Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Тинк
Мнения: 176
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Тинк » 23 Май 2025 19:09

Hursa написа: 23 Май 2025 18:15 Стотици тонове? За термоформоване на пластмаса?
Не, за формоване на метал. За това беше и клипа.
Колега Hursa, гледам че не разбирате английски, да пробваме с руски. Там на 3:14 мин. се вижда колко са големи калъпите за щамповане на метал и човека си казва колко имат и колко са необходими за всеки модел на Нисан. happy.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Hursa
Мнения: 5682
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Hursa » 23 Май 2025 19:58

Вижте колко калници, капаци - се предлагат за различни марки (буквално за стотици модели) от производители нямащи много общо с оригиналните производители. И продават на занижени цени. Дали ако бе толкова скъпа изработката, толкова уникална - би било така? smile.gif (Вижте дори клипа - да ви прилича на производител от някой автомобилен бранд?)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 357
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 53 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от zorbata » 23 Май 2025 21:26

Hursa написа: 23 Май 2025 18:15 Половин милиметър лесно се компенсира при пластмасите,
Това не значи, че матрицата трябва да е едно към гьоторе - напротив колкото по-точна е толкова повече детайли може да изкара. Вярно не е единствено изискване, но въобще не е за подценяване.
caryЦар

Hursa
Мнения: 5682
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 169 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Hursa » 23 Май 2025 22:13

И според мен - не трябва. Но гледайки какво разминаване показват при ламарините, които би трябвало да са изработени много по-точно - се съмнявам, че пластиковите детайли са изработени по-добре, особено имайки предвид оплакванията от скърцащи елементи по интериора.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 357
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 53 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от zorbata » 23 Май 2025 22:52

Hursa написа: 23 Май 2025 22:13 Но гледайки какво разминаване показват при ламарините,
Не знам какво си гледал при ламарините, но те минават на няколко преси като всяка следваща прави детайла по-точен/еднакъв. Бих го сравнил с полиране на фарове - почваш с 400 и свършваш в водно на 2000-3000.
caryЦар

Аватар
mapamop
Мнения: 5225
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 160 пъти
Получена  благодарност: 595 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от mapamop » 23 Май 2025 23:41

Hursa, калъпите за глупава тенекиена чинийка са вероятно поне 3-4. Ако я удариш директно от ламарината ще ти се разкъса ламарината. Не говоря за меки метали от сорта на мед, калай, алуминй - но и те няма да се разтеглят от първия удар по формата. Представи си панел за врата - по моята що годе кутийчеста и гладка кола няма една равна повърхност по врати, калници и таван.
Хайде сега си представи колко детайла от купето не ги виждаш, защото са в ребрата, гредите, праговете и подкалниците примерно. Всичко това се "печата" на пресата но калъпа от тези удари се износва. Проста физика за силите на триене минимум.
После си помисли колко литра хидравлично масло има в тая преса и дали и то си няма живот. Остави настрана че имаш амортизация на цялата преса.
Същото е и със CNC фрезата - и тя не е безсмъртна и вечна.
Може да си излееш в леярна пластмаса, но калник?
После пак ще имаш обработка на повърхностите и нанасяне на "приятно на допир" покритие.

3D printing не е панацея за масово производство - все още е адски бавен процес. За мостра по която да се направи калъп за отливка става, но не и за масово многохилядно производство.
Да имаш разлика от някакви милиметри в ламарините, но дали не са породени от факта че примерно пресата печата 4-5 калника на слоеве, наведнъж?
За там ти трябва още по прецизен калъп.
Изпускаш много дребни факти които са скъпи за преодоляване.
И защо не си направиш собствено купе, ако е толкова просто и евтино? Винаги може да си вземеш палетен мотор и да го вложиш в твоето купе. Или някой ог големите да ти лицензира мотор. Но ще трябва да се справиш тогава и с електрониките. Факт е че вече без тях не може. Но си мисля че си умен и начетен и ще успееш да си сглобиш 5-6 компютъра за различните системи и някой друг датчик. Да кажем че датчици ще си вземеш на евтиния от Алиекспрес.
Въпроса по-горе е див сарказъм, без никакви намерения да те обидя.
Да има и производители "които нямат нищо общо с оригинала", но ти пробвал ли си да си монтирал китайски калник? Само ще ти кажа че няма нищо общо с несъвършения оригинален калник . И обяснението е просто - свален е един калник от купето и му е изкопирана формата - както дойде. И толкова си и пасва. Отделно за да спестят от лицензни такси китайците не правят съвсем точни копия а променят размери произволно. Ефекта от миналата година беше че на Голф 3, на 2 китайски калника тенекеджията им ряза ленти по 1-2 сантиметра и ги огъва наново.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта