По принцип се смята 10% за 10-12 часа. При 100Аh е редно да го зареждаш 10 часа с 10А, обаче на практика оптималната крива е нелинейна. Ако имаш някое Лидъл-ско зарядно (което да домашни нужди е в много добро съотноение цена-качество) го закачаш и седи цял уикенд. Тези зарядни осигуряват около 3-5А само. Вкъши имам едно подарък на Meanwell което е трирежимно и осигурява изходен ток 21А и спокойно си зареждам големите 200Ah за UPS-а.jim_beam написа:малиии утре ще огледам моя,направо ще го сваля и дозаредя със зарядното в къщи.резил...280лв...![]()
някаква формула няма ли поне теоретично според капацитета колко време да се зарежда?
Питане за акумулатор
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Питане за акумулатор
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
моето е по-старо с аналогов дисплей,стрелка,показваща зарядния ток.наистина зарежданията протичат нелинейно,в началото се пуска голям ток към 9А мисля и с течение на времето при зареждането той пада до към 0,1А в края при напълно зареден.
интересно в колата се зарежда с много голям ток,един вид бързо зареждане.за колко ли време примерно по магистрала би се заредил напълно,според мен 30мин би трябвало да е достатъчно или?освен това съм чувал,че зареждането с малък ток било много по-добре,може верно да е полезно понякога да се дозарежда със зарядно.имам чувството,особено зимата при много градско няма да е зле.другата седмица ще предприема нещо.
пс> видях пише 12V 9А на зарядното,значи това му е макс. заряден ток.теоретично значи за 11-12 часа го е заредил,има и превключвател кола-мотор,може би така допълнително ограничава тока.
интересно в колата се зарежда с много голям ток,един вид бързо зареждане.за колко ли време примерно по магистрала би се заредил напълно,според мен 30мин би трябвало да е достатъчно или?освен това съм чувал,че зареждането с малък ток било много по-добре,може верно да е полезно понякога да се дозарежда със зарядно.имам чувството,особено зимата при много градско няма да е зле.другата седмица ще предприема нещо.

пс> видях пише 12V 9А на зарядното,значи това му е макс. заряден ток.теоретично значи за 11-12 часа го е заредил,има и превключвател кола-мотор,може би така допълнително ограничава тока.
Последно промяна от jim_beam на 07 Дек 2013 12:30, променено общо 2 пъти.
Re: Питане за акумулатор
С мултицет се следи напрежението на акумулатора да не надвиши 14,8 - 15 волта, защото започва разпад. Това е, не вярвайте на уредчетата, че всичко е ...
Ааа и задължително с разкачен минус за да не си купувате компютър!
Ааа и задължително с разкачен минус за да не си купувате компютър!
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Питане за акумулатор
Ако колата не застоява- никакво зареждане. Падне ли- значи нещо не е наред. Принудителното зареждане е нож с две остриета. С едното може акумулатора да се зареди, за да може колата да запали- с другото да сулфатизират плочите и активната маса се разпадне. Макс. напрежение на зареждане е 14,5. Така, че който не е сигурен, че може да преценява тока и зареждането- по-добре де не си играе , пък и да не разчита на някви зарядни, които никой не знае при каква гъстота спират заряда.
Ако акумулатора е обслужваем- може да се следи гъстотата и няма проблем. С ареометър може да се установи дали изобщо тоз акумулатор става и е работа с отровна и опасна киселина. При необслужваемите проверката става с товарна вилка. Така че не ми се струва това да е работа за любители.
Едни кабели със щипки решават проблема и насред път за нула време- ако се наложи да се прехвърля ток от донор-следва замерване на зареждането и протечките и ако те са наред- право в магазина за нов. Влиза в сила правилото "тръгне ли акумулатор да пада и жена да шава оправия няма".
Ако акумулатора е обслужваем- може да се следи гъстотата и няма проблем. С ареометър може да се установи дали изобщо тоз акумулатор става и е работа с отровна и опасна киселина. При необслужваемите проверката става с товарна вилка. Така че не ми се струва това да е работа за любители.
