Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Тинк
Мнения: 184
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Тинк » 23 Май 2025 19:09

Hursa написа: 23 Май 2025 18:15 Стотици тонове? За термоформоване на пластмаса?
Не, за формоване на метал. За това беше и клипа.
Колега Hursa, гледам че не разбирате английски, да пробваме с руски. Там на 3:14 мин. се вижда колко са големи калъпите за щамповане на метал и човека си казва колко имат и колко са необходими за всеки модел на Нисан. happy.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Hursa
Мнения: 5707
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Hursa » 23 Май 2025 19:58

Вижте колко калници, капаци - се предлагат за различни марки (буквално за стотици модели) от производители нямащи много общо с оригиналните производители. И продават на занижени цени. Дали ако бе толкова скъпа изработката, толкова уникална - би било така? smile.gif (Вижте дори клипа - да ви прилича на производител от някой автомобилен бранд?)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 371
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 55 пъти
Получена  благодарност: 72 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от zorbata » 23 Май 2025 21:26

Hursa написа: 23 Май 2025 18:15 Половин милиметър лесно се компенсира при пластмасите,
Това не значи, че матрицата трябва да е едно към гьоторе - напротив колкото по-точна е толкова повече детайли може да изкара. Вярно не е единствено изискване, но въобще не е за подценяване.
caryЦар

Hursa
Мнения: 5707
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Hursa » 23 Май 2025 22:13

И според мен - не трябва. Но гледайки какво разминаване показват при ламарините, които би трябвало да са изработени много по-точно - се съмнявам, че пластиковите детайли са изработени по-добре, особено имайки предвид оплакванията от скърцащи елементи по интериора.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
zorbata
Мнения: 371
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 55 пъти
Получена  благодарност: 72 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от zorbata » 23 Май 2025 22:52

Hursa написа: 23 Май 2025 22:13 Но гледайки какво разминаване показват при ламарините,
Не знам какво си гледал при ламарините, но те минават на няколко преси като всяка следваща прави детайла по-точен/еднакъв. Бих го сравнил с полиране на фарове - почваш с 400 и свършваш в водно на 2000-3000.
caryЦар

Аватар
mapamop
Мнения: 5237
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 602 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от mapamop » 23 Май 2025 23:41

Hursa, калъпите за глупава тенекиена чинийка са вероятно поне 3-4. Ако я удариш директно от ламарината ще ти се разкъса ламарината. Не говоря за меки метали от сорта на мед, калай, алуминй - но и те няма да се разтеглят от първия удар по формата. Представи си панел за врата - по моята що годе кутийчеста и гладка кола няма една равна повърхност по врати, калници и таван.
Хайде сега си представи колко детайла от купето не ги виждаш, защото са в ребрата, гредите, праговете и подкалниците примерно. Всичко това се "печата" на пресата но калъпа от тези удари се износва. Проста физика за силите на триене минимум.
После си помисли колко литра хидравлично масло има в тая преса и дали и то си няма живот. Остави настрана че имаш амортизация на цялата преса.
Същото е и със CNC фрезата - и тя не е безсмъртна и вечна.
Може да си излееш в леярна пластмаса, но калник?
После пак ще имаш обработка на повърхностите и нанасяне на "приятно на допир" покритие.

3D printing не е панацея за масово производство - все още е адски бавен процес. За мостра по която да се направи калъп за отливка става, но не и за масово многохилядно производство.
Да имаш разлика от някакви милиметри в ламарините, но дали не са породени от факта че примерно пресата печата 4-5 калника на слоеве, наведнъж?
За там ти трябва още по прецизен калъп.
Изпускаш много дребни факти които са скъпи за преодоляване.
И защо не си направиш собствено купе, ако е толкова просто и евтино? Винаги може да си вземеш палетен мотор и да го вложиш в твоето купе. Или някой ог големите да ти лицензира мотор. Но ще трябва да се справиш тогава и с електрониките. Факт е че вече без тях не може. Но си мисля че си умен и начетен и ще успееш да си сглобиш 5-6 компютъра за различните системи и някой друг датчик. Да кажем че датчици ще си вземеш на евтиния от Алиекспрес.
Въпроса по-горе е див сарказъм, без никакви намерения да те обидя.
Да има и производители "които нямат нищо общо с оригинала", но ти пробвал ли си да си монтирал китайски калник? Само ще ти кажа че няма нищо общо с несъвършения оригинален калник . И обяснението е просто - свален е един калник от купето и му е изкопирана формата - както дойде. И толкова си и пасва. Отделно за да спестят от лицензни такси китайците не правят съвсем точни копия а променят размери произволно. Ефекта от миналата година беше че на Голф 3, на 2 китайски калника тенекеджията им ряза ленти по 1-2 сантиметра и ги огъва наново.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Hursa
Мнения: 5707
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Hursa » 24 Май 2025 09:34

Не знам какво сте гледали, но вземете хлабиномер, не е нужен с голяма точност, а клинов (дори пластмасов) и замерете хлабините. Дори просто прекарайте пръсти по тях, да видите колко се разминават и то не в една плоскост. И всяка следваща - казвате - ги прави все по-еднакви? Прокарайте пръсти по ръбовете, по извивките. Износват се матриците, но вижте и как се прави опресовката - вижте детайла, че е покрит, не е гола ламарина. Самата матрица също се смазва. Вижте и как се формоват затворените конструкции - пак се използват матрици, но дали машината може да се нарече преса. Дори за листови детайли се използва технологията. С течност под налягане. Не знам с какви чинии сравнявате - но вижте дебелината на листовете ламарина по автомобилите - клони към дебелината на фолио. smile.gif (Особено, когато се приспадне грунда, боята и лаковото покритие smile.gif) Има китайски 'производители", но има китайски производители, има и турски, и полски, и италиански, и немски, сигурно има и други. (Има и производители щамповащи детайли за тунинг, които да се монтират към оригиналната конструкция, заменящи оригинални калници, капаци - те вече са скъпи, но пък се изработват единични бройки.) Казвате - техните матрици са все евтини за разлика от оригиналните? Може, но правят детайли с размерите на предните капаци, с укрепващата конструкция.
(В "леярната" си изливаш матрицата (като в някои случаи, например за тилната страна - може да е сегментирана), не самия детайл - за термоформоване на пластмаса - така е евтино. А с принтера си правиш обекта по който се прави калъпа за отливката на матрицата. По евтино е, от изработката с фреза, не е необходима прецизност до стотни.) Машините за такова масови производство - явно са скъпи, особено роботизираните. Но не мисля, че матриците са особено скъпи - а те се сменят за производството на друг модел, бил той и по-нов, особено когато е изграден на същата стара, стандартизирана платформа (и дори двигател с трансмисия са принципно същите).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6242
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 352 пъти
Получена  благодарност: 384 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от slowtraveler » 24 Май 2025 12:05

Матриците винаги са били скъпо изделие. Баща ми е работил и матричар на времето, та ми е обяснявал детайли от тази професия - въвсем не е толкова лесно и просто ... Самият проект на матрицата също е много важно, защото чисто технологично при изпълнение на действията трябва да се получи правилният краен резултат... Включително за пластмасите (гледал съм как работят роботите за пластмасови изделия в унищоженият вече завод в Берковица) - матрицата е доста сложна, защото има отопление и охлаждане в самата матрица, каналчета, вентилации, подвижни части и т.н. за да можеш за минута да направиш например десетки капачки за тубички, готови за експлоатация... Като дори 'леярното дърво' е направено по точно специфичен начин, за да може роботът лесно да го хване, 'отреже' прецизно без да нарани готовото изделие (а изделието да няма нужда от допълнителни дейности по него) и да го вкара в мелачката на пластмаса към робота...
Матриците обикновено са от доста твърди и износоустойчиви материали, което прави фината им обработка също скъпо занимание... Все пак матрицата е от няколко части, които трябва да са херметични без уплътнения, да издържат множество 'удари' едната част с друга и т.н.. Имайки предвид, че матрицата има и експлоатационен срок, изискванията към точността са много големи (за да бъде в горния допуск, за да е с максимален експлоатационен срок до долния допуск)...
Но мисля говорихме за дизайн...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
batececo
Мнения: 622
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 375 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от batececo » 28 Май 2025 13:34


dracunculus
Мнения: 1446
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 117 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от dracunculus » 28 Май 2025 13:47

Изглежда брутална. Само да не беше с 3 цилиндров мотор....Според мен това би разколебало голяма част от хората и би ги насочило към конкуренцията. Иначе колата е страхотна
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
mapamop
Мнения: 5237
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 602 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от mapamop » 28 Май 2025 14:41

Hursa,
От статията за Королата в Английската фабрика:
За целта компанията е инвестирала 50 млн евро в специфична производствена линия за GR Corolla, тъй като процесът на сглобяване на модела е по-дълъг.
:whistle:
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Hursa
Мнения: 5707
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Hursa » 28 Май 2025 16:34

mapamop,
Изцяло нова производствена линия. Включая машините в които ще сложат новите матрици за щамповане. И най-вече - включени машините - които ще произвеждат съвсем различния двигател и трансмисия (с възможност за производство модели "4х4" и тези, които ще произвеждат различното окачване) - истински различното и скъпото, а не само по-различно щампованата ламарина и по-различно формована пластмасова муцуна. smile.gif
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
mapamop
Мнения: 5237
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 602 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от mapamop » 28 Май 2025 16:52

Да, ама тая Корола не е нова - дизайн, технологични разписания, повечето компоненти вече са им платени разработките. Та да кажем че е "танто за кукуригу" че ще се монтира нова линия, но пък има спестени доста други разходи.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Тц...тц...тц...

Тинк
Мнения: 184
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Тинк » 28 Май 2025 16:54

За тая Корола ли става въпрос? drunk.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Hursa
Мнения: 5707
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 27 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Toyota Motor Corp. - Новини и интересни факти за/от марката

Мнение от Hursa » 28 Май 2025 17:32

mapamop написа: 28 Май 2025 16:52 Да, ама тая Корола не е нова - дизайн, технологични разписания, повечето компоненти вече са им платени разработките. Та да кажем че е "танто за кукуригу" че ще се монтира нова линия, но пък има спестени доста други разходи.
Да, но производствените машини са нови - това е скъпото. Плюс монтажа им в нова линия. По същество - разширение на съществуващия с нов паралелен "завод".
Обърнахте ли внимание и на това - "В същото време обаче и маржът от продажбите е много по-висок." smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта