Мнение
от mapamop » 23 Май 2025 23:41
Hursa, калъпите за глупава тенекиена чинийка са вероятно поне 3-4. Ако я удариш директно от ламарината ще ти се разкъса ламарината. Не говоря за меки метали от сорта на мед, калай, алуминй - но и те няма да се разтеглят от първия удар по формата. Представи си панел за врата - по моята що годе кутийчеста и гладка кола няма една равна повърхност по врати, калници и таван.
Хайде сега си представи колко детайла от купето не ги виждаш, защото са в ребрата, гредите, праговете и подкалниците примерно. Всичко това се "печата" на пресата но калъпа от тези удари се износва. Проста физика за силите на триене минимум.
После си помисли колко литра хидравлично масло има в тая преса и дали и то си няма живот. Остави настрана че имаш амортизация на цялата преса.
Същото е и със CNC фрезата - и тя не е безсмъртна и вечна.
Може да си излееш в леярна пластмаса, но калник?
После пак ще имаш обработка на повърхностите и нанасяне на "приятно на допир" покритие.
3D printing не е панацея за масово производство - все още е адски бавен процес. За мостра по която да се направи калъп за отливка става, но не и за масово многохилядно производство.
Да имаш разлика от някакви милиметри в ламарините, но дали не са породени от факта че примерно пресата печата 4-5 калника на слоеве, наведнъж?
За там ти трябва още по прецизен калъп.
Изпускаш много дребни факти които са скъпи за преодоляване.
И защо не си направиш собствено купе, ако е толкова просто и евтино? Винаги може да си вземеш палетен мотор и да го вложиш в твоето купе. Или някой ог големите да ти лицензира мотор. Но ще трябва да се справиш тогава и с електрониките. Факт е че вече без тях не може. Но си мисля че си умен и начетен и ще успееш да си сглобиш 5-6 компютъра за различните системи и някой друг датчик. Да кажем че датчици ще си вземеш на евтиния от Алиекспрес.
Въпроса по-горе е див сарказъм, без никакви намерения да те обидя.
Да има и производители "които нямат нищо общо с оригинала", но ти пробвал ли си да си монтирал китайски калник? Само ще ти кажа че няма нищо общо с несъвършения оригинален калник . И обяснението е просто - свален е един калник от купето и му е изкопирана формата - както дойде. И толкова си и пасва. Отделно за да спестят от лицензни такси китайците не правят съвсем точни копия а променят размери произволно. Ефекта от миналата година беше че на Голф 3, на 2 китайски калника тенекеджията им ряза ленти по 1-2 сантиметра и ги огъва наново.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...