Колега
Dalt, моля те сподели как точно е разбита твоята кола, и как точно е открадната, ако може двата инцидента стъпка по стъпка, как са влезли в колата, какво е счупено, разбита ли е ключалката на вратата, счупили ли са прозорец, зад жабката ровено ли е, успели ли са да запалят колата, или е теглена на въже ?
Имаше ли колата ти онзи имобилайзер с черно дистанционно, който дават на всички при покупка от ТМ Ауто, и се натиска бутона заедно с педала на спирачката при палене, дай ни малко повече информация, повярвай ми такава информация е безценна, за да знаем как да се защитим от подобно нападение, руснаците правят пълна експертиза след подобен инцидент, и така научават как да си защитават колите !
Аз съм на ясно как се краде РАВ-ка от клиповете в You Tube, там руснаците показват как действат техните крадци, като показват как са се опитали да откраднат даден автомобил, но за нашите крадци нямам информация по кой способ действат, засега съществуват поне пет начина за кражба на новия РАВ 4, важно е да знаем с какво са оборудвани разполагат нашите крадци при тези кражби, защото това е много важно при изграждането на защитата ?
Иначе ако решиш да си защитиш РАВ-ката, мога да ти бъда полезен с информация как да го направиш, и откъде да си закупиш нужните непробиваеми устройства, самия монтаж може да направиш сам, или да ползваш услугите на алармаджия, всичко по защитата е елементарно, и средно интелигентен човек може да си я направи съвсем сам, аз съм доказателство че не е нужен опит, а само желание.
Вчера ходих до Тойота да си поръчам калобрани, и дилърката която ми продаде моята Рав-ка, ми се оплака че голяма част от клиентите им с нови Рав 4-ки вече са се разделили с тях, дори и на Тойота са им откраднали тестови коли, жената беше много уплашена, каза че вече се страхува от кражба, дори когато ползва тестова кола из града, и се наложи да я паркира някъде.
Това показва че крадците имат пазар за Рав-ките, и че са се оборудвали с всичко необходимо за кражбата на този конкретен модел, тоест предварително подготвено устройство за записване на нов ключ, или предварително обработен блок за сертификация, който не търси връзка с ключ, а пали веднага, и след подмяна на оригиналния с този блок, колата се подкарва,
Аз и обясних какво съм направил на моята кола, и че на всяка Тойота може да се направи абсолютно надеждна защита, която да гарантира на 100 % че колата няма да бъде открадната, и че това колкото и да звучи невероятно е доказан факт в Русия, където крадците са много по подготвени от нашите, защото там всяка кола има някаква защита, а у нас автомобилите масово нямат никаква допълнителна защита от кражба, и всички разчитаме единствено на каско-то.
Руснаците са доказали, че при правилно изграден защитен комплекс, Тойота-та не може да бъде открадната, а те имат огромен опит с тази марка, въпроса е че правилно изградената защита включва доста неща, и у нас няма кой да ти ги направи, нито пък имаш от къде да купиш нужните устройства, с две думи сме страшни смотаняци, и ще ни крадат колите все повече.
Разглеждайки подробно моята Рав-ка, заключавам че производителя Тойота е престъпно небрежен по отношение на сигурността, автомобила е много лесен за кражба, страшно недомислен в тази посока, прилича на детска играчка спрямо други марки, удивлявам се как е възможно при толкова висока покупна цена, да не вложат малко повече старание, и да изработят по-масивно поне защитните компоненти.
Защитния модул за сертификация, стои в пластмасова куруба, а достъпа до него е възможно най-елементарен през жабката, дори и при Ленд Крузрера е същата история, ретранслацията на сигнала от дистанционното също можеха да го избегнат ако бяха намалили времето за ответен отговор между смарт кей модула и дистанционното, и още куп уязвимости които с лекота са можели да избегнат, и не е било въпрос на повече вложени пари, а само на идеята, че някой някога все пак ще се опита да я краде тази кола.
Напоследък много мои приятели с Тойота и Лексус, ме напъват да им защитавам колите, истината е че вече знам как става това в най-дребни детайли, и темата ми е много интересна, от гледна точка на построяване на комплекс от правилни мерки, и самия алгоритъм на противодействие на една кражба, но нямам никакво време да се занимавам, моя бизнес ми ангажира всичкото време, освен това абсолютно цялото оборудване трябва да се поръчва от Русия, което също е тегаво като задача.
В момента обмислям дали имам сили да се занимавам с такава дейност, дали мога да намеря подходящи хора с нужната висока квалификация, защото съм перфекционист, и в моя сервиз не понасям мърлявщини по отношение на работата, надявам се скоро да имам отговор на въпросите, и тогава ще реша дали да започна подобна дейност.
Ако попадна най-вече на кадърни момчета с желание за работа, бих се захванал да предлагам в моя сервиз пълна защита от кражба по руски стандарт, а той е най-високия в света, никой не предлага такова ниво на изпълнение, когато се запознах в детайли какво правят братушките, бях изумен, те са царе в този занаят, превръщат колата в крепост.
По въпроса дали кейлес-а или ключа за запалване е по-сигурен, според мен безключовия достъп позволи възможно най-бързите кражби в историята на автомобилите, при подходящо оборудване за конкретния автомобил, колата се краде в рамките на 10 секунди, ако колата има ключ все пак ще са им нужни няколко минути, разбира се и в двата случая става дума за коли без никаква допълнителна защита срещу кражба.
В крайна сметка се оказва че единствено собственика е длъжен да помисли за защита на автомобила си, никой друг не се грижи за това, нито производителя, нито застрахователя, нито алармаджиите, нито полицията, никой, всичко което получаваш като оборудване с новия си автомобил, не върши никаква работа, защото е поставено поточно, тоест на всички коли са монтирани еднакви устройства, имобилайзери и сателитно наблюдение поставени на едни и същи места, няма никаква изненада за крадеца, и след кражбата на първата, останалите се крадат по същия начин.
Алармаджиите не мислят как да запазят колата от кражба, на тях им е платено да монтират аларма, и го правят възможно най-бързо, без да скрият устройството, всички аларми са на видни места, сирените също, всичко се изпълнява набързо, без да се мисли, донякъде и ние сме си виновни, защото не искаме защита от кражба, а евтина аларма за пред застрахователя, и точно това и получаваме.
С времето тези хора са свикнали така да претупват работата си, че днес всички коли са лесна плячка за крадците, стигнали сме до там, че на пазара дори не се предлага никакво сериозно оборудване срещу кражба, просто защото няма търсене, а пък и никой не е готов да отдели малко повече пари за сериозна защита, всеки търси евтиното.
За да е успешна една защита трябва да има изненади, много изненади, нестандартни решения, както електронни, така и чисто механични, темата е необятна, и не искам да ви утегчавам, който се интересува, го чака цяло море от информация в нета.
