Мнение
от Instruktor59@yahoo.com » 12 Яну 2012 21:44
Хм, тая тема започна с различните помощни системи, увеличаващи (в някакви граници) проходимост, устойчивост в завои и пр....
Един колега написа, че 20 см просвет е съвсем различно от 13... Разбира се, че да.
Но не мога да забравя, вече толкова години, Лендкрузърите, направени за нуждите на ООН в началото на 90-те години: 4,2 л атмосферен дизел, 5 предавки напред, 3 диференциала, бавни/бързи, 2 резервоара - общо 80 л и, внимание, 30 (тридесет) см просвет! Колите бяха доста широки - до шофьора имаха колани за 2 човека, на втория ред - колани за 3 възрастни, а още по-отзад - веднъж возих 3 камбоджанци + 50-кубиково моторче...(!) Отпред фабрична механична лебедка... Климатик и затъмнени стъкла.
Среден разход на нафта без използване на 5-та предавка и само 15-20% от времето 4-та, климатик - постоянно -11,5 л/100 км. Просто няма друга такава кола. Огромни колела и гуми, невероятна проходимост и... нищо не се чупи.
Та, в сегашни условия вярвам, че с изключение на необходимото място за паркиране (донякъде), Хай луксът отговаря в най-висока степен на всички изисквания (е, без тези за елегантен лимузински вид). Вярно, че разходите както за покупка, така и за застраховки са много по-големи от тези за Корола например, нооо не бих мислил за обем на багажа, тегло, проходимост, зима, лято и пр. и пр...
Но Хай лукс не беше споменат...?
Каквото сам си направя, никой не може...