Едни кабели със щипки решават проблема и насред път за нула време- ако се наложи да се прехвърля ток от донор-следва замерване на зареждането и протечките и ако те са наред- право в магазина за нов. Влиза в сила правилото "тръгне ли акумулатор да пада и жена да шава оправия няма".
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Питане за акумулатор
В никакъв случай не искам да набеждавам акумулаторуте EXIDE в Бг за ментета!-jim_beam написа:Japanese_fever написа:...
Vupreki tova brat mi kara v BG po-malko ot 2 godini s akumulator EXIDE i izdade bagaja, az karam ve4e 2 godini s EXIDE, kojto ima 10-godishna garanciq,
koeto me navqva na misulta, che v BG ima MENTETA na EXIDE ili prosto prodavat stari akumulatori.
напълно възможно,отгоре има само една лепенка надлъжно,ако я фалшифицират...
аз затова всичко си купувам от чужбина,ама тоя път акумулатора умря,като бях на морето и трябваше да се действа.
като оня виц,а дано да е оригинален,ама надали. laugh.gif
иначе ми дадоха и гаранционна карта,2г гаранция уж...
Също до колкото разбрах на брат ми клемата за плюса не е правела добре контакт и от може акумулатора да е заминал по-бързо.
Ще го питам с какъв са му го сменили. Също така в сервиза, където е ходил да върне акумулатора, защото е бил в гаранция - механика му е разменил полюсите, докато му е давал ток на стария акумулатор и от там му изгаря компютъра, който конторлира газ смесите (брат ми кара с газов инжекцион).
Резултатът от всичко това е: гаранционно подменен акумулатор + една седмица каране на бензин (300 лв) + ремонт на компютъра за газ (150 лв.).
Ще ви кажа как се казва сервиза в София по-късно. С брат ми сме се разбрали да ходи в сервиза за акумулаторите с фактурата и да си иска 150-те лв. за ремонта. За сега нямам инфо какъв е резултата.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
сега като се замисля може акумулатора да си е наред,а да имам някоя изгоряла подгряваща свещ.все пак колата е на 7г и никога не съм ги проверявал.
често ми се налага да не я карам няколко дена,а в тия студове без подгряване си е кофти.просто когато всичко е ок съм свикнал да пали от 1/1000 оборот,а сега като че ли става от 1/2.
тоя тестер в сервиза на тойота може ли да даде директно инфо за дефектни свещи,че и без това съм я оставил да ми оправят едни драскотини?

тоя тестер в сервиза на тойота може ли да даде директно инфо за дефектни свещи,че и без това съм я оставил да ми оправят едни драскотини?
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Питане за акумулатор
Точно така.jim_beam написа: често ми се налага да не я карам няколко дена,а в тия студове без подгряване си е кофти.
Нормално е, ако аз карам с EXIDE и брат ми в БГ също, но аз ползвм колата всеки ден, а той само няколко пъти в седмицата, моя акумулатор ще издържи повече, защото се зарежда по-често.
На брат ми са му подменили акумулатора гаранционно пак с EXIDE и са му платили ремонта на ECU-то, което техния механик е изгорил.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
това не е мн. логично,до колкото си спомням всеки акумулатор има определен брой цикли на зареждане-разреждане след което се скапва.поне теоретично,значи в този случай моя би издържал повече.много по-важно е при продължителни престои особено зимата заряда да не пада под определен %,което би го разрушило необратимо.затова точно мисля да го сваля някой ден и дозаредя вкъщи,за всеки случай.Japanese_fever написа:...но аз ползвм колата всеки ден, а той само няколко пъти в седмицата, моя акумулатор ще издържи повече, защото се зарежда по-често.jim_beam написа: често ми се налага да не я карам няколко дена,а в тия студове без подгряване си е кофти.
...
но може и ти да си прав,знам ли.
някой да знае нещо по въпроса за свещите>
'...тоя тестер в сервиза на тойота може ли да даде директно инфо за дефектни свещи...?'
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Питане за акумулатор
По принцип е така, но на практика е друго. Доколкото съм чел и знам от собствен опит - много по-пагубно е за един акумулатор да стои дългго без да се използва, отколкото ако си караш колата всеки ден. От друга страна не съм чувал до сега алтернатора/релето да може да презареди акумулатора. От собствен опит знам, че колата не се ли кара една седмица акумулатора пада осезаемо, а за две и повече да не говорим. Разбира се при положение, че не е свален от колата и стои на топло.jim_beam написа:
това не е мн. логично,до колкото си спомням всеки акумулатор има определен брой цикли на зареждане-разреждане след което се скапва.поне теоретично,значи в този случай моя би издържал повече'
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: Питане за акумулатор
Моя EXIDE e пълен боклук! Никога няма да си купя такъв. Вчера му мерих гъстотата 1,20 а трябва да бъде 1,27. Взел съм го с 5а по-голям, пазен е нощува винаги в гараж на къща и пак се скапа. За две години и 2-3 месеца, бахти качеството, но като се сетя какви масла се продават...
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Re: Питане за акумулатор
Може. Като се скапе релето. Напрежението на генератора е 18 в. , релето го редуцира. Случвало ми се е.Japanese_fever написа:...не съм чувал до сега алтернатора/релето да може да презареди акумулатора. ..
Гъстотата зависи от температурата и зареждането. Ако колата не е вървяла 5 дни примерно и температурата е ниска- нормално е да отчетеш ниска гъстота на електролита. Отчитай гъстотата след зареждане или след като колата се е движила. Не търси гъстота 1,27 през зимата на 2 годишен акумулатор. Ако я вдигнеш принудително до там- може да се разпадне активната маса и Варта и Банер да се окажат боклуци. Така че макс. 1,25 смятам че би било разумно ако изобщо го дозареждаш.saho написа:...трябва да бъде 1,27. ...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
че варта и баннер са боклуци не е изненадващо,особено ако се поогледа човек из форумите.един немец каза,че всеки уважаващ себе си търговец на акумулатори казва на клиентите си да не си купуват варта.подобно и при баннер.това е т.н. планирана трайност на продуктите,позната и от електроника,автомобили и какво ли още не.поради подобни производители се е наложило хвърляне и купуване на ново,което води до разхищение на прир.ресурси.аз лично като разбера за подобни фирми ги зачерквам,без мен като клиент.телевизори,велосипеди,принтери,компютри и мн. други има си много черни овце,и то бивши реномирани марки.но всеки иска да направи големи продажби и печалби.примерно acer са такива несретници при компютрите.то си е за отделна тема направо...
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
Варта е един от световните лидери в производството на акумулаторни батерии за бита, промишлеността и военното дело и горното твърдение е меко казано несериозно.jim_beam написа:че варта и баннер са боклуци не е изненадващо,особено ако се поогледа човек из форумите.един немец каза,че всеки уважаващ себе си търговец на акумулатори казва на клиентите си да не си купуват варта.подобно и при баннер.това е т.н. планирана трайност на продуктите,позната и от електроника,автомобили и какво ли още не.поради подобни производители се е наложило хвърляне и купуване на ново,което води до разхищение на прир.ресурси.аз лично като разбера за подобни фирми ги зачерквам,без мен като клиент.телевизори,велосипеди,принтери,компютри и мн. други има си много черни овце,и то бивши реномирани марки.но всеки иска да направи големи продажби и печалби.примерно acer са такива несретници при компютрите.то си е за отделна тема направо...
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
мерцедес не беше ли някога също един символ за качество и надеждност,а какво е СЕГА?
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Питане за акумулатор
Преди незнам как е, но имаме сега една нова Е-класа, ами няма забележки да ти кажа.jim_beam написа:мерцедес не беше ли някога също един символ за качество и надеждност,а какво е СЕГА?
Мисълта ми е, че това е фирма (Варта) с традиции и няма как продукцията й да е хипер нискокачествена и на нивото на Монбат и Искра, да речем.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта