Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Да, преди да я купя изгледах всякакви клипове в нета.
Но аз говоря какво реално се усеща в колата. В единия случай имаме притискане в облегалката и "уау, това как се изстреля", а в другия само "айде бе, кога ще ги стигнем тия 100"...
Не вярвам тази разлика в усещането да е само от липсата на предавки при CVT. И защо тогава тази разлика при електричката, която също няма предавки...
Но аз говоря какво реално се усеща в колата. В единия случай имаме притискане в облегалката и "уау, това как се изстреля", а в другия само "айде бе, кога ще ги стигнем тия 100"...
Не вярвам тази разлика в усещането да е само от липсата на предавки при CVT. И защо тогава тази разлика при електричката, която също няма предавки...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Разликата е в усещането и в разликата на темпото на ускорение...
В друга тема бях сравнявал предишната ми Джипка с Лексъс RX400h... Лексъса с по-голяма мощност и по каталог - по-бърз с почти секунда до 100км/ч... А като усещане в града - доста по-вяло усещане отколкото по-маломощната и по-тежка джипка.....
Попаднах на информация, 'разбита' по времената на достигане на различната скорост, и ми стана ясно защо е такова усещането - Джипката 'къса' врата при тръгване, заради значително по-големият въртящ момента на колелата отколкото на хибрида... И до 50-60км/ч е по-бърза от Лексъса с почти секунда (по памет)....
Обаче с реденето на предавки ентусиазма (и въртящият момент върху колелата) на Джипката постепенно замира, докато хибрида продължава да отдава висок въртящ момент. И резултата в 'горните скорости' от 50 до 100км/ч (и нагоре) рязко се променя в полза на хибрида...
В друга тема бях сравнявал предишната ми Джипка с Лексъс RX400h... Лексъса с по-голяма мощност и по каталог - по-бърз с почти секунда до 100км/ч... А като усещане в града - доста по-вяло усещане отколкото по-маломощната и по-тежка джипка.....
Попаднах на информация, 'разбита' по времената на достигане на различната скорост, и ми стана ясно защо е такова усещането - Джипката 'къса' врата при тръгване, заради значително по-големият въртящ момента на колелата отколкото на хибрида... И до 50-60км/ч е по-бърза от Лексъса с почти секунда (по памет)....
Обаче с реденето на предавки ентусиазма (и въртящият момент върху колелата) на Джипката постепенно замира, докато хибрида продължава да отдава висок въртящ момент. И резултата в 'горните скорости' от 50 до 100км/ч (и нагоре) рязко се променя в полза на хибрида...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
А електрическата йоника има въртящ момент и пълна мощност от 0км/ч, от там усещането за по-добро ускорение. Докато при хибрида пълната мощност от 0км/ч е само на електрическата компонента, която е далеч под бензиновата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Добре, при мен/хибридите ел мотора отдава ли пълната си мощност от 0 оборота/0км? И ако да, реално колко?
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Вижте въртящият момент на колелата при отделните скорости - така ще си визуализирате и обясните тези 'странни' ефекти...
Даден двигател (ел-двигател) може да отдаде пълният си въртящ момент (според физиката - в този момент мощността е 0
) при 0км/ч, и все пак да бъде по-бавен от друг двигател с по-малък въртящ момент при такива условият, но с друга трансмисия...
Даден двигател (ел-двигател) може да отдаде пълният си въртящ момент (според физиката - в този момент мощността е 0

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Предполагам това имаш предвид http://www.zeperfs.com/en/duel1393-6974.htmslowtraveler написа: ↑20 Яну 2020 17:03 Попаднах на информация, 'разбита' по времената на достигане на различната скорост, и ми стана ясно защо е такова усещането - Джипката 'къса' врата при тръгване, заради значително по-големият въртящ момента на колелата отколкото на хибрида... И до 50-60км/ч е по-бърза от Лексъса с почти секунда (по памет)....
Обаче с реденето на предавки ентусиазма (и въртящият момент върху колелата) на Джипката постепенно замира, докато хибрида продължава да отдава висок въртящ момент. И резултата в 'горните скорости' от 50 до 100км/ч (и нагоре) рязко се променя в полза на хибрида...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
ToyotaPassion, нямам спомен къде гледах параметри, но да - точно това имам предвид. Резултатът от 'фиксираното' предавателно отношение на повечето хибриди (без високият клас - там са и с предавки) е по-нисък въртящ момент при ниските скорости (когато нормалният ДВГ ползва по-ниски предавки, и въпреки големият 'стартов' въртящ момент на ел-двигателя), и по-висок - при високите скорости в сравнение с конвенционален автомобил...
И от там - усещането за 'мудност' като ритнеш газта в диапазона, в който това се усеща най-вече (ниските скорости)...
Като правих сметки - максималният въртящ момент на колелата, който джипката можеше да приложи е около 25кНм (на 1-ва бавна)... А при нормални предавки започва от 9200Нм на първа и спада на най-горна предавка на 1311Нм... Вижда се в какъв голям диапазон са вариациите на въртящият момент и от там - разликата в усещането за 'късане на врата' при ниски и високи предавки...
И от там - усещането за 'мудност' като ритнеш газта в диапазона, в който това се усеща най-вече (ниските скорости)...
Като правих сметки - максималният въртящ момент на колелата, който джипката можеше да приложи е около 25кНм (на 1-ва бавна)... А при нормални предавки започва от 9200Нм на първа и спада на най-горна предавка на 1311Нм... Вижда се в какъв голям диапазон са вариациите на въртящият момент и от там - разликата в усещането за 'късане на врата' при ниски и високи предавки...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Ами той навярно също ускорява по-бързо при ниските скорости от Лексъса - т.е. усещането не е само субективно, но и отговаря на истината в определен диапазон... Но отново губи при по-високите скорости (т.е. при доускоренията) - физиката е проста наука, ама обяснява доста от 'учудващите факти' 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Даже и при ниските скорости Инфинити-то е по-бавно, но наистина си мислиш, че залепваш за седалката .. А и дизел, нищо общо с звука от атмосферния V6 бензин... Само да имаше как при леки доускорения да не да не се вдигат толкова рязко оборотите и всичко щеше да е перфектно (сега при изпреварване имам чувството, че си мислят, че съм натиснал газта до край) 

-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Точно такова усещане за бавно ускорение от 0 до 50 и уникално добро доускорение от например 90 до 190 имах и в IS300h, като го карах. Определено успях да се опра сериозно на разни CDI-двигатели от по над 170 - 190 коня в доста по-леки коли (Ц-класи) на магистралата тогава. Като усещане ми допадна много. Реално при ежедневно изпреварване ми трябва доускорение, а не спринт 0-50
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Днес се поразрових из нета и намерих статии от представянето на новия тогава 2.0 хибрид.
И ми се изясниха нещата...
Тойота казват, че този мотор е създаден за Европейския пазар, където потребителите били свикнали с малки но пъргави турбо бензини като 1.4ТСИ и стария 1.8 хибрид не им допадал...
Е щом Тойота си казват, че 2-ката е претендент на 1.4, аз къде съм тръгнал да го сравнявам с 1.8ТСИ и доста по-леко купе...
И ми се изясниха нещата...
Тойота казват, че този мотор е създаден за Европейския пазар, където потребителите били свикнали с малки но пъргави турбо бензини като 1.4ТСИ и стария 1.8 хибрид не им допадал...
Е щом Тойота си казват, че 2-ката е претендент на 1.4, аз къде съм тръгнал да го сравнявам с 1.8ТСИ и доста по-леко купе...
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 43 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
nicktodorov, ако сега имаш Леон 1.8 TSI малко коли ще ти допаднат 

- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Статия от Тойота:
https://www.vesti.bg/tehnologii/7-nesht ... li-6112320
https://www.vesti.bg/tehnologii/7-nesht ... li-6112320
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта