4x4, vsc, trc, вериги и всички други али бали - що е то ?

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 09 Яну 2012 10:03

muf написа:Е как беше в снега?
Аз направих 300 км по най-непочистения път в Северна България- главния път за София
Плюс разходка в Балкана, но след минали вече автомобили

Изводът - 4х4 е незаменимо в тия условия. Липсва ми VSC biggrin.gif
здрасти колега виж тази тема :
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=19514

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

пуснах една тема ама май грешно затова я поствам ту

Мнение от Toyko » 12 Яну 2012 11:52

та темата е за веригите и какви да си купя:

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=195 ... highlight=

доколкото разбирам платнени вериги е гот, ама почти толкова колкото зимни гуми добри :-( та май ако ходя в планината ще трябва вериги за измъкване не дай боже, много се чудя.
някой да каже тествал ли е и двете при едни условия по баири и плитък дълбок сняг и лед да може да си направя извод поне?
Засега мисля че платнените няма да помогнат на баир, който е леко обледен, то надявам се веригите да помогнат...всичко явно е въпрос на сцепление и накрая ще сложа два чувала пясък и сол в колата + лопата пък да видим хехех:) слагам тука картинката , че по подходящо май
Прикачени файлове
AS001_06Z.jpg
AS001_06Z.jpg (108.36 KiB) Преглеждано 1296 пъти

Аватар
catchsander
Мнения: 5
Регистриран на: 22 Мар 2011 11:06
Местоположение: София

Мнение от catchsander » 12 Яну 2012 12:21

Платнените "вериги" определено са много по-добри от хубави зимни гуми. В събота се качихме на Пампорово (когато нямаше ток на Чепеларе и на Папморово пускаха само с вериги) с едни такива и БМВ 3-ка. В колата бяхме 5 човека и нямахме никакви проблеми. Спирахме доста пъти на баир и после тръгвахме без бутане. Останах доста изненадан как се справят, но все пак да подчертая пътя беше в снаг, не беше лед. Слагат се лесно (с крик) и нямат приплъзване, а и пазат джантите.
Toyota Avensis D4D 2002

Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.

Abraham Lincoln

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 12 Яну 2012 13:01

catchsander написа: с едни такива и БМВ 3-ка.
е това не е ли с x drive и трябват ли му изобщо вериги при такъв рехав сняг ?? пробвахте ли без вериги ?
П.С. опа сори помислих че е X3 :) само 3? което означава, че е задно задвижване нали ? и следователно сложихте на задните и беше добре?
catchsander написа: Слагат се лесно (с крик) и нямат приплъзване, а и пазат джантите.
е това с крика ме уби ? защо ? на всички реклами дават как ги слагат съвсем нормално с превъртане половин оборот ? каква марка бяха ?

Аватар
catchsander
Мнения: 5
Регистриран на: 22 Мар 2011 11:06
Местоположение: София

Мнение от catchsander » 12 Яну 2012 13:11

Забравих да уточня, че става въпрос за 3-ка комби, 96г :) Без вериги нямаше да стане със сигурност....също така имаше полицаи, които не пускаха докато не сложиш вериги още на изхода на Чепеларе.

Може би става и без крик, но с крика беше по-лесно... не си спомням марката, някакви френски бяха.

П.С. Изпревари ме :) Да, на задните беше, никакви проблеми
Toyota Avensis D4D 2002

Better to remain silent and be thought a fool than to speak out and remove all doubt.

Abraham Lincoln

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 12 Яну 2012 13:34

чудесно , значи има ефект, аз доколкото чета по форумите разни американци ги слагат , за да пестят от зимни гуми като ходят на ски. също се сещам за колегите с мерцедес автоматик, които са се жалвали....като цяло пише за леки снегове и условия. за тежки планински - все пак вериги. ама веригите не са евтини и те - гледам до 400-500 лева има . и кво сега да земеш едни терлици за 140 и едни вериги за 350 - те ти 500 лева. хм хм хм
полезното, което научих от тебе е , че куките признават платнени вериги (стана интересно изречение) :) в закона не пише изрично гледам.

ace
Мнения: 108
Регистриран на: 10 Фев 2009 21:36

Мнение от ace » 12 Яну 2012 14:41

Toyko, не се вживявай чак толкова с веригите…пък и 500лв са направо кощунство да се дават за такива неща. Всеки си знае все пак де. Аз съм си купил едни обикновени боклуци за 30-40 лв. от прктикер (може и бриколаж да е било) и ми вършат чудесна работа. Ето сега в събота си ги ползвах м/у Самоков и Боро. Сложих ги за 5мин и после само подминавах закъсалите коли по баира :whistle:

Аватар
Toyko
Мнения: 682
Регистриран на: 17 Ное 2011 13:06
Местоположение: София

Мнение от Toyko » 12 Яну 2012 16:07

мен ме е страх да не се скъсат и потрошат нещо, затова мислех платнени, то иначе е кощунство да струват толкова пари , да не са от ценни метали , ама така е ....скубят... тези скъпите между др са с някво специално устройство за слагане де сигурно затова хехехех може да имат я иридиева нишка :whistle: я лазерно заточване tongue.gif я титанови брънки biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 12 Яну 2012 19:14

@Toyko

уточни за какво ти трябват,ако ще са само заради куките е все едно какви ще вземеш.ако мислиш многократно да ходиш из балканите,където може да има заснежени и заледени баири си вземи стоманени вериги от плътни сегменти,поне 2-3мм диаметър.еднодневките от практикера няма да те оправят тогава!
иначе са си бомба за кураж.една сгъваема рибарска лопатка бих взел въпреки това! biggrin.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 12 Яну 2012 19:58

jim_beam написа:една сгъваема рибарска лопатка бих взел въпреки това! biggrin.gif
biggrin.gif Моята е пластмасова, ама цяло лято ми пречи в багажника cool.gif

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 12 Яну 2012 21:44

Хм, тая тема започна с различните помощни системи, увеличаващи (в някакви граници) проходимост, устойчивост в завои и пр....
Един колега написа, че 20 см просвет е съвсем различно от 13... Разбира се, че да.
Но не мога да забравя, вече толкова години, Лендкрузърите, направени за нуждите на ООН в началото на 90-те години: 4,2 л атмосферен дизел, 5 предавки напред, 3 диференциала, бавни/бързи, 2 резервоара - общо 80 л и, внимание, 30 (тридесет) см просвет! Колите бяха доста широки - до шофьора имаха колани за 2 човека, на втория ред - колани за 3 възрастни, а още по-отзад - веднъж возих 3 камбоджанци + 50-кубиково моторче...(!) Отпред фабрична механична лебедка... Климатик и затъмнени стъкла.
Среден разход на нафта без използване на 5-та предавка и само 15-20% от времето 4-та, климатик - постоянно -11,5 л/100 км. Просто няма друга такава кола. Огромни колела и гуми, невероятна проходимост и... нищо не се чупи.
Та, в сегашни условия вярвам, че с изключение на необходимото място за паркиране (донякъде), Хай луксът отговаря в най-висока степен на всички изисквания (е, без тези за елегантен лимузински вид). Вярно, че разходите както за покупка, така и за застраховки са много по-големи от тези за Корола например, нооо не бих мислил за обем на багажа, тегло, проходимост, зима, лято и пр. и пр...
Но Хай лукс не беше споменат...?
Каквото сам си направя, никой не може...

muf
Мнения: 447
Регистриран на: 30 Окт 2009 22:59

Мнение от muf » 12 Яну 2012 22:40

Е, все пак темата не беше за най-добрия джип...

Темата е за това доколко са полезни различните системи. Според мен всичките са полезни, а всеки да реши кое точно му трябва от тях
Corolla 1.6 Dual VVTI 2008г
Rav 4 I 2.0 1998 г.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 12 Яну 2012 23:13

muf написа:Е, все пак темата не беше за най-добрия джип...

Темата е за това доколко са полезни различните системи. Според мен всичките са полезни, а всеки да реши кое точно му трябва от тях
Най-безполезните са въздушните възглавници biggrin.gif

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от didak » 13 Яну 2012 08:23

Instruktor59@yahoo.com написа: Та, в сегашни условия вярвам, че с изключение на необходимото място за паркиране (донякъде), Хай луксът отговаря в най-висока степен на всички изисквания (е, без тези за елегантен лимузински вид). Вярно, че разходите както за покупка, така и за застраховки са много по-големи от тези за Корола например, нооо не бих мислил за обем на багажа, тегло, проходимост, зима, лято и пр. и пр...
Но Хай лукс не беше споменат...?
Хайлукс става, но главно за асфалт. Да тръгнеш из горите с тази дължина - не става. То си и личи кое за какво става като позагледаш кой какво кара.
Хайлукса най-често е на фирми, които искат да не се притесняват че снегорина не е минал преди тях да разчисти ПЪТя, като под път разбирай всичките му варианти в БГ.
Не съм виждал офроудаджия с Хайлукс модел след 2008....Просвета му падна, ъглите отпред и отзат също.
Въобще когато ти влиза в работата да се правиш на офроудаджия, нещата не изглеждат никак интересни - студ, кал, псувни и ...50-100лв. да те изърпат.
А дърпането между другото не е най-голямото зло. На склон като се случи малко мокра тревица и ...търсиш копчето за катапулта.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 13 Яну 2012 08:54

А какво ще кажете за AWD?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта