
Колеги, как ви работят климатиците?
Колата ти е с климатроник, и ако вземеш да прочетеш "manual-a" от форума ще разбереш кво става!bizkoff написа:момчета помагайте че явно съм малко смотан. Чета какво сте писали и горе-долу схващям за какво става на въпрос. Аз какрам тойота авенсис 2001 августи не мога да разбера дали е само с климатик или е с климатроник от ръчните. Който има представа да ми пише, че Аз не знам. одеве ми направи впечатление, че оборотите ми се покачиха на 1000 само като сложих врътката на най-топло а като загря колата се върна на 850 об. , но преди да загрее (понеже ми стана интересно) си поиграх малко и се получи следното: намалявам температурата и оборотите падат. Като сложа врътката да духа централно и надолу духа топло отвсякъде, а като я сложа към стъклото и надолу към страничните стъкла духа топло на стъклото духа топло , но в средата към купето духа студено. Нормално ли е това и по дяволите с климатик или криматроник съм и къде мога да проверя?
Благодаря предварително. А ето и снимка на таблото за повече инфо:

TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001
Здравейте и честита нова година ! Здраве дълъг живот и много щастие и късмет на всички .
Прочетъх 2 пъти темата , и имам един въпрос - климатроник , на отрицателна температура както е сега навън -8 показваше на таблото си , защо включва компресора когато му давам да размрази стъклата ?
На студена кола , включвам я да я загрявам- прас стъклата потни до една река живея много влага кондензира и веднага пуска компресора ?
Прочетъх 2 пъти темата , и имам един въпрос - климатроник , на отрицателна температура както е сега навън -8 показваше на таблото си , защо включва компресора когато му давам да размрази стъклата ?
На студена кола , включвам я да я загрявам- прас стъклата потни до една река живея много влага кондензира и веднага пуска компресора ?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Здравей колега и добре дошъл във форума..
При -8С няма как да ти е включил компресора на климатика, защото той просто не включва при отрицателни температури.
Може да ти е светнало копчето, и ако температурата бе по-висока компресора би тръгнал, но не и при такава ниска температура.
При студено време (но над температурата на сработване на компресора) климатика работи така - при включване на 'обдухване на стъклата' климатичната установка трябва да изсуши стъклата.
Това става така - външния въздух преминава през изстудената 'пита' на климатика, с което се изсушава(влагата кондензира върху студената пита).
След това изсушения въздух минава през питата на парното и се подгрява до нужната температура.
Така стъклата се обдухват със сух въздух и не се запотяват...
При по-студено време компресора не се включва, и въздуха само се затопля...
При -8С няма как да ти е включил компресора на климатика, защото той просто не включва при отрицателни температури.
Може да ти е светнало копчето, и ако температурата бе по-висока компресора би тръгнал, но не и при такава ниска температура.
При студено време (но над температурата на сработване на компресора) климатика работи така - при включване на 'обдухване на стъклата' климатичната установка трябва да изсуши стъклата.
Това става така - външния въздух преминава през изстудената 'пита' на климатика, с което се изсушава(влагата кондензира върху студената пита).
След това изсушения въздух минава през питата на парното и се подгрява до нужната температура.
Така стъклата се обдухват със сух въздух и не се запотяват...
При по-студено време компресора не се включва, и въздуха само се затопля...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
zdraveite kolegi nov sam vav foruma no ot 15 godini se zanimavam s avto klimatici i otnosno temata vsichki klimatici imat temperaturen datchik na izparitelya koito ne sledi temperaturata vav kupeto a pazi izparitela da ne zamrazne,a otnosno vklychvaneto na klimatika kogato pusnete da duha na prednoto staklo avtomatichno vklyochva i klimatika zashtoto tozi kondenz se e porodil ot temperaturvata razlika ot vanshna i vatreshna temperatura i e normalno studeniya vazduh da isushi staklata
na povecheto koli e taka,zatova tova korche ili vratka e samo da si isushish stakloto i sled tova da go izklyochish,ako imate oshte vaprosi nasreshta sam
na povecheto koli e taka,zatova tova korche ili vratka e samo da si isushish stakloto i sled tova da go izklyochish,ako imate oshte vaprosi nasreshta sam
marcov_bg написа:zdraveite kolegi nov sam vav foruma no ot 15 godini se zanimavam s avto klimatici i otnosno temata vsichki klimatici imat temperaturen datchik na izparitelya koito ne sledi temperaturata vav kupeto a pazi izparitela da ne zamrazne,a otnosno vklychvaneto na klimatika kogato pusnete da duha na prednoto staklo avtomatichno vklyochva i klimatika zashtoto tozi kondenz se e porodil ot temperaturvata razlika ot vanshna i vatreshna temperatura i e normalno studeniya vazduh da isushi staklata
na povecheto koli e taka,zatova tova korche ili vratka e samo da si isushish stakloto i sled tova da go izklyochish,ako imate oshte vaprosi nasreshta sam

stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Тъкмо гледам реклама на капИ
biggrin.gif
За да започне да капЕ климатика, той трябва да е поработил известно време, а и времето трябва да е влажно...
Всички климатици капят - температурата на изпарителя е под 5С. Съответно по ламелите се кондензира влага, която трябва да се изведе от някъде...
Единствения вариант, при който климатика не капе е да ти е запушена дренажната тръбичка, и конденза да прелива 'чинийката' и да се стича в краката на шофьора/пасажера...
Количеството конденз зависи и от влажността на въздуха...
Тук, по морето ако спра за няколко минути на място, се получава сериозна локва...

За да започне да капЕ климатика, той трябва да е поработил известно време, а и времето трябва да е влажно...
Всички климатици капят - температурата на изпарителя е под 5С. Съответно по ламелите се кондензира влага, която трябва да се изведе от някъде...
Единствения вариант, при който климатика не капе е да ти е запушена дренажната тръбичка, и конденза да прелива 'чинийката' и да се стича в краката на шофьора/пасажера...
Количеството конденз зависи и от влажността на въздуха...
Тук, по морето ако спра за няколко минути на място, се получава сериозна локва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Добре щом пак сте отворили темата,серия тъпи въпроси - разлика между автоматичен климатик и климатроник,колко датчика има климатроника в купето,измерва ли влажност и как се казва тогава устройството в кола ,която няма радиатор за отопление на купето работещ с охладителната течност от мотора , а отоплението се осъществява пак от
"климатика".

AVENSIS SEDAN 1.6 FaceLift2007
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Човека е забелязал нещо, което му е непонятно и го е притеснило - затова и е задал въпроса.
А твоите въпроси не са тъпи, а некоректни
Броя на сензорите, както и това какво следят зависи от конкретния производител.
Масовите системи имат в купето датчици за температура и за слънчева радиация (нямам впредвид датчиците, които се грижат за безопасноста на системата - сензори за ниска/висока температура и налягания по системата).
Има системи и с датчици за влажността, с качество на въздуха (миризми) и т.н..
Но всичко зависи от производителя.
Например на повечето автомобили сензора на слънчева радиация е един, докато WV Pasat има два сензора за слънчева радиация, които хващат от къде грее слънцето, за да компесира допълнителното нагряване на конкретната страна при двузоновия климатроник.
'Реверсивните' климатици би трябвало да са термо-помпи, но се надяваме да споделиш как се наричат 'по нашенски'.
Защото при нас няма точен термин дори и за климатик/климатроник.
Както например е прието на английски - air conditioner, automatic air conditioner.
Климатик би трябвало да значи система, която климатизира, но в БГ при автомобилите се разбира 'ръчно включваема охладителна система без регулировка на температурата'.
Докато под климатроник явно се разбира автоматичното поддържане на климата (температура, влажност, посока на потока), а в някои случаи само поддържане на температурата..
Но се надявам да споделиш своя опит и тълкуване
А твоите въпроси не са тъпи, а некоректни

Броя на сензорите, както и това какво следят зависи от конкретния производител.
Масовите системи имат в купето датчици за температура и за слънчева радиация (нямам впредвид датчиците, които се грижат за безопасноста на системата - сензори за ниска/висока температура и налягания по системата).
Има системи и с датчици за влажността, с качество на въздуха (миризми) и т.н..
Но всичко зависи от производителя.
Например на повечето автомобили сензора на слънчева радиация е един, докато WV Pasat има два сензора за слънчева радиация, които хващат от къде грее слънцето, за да компесира допълнителното нагряване на конкретната страна при двузоновия климатроник.
'Реверсивните' климатици би трябвало да са термо-помпи, но се надяваме да споделиш как се наричат 'по нашенски'.
Защото при нас няма точен термин дори и за климатик/климатроник.
Както например е прието на английски - air conditioner, automatic air conditioner.
Климатик би трябвало да значи система, която климатизира, но в БГ при автомобилите се разбира 'ръчно включваема охладителна система без регулировка на температурата'.
Докато под климатроник явно се разбира автоматичното поддържане на климата (температура, влажност, посока на потока), а в някои случаи само поддържане на температурата..
Но се надявам да споделиш своя опит и тълкуване

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Здравейте,
интересува ме когато не искаш да се изстудяваш, а само да използваш изсушаването на въздуха при пуснат климатик, какво се прави? Това с цел да се махне запотяването на стъклата...
Аз пускам климатика но съм на последното синьо при настройката на температурата на климатика.
На служебна корола съм си позволявал да поставям в бялата област настойката на климатика, и да го пускам при което хем не ми е студено, хем се изсушават стъклата бързо. Дали това е добре за автомобила ?
интересува ме когато не искаш да се изстудяваш, а само да използваш изсушаването на въздуха при пуснат климатик, какво се прави? Това с цел да се махне запотяването на стъклата...
Аз пускам климатика но съм на последното синьо при настройката на температурата на климатика.
На служебна корола съм си позволявал да поставям в бялата област настойката на климатика, и да го пускам при което хем не ми е студено, хем се изсушават стъклата бързо. Дали това е добре за автомобила ?
slowtraveler написа:Здравей колега и добре дошъл във форума..
При -8С няма как да ти е включил компресора на климатика, защото той просто не включва при отрицателни температури.
Може да ти е светнало копчето, и ако температурата бе по-висока компресора би тръгнал, но не и при такава ниска температура.
При студено време (но над температурата на сработване на компресора) климатика работи така - при включване на 'обдухване на стъклата' климатичната установка трябва да изсуши стъклата.
Това става така - външния въздух преминава през изстудената 'пита' на климатика, с което се изсушава(влагата кондензира върху студената пита).
След това изсушения въздух минава през питата на парното и се подгрява до нужната температура.
Така стъклата се обдухват със сух въздух и не се запотяват...
При по-студено време компресора не се включва, и въздуха само се затопля...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нямаш проблем с автомобила.
Точно по този начин се изсушава въздуха - чрез изстудяване, след което се загрява до необходимата температура и при автоматичните климатици (климатроници...).
Единствено разхода на гориво ще ти е малко по-висок...
Точно по този начин се изсушава въздуха - чрез изстудяване, след което се загрява до необходимата температура и при автоматичните климатици (климатроници...).
Единствено разхода на гориво ще ти е малко по-висок...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта