Страница 5 от 9
Публикувано на: 24 Юни 2010 00:23
от Scott
Rudy написа:?
Не мога да намеря линка с Условията на гаранция на Тойота UK. Няма и да се учудя, ако са сменили условията след всички гафове гадовете.
Eто цитат от условията на
Audi:
Your vehicle should be serviced in accordance with the manufacturers’ technical guidelines. Any damage to, or defect in, the vehicle caused by poor or insufficient servicing will not be remedied under the vehicle’s warranty.
Публикувано на: 24 Юни 2010 01:04
от Bass_Man
Rudy написа:............................
На тази страница нищо не пише за обслужване . Пише само за ремонти !
Публикувано на: 24 Юни 2010 07:45
от slowtraveler
Доколкото си спомням от известно време в западна Европа се вдигна шум срещу това изискване да се ползват само официалните сервизи за стандартната смяна на течностите. И официалните сервизи/производителите бяха отстъпили.
Почти на 100% съм сигурен, че всеки един отказ от гаранционно обслужване заради смяна на масло в неоторизиран сервиз спокойно би могло да бъде оборено и тук, но навярно ще е нужно да се влезе в съд, просто защото тук няма такава практика и нагласа в официалните сервизи.
Но все пак е добре да се чете книжката, защото както казах конкретни модели имат точни изисквания (маслото на МаздаRX8 трябва да е точното масло Мазда еди-какъв си номер и никакво друго).
Публикувано на: 24 Юни 2010 08:37
от Rudy
Scott написа:Rudy написа:?
Не мога да намеря линка с Условията на гаранция на Тойота UK. Няма и да се учудя, ако са сменили условията след всички гафове гадовете.
Eто цитат от условията на
Audi:
Your vehicle should be serviced in accordance with the manufacturers’ technical guidelines. Any damage to, or defect in, the vehicle caused by poor or insufficient servicing will not be remedied under the vehicle’s warranty.
Има европейска директива, която регулира свободния избор на стоки и услуги, затова никой не може да напише: "гаранция само ако е обслужена в оторизиран сервиз", но ако прочетете текста, който аз посочих, както и цитата от Ауди (кой решава дали е лошо или недостатъчно обслужването?) ще видите, че ако се стигне до съд вещите лица и експертите трябва да са оторизирани от производителя. Не искам да влизам в безмислен спор, но гаранционната книжка е официален документ - дайте го на познат адвокат и питайте дали имате шанс да спечелите спор. Пък това с КЗК направо го забравете - справка колегата с турбината и неговото рено.
Публикувано на: 25 Юни 2010 19:04
от sacho7803
днес вече от достоверен източник на 101%знам че "бидончетата"на оторизирания сервиз тойота се зарежда в приста ойл biggrin.gif хубаво //качествено// българско масълце което дори и притежателите на 20-30годишни дараци не го наливат biggrin.gif направо не ми е ясно как може да ебават така гаранционните коли

.лично аз ще държа да си занеса сам маслото и те само да го сменят.didak ти смени ли твоето.в никакъв случай не им давай да ти джаснат българска тунджа 5/40.ето какво препоръчва мотул за 1.33 мотора
http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... icle=62255
Публикувано на: 25 Юни 2010 19:49
от jim_beam
Rudy написа:...
Има европейска директива, която регулира свободния избор на стоки и услуги, затова никой не може да напише: "гаранция само ако е обслужена в оторизиран сервиз"...
тук бъркаш понятията нещо,много правилно си пише!
гаранцията е доброволна услуга на производителя,която е валидна само при спазването на неговите изисквания.
другото понятие,което явно имаш впредвид,не знам как се казва на български(gewährleistung e на немски),задължава търговеца,а не производителя да даде 2 год. срок.обаче само в първите 6 месеца е равностойно на гаранция(от производителя),ако през останалото време след това дефектира стоката,трябва клиента да докаже,че дефекта е бил налице още при покупката.с две думи мижи да те лaжем.

и което всъщност е важно,никoй няма право да побългарява изискванията на производителя,в случая тойота!никъде в книжката не пише трябва да си купиш маслото от техния сервиз!но за да важи гаранцията трябва сервизните работи да са извършени в оторизиран сервиз!
Публикувано на: 25 Юни 2010 20:11
от sacho7803
добре.ще си купя маслото от техния сервиз//това което купуват за 3лв литър и продават за 30//но....като ми блокира двигатела ще ми уважат ли гаранцията?????????НЕ.просто ще ми кажат че съм карал много "бързо".еее ее--аз ако исках да карам бавно щях да си купя жигулка с газова уредба.специално в русе има доста блокирали-тойота мотори--и не им уважават гаранцията.човека с който разговарях днес ми каза доста неща.при него още на първата смяна масло след 2000км една сутрин му светва лампата--липсват 2 литра маслооооо//2.0 д4д//---отива в тойота и казва---искам нов мотор----а ония му казват че явно били объркали и му наляли масло за бензин и му казали вкарай я ще ти долейм 2 литра-70лв.той им тегли една **** майна и казва че ще пиши на "истинската"тойота да им разправя кви масла наливат и кви игри играят---ония се съгласяват да си занесе сам масло--мотул---днес е на 12 000км а не е мръднало и част от милиметъра.каза да не им давам по никакъв начин да наливат техните масла.то и като се замисля---те кат ми блокира мотора гаранция--няма--карал съм бързо---по добре ако си налея сам масло поне ще е хубаво и мотора няма да замини.естествено че при екстриимно каране тия български масла стават по рядки и от вода--естествено е мотора да блокира.
Публикувано на: 25 Юни 2010 20:23
от TATI
Ех, пак същата песен на нов глас.
И какво му на маслото от Тойота? И колко броя са тея русенски тойоти с блокирали двигатели? Айде спрете се вече с глупостите и си карайте колите. Като не сте искали да ви наливат масло от тойота, да си бяхте купили друга марка автомобил или пък най-добре някоя горублянска карана от баба или дипломат - хем евтина, хем на малко килоетри, хем запазена и да си наливате каквото ви душа сака. От мухата слон правите. Ако не е маслото ще са ви съединителите, ако не са те, ще е проблем с вървенето и скъпите части. Няма угодия. Като не ви харесва има лесно - отказваш се от гаранция на мотора и си наливаш твое масло.
В последно време в тоя форум само негативни мнения се пишат, което не е никак хубаво.
Скоро чакам да пишете, че гумите криви, щото са турски, пък марката им е бриджстоун.
П.П. Поредната осрана тема, както винаги
Публикувано на: 25 Юни 2010 20:32
от jim_beam
TATI написа:...или пък най-добре някоя горублянска карана от баба или дипломат - хем евтина, хем на малко килоетри, хем запазена...
най-добре е от някоя стюардеса,че ще е на малко км laugh.gif
ps: може да се осереме ама няма да се изложиме! biggrin.gif
Публикувано на: 25 Юни 2010 21:03
от didak
Сашо, този MOTUL 8100 Eco-lite 0W-20 може ли да се поръча от колегата ACE_castrol?
Като цяло не мисля, че маслото, което слагат Ником е калпаво.
Имам вземане-даване с тях от 6 години с лични и служебни автомобили, и не съм имал проблеми с маслата/двигателите.
Учудва ме само, че в оторизирания сервиз не предлагат масло като вискозитет - 0в20 и класификация - SM, каквито изисква производителя.
Вариантите в Ником са:
'Toyota 5W30' (tube 1l) - API SL/EC, ACEA A1/B1;
'Toyota 5W40' (Tank)- API SL/CF, ACEA A3/B3;
'Lexus 5W30' (tube 1l)- API SL/EC, ACEA A1/B1
Не мисля, че което и от трите да ми налеят /по дефолт слагат 'Toyota 5W40' (Tank)/ ще се прецака двигателя.
По-скоро ще се намали живота на катализатора и донякъде ще се увеличи разхода.
Публикувано на: 25 Юни 2010 21:16
от sacho7803
явно приста ойл още не са се научили да произвеждат 0/20. biggrin.gif didak незнам дали колегата асе има 0на20--предполагам че няма щото не е масово масло.аз днес питах тук в русе имам познат//до спирка чайка//дистрибутор на мотул---каза че доставят до 1 ден каквото поискаш--работят точно с прооспеед.и аз искам да налея 0/20.все пак моторчето е ново и си иска неговото.незнам само говедата в ником дали няма се напраят на мъже.моя човек ми каза ..."няма им мълчиш--стресни ги и им гледай сиира и им кажи за мен....маслото изпарило се за 2 000км---ша са сетят"
Публикувано на: 25 Юни 2010 21:20
от sacho7803
didak според тем нормално ли е да наливат 5/40 при положение че в книгата с характеристики го няма като алтернатива???????за мен не е нормално.това си е ----------------незнам как да го нарека.да оставим това че е приста-ойл....просто и вискозитета си го импровизират.
Публикувано на: 25 Юни 2010 21:28
от TATI
Я да ви питам нещо
Това 0 на 20, което ви препоръчват, знаете ли изобщо защо е точно 0 на 20, а не 0 на 30 примерно или пък 5 на 30?
Причината е само една единствена, но ще ви оставя сами да се сетите. Ако пък не успеете, отворете гугъл и той ще ви каже.
Айде един жокер - глобално затопляне
Вие сте.
Публикувано на: 25 Юни 2010 21:45
от sacho7803
виж сега TATI......всички сме наясно с климатичните условия.знаем че при по-мек климат не ни е нужно толкова тънко масло. biggrin.gif тия разсъждения са типично български и типични за сервизите на тойота---това им е оправданието като им зададеш въпроса ЗАЩО.а сега ти ми обясни защо в книгата на тойота както и във всеки каталог на масла който отворя за 1.33мотора все като BEST масло ми пиши 0/20 въпреки че книгата не е печатана за скандинавия?.втория ми въпрос е защо тойота-сервизите наливат 5/40 след като това го няма не само в книгата като алтернатива а и в нито един каталог на масла?????ай сети са.да ти кажа ли.........................ЗАЩОТО ЖИВЕЕМ В БЪЛГАРИЯ

.оставям изводите за теб.на мен са ми ясни

Публикувано на: 25 Юни 2010 21:55
от TATI
0 на 20 ,пише и в твойта книжка за експлоатация защо препоръчват да е такова. Климатичните условия нямат роля в случая. Дреме му на двигателя ти дали вали или пече слънце. Целта на 0 на 20 е единствено и само икономия на гориво и по този начин да кажат, че колата Ярис или каквъто е там модел кола е икономичен и по този начин спомага за опазването на околната среда. Нищо повече. Ако отвориш една книжка за експлоатация на същия като твоя модел, ще видиш друг вискозитет, въпреки, че двигателя само е сложен не през 2007, а през 2008г примерно.
0 на 20 е достатъчно скъпо, за да го предлагат по сервизите.
Ей това е простата истина.