съществени разлики, това би означавало съществена разлика дължаща се на работата на конкретния "цилиндър". (Нека се ограничим до дизеловия двигателslowtraveler написа: ↑23 Дек 2018 17:53 Каква е причината за понижаване мощността на даден цилиндър компютъра няма как да разбере - той може само да коригира колко гориво да хвърля в цилиндъра, и да провери дали горивото е изгоряло...

(пс Всъщност при бензинов двигател - тези данни от кислородните датчици, дали не трябва да са с "приоритет" при корекциите?)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта